20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: UEFA-cup på TV.  (Lest 27135 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: UEFA-cup på TV.
« Svar #60 på: 21. Feb. 2008, 11:51 »
Jeg leste faktisk om dette for noen dager siden. Det er 3 ting som teller om jeg husker rett

*Fifa ranking
*Liga ranking
*Prestasjoner av klubbene i Europa

Uansett så er det ganske mye som skal klaffe om Norge får 2 lag i CL. At RBK kommer til en kvartfinale gjør ikke at vi automatisk får en plass til for å si det sånn. Ser ikke akkurat på det som veldig sannsynlig at det skjer heller så da ser jeg ikke poenget med at jeg som heier på Start skal håpe på at Norge får Fair Play prisen slik at RBK kommer til uefacuppen. Det er min mening.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 21. Feb. 2008, 14:06 »
Den får du selvfølgelig også lov til å ha  :) Men leste at Norge er ganske så nært å få 2 lag i CL, en eller to plasser på totalrankingen tror jeg. Men det er klart, hadde vi hatt et bedre landslag hadde alt vært mye lettere.

Som RBK-supporter som innser at det fort kan komme noen andreplasser og ikke bare ligagull i sesongene som kommer, håper jeg at andre norske lag gjør det så godt som mulig så vi får det lettere for å få å plass i Europa ;)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 21. Feb. 2008, 17:45 »
Norge har hatt to lag i CL før. Ihvertfall i kvaliken til CL. Det er bare Molde, utenom RBK, som har greid å komme seg til gruppespillet, og Molde gjorde det brukbart bra den gangen. Jeg ser gjerne at det samme skjer igjen. Og jeg vil faktisk synes det er veldig synd om Brann skulle drite seg ut i CL-kvaliken til høsten, som jeg frykter de skal gjøre. Mye fordi e-cup, pluss høstinnspurt i Tippeligaen og kanskje avansement i NM gir et veldig travelt kampprogram og prioriteringsproblemer. Noe som ikke er til det beste for norske lag statistisk sett.

Som Geir sier, det kan fort komme noen andreplasser og kanskje tredje-fjerdeplasser også, i årene som kommer for RBK sin del, og da vil det være en fordel om vi likevel får spille e-cup.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #63 på: 24. Feb. 2008, 16:17 »
Da fortjener dere ikke e-cup spill. så enkelt er det bare!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 24. Feb. 2008, 21:07 »
Heller oss enn ett lag som taper 8-1 mot Everton over to kamper i alle fall.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 25. Feb. 2008, 19:58 »
Da fortjener dere ikke e-cup spill. så enkelt er det bare!
Så det er utelukkende vinneren av serien som skal spille e-cup? Og om dette laget taper 10-0 på hjemmebane mot Castro-kameratenes sigarrøykerforening, så har man likevel forsvart Norges ære internasjonalt?

Å tape 8-1 mot Everton over to kamper er jo langt bedre enn å tape 3-1 mot Fiorentina over to kamper...

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #66 på: 25. Feb. 2008, 23:22 »
Herregud så utrolig ***** folk er!

Dette er første året til Brann de videre rundene i Europa siden 1997! Og uansett hvordan det går blir vi rakket ned på fordi RBK hadde mest sannsuynlig gjort det bedre! JA SELVFØLGELUIG hadde de det, ingen tvil om, de har 13-14 år med trening i Europa. Rosenborg søg også de første årene i Europa, brukte vel fem år på å etablere seg der ute, men heldigvis for de slapp de og få høre det hver føkkings gang de gjorde det dårlig. Fordi de ikke hadde noen andre og bli sammenlignet mot. Men hvert eneste ett lag annet lag fra Norge spiller i Euorpa så blir de knust av RBKs gode Europa historie.

