20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 9/2: Aston Villa - Newcastle 13.45 [C+ Sport]  (Lest 53688 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sondre

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: 9/2: Aston Villa - Newcastle 13.45 [C+ Sport]
« Svar #375 på: 11. Feb. 2008, 19:01 »
Håper over alt i verden at vi ikke rykker ned. Ser faktisk ingenting positivt med det.

Newcastle trenger kanskje å "starte på nytt", men ikke i championship.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #376 på: 11. Feb. 2008, 19:07 »
Diarra vraket ikke vårs, dealen strandet da mannen som ønsket han ble sparket fra denne klubben.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #377 på: 11. Feb. 2008, 21:46 »
Sitat
Jeg ville kanskje hatt i alle fall litt lettere for å tro deg om du kom med et godt argument for hvorfor det skulle hjelpe oss å rykke ned...

Tro på meg? Uansett?

Et nedrykk vil som dere sier føre til store tap økonomisk og spillerflukt. Åjada, det blir ikke lett å få kjøpt stjernespillere i Championship, men vi har utrolig mange spennende talenter å bruke. Jeg ser virkelig ikke den flott framtid for oss i PL, penger eller ei, vi er langt i fra så attraktive som før. Diarra valgte Pompey foran oss. I tillegg har vi Villa, City, Everton, Blackburn, West Ham og Tottenham som er mer attraktive og lovende enn oss. Vi er ikke lengre alene med høy å gi en høy lønnskjekk og betale overpris.

Jeg tror bare at vi vil ha større mulighet i framtiden til å bli et topplag med et nedrykk. Rett og slett fordi jeg ikke tror vi vil utvikle oss under Keegan eller noen andre så lenge klubben forsetter å tro penger og nye spillere løser alt.

Et nedrykk vil etter min mening gi talentene en mye større mulighet til å utvikle seg. Vi vil få mer tid og ro til å bygge et lag med en klar spilleplan. Fansen vil alltid være der. Mike Ashley forsvinner selvsagt ikke, og med et opprykk vil han garantert løsne på pengesekken.

[/quote]

Jeg mener dette er vanvittig naivt. Hvilke store, store talenter er det du sikter til?
Kadar, Baheng og Tozer vet vi svært lite om, og det er grunn til å tro at de ikke er klar for førstelagsspill allerede neste sesong. Troisi og LuaLua, samt Krul og kanskje Forster (som er keepere) er vel de som er nærmest å banke på førstelagsdøra, og de vil kanskje, kanskje, kanskje tjene på dette, men LuaLua får sine sjanser uansett. Kanskje også Troisi, for ikke å glemme Edgar.

Milner, Taylor (ja, han kommer til å dra, til tross for at han elsker klubben), Zog og Enrique kommer til å dra. Noe annet er direkte idiotisk å tro. Carroll kan hende blir, ihvertfall en sesong. Men rykker vi ikke rett opp, er det ingen grunn til å tro at han blir værende heller. ALLE stjernene drar, sponsorpengene fordufter, inntektene blir BETYDELIG mindre og vi skal faktisk slite med å rykke rett opp. Kvaliteten på CCC-lagene blir stadig bedre. Beholder vi Keegan og Ashley er det selvfølgelig en mulighet for at vi kan hente avdankede spillere fra SPL og PL, samt nest øverste hylle fra CCC.

Hvis ikke kan vi faktisk dette enda lenger ned, og enda opp som Leeds. Det er selvfølgelig worst case scenario. I beste fall beholder vi Given og Harper, Forster, Taylor, Cacapa, Carr, Edgar, kanskje Beye, kanskje Faye, kanskje Butt, kanskje Smith, kanskje Viduka, kanskje Geremi og sannsynligvis Carroll og Ameobi. Men de aller, aller fleste andre kommer GARANTERT til å dra. Og det er det beste scenarioet jeg kan komme opp med. Vi får garantert ingen veldig stor sponsor, men kanskje Newcastle Breweries er villig til å spytte i et pund eller to, om de fremdeles eksisterer.

Vi trenger å "starte på nytt", men det er mange andre, bedre måter, å gjøre det på, enn å rykke ned, som Sondre sier. Det vi heller må gjøre, er å lage en stamme ut av våre beste og mest motiverte spillere i dag, tømme søpla, og pynte bordet med en fin duk og og et flott porselensservise og sølvbestikk, samt krystallglass.

