20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 796155 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #3300 på: 05. Aug. 2008, 15:24 »
Veloso og Inler, er dette same type spelarar? Ashton har eg trua på, men West Ham vil vel ikkje selgja han. Uansett, minst ein 1 stk midtbanespelar og 1 v.back må vera pri no.

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #3301 på: 05. Aug. 2008, 16:34 »

Er jo ingen tvil om at Given og Harper er av ypperste PL klasse. Ikke mange keepere er bedre enn Given.

Jeg mener også at vi har PL beste høyreback i Beye.

Given har hatt dårlig form de to siste sesongene, og jeg mener at han ikke har stått fram og vist seg som veldig mye bedre av resten av laget. Jeg er fullt klar over hva han kan hvis han vil, men det har han ikke vist i det siste. Og Beye er definitivt ikke PL's beste høyreback.

Jeg tørr også påstå at ikke mange PL lag har bedre dekning og kvalitet på vingplassene enn NUFC. Milner, N`Zogbia, Spiderman, Duff skal jo normalt være gode, og også Geremi kan brukes der som en helt grei nødløsning. Om man ser på f.eks. Liverpool med Pennant, Benayon og Babel, Chelsea med SWP, Malouda, Cole, ManU med Nani, Giggs og Ronaldo (som kansje forsvinner), så mener jeg NUFC fint kan konkurrere på vingplass med topplagene.

Ehh..? Hva tenker du på her egentlig? Her ramser du opp 9 STJERNESPILLERE som hver og en ville vært sommerens største signing for vår del, og så konkluderer du deretter med at vi fint kan konkurrere med dem? Det er enkelt og greit pisspreik, og så lite objektivt som du får det. Ikke én av vingene våre er av samme klasse som de du ramser opp her, så den der må du lenger ut på landet med!

3 spillere i de riktige posisjonene og jeg mener vi har et særdeles godt lag og en god stall.

Dessvere, det skjer aldri! Vi har brukt hele sommeren på noen få og middelmådige signeringer, så skal vi plutselig smelle til med 3 storsigneringer i løpet av mye kortere tid?

Jeg tror du må endre ditt syn en god del. Dette er ikke FM, dette er ikke Manchester United, og dette er ikke et godt nok lag. Ferdig arbeid!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3302 på: 05. Aug. 2008, 16:43 »
Enig. Midtbanen vår innehar en topp 10 kvalitet, men ikke mer. Spisstrioen Owen, Viduka og Martins derimot holder svært høy klasse, og jeg mener den absolutt kan måle seg med PLs beste.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3303 på: 05. Aug. 2008, 17:32 »

Er jo ingen tvil om at Given og Harper er av ypperste PL klasse. Ikke mange keepere er bedre enn Given.

Given har hatt dårlig form de to siste sesongene, og jeg mener at han ikke har stått fram og vist seg som veldig mye bedre av resten av laget. Jeg er fullt klar over hva han kan hvis han vil, men det har han ikke vist i det siste. Og Beye er definitivt ikke PL's beste høyreback.

Jeg tørr også påstå at ikke mange PL lag har bedre dekning og kvalitet på vingplassene enn NUFC. Milner, N`Zogbia, Spiderman, Duff skal jo normalt være gode, og også Geremi kan brukes der som en helt grei nødløsning. Om man ser på f.eks. Liverpool med Pennant, Benayon og Babel, Chelsea med SWP, Malouda, Cole, ManU med Nani, Giggs og Ronaldo (som kansje forsvinner), så mener jeg NUFC fint kan konkurrere på vingplass med topplagene.

Ehh..? Hva tenker du på her egentlig? Her ramser du opp 9 STJERNESPILLERE som hver og en ville vært sommerens største signing for vår del, og så konkluderer du deretter med at vi fint kan konkurrere med dem? Det er enkelt og greit pisspreik, og så lite objektivt som du får det. Ikke én av vingene våre er av samme klasse som de du ramser opp her, så den der må du lenger ut på landet med!

3 spillere i de riktige posisjonene og jeg mener vi har et særdeles godt lag og en god stall.

Dessvere, det skjer aldri! Vi har brukt hele sommeren på noen få og middelmådige signeringer, så skal vi plutselig smelle til med 3 storsigneringer i løpet av mye kortere tid?

Jeg tror du må endre ditt syn en god del. Dette er ikke FM, dette er ikke Manchester United, og dette er ikke et godt nok lag. Ferdig arbeid!

Kven har sagt at vi er SCUMS? Kven har sagt at vi skal kjempe mot SCUMS om plasseringen i år, eller Chelsea, Lpool og Arsenal? Everton og eit par til kjem og føre oss på tabellen. Viss vi då begynnar å snakka om at vi har eit brukbart lag så kan vel folk vera ganske einige? Sjølv om dei minst optimistiske hellar mot ein 12 plass istaden for 8, so eg håpar på. Sjølvsagt er stallen vår tynn, det viser jo berre treningskampane våre (sjøl om preseason har lite å sei når det gjeld kva vi gjer i PL sesongen) Med toppa lag kan vi vera med å kjempa om topp 8. Det er toppa lag. Med skadar og susp. så kan den målsetninga ryke. Derfor må vi få inn eit par til. NEI, det vert ikkje spelarar som hadde gått rett inn på SCUMS, men spelarar som går rett inn på MAGPIES og forhåpentlegvis forsterkar oss. Trur du KK kjøpe spelarar som han ikkje trur forsterkar oss?
« Siste redigering: 05. Aug. 2008, 17:37 av lgrinde »

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3304 på: 05. Aug. 2008, 17:45 »
- carry on!

