20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 803105 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #3375 på: 07. Aug. 2008, 22:12 »
Kameraene filmet på publikum under PSV kampen og der satt en neger med rasta som alle tror er Gomis :P

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3376 på: 07. Aug. 2008, 22:14 »
Human snakker jo om at spilleren satt i directors box? Hvis det stemmer kan det selvfølgelig være større sannsynlighet for at det er en spiller..

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3377 på: 07. Aug. 2008, 22:16 »
Ja, men altså, det kan jo være lillebroren til Ameobi for alt vi vet! :D Tipper det bare var en tilfeldig fyr som har det grisegøy med kompisene nå...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3378 på: 07. Aug. 2008, 22:18 »
Joa, men hva har en random fyr oppe i directors box å gjøre? :)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3379 på: 07. Aug. 2008, 22:19 »
Herregud aDDis! Tror du virkelig at folk er så dum at dei tror vi har signa Gomis fordi en rasta sitter på en av 52000 seter og ser en kamp ?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3380 på: 07. Aug. 2008, 22:23 »
Ja, det tror jeg  ::) ::)

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #3381 på: 07. Aug. 2008, 23:03 »
Om det ikke er nevnt i NOEN aviser, så tviler jeg på at dette var Gomis. Sportsjournalister pleier jo ha grei kontroll på dette, og det ville vel vært store oppslag i samtlige aviser om det faktisk var Gomis. Men, noen som vet om det er nevnt noen plasser, med unntak av ymse forum?
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3382 på: 07. Aug. 2008, 23:05 »
En fyr på et Stoke-forum mener å ha info om at det er Amdy Faye og ikke vår Faye som er på vei til Stoke!! :D :D

BallaJazz

• Gjest
« Svar #3383 på: 07. Aug. 2008, 23:17 »
Om det ikke er nevnt i NOEN aviser, så tviler jeg på at dette var Gomis. Sportsjournalister pleier jo ha grei kontroll på dette, og det ville vel vært store oppslag i samtlige aviser om det faktisk var Gomis. Men, noen som vet om det er nevnt noen plasser, med unntak av ymse forum?

Godt point der Lasse.Å si at det er Gomis basert på en neger med rasta er ganske dumt kan man mildt si.Og som nevnt hadde vi også hørt det i pressen og lignende hvis det hadde vært Gomis!.

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3384 på: 08. Aug. 2008, 09:57 »
Idag har jeg stor tro på transferaktivitet. Coloccini og Bassong blir presentert som nye fjes på St James og Smithy drar til Everton. Samtidig dukker det nok opp noen nye navn vi blir linket med.
Fingers crossed....

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3385 på: 08. Aug. 2008, 11:05 »
Idag har jeg stor tro på transferaktivitet. Coloccini og Bassong blir presentert som nye fjes på St James og Smithy drar til Everton. Samtidig dukker det nok opp noen nye navn vi blir linket med.
Fingers crossed....
Bassong ER allerede presentert som Newcastle-spiller.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3386 på: 08. Aug. 2008, 11:13 »
Skulle gjerne vært mer optimistisk, men har desverre liten tro på at vi skal kunne kjempe om
Europa denne sesongen. Det triste er at vi de siste årene har stabilistert oss som en middelhavsfarer.
En gang storklubb, men nå drømmer vi om å kunne kjempe med klubber som Everton, ManCity og Pourtsmouth..??

Vi blir avkledd og utklasset på transfermarkedet av klubber som vi frem til noen få sesonger siden lo av.
Vi er også blitt så sulteforet på signeringer at vi synes at det er helt topp å få inn spillere som Bassong og Gutrie.
Og med all respekt, dette er ok spillere, men ikke matriale som skal bringe oss opp i hekken på topp 4 igjen...
Det var heller ikke mange av dere som hadde Gutrie på ønskelisten her på forumet (som inneholdt sikkert 100 navn),
og jeg tror ikke det var mange av dere som hadde hørt om Bassong heller...

