20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastlefansen tipper Keegan får sparken?  (Lest 38977 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Newcastlefansen tipper Keegan får sparken?
« Svar #60 på: 09. Feb. 2008, 00:08 »
Når folk sier at både Drillo og Big sam er "ødeleggendefotballens far", gir det meg bilder på netthinnen jeg kan drepe for å slippe :-(

Spøk til side. Jeg synes gjennombruddshissig fotball med en del langpasninger med påfølgende påfyll av folk framover, er en fin måte å spille fotball på. Problemet er at dette krever løpskraft både i form av hurtighet og antall meter tilbakelagt gjennom en kamp. I tillegg må vi ha ett eller helst to oppspillspunkter, som vi ikke hadde under SA. Jeg mener fremdeles det var tåpelig å sparke ham etter 25 kamper, selv om jeg som alle andre liker KK bedre. Dvs at det ordnet seg til det beste, men at det var hodeløst å sparke SA før KK evt hadde sagt ja

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #61 på: 09. Feb. 2008, 00:10 »
Tja, jeg er faktisk ikke så sikker. Med utmerkede vinger i klubben kunne vi ha spilt en type fotball som ville gitt Owen mange flere sjanser, men han valge altså "måk og mæl"-metoden som overhodet ikke fungerte. Dette er jeg meget kritisk til.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #62 på: 09. Feb. 2008, 00:24 »
"måk og mæl" er dine ord.
Planen var nok å spille en mer gjennombruddshissig fotball. Men mangelen på riktig spillermateriale, og ikke gode nok spillere førte til at det ble med tanken, og det hele utviklet seg til en type fotball Big Sam absolutt ikke hadde planlagt helt fra starten av, eller mente var den beste måten å spille fotball på. Sam Allardyce er da ikke så dum at han setter Michael Owen på banen bare for syns skyld, uten å ha en idé om hvordan han skal skape sjanser for han.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #63 på: 09. Feb. 2008, 01:31 »
. Sam Allardyce er da ikke så dum at han setter Michael Owen på banen bare for syns skyld, uten å ha en idé om hvordan han skal skape sjanser for han.

Tror nesten det er det som er realiteten. Owen ble for stor for Sam. Sam turte ikke å sette han utav laget, selv om han ikke passet inn i sitt system. Om Sam's system skulle ha funka, måtte vi ha kjørt Ameobi og Viduka på topp, og noen kjappjævler som kunne komme fra djupet inn i bakrommet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #64 på: 09. Feb. 2008, 02:30 »
Personlig tror jeg den "Bolton-fotballen" vi spilte en del under Allardyce mest var ment som en overgangsperiode. Målet var å spille en variant av Arsenals beryktede kontringsspill. Det er jeg ganske sikker på. Men det var ikke fullt så enkelt å gjennomføre det, av ulike årsaker, og det ble en del Bolton-fotball ut av det. Noe som dessverre til slutt var nødt til å koste han jobben.

Det sa han jo også selv, at det var hans mål i det lange løp.
Er selvfølgelig ingen klare svar på hvorfor han vraket Emre. Tror lett det kan være ting som lå bak som vi ikke veit noe om. Vi var jo i tillegg linket til spillertyper som kunne funket som erstatter til Emre, så noe var det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #65 på: 09. Feb. 2008, 15:35 »
det tar selvfølgelig tid før ein formasjon sitter som den skal. Ja det kan ta opp til fleire sesonger faktisk.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Panserfauzt

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #66 på: 09. Feb. 2008, 18:36 »
er ikke så ofte jeg bidrar med noe lenger på dette forumet.. men vil bare si et og annet i denne tråden. At det allerede nå finnes negative røster som vil ha Keegan fjernet skuffer meg... Det er nettopp sånne personer og holdninger som gjør denne klubben til den jævla vitsen den har blitt for resten av fotballverden. Keegan har min totale støtte UANSETT!!! For tro meg, det er ingen andre topptrenere av hans kaliber som overhodet er intresert i denne klubben... Jeg håper bare at Mike Ashley velger å vende det døve øret til sånne idioter.. Om de vil ha umiddelbar suksess og gull og grønne skoger, ja så kjøp en scum drakt...For her skjer det ikke
Roses are gay, violets are gayer, fuck this poem and listen to Slayer.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #67 på: 09. Feb. 2008, 19:30 »
det tar selvfølgelig tid før ein formasjon sitter som den skal. Ja det kan ta opp til fleire sesonger faktisk.