Dere snakker så sterkt om hva som er det beste for Norge, men likevel gir dere aldri ett lag mer en tja kjanskje enn sesong i Europa!
Ja vi tapte mot Ådvidaberg(?) Men vi lærte utrolig mye av det, og i år gikk vi til 16.dels. Regner med LSk har lært det samme og de stiller bedre til neste år... Hadde kun de norskelagene som kunne gjort det like bra som RBK i Europa vært med, ja da hadde vel kun RBK vært med! Gi oss for gudsskyldd ett par år på kroppen...

Blir så sykt oppgitt!!!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #67 på: 26. Feb. 2008, 09:14 »
Herregud! Det er sjelden jeg rakker ned på noens meninger her på forumet, men dine uttalelser er ikke mindre enn idiotiske. Det er ikke vi som sier at vi ikke bør ha flere lag i Europa. Det var Lasse som sa at vi ikke var gode nok, og da er det selvfølgelig naturlig å komme med et svar. Skal vi bare ha ett som det tydeligvis her menes, bør vi vel ha det beste.

Og uansett, europacuperfaring eller ikke, du skal da klare å slå Åtvidaberg om du bare prøver, dette var en tydelig nedprioritering av Brann, noe som gjør det vanskeligere for andre norkse lag å hevde seg i Europa (med tanke på seeding og slikt) og selvfølgelig må det være lov til å reagere.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 26. Feb. 2008, 17:03 »
Selvfølgelig skal norske lag få muligheten til å vokse på oppgavene i e-cupen. For all del. Men som Geir sier, uansett hvordan du vrir og vender på det. Brann SKAL slå Åtvidaberg, et lag som ikke engang spiller i Allsvenskan. Ikke skjønner jeg hvordan de greide å kvalifisere seg for e-cupspill, men Brann SKAL slå det laget, hvis de bare prøver. Se bare på hvilke spillere Brann hadde til rådighet. Hvis ikke det var e-cuperfaring i det laget, så vet ikke jeg. Det handler bare om å gjøre et ærlig forsøk. Det gjorde ikke Brann, og derfor tapte de.

Lillestrøm bør heller ikke roses for måten de opptrådte på i hjemmekampen mot oss etter at de hadde fått et fantastisk utgangspunkt fra bortekampen. Når Shola Ameobi banker LSK 3-0, så er det noe galt hos de gulkledde.

Lillestrøm tapte nylig også mot et tegneserielag. Et lag de hadde slått om de hadde stilt med et noenlunde toppet lag, og hadde gjort et ærlig forsøk på å slå.

Norske lag må SATSE på UEFA-cupen, hvis de skal oppnå noe. Hvis de skal kvalifisere seg for gruppespillet i UEFA-cupen, så må de for svarte svingende gå 100% inn for å greie det.

Hadde RBK stilt med reservelaget mot diverse lag i CL-kvalik, så hadde de aldri i verden greid å kvalifisere seg. Hvis RBK ikke hadde tatt Ventspils seriøst, så hadde de aldri i verden vunnet 7-1 eller hva det var, sammenlagt. Newcastle tok ikke Ventspils seriøst, da vi møtte dem. Dermed var vi dømt til å takke Titus Bramble for at vi greide å slå dem.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 26. Feb. 2008, 17:29 »
Selvfølgelig skal norske lag få muligheten til å vokse på oppgavene i e-cupen. For all del. Men som Geir sier, uansett hvordan du vrir og vender på det. Brann SKAL slå Åtvidaberg, et lag som ikke engang spiller i Allsvenskan. Ikke skjønner jeg hvordan de greide å kvalifisere seg for e-cupspill, men Brann SKAL slå det laget, hvis de bare prøver. Se bare på hvilke spillere Brann hadde til rådighet. Hvis ikke det var e-cuperfaring i det laget, så vet ikke jeg. Det handler bare om å gjøre et ærlig forsøk. Det gjorde ikke Brann, og derfor tapte de.

Lillestrøm bør heller ikke roses for måten de opptrådte på i hjemmekampen mot oss etter at de hadde fått et fantastisk utgangspunkt fra bortekampen. Når Shola Ameobi banker LSK 3-0, så er det noe galt hos de gulkledde.

