20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: UEFA-cup på TV.  (Lest 27103 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: UEFA-cup på TV.
« Svar #105 på: 22. Sep. 2008, 23:22 »
Veldig imponert over Brann, men var ikke RBKs kamp på Mestalla, eller forsåvidt Lerkendal mot samme motstander fantastisk, veit ikke jeg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #106 på: 23. Sep. 2008, 00:15 »
Btw sist RBK møtte Deportivo røyk dei ut 1-0 sammenlagt og målscoreren til Deportivo den gang er jo til og med ei tidligere Newcastle stjerne 8)
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #107 på: 23. Sep. 2008, 00:45 »
Rosenborg vant ja, men Brann rundspilte jo Depor noe helt sykt, og kunne like godt vunnet 5-0. Rosenborg flakset seg til en sykt ufortjent seier mot Chelsea.

For å kalle det en "prestasjon" i det hele tatt må Brann videre til gruppespillet. Det er en kamp til i Spania, om Depor vinner den 7-1 har ikke Brann mye igjen å skryte av. For alle del, en god kamp, men på hjemmebane i Europacupen skal man tross alt vinne om man skal ha noe der å gjøre. Bortebane mot et spansk lag er en helt annen oppgave, RBK viste at de mestret det i fjor, om Brann klarer det samme om 1 og en halv uke kan man begynne å snakke om prestasjoner.

Jeg håper virkelig Brann tar seg videre, men er dessverre litt skeptisk.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #108 på: 23. Sep. 2008, 16:28 »
Btw sist RBK møtte Deportivo røyk dei ut 1-0 sammenlagt og målscoreren til Deportivo den gang er jo til og med ei tidligere Newcastle stjerne 8)
Og hvem var Rosenborg-trener da?
Jo nettopp, Åge Fridtjof Hareide.

Så lenge Brann spiller slik Brann skal spille fotball, så har de en god sjanse. Begynner Brann å rådføre seg med Fridtjof, så går det på ræva. Hvis Brann vil hente eksperthjelp utenfra, spør Nils Arne Eggen. Da er sjansen stor for at Brann vinner også bortekampen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #109 på: 29. Sep. 2008, 19:02 »
Ser at TV2 har planer om å vise RBK-Brøndby, men ikke Deportivo-Brann. Hvordan passer dette inn med den latterlige BrannTV-konspirasjonsteorien deres egentlig?  ;D

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #110 på: 29. Sep. 2008, 19:06 »
Ser at TV2 har planer om å vise RBK-Brøndby, men ikke Deportivo-Brann. Hvordan passer dette inn med den latterlige BrannTV-konspirasjonsteorien deres egentlig?  ;D

Går vel mer på sende rettigheter tenker jeg......

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #111 på: 29. Sep. 2008, 21:08 »
Haha! Sant det. Hadde TV2 vært mer interessert i Brann- enn RBK-kampen hadde de selvfølgelig klart å skaffe rettigheter til den, selv om Depor kanskje er vanskelige å forhandle med. Men at de ikke har rettighetene er en dårlig unnskyldning, er jo ingen som har kjøpt de ennå! Kan det være at konspirasjonen Brann-TV ikke eksisterer og at TV2 kun er ute etter å tjene penger?  :o

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #112 på: 30. Sep. 2008, 16:33 »
Bare fordi TV2 ikke ser ut til å vise Depo-Brann, noe jeg finner litt rart, så betyr ikke det at Brann-TV ikke eksisterer. Det gjelder jo i hver eneste seriekamp. Enhver idiot kunne legge merke til hvordan Alsaker ble mer og mer kritisk til RBK utover i kampen mot Aalesund. Han var tydelig skuffet over at RBK vant kampen.

Alle som har hørt Alsaker kommentere Brann-RBK vet at mannen ikke er nøytral på noen som helst måte.
Arne Scheie skal selvsasgt få lov å være litt partisk når Norge møter Brasil i fotball-VM. Og især når Norge merkelig nok snur 1-0 til 1-2, og vinner kampen.

Men hadde Arne Ball gitt like klart uttrykk for sin sympati for Lillestrøm i en seriekamp mot Rosenborg ville det blitt ramaskrik. Bare ikke fra togstasjonen.

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #113 på: 30. Sep. 2008, 17:57 »
Kan du gjengi noen av sitatene til Alsaker som er så forferdelig RBK-nedverdigende? Så kampen selv skjønner du, og husker merkelig nok ingen av dem. Eller er all kritikk mot Alsaker basert på at han for eksempel har hevet stemmen sin litt ekstra når Brann scoret enn når FFK scoret i en seriekamp? Hva med Viasat4/TV3, kan det kalles RBK-TV? Hører jo litt forskjell på trønderne når de kommenterer RBK og ikke Brann i mesterligakvalikken sin.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #114 på: 30. Sep. 2008, 19:23 »
Kan du gjengi noen av sitatene til Alsaker som er så forferdelig RBK-nedverdigende? Så kampen selv skjønner du, og husker merkelig nok ingen av dem. Eller er all kritikk mot Alsaker basert på at han for eksempel har hevet stemmen sin litt ekstra når Brann scoret enn når FFK scoret i en seriekamp? Hva med Viasat4/TV3, kan det kalles RBK-TV? Hører jo litt forskjell på trønderne når de kommenterer RBK og ikke Brann i mesterligakvalikken sin.

Roar Stokke du tenker på!?  :P

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #115 på: 30. Sep. 2008, 23:45 »
Jeg har ikke hørt Stokke kommentere Brann, så jeg kan ikke uttale meg om det.
Når det gjelder Alsaker, så var det tydelig å høre at han hele tiden håpte på at Aalesund skulle score, Aalesund skulle ditt, Aalesund skulle datt. Aalesund var fokuset hans, ikke Rosenborg.

