20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 807427 ganger)

0 medlemmer og 4 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #3285 på: 05. Aug. 2008, 03:14 »
Ingenting er bekreftet fra offisielt hold, men Keegan sa jo i helga at dealen var så og si klar. Alle medier melder også at han offisielt er Newcastle-spiller iløpet av uka.
Også nufc.com som jeg anser som svært troverdig skriver dette:
No sooner do United return from friendly tournament action in Spain than it's claimed that we're in the process of committing to another similar event at some point.

The local media in La Coruna have published details of the deal that will see defender Fabricio Coloccini move from Deportivo to Newcastle - including an agreement for the Magpies to appear in a pre-season event.

A fee of €11.5M plus appearance-related add-ons worth up to €2.5M and a small sell-on clause are mentioned, with the player expected in England in the immediate future.

As part of transfer, United are said to be lined up as one of the sides to play in a future Teresa Herrera Tournament - an annual event held at Deportivo's Riazor Stadium.

La Coruna is in the province of Galicia, which lies up in the northwest corner of Spain. United's 2005 Intertoto Cup game at that venue saw them backed by around 45 fans - partly due to the lack of direct flights from the UK.

De skrev tidligere at klubbene var kommet til enighet om en overgang også.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3286 på: 05. Aug. 2008, 08:51 »
spiller egentlig ingen rolle hvor mange eller hvem som sitter på benken når ikke første-11 er god nok.
Vi har ingen dekning på noen plasser, og for mange på andre. Vi har f.eks minst 4 stk som kan løse
høyre kantrolle (Milner, Jonas, Geremi og Duff). Har også en hel haug med spisser (Owen, Martins, Viduka, Carrol, Smith).
Men Barton er ingen defensiv midtbane. Her har vi bare Butt (og kanskje Faye). Men begge mangler tempo.
Vi har ingen kreative sentrale midtbanespillere, og om Enriqe blir skadet kan vi fort sitte igjen med Zoggy på venstrebacken....

Med andre ord er faktisk 3 posisjoner SVÆRT mangelfull. Får vi disse plassene dekket opp ser det bra ut.

Defensiv midtbane: Butt er vel kanskje vår beste defensive midtbane spiller, desverre mangler han offensive kvaliteter. Men vi har flere spillere som kan fylle denne rollen. Guthrie gjorde seg på ingen måte bort som DM under låneperioden i Bolton, han er svært pasningssikker og jeg tror Keegan ser på han som er erstatter for Butt. I tillegg har både Faye og Barton bevist at de kan steppe inn dersom det blir nødvendig. Som om ikke det var nok har vi også Geremi.. Greit at vi mangler en skikkelig klassespiller her, men oppdekkningen bør det ikke være noe i veien med.

Venstreback: Enrique er vel vårt klare førstevalg. Bassong kan spille både i midtforsvaret og på venstreback så der har vi forhåpentligvis en grei backup. Er det veldig krise så kan Edgar eller Zoggy også gjøre en OK jobb.

OM er jeg enig i , vi mangler en spiller som holder seg skadefri som kan ta over Emre sin rolle i laget.

Faye er den eneste jeg er enig i som def. midbane. Men han ER kriseløsning.
Har sett Barton prøve denne rollen i ManC tidligere, og det fungerte IKKE  :)
Bassong er jeg usikker på, og Zoggy ser jeg ikke på som kriseløsning på backen engang.
Elendig, umotivert, og om han tvinges dit begynner han sikker å grine før han leverer transfer-søknaden.

Og nok engang. Når vi snakker kriseløsning (slik vi har levd de siste sesongene), så kan jo nesten alle spille overalt.
Dette har vært svakheten vår i mange år, og jeg foreslår heller å heve kvaliteten.
Vi har ikke en eneste spiller som når Butt halveis til legga som def. midtbane, og da trenger vi å handle kvalitet (min mening)  :)

boeyvind

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3287 på: 05. Aug. 2008, 09:40 »
Var ikke KK ute å luftet at det skulle komme en kjempestor signing i sommer som virkelig fikk oppmerksomhet??
Får bare håpe at Jonas og Colo kan tilføre en høyere status for oss... slik at vi kan få nye spillere i neste overgangsvindu :)

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3288 på: 05. Aug. 2008, 11:41 »
Sitter og leser at Blackburn tilsynelatende kan kjøpe Anthony Annan fra Start for ca 2 mill. Er det bare meg eller er dette grisebillig!? Jeg synes Annan har fremstått som et meget godt anker for Stabæk denne sesongen og han spiller pr. dags dato fast på midten sammen med Essien på Ghana's landslag. Han imponerte stort i afrika-mesterskapet er uten tvil motivert og klar for nye utfordringer! Jeg tror faktisk Annan hadde vært en utrolig spennende løsning til å konkurrere med Butt. Spørsmålet er bare om vi har en bedre løsning på gang. Jeg begynner å tvile på at vi har et ess i ermet og da burde Annan være en meget spennende løsning for Keegan og co! For 2 mill har man jo ingenting å tape! Hva tror dere?

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3289 på: 05. Aug. 2008, 11:57 »
JAA, vi trenger en budkrig på han :) Start trenger casj!

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3290 på: 05. Aug. 2008, 12:02 »
Hehe!

Men Annan er en interessant spiller, absolutt. Som backup for Butt hadde han vært ideell. Eneste jeg er bekymra for er moralen hans på banen, er ikke den som skal få for mange dytt før han selv tilter.
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

boeyvind

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3291 på: 05. Aug. 2008, 12:48 »
Få Annan og Skjelbred!!