Lillestrøm tapte nylig også mot et tegneserielag. Et lag de hadde slått om de hadde stilt med et noenlunde toppet lag, og hadde gjort et ærlig forsøk på å slå.

Norske lag må SATSE på UEFA-cupen, hvis de skal oppnå noe. Hvis de skal kvalifisere seg for gruppespillet i UEFA-cupen, så må de for svarte svingende gå 100% inn for å greie det.

Hadde RBK stilt med reservelaget mot diverse lag i CL-kvalik, så hadde de aldri i verden greid å kvalifisere seg. Hvis RBK ikke hadde tatt Ventspils seriøst, så hadde de aldri i verden vunnet 7-1 eller hva det var, sammenlagt. Newcastle tok ikke Ventspils seriøst, da vi møtte dem. Dermed var vi dømt til å takke Titus Bramble for at vi greide å slå dem.

Takk for at du sparte meg for å skrive denne lange og selvfølgelig helt riktige posten.

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #70 på: 27. Feb. 2008, 15:32 »
Geir? Hva er idiotisk i mine uttalser? Hva er det som er helt feil i mitt inlegg? Alt som står der er faktisk fakta. Men som Trønder? og RBK supporter er dere selvfølgelig helt blinde...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #71 på: 27. Feb. 2008, 15:43 »
Det idiotiske er det at du tillegger oss meninger vi ikke har. Av RBK-supportere her ser jeg ikke andre enn meg selv og Joakim som begge uttaler at vi synes det er flott at Brann er med i e-cup og at vi vil ha med flere norske lag. Det er andre enn oss som ikke ønsker andre lag noe godt i europacup, jeg skjønner også at Brann sliter første år i e-cup, men synes de har prestert meget bra likevel (frem til bortekampen mot Everton), noe jeg synes er hyggelig for norsk fotball. Jeg formulerer meg kanskje litt feil i å si at du uttaler deg idiotisk, men jeg er faktisk en av få her inne som synes det er flott med norske lag i europa, men blir rakket ned på med at RBK fortjener ikke plassen. Dess flere norske lag i europacup, dess bedre mener jeg.

Forøvrig synes jeg uansett europacuperfaring at Brann burde slått Åtvidaberg og Lillestrøm burde slått det laget fra Kazaksthan.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #72 på: 27. Feb. 2008, 16:37 »
Det idiotiske er det at du tillegger oss meninger vi ikke har.

Det er jo sånn kompisen din Joakim diskuterer konstant. Ser ikke at du bjeffer på han akkurat

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 27. Feb. 2008, 17:10 »
For å si det slik, så er jeg ikke enig i det Joakim skrev om at bergensere generelt er folk som kaster biljardkuler etter spillere, men dette tror jeg ikke han mente helt seriøst heller. Han er vel heller ikke kompisen min da jeg ikke kan si jeg har møtt han noen gang. Nå er jeg riktignok relativt ny på forumet, så jeg kan ikke si jeg vet alt om hvordan alle argumenterer, så helt sikker kan jeg ikke være på hva alle har sagt tidligere. Og i denne tråden synes jeg i alle fall jeg begynte ganske saklig, og da gidder jeg ikke bli tillagt meninger og bli tilsagt at jeg selvfølgelig er idiot fordi jeg holder med RBK.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #74 på: 27. Feb. 2008, 17:19 »
Sjangsen for RBK og Brann supp skal bli enige er vel like stor som at det skal bli fred i midtøsten.

Regler er regler det er så lett som det. Om RBK har gjort mange tjenester for andre lag hjelper ikkje RBK nå ettersom det ikkje klarer og hevde seg i ligaen. Fxs Om Brann taper mot bananmos fc så lsk ik før europacup så får Lsk sørge for og slå Brann i serien neste sesong og slutte og syte på Brann.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]