Jeg ville kanskje hatt i alle fall litt lettere for å tro deg om du kom med et godt argument for hvorfor det skulle hjelpe oss å rykke ned...
Tro på meg? Uansett?
Et nedrykk vil som dere sier føre til store tap økonomisk og spillerflukt. Åjada, det blir ikke lett å få kjøpt stjernespillere i Championship, men vi har utrolig mange spennende talenter å bruke. Jeg ser virkelig ikke den flott framtid for oss i PL, penger eller ei, vi er langt i fra så attraktive som før. Diarra valgte Pompey foran oss. I tillegg har vi Villa, City, Everton, Blackburn, West Ham og Tottenham som er mer attraktive og lovende enn oss. Vi er ikke lengre alene med høy å gi en høy lønnskjekk og betale overpris.
Jeg tror bare at vi vil ha større mulighet i framtiden til å bli et topplag med et nedrykk. Rett og slett fordi jeg ikke tror vi vil utvikle oss under Keegan eller noen andre så lenge klubben forsetter å tro penger og nye spillere løser alt.
Et nedrykk vil etter min mening gi talentene en mye større mulighet til å utvikle seg. Vi vil få mer tid og ro til å bygge et lag med en klar spilleplan. Fansen vil alltid være der. Mike Ashley forsvinner selvsagt ikke, og med et opprykk vil han garantert løsne på pengesekken.
[/quote]
Jeg mener dette er vanvittig naivt. Hvilke store, store talenter er det du sikter til?
Kadar, Baheng og Tozer vet vi svært lite om, og det er grunn til å tro at de ikke er klar for førstelagsspill allerede neste sesong. Troisi og LuaLua, samt Krul og kanskje Forster (som er keepere) er vel de som er nærmest å banke på førstelagsdøra, og de vil kanskje, kanskje, kanskje tjene på dette, men LuaLua får sine sjanser uansett. Kanskje også Troisi, for ikke å glemme Edgar.
Milner, Taylor (ja, han kommer til å dra, til tross for at han elsker klubben), Zog og Enrique kommer til å dra. Noe annet er direkte idiotisk å tro. Carroll kan hende blir, ihvertfall en sesong. Men rykker vi ikke rett opp, er det ingen grunn til å tro at han blir værende heller. ALLE stjernene drar, sponsorpengene fordufter, inntektene blir BETYDELIG mindre og vi skal faktisk slite med å rykke rett opp. Kvaliteten på CCC-lagene blir stadig bedre. Beholder vi Keegan og Ashley er det selvfølgelig en mulighet for at vi kan hente avdankede spillere fra SPL og PL, samt nest øverste hylle fra CCC.
Hvis ikke kan vi faktisk dette enda lenger ned, og enda opp som Leeds. Det er selvfølgelig worst case scenario. I beste fall beholder vi Given og Harper, Forster, Taylor, Cacapa, Carr, Edgar, kanskje Beye, kanskje Faye, kanskje Butt, kanskje Smith, kanskje Viduka, kanskje Geremi og sannsynligvis Carroll og Ameobi. Men de aller, aller fleste andre kommer GARANTERT til å dra. Og det er det beste scenarioet jeg kan komme opp med. Vi får garantert ingen veldig stor sponsor, men kanskje Newcastle Breweries er villig til å spytte i et pund eller to, om de fremdeles eksisterer.
Vi trenger å "starte på nytt", men det er mange andre, bedre måter, å gjøre det på, enn å rykke ned, som Sondre sier. Det vi heller må gjøre, er å lage en stamme ut av våre beste og mest motiverte spillere i dag, tømme søpla, og pynte bordet med en fin duk og og et flott porselensservise og sølvbestikk, samt krystallglass.
Men det er en prosess som vil ta lang tid. Og vi kan KUN gjennomføre den prosessen, dersom Ashley er villig til å tenke langsiktig, og tåle at resultatene svinger litt et par sesonger. På vårt beste har vi et mannskap godt nok til å lukte på semifinale i FA-cupen og finale i ligacupen. Det vi mangler er å tilnærmet endevende forsvaret, pynte på midtbanen og rydde litt i angrepsrekka.