20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: UEFA-cup på TV.  (Lest 27217 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: UEFA-cup på TV.
« Svar #45 på: 16. Feb. 2008, 18:04 »
I Joakims øyne er alt positivt for Norge så lenge det er positivt for RBK, er jo kun RBK som kan gjøre det bra utenfor Norgesgrenser! Hadde noen andre som kunne fått denne prisen, nei da hadde det vel ikke vært så farlig.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #46 på: 18. Feb. 2008, 17:20 »
Joakim, jeg skjønner at dette er frustrerende. Men det du sier i dine innlegg er mer eller mindre at dette var en sak som var planlagt i lang tid, og at alle fra Bergen er storfornøyd med at dette skjedde. Det er selvsagt ikke sant. Da hadde det lagt 17 000 billjardkuler på gressmatten, ikke én.

Vet du hva dette betyr for oss Brannsupportere egentlig? Innenlands er vi den beste supporterskaren, det er det ingen tvil om (selv om enkelte fortsatt ikke klarer å innrømme det). Men vi hadde nå muligheten til å markere oss litt utenfor Norges grenser. Everton-supporterene var overrasket over engasjementet i Bergen rundt kampen. Dette er ting som de forteller videre om. Men blir det fortalt videre? Nope. Fordi det var en idiot uten like som ikke kunne oppføre seg.

Men dette skjønner du, Joakim. Du skjønner sikkert at dette ikke er noe alle bergensere står bak. Jeg tror det at du er bitter fordi RBK nå har tapt sin "trone", og ikke er Norges beste lag lengre. Og hva er vel bedre å kunne skylde på erkerivalens supportere?

Men sorry mack, det går bare ikke. Det er helt og holdent RBK sin feil at de ikke klarer å kvalifisere seg for UEFA-cup til neste år. Det går ikke an å belage seg på at Norge skal vinne Fair-Play pris. Og dessuten føler jeg meg sikker på at Brann-spillere også har bidratt kraftig om Norge skulle vinne den prisen. Tankevekker?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 18. Feb. 2008, 19:23 »
Jeg skjønner ikke helt hvordan dere greier å lese mellom linjene og komme til den konklusjonen dere gjør.

At jeg er bitter over at RBK er så forbanna dårlige, lar jeg gå ut over RBK, ikke Brann. I e-cupsammenheng tenker jeg ikke like sort/hvitt som ellers. Jeg vil ikke hoppe i taket av glede, men jeg legger meg heller ikke ned og griner dersom Brann vinner 3-0 i Liverpool og går videre i UEFA-cupen, mens RBK taper 3-0 i Firenze. Hvis Brann mot formodning skulle greie å slå ut Everton, så har de jammen også fortjent det.

Hvis Brann skulle kvalifisere seg for CL til høsten, mens RBK ryker på tap i Intertoto, så er det RBKs problem, ikke Branns. Det var RBK som var dårlige i sesongen som gikk, ikke Brann eller noen andre som var nevneverdig gode.

Hvorfor skulle ikke norske fotballklubber bry seg om å prøve å få enda en norsk klubb inn i e-cupen, og hvorfor skulle det være så forbanna ille om Norge skulle vinne Fair Play-prisen, selv om det er RBK som får e-cupplassen? Jeg forstår det bare ikke. Greit nok, man skal ikke tenke på at Norge kan få en ekstra e-cupplass om man oppfører seg pent på banen, men fair play SKAL belønnes, og hvorfor er det galt om Norge er den mest fair-spillende nasjonen i Europa? Hvorfor skal ikke norske lag gjøre det de kan for å bidra til mer fair play?

Hva angår den biljardkula, så blir jeg ekstremt overrasket om det er en Everton-supporter. Og en "nøytral" familiemann på femogfemtiår med kone, tre barn, hund og katt finnes vel ikke på Brann stadion? Jeg har ihvertfall aldri hørt at det finnes slike i Bergen. Mitt inntrykk er at enten så forguder du Brann, ellers så går du ikke på fotballkamp i det hele tatt. Det finnes ingenting midt imellom i Bergen, gjør det vel?

Men at det var en bergenser og lite intelligent wannabe Brann-supporter som kastet føler jeg meg ganske trygg på. Kanskje litt drøyt å si at vedkommende kastet den kula utelukkende for å hindre RBK i å få Fair Play-plassen, som et engelsk lag lå best an til å få uansett. Men jeg tror uansett ikke vedkommende hadde i tankene at han på noen som helst måte kunne ødelegge for Brann, ved å kaste den kula.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 18. Feb. 2008, 21:07 »
Jeg skjønner ikke helt hvordan dere greier å lese mellom linjene og komme til den konklusjonen dere gjør.

