20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 806930 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #3345 på: 07. Aug. 2008, 12:13 »
Ljungberg er 31 år, og har definitivt sett sine beste dager på fotballbanen. Og spillere på vei nedover er ikke interressant i mine øyne. Duff, Jonas, Milner, Zog og Geremi skal være mer enn god nok dekning på flankene.

Godt oppsummert.
Vi trenger midtbane! midtbane! midtbane!
Playmaker er viktigst, men også et def. anker av klasse.

Skjønner ikke at ikke apparatet skjønner dette (eller evner å gjøre noe med det).
Med normal skade-/karantenesituasjon sitter vi fort igjen med Faye som kreativ midtbane....

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3346 på: 07. Aug. 2008, 12:22 »
Ljungberg er 31 år, og har definitivt sett sine beste dager på fotballbanen. Og spillere på vei nedover er ikke interressant i mine øyne. Duff, Jonas, Milner, Zog og Geremi skal være mer enn god nok dekning på flankene.

Godt oppsummert.
Vi trenger midtbane! midtbane! midtbane!
Playmaker er viktigst, men også et def. anker av klasse.

Skjønner ikke at ikke apparatet skjønner dette (eller evner å gjøre noe med det).
Med normal skade-/karantenesituasjon sitter vi fort igjen med Faye som kreativ midtbane....

Harper i Reading er en spiller som har som oppgave å skape ting fra sin midtbaneposisjon, og om du synest han er god nok for oss, så er han sikkert ikke noe problem å hente. Men om du sikter litt høyere, som Keegan og co gjør, så er det ikke så lett som du tror! Men eg skal love deg at dei prøver!

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3347 på: 07. Aug. 2008, 12:23 »
Vi trenger et anker, det er det viktigste. Eigentlig så begynder vi å få ei veldig bra midtbane i 442, men eit godt anker hadde vert utmerkert. Per i dag vil eg stille med: Duff, Milner/Barton, Guthrie, Jonas. I backup har vi Milner/Barton, Butt, Zoggy, Geremi. Blir også spennande og følge LuaLua

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3348 på: 07. Aug. 2008, 12:37 »
Jeg synes ikke et nytt anker på midten er det viktigste nå....vi trenger en kreativ og skapende midtbanespiller!! Danny Guthrie, Nicky Butt, Joey Barton, Geremi...vi er både tynt besatt og vi mangler kvalitet!!

Det er enklere for de spillerene vi har i stallen og gå inn å gjøre drittjobben som anker, enn å be de være playmaker eller en skapende midtbanespiller! Jeg tror f.eks James Milner lett kunne gjort en grei jobb som anker, faktisk også Alan Smith.....men å SKAPE noe er noe helt annet og mye mer krevende!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3349 på: 07. Aug. 2008, 12:38 »
Vi trenger et anker, det er det viktigste. Eigentlig så begynder vi å få ei veldig bra midtbane i 442, men eit godt anker hadde vert utmerkert. Per i dag vil eg stille med: Duff, Milner/Barton, Guthrie, Jonas. I backup har vi Milner/Barton, Butt, Zoggy, Geremi. Blir også spennande og følge LuaLua

Hadde ikke vært en sjanse for at jeg stilte med en midtbane uten Butt idag.
Milner eller Barton + Gutrie hadde ikke (etter min mening) hvert i nærheten av (sammen) å ha de
kvalitene vi trenger sentralt. Litt for like, og ingen er god nok til å ta den defensive grovjobben på midten.

Mener det er litt av svakheten vår idag. Forruten Butt har vi ingen sentrale midtbanespillere som enten er fantastiske fremover eller bakover.
Barton, Gutrie og Geremi er alle noe midt i mellom, og foreløpig synes jeg det passer best med Butt sammen med èn av dem sentralt.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3350 på: 07. Aug. 2008, 12:44 »
Er Butt fantastisk fremover og bakover? Hehe

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3351 på: 07. Aug. 2008, 12:51 »

Hadde ikke vært en sjanse for at jeg stilte med en midtbane uten Butt idag.
Milner eller Barton + Gutrie hadde ikke (etter min mening) hvert i nærheten av (sammen) å ha de
kvalitene vi trenger sentralt. Litt for like, og ingen er god nok til å ta den defensive grovjobben på midten.

Mener det er litt av svakheten vår idag. Forruten Butt har vi ingen sentrale midtbanespillere som enten er fantastiske fremover eller bakover.
Barton, Gutrie og Geremi er alle noe midt i mellom, og foreløpig synes jeg det passer best med Butt sammen med èn av dem sentralt.