Synes det meste har gått til helvete, og nå er vi som sagt fornøyde med å være midt på treet.
Ingen objektive tror vi kan hevde oss opp mot topp 6, og jeg er ganske sikker på at de fleste (utenom supporterne)  tipper oss
på et sted rundt 10-12 plass i år. Det tristeste er at dette ikke er en dårlig sesong eller et "arbeidsuhell", men at det er blitt en
"stabil" plassering hvor det ser ut til at vi hører hjemme.

De mest optimistiske synest det er greit med opprydding i stallen, og at ungdomsplanene til Ashley er bra.
"Dette er jo suksessoppskriften til Arsenal de siste sesongen" sier mange, og glemmer at Arsenal har proppet laget fullt
av europas største talenter i snart 10 år. Det var med andre ord ikke mange som lå langflate etter Bassong og Gutrie.
Synes mange er i overkant optimistiske (som supportere skal være), men i fjor fikk jeg mange leende kommentarer da jeg
sa at vi skulle være glad om vi holdt Sunderland bak oss på tabellen. Vi gjorde det såvidt...
Tror vi gjør det i år også, men ikke med veldig stor margin.

Jeg tror helt sikket at vi gjør det minst like bra som ifjor, men har ingen som helst tro på at vi skal kunne matche klubber som
Everton, Tottenham, P.mouth, City og Villa. Plusser vi da på de 4 store legger jeg årets optimistiske tips til plass nr. 9.
(Dette forutsetter at vi styrker laget med minst 3 ok/bra spillere)

Dyster spådom, og jeg blir sikkert sett på som en negativ og trist fyr.
Håper virkelig jeg tar feil...

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3387 på: 08. Aug. 2008, 12:00 »
Håper eg og.

Ser at vi blir linka til Michael Johnson på Nufc.co.uk
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3388 på: 08. Aug. 2008, 12:11 »
Jeg tror helt sikket at vi gjør det minst like bra som ifjor, men har ingen som helst tro på at vi skal kunne matche klubber som
Everton, Tottenham, P.mouth, City og Villa. Plusser vi da på de 4 store legger jeg årets optimistiske tips til plass nr. 9.

Hvis du ser under den seksjonen der vi har tippet på hvordan årets tabell blir seende ut, så ligger de fleste med den forventningen, så det kunne vært værre ;)

Det var heller ikke mange av dere som hadde Gutrie på ønskelisten her på forumet (som inneholdt sikkert 100 navn),

De mest optimistiske synest det er greit med opprydding i stallen, og at ungdomsplanene til Ashley er bra.
"Dette er jo suksessoppskriften til Arsenal de siste sesongen" sier mange, og glemmer at Arsenal har proppet laget fullt
av europas største talenter i snart 10 år. Det var med andre ord ikke mange som lå langflate etter Bassong og Gutrie.

Jeg hadde ikke Guthie på ønskelisten, men merket meg ifjord at han var en veldig god spiller på Bolton sitt lag, ihvertfall i den kampen de spillte imot Newcastle. Jeg er ikke negativ til han som en forsterkning, og synes egentlig at det er litt tøfft at vi tør å hente en unggutt og satse på han. Han har erfaringen, og har vist i treningskampene så langt at han har en glittrene passningsfot. så jeg er optimistisk iforhold til han.

Bassong kjenner vi ikke til. Alt vi vet er at han hadde en glitrende sesong i Metz forrige sesong. Hvis vi ser på fjordårets signeringer så var Roz en kjent figur grunnet Tsjekkias landslag, og Cacapa var kaptein på selveste Lyon. Begge disse to "floppet" litt i de flestes øyne. Men Beye og Enrique, de spillerne som var mest ukjent for meg viste seg å bli skikkelige kvalitets signeringer. så vi skal aldri si aldri.