Hvorfor skulle ikke norske fotballklubber bry seg om å prøve å få enda en norsk klubb inn i e-cupen, og hvorfor skulle det være så forbanna ille om Norge skulle vinne Fair Play-prisen, selv om det er RBK som får e-cupplassen? Jeg forstår det bare ikke. Greit nok, man skal ikke tenke på at Norge kan få en ekstra e-cupplass om man oppfører seg pent på banen, men fair play SKAL belønnes, og hvorfor er det galt om Norge er den mest fair-spillende nasjonen i Europa? Hvorfor skal ikke norske lag gjøre det de kan for å bidra til mer fair play?

Det er nesten morsomt å lese hva du skriver. Jeg skrev at jeg ikke brydde meg noe spesielt om RBK går til europa, og at jeg ikke helt skjønte hvorfor det er BRA for min klubb (ik start) at det skjer. Så får du ut den lefsa der?!! Har noen sagt at norske lag ikke skal spille fair?? Har noen sagt at det er galt at norge spiller mest fair i europa?

Jeg personlig sa at jeg ikke håpet norge fikk fair play prisen, men det var bare for at jeg ikke bryr meg veldig om RBK. Ingen har vel sagt at det er "ille" om norge får prisen.

Du finner jo bare på argumenter, og får det til å virke som om noen andre her inne mener det.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 18. Feb. 2008, 23:18 »
Hadde flere norske lag hevdet seg i europa kunne jo Start fått en CL-plass i beste fall for ei lita stund tilbake, med 2.plassen deres i serien....

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 18. Feb. 2008, 23:46 »
det er vel heller landslaget som må prestere da?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 19. Feb. 2008, 13:29 »
de også, men se på england. landslaget deres har ikke spilt bedre enn det norske i det siste, men har likevel med 4 lag in CL, dette pga at de har gjort det så godt i europa.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 19. Feb. 2008, 14:47 »
hva snakker du om? de ligger jo langt foran oss på fifa rankingen.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 19. Feb. 2008, 18:25 »
og hva har landslaget england prestert i det siste? selvfølgelig har landslaget noe med saken å gjøre, men viktigere er det hvordan klubbene fra landet gjør det i europa.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 19. Feb. 2008, 21:04 »
Også? Geir har jo helt rett. England har ikke prestert en dritt i det siste. Men England er England, og det påvirker FIFAs rankingsystem. At Norge taper mot Tyrkia og Hellas, men vinner mot Bosnia, Ungarn, Malta og Moldova, er jo mye det samme som at England taper mot Russland og Kroatia, men vinner mot Israel, Estland, Makedonia og Andorra. I tillegg har Norge spilt jevnt med Argentina i en privatlandskamp. Likevel ligger England LAAANGT foran på FIFA-rankingen.

Og selvfølgelig ville Start, mens de lå i toppen av Tippeligaen, kunnet høste frukter av bedre norske resultater i e-cupen. Men da er det kanskje en fordel om Brann ikke taper mot Åtvidaberg, og Lillestrøm taper mot hva det tegneserielaget nå het. Det hjelper landslaget også at norske klubber gjør det bra i europa. Så hvorfor skulle det ikke ha noen betydning for Start?

Leffen

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #55 på: 19. Feb. 2008, 21:49 »
Ok, først av alt hva har du egentlig svart til Addis sitt innlegg?

Også? Geir har jo helt rett. England har ikke prestert en dritt i det siste. Men England er England, og det påvirker FIFAs rankingsystem. At Norge taper mot Tyrkia og Hellas, men vinner mot Bosnia, Ungarn, Malta og Moldova, er jo mye det samme som at England taper mot Russland og Kroatia, men vinner mot Israel, Estland, Makedonia og Andorra. I tillegg har Norge spilt jevnt med Argentina i en privatlandskamp. Likevel ligger England LAAANGT foran på FIFA-rankingen.

Kan godt hende rankingen er feil, men er fortsatt den som bestemmer hvor mange lag man får med i Europa...

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #56 på: 19. Feb. 2008, 22:47 »

At jeg er bitter over at RBK er så forbanna dårlige, lar jeg gå ut over RBK, ikke Brann. I e-cupsammenheng tenker jeg ikke like sort/hvitt som ellers. Jeg vil ikke hoppe i taket av glede, men jeg legger meg heller ikke ned og griner dersom Brann vinner 3-0 i Liverpool og går videre i UEFA-cupen, mens RBK taper 3-0 i Firenze. Hvis Brann mot formodning skulle greie å slå ut Everton, så har de jammen også fortjent det.

Hvis Brann skulle kvalifisere seg for CL til høsten, mens RBK ryker på tap i Intertoto, så er det RBKs problem, ikke Branns. Det var RBK som var dårlige i sesongen som gikk, ikke Brann eller noen andre som var nevneverdig gode.