Fra Brann-Rosenborg i fjor, var det jo åpenbart at Alsaker er partisk. Måten han skrek av glede på da Brann scoret, og var svært så nøktern da RBK scoret, var åpenbar.

Jeg forstår Alsakers behov for å ha en spennende kamp. Jeg forstår at han her litt sympati for "underdogen" Aalesund. Men når han hele tiden leter etter svakheter i RBK-laget, og hele tiden leter etter positive trekk i Aalesund-laget, så blir jeg skeptisk.
Og jammen satt han ikke hele kampen og kritiserte Jarstein for absolutt alt som ikke var 100% og prøvde nesten å ganne frem feil hos RBK-keeperen.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #116 på: 01. Okt. 2008, 09:30 »
akkurat det med å ganne frem feil på Jarstein trenger han ikke anstrenge seg med. Det klarer deres kjære Rune meget godt selv.
Vi er antageligvis det landslaget i Europa med dårligst dekning på keeperplassen. I allefall av de landene som gir uttrykk for at de skal kvalifisere seg til VM.
Er meget betenkt til at Jørn Jamtfall skal være keepertrener på landslaget, der må finnes bedre alternativer?!?

Berntsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #117 på: 01. Okt. 2008, 13:04 »
Når det gjelder Alsaker, så var det tydelig å høre at han hele tiden håpte på at Aalesund skulle score, Aalesund skulle ditt, Aalesund skulle datt. Aalesund var fokuset hans, ikke Rosenborg.

Fra Brann-Rosenborg i fjor, var det jo åpenbart at Alsaker er partisk. Måten han skrek av glede på da Brann scoret, og var svært så nøktern da RBK scoret, var åpenbar.

Jeg forstår Alsakers behov for å ha en spennende kamp. Jeg forstår at han her litt sympati for "underdogen" Aalesund. Men når han hele tiden leter etter svakheter i RBK-laget, og hele tiden leter etter positive trekk i Aalesund-laget, så blir jeg skeptisk.
Og jammen satt han ikke hele kampen og kritiserte Jarstein for absolutt alt som ikke var 100% og prøvde nesten å ganne frem feil hos RBK-keeperen.

At de leter etter feil hos RBK hele tiden er så dumt at det nesten faller ned på "USA arrangerte 9/11"-nivået. Når feil hos Jarstein nevnes, kan det være fordi han faktisk gjør feil? Har du tenkt på det? Det samme gjelder feil hos Opdal TV2 har lagt vekt på tidligere i år - eller skryt til Eddie Gustafsson. Kan grunnen være at Gustafsson har vært god mens Opdal og Jarstein har vært ganske dårlige til tider? Eller er det nødvendigvis en heksejakt fra TV2 mot Opdal og Jarstein?

Forresten ordentlig overraskende at du ikke klarte å komme med noen konkrete eksempler på utsagn som er så forferdelige...   ::)

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #118 på: 01. Okt. 2008, 16:33 »

Du er så sykt på bærtur, Joakim! Både her og på TL-tråden leter du etter ting som kommentatorer, Branns gullfeiring og TV-kanaler som forklaring på hvordan RBK presterer om dagen!

Rosenborg er ikke lenger et "hatlag" i den forstand. Det er fortsatt et hatlag, men det har ingenting med at de er et så forbanna godt lag som de engang var. Grunnen til at RBK nå er et hatlag er pga. trønderne, som er rake motsetningen til bergenserne.

Du leter etter ting Alsaker sier som kan virke anti-RBK eller pro-Brann. Om man leter lenge nok, så kan man finne slike ting overalt. Og da tenker jeg ikke på pro-Brann kommentarer/artikler/u-name-it, men også pro-RBK. Du er enkelt og greit blitt en bitter liten mann som ikke klarer å innse at det er Rosenborg selv som har ødelagt seg som fotballklubb (i forhold til hva de var), og ikke absolutt alle andre!

Ta gjerne dette som et vendetta mot deg, det driter jeg i. Jeg har nemlig sett meg lei av all denne propagandaen du driver der du prøver å få andre til å tro at det står i grunnloven at RBK skal hates og at Brann skal elskes.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #119 på: 01. Okt. 2008, 17:13 »
Haha. Står det i grunnloven? Ja, der ser du. Bergensere har altfor stor makt i denne verden. :P

Du må gjerne drive en vendetta mot meg du, men jeg er ikke alene i denne verden om å se på TV2 som TV-Brann. Og selv om jeg ikke prøver aktivt, så trenger en ikke lete særlig lenge for å finne flere eksempler på at dette faktisk stemmer.

At TV2s kommentatorer blir opplært til å være kyniske og harde mot RBK, er et faktum. Mini er eneste unntak. Selv Totto Dahlum har begynt med den samme dritten som Alsaker og Semb holder på med, og gidder ikke sette seg inn i hvordan RBK faktisk skaper de største sjansene sine, og turer frem med "sånn må RBK spille, hvis ikke blir det feil". Og selv når RBK IKKE gjør som Totto sier, og faktisk lykkes med det, så er den gamle RBK-angriperen ekstremt negativ.

Det er ikke BARE RBK-supportere som ser på TV2 som Brann-TV. Lillestrøm har jo ropt ut om dette offentlig i lang tid. Jeg har sett det på flere andre norske TL-klubbers supporternettsider.

TV2 har ikke gjort en god nok jobb i formidlingen av norsk fotball. Og nettopp derfor gråter ikke jeg nevneverdig av at de har mistet monopolet.