Jeg tror forventningene våre til denne sesongen er mye mer realistisk en hva de tidligere har vært. Og med de 2-3 kvalitets signeringene, så håper jeg virkelig at vi kan klarte. 3 Ronaldoer ville jo kanskje tatt oss til serie gull :o (det var en spøk, ikke slakt meg ;D)

Arsenal hadde en sterk stall når de begynte med ungdomssatsingen. Adams, Bergkamp og Wright var jo store profiler i laget for 10 år siden. De hadde en sterk base når de begynte å satse, vi har ikke akkurat den samme basen, men vi har kvalitet nok til å holde oss over topp 10. Og da må vi gi satsingen noen år før vi ser resultatene.

Baheng, Donaldson(?), Lua-Lua, Tozer og han høge karn som jeg faktisk ikke husker navne på i farta, :-[ er allerede oppe på A-lags nivå. Newcastle har sjeldent hatt så mange unge i troppen før, og da må vi bare være glad til å håpe at dette er rett vei å gå :)

Og vi må ikke glemme at vi har flere unge ute på banen, Zog, Milner, Edgar og ikke minst Taylor. Vi kommer til å bli stor, men ikke idag :)

mye bla bla bla det her 8)
Han kom, ble mett og dett var dett....

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3389 på: 08. Aug. 2008, 12:21 »
Skulle gjerne vært mer optimistisk, men har desverre liten tro på at vi skal kunne kjempe om
Europa denne sesongen. Det triste er at vi de siste årene har stabilistert oss som en middelhavsfarer.
En gang storklubb, men nå drømmer vi om å kunne kjempe med klubber som Everton, ManCity og Pourtsmouth..??

Vi blir avkledd og utklasset på transfermarkedet av klubber som vi frem til noen få sesonger siden lo av.
Vi er også blitt så sulteforet på signeringer at vi synes at det er helt topp å få inn spillere som Bassong og Gutrie.
Og med all respekt, dette er ok spillere, men ikke matriale som skal bringe oss opp i hekken på topp 4 igjen...

Synes det meste har gått til helvete, og nå er vi som sagt fornøyde med å være midt på treet.
Ingen objektive tror vi kan hevde oss opp mot topp 6, og jeg er ganske sikker på at de fleste (utenom supporterne)  tipper oss
på et sted rundt 10-12 plass i år. Det tristeste er at dette ikke er en dårlig sesong eller et "arbeidsuhell", men at det er blitt en
"stabil" plassering hvor det ser ut til at vi hører hjemme.

Synes mange er i overkant optimistiske (som supportere skal være), men i fjor fikk jeg mange leende kommentarer da jeg
sa at vi skulle være glad om vi holdt Sunderland bak oss på tabellen. Vi gjorde det såvidt...
Tror vi gjør det i år også, men ikke med veldig stor margin.

(Dette forutsetter at vi styrker laget med minst 3 ok/bra spillere)

Dyster spådom, og jeg blir sikkert sett på som en negativ og trist fyr.
Håper virkelig jeg tar feil...

Du er på ingen måte negativ hvis du tror vi kan greie å komme på en 9. plass. Hvis vi sammenligner troppen vår nå mot lagene som kom foran oss i fjor er det få vi har gått forbi. Vi kan kanskje komme foran West Ham som ikke har forsterket seg mye og Blackburn som er tydelig svekket. Det eneste håpet vi har for å komme tilbake til europa er at Keegan kan få ut maks potensial av troppen.

Kan ikke si at jeg deler samme mening som deg om årets overganger. Dette fordi jeg ikke forventet at store stjerner skulle komme inn. Vi har ikke e-cup og har kommet under midten på tabellen de siste to årene. I tilegg kan nå også flere klubber som Pompey og City tilby like bra lønninger som vi tidligere kunne. Med andre ord er ikke klubben like attraktiv lengre for etablerte stjerner.

Men for å få tilbake en slik status syntes jeg dagens overganspolitikk er fornuftig. Vi har fått inn unge spillere som er sultne og på vei fremover. Jeg kan lett innrømme at Guthire og Bassong ikke lå øverst på min liste heller, men dette virker å være spillere som kan ha en fremtid i Newcastle. Itilegg har vi fått inn forsterkninger som går rett inn i første ellveren i Jonas og Coloccini (regner med at han kommer nå). Dette er også spillere som har mange gode år igjen på fotballbanen.