Hva angår den biljardkula, så blir jeg ekstremt overrasket om det er en Everton-supporter. Og en "nøytral" familiemann på femogfemtiår med kone, tre barn, hund og katt finnes vel ikke på Brann stadion? Jeg har ihvertfall aldri hørt at det finnes slike i Bergen. Mitt inntrykk er at enten så forguder du Brann, ellers så går du ikke på fotballkamp i det hele tatt. Det finnes ingenting midt imellom i Bergen, gjør det vel?

Men at det var en bergenser og lite intelligent wannabe Brann-supporter som kastet føler jeg meg ganske trygg på. Kanskje litt drøyt å si at vedkommende kastet den kula utelukkende for å hindre RBK i å få Fair Play-plassen, som et engelsk lag lå best an til å få uansett. Men jeg tror uansett ikke vedkommende hadde i tankene at han på noen som helst måte kunne ødelegge for Brann, ved å kaste den kula.

Jammen da er det greit da. Da har du tydeligvis skjønt at dette ikke var noe som Brannsupportere flest står bak, men at det hele var en Brann-supporter. Var ikke det du lirte av deg tidligere, men er enden god er allting godt.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 19. Feb. 2008, 23:37 »
Gi meg heller et svar på post #48 Joakim... Jeg har da ikke sakt noe om rankingsystemet til FIFA, bare at England ligger over oss. Du prøver å få det til å virke som om jeg mener noe annet. Det blir så jævla teit

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 20. Feb. 2008, 21:37 »
Det er nesten morsomt å lese hva du skriver. Jeg skrev at jeg ikke brydde meg noe spesielt om RBK går til europa, og at jeg ikke helt skjønte hvorfor det er BRA for min klubb (ik start) at det skjer. Så får du ut den lefsa der?!! Har noen sagt at norske lag ikke skal spille fair?? Har noen sagt at det er galt at norge spiller mest fair i europa?

Jeg personlig sa at jeg ikke håpet norge fikk fair play prisen, men det var bare for at jeg ikke bryr meg veldig om RBK. Ingen har vel sagt at det er "ille" om norge får prisen.

Du finner jo bare på argumenter, og får det til å virke som om noen andre her inne mener det.

Selvfølgelig vil ikke Start, per dags dato, tjene noe på det. Men det er fordi Start skal spille i Adecco neste sesong. Men hvis et ekstra norsk lag i e-cupen kan bidra til å øke Norges ranking, så vi får flere lag med i e-cupen senere, og bedre trekning, så kan det på sikt øke Starts sjanser, hvis de skulle greie å rote seg opp i toppen av Tippeligaen igjen. Men akkurat her og nå er det selvsagt bare Tromsø og RBK som vil tjene på at Norge vinner fair play play-prisen. Uten at jeg ser hvordan det ikke skal være til det beste for norsk fotball.

Finner jeg på argumenter? Jeg kan ikke se at det er fiksjon å si at norsk fotball tjener på at flest mulig norske lag får prøve seg i europa. Ihvertfall så lenge de ikke driter seg ut mot tegneserielag.

Jeg kan aldri huske å ha ment at det var planlagt av alle Brann-supportere landet over å kaste en biljardkule inne på banen for å skade RBK. Jeg sa bare at det ikke var overraskende at det skjedde i Bergen, og at vedkommende som kastet den kula, blant annet fordi det var morsomt og vedkommende hadde sikkert fått med seg at mange RBK'ere har snakket om Fair Play-rankingen.

Og hva angår Englands plassering på FIFA-rankingen, så har vel det begrenset å gjøre med hvordan engelske lag gjør det i e-cupen. FIFA har såvidt meg bekjent svært lite å gjøre med Champions League og UEFA-cupen. Klubbenes prestasjoner i e-cupen påvirker såvidt jeg vet klubbenes seeding i e-cupen, og mulighetene for at flere lag fra et land kan få delta i e-cupen. FIFA-rankingen gjenspeiler vel mer landslagenes prestasjoner, etter det jeg vet, og da er vel rankingen en tanke misvisende, når Norge ligger bak det ene tegneserielandet etter det andre, lag som Norge nesten aldri har møtt, og heller aldri har tapt for.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 21. Feb. 2008, 00:18 »
FIFA-rankingen teller vel noe på hvor mange lag hver nasjon får ha med i Europa, men hvordan lagene selv gjør det i Europeiske turneringer er det viktigste. Så hvis du gjerne vil ha med flere norske lag i Europacuper bryr du deg om hvordan de andre norske lagene gjør det, ellers driter du i det. Er vi enige? Jeg vil gjerne at Norge skal ha flest mulig lag med og bryr meg derfor om at de norske lagene gjør det så godt som mulig.