Det er derfor eg meiner vi treng eit anker, ja vi kan godt hive inn smith eller milner, men det held ikkje, eg vil ha ein som er skapt for den jobben, ein Senna type. Guthrie har vist seg som ein bra kreativ spelar hittill og eg trur han kan løare den jobben med suksse, og med tida kan han bli ein god box to box spelar. Om Barton slepp 15 kampa trur eg han og Guthire kan utfylle kvarandre bra, om Barton får eit litt meir defansivt ansvar en Guthrie

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3352 på: 07. Aug. 2008, 13:27 »
Jeg ser ikke den virkelig store nødvendigheten av et anker. Vi har Nicky Butt, og han er fremdeles god nok. Jeg synes akkurat nå at en offensiv, skapende kraft er viktigere. Vi har løpssterke sentrale spillere i Guthrie og Barton, men ingen av dem er spesielt kreative spillere.
Men for all del, ikke misbruk Guthrie eller Barton som anker. Ingen av dem er god nok til den rollen. Trenger Butt en erstatter har vi Faye eller Geremi. Greit nok, ikke verdens beste reserver, men hvis ikke Butt får noe langvarig fravær, så skal det gå bra.
Jeg takker ikke nei til et anker, om det skulle dukke opp noen, men akkurat nå synes jeg en kreativ, offensiv midtbanespiller er viktigere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3353 på: 07. Aug. 2008, 14:23 »
helt enig med deg joakim! vi har ingen kreativitet på midtbanen..

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3354 på: 07. Aug. 2008, 14:46 »
Club               Season     App Goals Assists
Newcastle United2007?08 23   1         3 
Manchester City 2006?07 33   6         5
                        2005?06 31   6         6 

Joey Barton sin stats . Han har meget bra stats for en sentral midtbane å være når det gjelder mål og assist. Han er en kreativ spiller, en Gerrard light. Men så har til gjenngjeld å leve opp til prestasjonene han gjorde i City. Så er det jo spm om hvor lenge han blir suspendert. Men er enig med alle at vi trenger en ny off midtbane og en defensiv, tror bare det kommer en av delene.

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3355 på: 07. Aug. 2008, 15:27 »
Nå ser det visstnok ut som Smith allikevel skal til Everton, en klubb som passer for han spillestil. Flere aviser melder at han er i Liverpool for medical. Helt ok om det skjer, han kommer aldri til å bli en stor målscorer. Håper vi også får solgt Shola før serien starter, slik at vi kan hente en klassespiss. En spiss- en midtbane-en forsvarer, så er jeg fornøyd.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #3356 på: 07. Aug. 2008, 16:01 »
Nå ser det visstnok ut som Smith allikevel skal til Everton, en klubb som passer for han spillestil. Flere aviser melder at han er i Liverpool for medical. Helt ok om det skjer, han kommer aldri til å bli en stor målscorer. Håper vi også får solgt Shola før serien starter, slik at vi kan hente en klassespiss. En spiss- en midtbane-en forsvarer, så er jeg fornøyd.

Gode nyheter. Er helt enig i at vi må bli kvitt Ameobi også. Han er en Bramble i forkledning, bare at han spiller på topp. Men det blir vel ikke noe lett å få solgt ham. Var ikke WBA og Stoke interesserte? Så at en pris til 3-4 millioner pund ble nevnt, men kan ikke forstå at vi eventuelt kan si nei hvis det kommer et bud på rundt halvparten av dette heller.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #3357 på: 07. Aug. 2008, 16:43 »
Hva skjedde på pressekonferansen til Colo i dag?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3358 på: 07. Aug. 2008, 16:44 »
Ameobi er så absolutt en Bramble. Men forkledd er han overhodet ikke. Det er godt synlig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3359 på: 07. Aug. 2008, 16:47 »

Gode nyheter. Er helt enig i at vi må bli kvitt Ameobi også. Han er en Bramble i forkledning,

Hehe, fin formulering der :D
Smith er så oppskrytt atte hjælp. Selg selg selg! Herregud for noen signeringer Sam gjorde egentlig, Rozenhal hold en halv sesong, Smith har vært elendig og Barton har væri fengsel. Er Beye somhar imponert meg mest, Enrique kan bli god, mens jeg mener Faye kan bli litt for ustabil. Vil heller ha Collocini og Taylor sammen...  
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...