Batty

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3305 på: 05. Aug. 2008, 17:52 »
Vi har jo hatt et meget godt lag på papiret de siste årene. Men når en av to nysigneringer flopper, pluss at to-tre nøkkelspillere er ute med skade 80% av sesongen, minst en spiller havner i fengsel, pluss at resten av spillerne underpresterer eller sliter med dårlig selvtillit er det jo ikke så rart at ting går som de går.

På papiret skal vi jo i teorien ha et mannsfattig, men sterkt lag, også i år. For 5 år siden ville jo en startellever med Duff, Owen, Given, Martins og Geremi virket fryktinngytende for mange. Tror ikke faktum er at spillere "taper" seg så mye på noen år. Mange mente jo at Owen hadde tapt seg med årene, men på tampen av fjorsesongen pisset han jo kritikerne i trynet ved å storspille. Om vi får frem det beste i alle spillerne samtidig mener jeg vi absolutt kan konkurrere med Tottenham, Villa, Everton og Pompey. Vi har MYE kvalitet i laget. Husker bare hvordan vi reiste oss og pisset på Tottenham 4-1 på tampen av sesongen, og det var med et lag som likner mye på det jeg tror vi vil få se i fremtiden.

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #3306 på: 05. Aug. 2008, 17:55 »
Det betyr nok, at Coloccini , Frings, Huntelaar og en offensiv midtbane e klar for klubben :)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3307 på: 05. Aug. 2008, 18:31 »

9 stjernespillere?
Mener du ærlig talt at Pennant, Benayon, en aldrende Giggs, Babel, en SWP som ikke har spilt fast førstelagsfotball på 3-4 sesonger er bedre enn hva vi har av vinger i klubben? Da synes jeg DU er den som tar feil.
Jeg kan ta med at Malouda floppet minst like mye i Chelsea som det Duff har gjort hos oss, men det tar ikke fra dem potensialet de tidligere har vist. Så om du mener ALLE disse 9 ville vært sommerens store signering, DA ER JEG VELDIG UENIG! Et par ja, men VI har best dekning og KVALITET I BREDDEN på vingplassene. Det er det veldig få andre klubber som har. De vil fort merke èn skade eller to i denne posisjonen, mens VI har bredde og kvalitet til at det ikke vil ødelegge for oss.

Og jeg må spørre deg Lasse, kan du nevne hvilken klubb som har bedre høyreback enn oss i Beye? Hvem ville du byttet Beye mot? Og ikke kom med han Chelsea kjøpte (Boswinga eller hva han het), for jeg er ganske sikker på at ikke mange her har grunnlag nok til å dømme han riktig enda, utenom at han var svinedyr!

Og Given da! Jeg tok ikke forbehold ved skader da jeg skrev innlegget. Utgangspunktet var troppen i sin helhet skadefri og med normal form. Da vet vi at Given er meget god. Om han blir skadet eller ei vet vi IKKE!

Så min konklusjon er at med skadefri tropp og normal form har vi noen veldig gode lagdeler, noen brukbare og èn regelrett håpløs.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3308 på: 05. Aug. 2008, 18:37 »
Vil si at Sagna hvertfall var på samme nivå som Beye forrige sesong og Micah Richards er bra som høyreback, men han var jo mest stopper sist sesong. Bortsett fra disse er det få i PL som holder samme klasse som BEye.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3309 på: 05. Aug. 2008, 18:43 »
Kan ikke vi slutte å være usaklige å slenge dritt om hverandre :o

Synes det er så synd at alt av meninger som slenges ut her skal tolkes hit og dit, og trekkes ut i sin værste konsekvens. Folk må få mene hva de vil så lenge de kan begrunne det uten at de er helt ødelagt i hode. F.eks: han som mente at Tottenham midtbanen kunne bli pinglete i år i møter med lag som Bolton og Everton. Plutselig var Barcelona trukket inn i kritikken og ting skle fullstendig ut. Ser at det er fullt av spydige unødvendige kommentarer som florerer om dagen.

Folkeskikk! >:( (har ikke blitt terroriseret selv, men det er slitsomt å lese igjennom alt tullet)
Han kom, ble mett og dett var dett....

BallaJazz

• Gjest
« Svar #3310 på: 05. Aug. 2008, 21:34 »

Ja.Er enig med deg her Lasse.Synes mange overvurderer stallen vi har til de grader.Selv HVIS vi kjøper Colo så er vi ikke noe annet enn et middelsmådig PL lag så langt..

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3311 på: 05. Aug. 2008, 23:15 »
legger herved inn et bud på daniel fredheim holm:)

"Det virket veldig som de ville vise seg fram, sier Fredheim Holm til VG Nett, som selv er Newcastle-fan." (LINK)

Selv om han ikke er halvparten så god som han burde være, så kan han sikkert lære Smith noe :P
« Siste redigering: 05. Aug. 2008, 23:19 av Erlend Simonsen »
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3312 på: 05. Aug. 2008, 23:21 »
Fredheim Holm kan ikke lære Smith en døyt. Fredheim Holm er minst like vaksinert mot å score mål som det Smith er.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3313 på: 06. Aug. 2008, 00:48 »
Det betyr nok, at Coloccini , Frings, Huntelaar og en offensiv midtbane e klar for klubben :)
haha det ville vært en vååt drøm! :P

boeyvind

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3314 på: 06. Aug. 2008, 08:27 »
Hvis han holder seg skadefri så er jo denne spilleren noe... http://www.dagbladet.no/sport/2008/08/06/542747.html