En Premier League klubb (som skal være verdens beste liga) skal IKKE bruke flere år med DRITTfotball og tap, fordi de skal legge om formasjonen. 4. divisjonslag kan gjøre slikt. Ikke en Premier League klubb.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #68 på: 09. Feb. 2008, 19:43 »
Si det... Meget mulig at han ikke gikk særlig godt overens med dem, og meget mulig at han mente at de ikke var lagspillere av den typen han ville ha. Logikken i akkurat det får Allardyce selv sørge for.

Det er akkurat det, det er ikke noen logikk i det. Det er ingenting av det Big Sam foretok seg som Newcastle manager som tilsier at han skulle prøve å spille på samme måte som Arsenal, derfor tror jeg ikke annet enn at det var "tomme ord" og ikke noe annet. Enhver som vil gi fansen store forhåpninger sier jo heller at han har som mål å spille som Arsenal i stedet for Bolton for å si det sånn.

Det er mulig Big Sam kunne fått en viss suksess med Newcastle United hadde han abre fått tid på seg, men noen Arsenal-fotball hadde han dessverre aldri innført på St.James Park, det blir det bare naivt å tro!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #69 på: 09. Feb. 2008, 20:56 »
Si det... Meget mulig at han ikke gikk særlig godt overens med dem, og meget mulig at han mente at de ikke var lagspillere av den typen han ville ha. Logikken i akkurat det får Allardyce selv sørge for. Det er heldigvis ikke min oppgave. Selv tror jeg situasjonen kunne vært helt annerledes for Allardyce om Ashley faktisk hadde backet ham 100%, og latt han få hente de spillerne han aller helst ville ha i sommer, istedet for Rozenhal, Beye, Cacapa og kompani.
At Barton ble prioritert foran Emre er ingen katastrofe i seg selv, om bare Barton hadde vært litt mer opptatt av å prestere PÅ banen, og ikke utenfor.
At Owen ble prioritert foran Martins er heller ingen katastrofe, i den forstand at Allardyce ville ha en som var mer til å stole på foran kassa. Allardyce hadde aldri brukt Owen så mye om ikke planen hadde vært å fore ham med gode sjanser. Det skjønner enhver idiot.

Amen
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #70 på: 09. Feb. 2008, 20:59 »
. Sam Allardyce er da ikke så dum at han setter Michael Owen på banen bare for syns skyld, uten å ha en idé om hvordan han skal skape sjanser for han.

Tror nesten det er det som er realiteten. Owen ble for stor for Sam. Sam turte ikke å sette han utav laget, selv om han ikke passet inn i sitt system. Om Sam's system skulle ha funka, måtte vi ha kjørt Ameobi og Viduka på topp, og noen kjappjævler som kunne komme fra djupet inn i bakrommet.

Owen for stor for Sam  ::)
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #71 på: 10. Feb. 2008, 15:54 »
Spillerne er like dårlige uansett hvem som er manager!!
Så Keegan har en like umulig oppgave som Sam A. hadde med å lede dette laget.
De er blant de desidert dårligste lagene i serien og da blir det slik som i dag...
Ydmykende resultater og flaue innsatser (hvis det de presterer kan kalles der??).

Så er det noen som fortjener sparken er det de 25-30 ubrukelige spillerne vi har i troppen!!!

Br3vik

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #72 på: 10. Feb. 2008, 15:59 »
Kevin keegan har bare vært i klubben i noen par uker. må gi han litt tid, så kan han kanskje få newcastle blant top 4!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #73 på: 10. Feb. 2008, 16:04 »
Kevin keegan har bare vært i klubben i noen par uker. må gi han litt tid, så kan han kanskje få newcastle blant top 4!

Du snakker jo selvfølgelig sant, men enkelte her mener å finne det irrelevant at han bare har vært i klubben noen uker å ikke engang har hilst ordentlig på alle spillerne enda. Selvfølgelig må det litt tid til før han kan gjøre Newcastle til et topplag i Premier League.

torefl

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #74 på: 10. Feb. 2008, 16:45 »
Nå tror faktisk jeg også at Keegan ryker. Håper det ikke, men det kan fort skje ettersom Newcastle som klubb er fylt av dritt akkurat som Hotel Cæsar.