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3292 på: 05. Aug. 2008, 13:17 »
hahaha seriøst??? hahahaha Annan, må dere jammen gi dere. bedre newcastle går for meg da jo. skal få meg meget billig.

boeyvind

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3293 på: 05. Aug. 2008, 13:26 »
det er nå sagt at Annan er et av de største talentene fra Ghana.. så man vet nå aldri.. Lyn får jo stadig afrikanske spillere til å lykkes..

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3294 på: 05. Aug. 2008, 13:52 »
hahaha seriøst??? hahahaha Annan, må dere jammen gi dere. bedre newcastle går for meg da jo. skal få meg meget billig.

Nå er det du som driter deg ut. Han spiller fast på et av Afrikas beste landslag ved siden av Essien. Han har et vanvittig potensiale, men jeg lurer på om han passer bedre inn i fransk fotball. Lo du da Mikel ble solgt og eller?

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3295 på: 05. Aug. 2008, 13:54 »
Tider går. Lang tid denne Coloccini-dealen skulle ta.
Håper dette er fordi vi jobber med flere targets og ønsker å presentere dem samtidig  :)

Inler hadde vært hærlig. Greit at Arsenal er interessert, men de venter nok uansett til de vet
om det er mulig å få Alonso (som drar når L.poll får Barry).
Bare å dra til å kjøpe Inler mens Arsenal venter..

Og snart får vi se hvor mye som ligger bak uttalelsene til Keegan angående Milner.
Når Villa selger Barry (og får fyllt opp pengeboken) er jeg sikker på at Milner er MON`s førstevalg.
(Tror han vil ha Reo-Cooker, Sidwell og Milner på midten, og Agbonlahor, Young og Carew løpende på topp).
Regner med et godt bud, og tror desverre vi selger han...

BallaJazz

• Gjest
« Svar #3296 på: 05. Aug. 2008, 13:57 »
Annan har potensial til å bli en topp topp klassespiller i fremtiden!.For den sinnsyke billige prisen han går for så burde vi selvfølgelig prøve å hente han til oss..dumt å synd at vi ikke gjør det.For da misser vi et kupp av kjøp..

BallaJazz

• Gjest
« Svar #3297 på: 05. Aug. 2008, 14:01 »
Tider går. Lang tid denne Coloccini-dealen skulle ta.
Håper dette er fordi vi jobber med flere targets og ønsker å presentere dem samtidig  :)

Inler hadde vært hærlig. Greit at Arsenal er interessert, men de venter nok uansett til de vet
om det er mulig å få Alonso (som drar når L.poll får Barry).
Bare å dra til å kjøpe Inler mens Arsenal venter..

Og snart får vi se hvor mye som ligger bak uttalelsene til Keegan angående Milner.
Når Villa selger Barry (og får fyllt opp pengeboken) er jeg sikker på at Milner er MON`s førstevalg.
(Tror han vil ha Reo-Cooker, Sidwell og Milner på midten, og Agbonlahor, Young og Carew løpende på topp).
Regner med et godt bud, og tror desverre vi selger han...

Troppen har altfor liten bredde enda  til at vi kan selge mere spillere(Unntak  amøben).Milner håper jeg ikke vi selge med mindre vi får et bud på han vi ikke kan si nei til så vi kan hente inn hvafall 2 forsterkninger for den summen.

Jewlnufcfan

• Supersub
    • Vis profil
    • Hofstater at Deviantart.
« Svar #3298 på: 05. Aug. 2008, 14:20 »
http://nufcblog.com/2008/08/05/transfer-news/today%E2%80%99s-transfer-talk-on-tyneside/

Sitat
- It?s claimed that the 26-year-old is due on Tyneside for a medical some time this week, ahead of a reported £8M switch

- The Daily Express is reporting that Everton manager David Moyes is weighing up a bid for the only fit Newcastle striker Alan Smith.
  But the report says he would only offer £1.5M, and we will hardly sell for that price.

- Reports in Switzerland   today suggest that Gokhan Inler?s agent agent is in London to meet with Arsene Wenger.
  The report says basically (if you can?t read German) that if Arsenal fails to sign Alonso from Liverpool, it is said that they will go for Inler.
  Wonder if that means if Arsenal sign Alonso, Newcastle can get in tghere for Inler? We have no idea quite honestly.

- It also looks like the one Premier Club that has bid for Reading?s left-back Nicky Shorey is Portsmouth, and not Newcastle.
  We?re not too sure who Kevin is looking to bring in for the left back spot, which is the next highest prioirty once we tie up Fabricio.
  Could still be Stephen Warnock from Blackburn (£4M), or the Argentine Inter Milan left back Nicolas Burdisso (£6M) from Inter.      We?ve also been linked with the Algerian Lens left-back Nadir Belhadj (£3M).

That?s the current news on the transfer market today - let?s get Coloccini, Burdisso, Inler and Derdiyok to Tyneside - and then we?ll be in excellent shape!

Dette skriver også en på comments:

Sitat
scottish mag  // Aug 5, 2008 at 12:08

is it just me or has bassong not been confirmed either.

anyway i was told that colo arrived in newcastle at 6.45pm last night, stayed in a hotel and is to complete the deal today, but this is just from one of my m8s so i dont know if it is actually true

Veloso til London?
http://community.footballpools.com/blog/2008/08/05/miguel-veloso-spurs-to-rival-arsenal-for-portuguese-star/

Sitat
Spurs to Rival Arsenal for Portuguese Star: Will Everton, Newcastle & Manchester United Enter Race?

« Siste redigering: 05. Aug. 2008, 14:25 av Jewlnufcfan »
Ho?way the lads!

FC, FC, FC BAYERN!

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3299 på: 05. Aug. 2008, 14:35 »
den siste linken er bare bull shiit trur jeg, men veloso hadde vært en våt drøm :)