Men det er en prosess som vil ta lang tid. Og vi kan KUN gjennomføre den prosessen, dersom Ashley er villig til å tenke langsiktig, og tåle at resultatene svinger litt et par sesonger. På vårt beste har vi et mannskap  godt nok til å lukte på semifinale i FA-cupen og finale i ligacupen. Det vi mangler er å tilnærmet endevende forsvaret, pynte på midtbanen og rydde litt i angrepsrekka.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #378 på: 11. Feb. 2008, 21:49 »
Nedrykk? nei takk. Foretrekker at vi blir i premier league og kvitter oss med 8-10 dritt spillere, enn at vi rykker ned og mister de beste.
lt;3 Newcastle <3

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #379 på: 12. Feb. 2008, 09:56 »
Dette bør faktisk ikke kunne regnes som en diskusjon en gang. Det er jo bare argumenter mot at vi bør rykke ned. Det eneste argumentet for nedrykk til nå har vært at spennende talenter kan få spille. Vi må huske på at alle spillere har lov å spille i PL om de er gode nok også...

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #380 på: 12. Feb. 2008, 13:37 »
Spot on Geir!
Hvorfor diskutere dette i det hele tatt? Ingen er tjent med at vi rykker ned.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #381 på: 12. Feb. 2008, 15:42 »
Sannynligvis ikkje men det har gått i den retningen ei stund nå så om ikkje noke skjer så kommer nedrykket før eller seinare uansett.
Men med Ashley så kommer nok laget til og bestå av overbetalte butter sjølv i Championship. Skal laget bestå av talenter så tror eg det bare vil skje om me sliter økonomisk og ikkje har råd og kjøpe.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #382 på: 12. Feb. 2008, 15:44 »
No vise det seg at Barton slo ned Shaun Maloney i feltet, kvalmt!
For eit waste of talent godeste Barton er. Det blir nok desverre vanskeleg å selge han.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #383 på: 12. Feb. 2008, 16:19 »
For eit waste of talent godeste Barton er. Det blir nok desverre vanskeleg å selge han.
Og enkelte skal BARE fokusere på det negative. Du hadde vel hoppøet av glede dersom FA hadde ignorert dommeren og kjørt på for å få hengt Barton i galgen snarest mulig.

Barton er en meget god fotballspiller, og jeg synes han begynner å vise glimt av hva han kan. Jeg har ikke sett de TV-bildene det refereres til, de ble ikke vist under kampens gang ihvertfall. Derfor vil jeg overhodet ikke uttale meg om episoden. Forøvrig mener jeg at så lenge dommeren ikke har sett noe, og ikke nevnt hendelsen i rapporten sin, så er det ikke noe å bry seg om. Jeg tror det beste for Barton er å ha en manager som tror på ham, og som ønsker at han skal gjøre det bra. Barton vil alltid ha temperament, og han vil alltid være en fare for seg selv og egen sikkerhet. Men Barton, på sitt beste, er en veldig god midtbanespiller, og jeg vil gi ham den tiden han trenger for å få ut potensialet sitt på banen.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #384 på: 12. Feb. 2008, 16:58 »
Vel at eg berre fokuserer på det negativet er no ikkje sant. Synst det forøvrig blir barnslig å trekke slike konklusjonar.

Det eg seier. Barton er ein god fotballspelar, MEN alt faenskapet som skjer rundt han er verken bra for han eller klubben.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Are..........

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #385 på: 12. Feb. 2008, 17:14 »
Hvis Barton faktisk med vilje slo ned en spiller i feltet, så synes jeg ikke han er noe å samle på. Uansett om han er en av verdens beste spillere. Å slå noen uprovosert under en fotballkamp er helt usmakelig. Spesielt for Barton, som har gjort noe lignende såpass mange ganger uten å gjøre noe med det. Og på toppen av det hele, så har han vel sagt at han skal skjerpe seg?
Men, han kan fortsatt motbevise seg, men det bør han da også gjøre, raskt.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #386 på: 12. Feb. 2008, 19:00 »
Kor mange sjangser skal han få kanseler kontrakten og kast an på dør.
Keegan hadde sett forbedringer? er han blitt så gammel han treng briller eller.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #387 på: 12. Feb. 2008, 19:05 »
Og enkelte skal BARE fokusere på det negative. Du hadde vel hoppøet av glede dersom FA hadde ignorert dommeren og kjørt på for å få hengt Barton i galgen snarest mulig.
Finnes det en eneste liten positiv ting med Barton etter han kom til Newcastle? Det eneste jeg kan komme på er straffesparket han satt mot Fulham. Utenom det har han kun vært en stor kødd som har bidratt med lite eller ingenting på banen. Hva for noe positivt skal vi fokusere på da?

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #388 på: 12. Feb. 2008, 19:16 »
Danield: Alle veit jo Joakim elsker pøbler og voldsmenn  :D

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #389 på: 12. Feb. 2008, 20:10 »
Barton har dessverre ikke greid å levere varene på fotballbanen ennå. Men han har vist flere eksempler på hva han kan, og vi vet han har et utrolig stort potensiale. Gi Barton tillitt og tid, så kommer han forhåpentligvis frem som den fotballspilleren han virkelig er.