20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 808204 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #3210 på: 03. Aug. 2008, 01:11 »

Collina

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #3211 på: 03. Aug. 2008, 10:38 »
Det er vel ikkje verdt å sjå på nyheiter frå sånne sider, om dei ikkje oppgir kva slags kjelde dei har. Goal.com er litt på samma måten. Nokon gonger kan ein stole ganske OK på det, sidan dei oppgir til dømes The Guardian som kjelda, mens andre gonger så mister saken all truverd på grunn av at dei ikkje skriv noko som helst om kjelda. Andre gonger skjer det naturleg nok at truverda blir svekka fordi ein skriv kven kjelda er. Dette gjelder The Sun (bortsett frå enkelte av journalistane), News of the World (bortsett frå Liverpool-journalisten deira, som har gode kontakter) og Marca, til dømes. Footylatest er det ingen vits i å bry seg så mykje om.

Eg anbefaler generelt å følgje med i lokalavisene. Eg prøver å gjera det rundt om i landet. Eg leser lokalavisene i Newcastle óg, trass i at eg er Manchester United-supportar. 

Coloccini vil vera eit bra kjøp, trur eg. Han har bevist at han er ein bra spelar, og det vil vera bra for Taylor å få han ved sida av seg.  Bassong har eg ikkje sett noko av, så han vil eg ikkje uttale meg for mykje om. Det einaste eg vil seie er at det høyrest i litt for stor grad ut som eit typisk Newcastle-kjøp.

Gutierrez... Ja, kva skal ein seie? Det er ein snodig type som det vil bli interessant å sjå meir av, i alle fall. Kreativitet framover har vore litt mangelvare tidvis, og argentineren kan bidra med dette, virkar det som.

Guthrie er ein interessant spelar. Han imponerte meg eigentleg i Bolton.

Dere har eit betre lag enn i fjor, men dei andre bak dei fire store er stort sett forsterka òg. Blackburn burde Newcastle kunne komme seg forbi, i alle fall, og eit par andre lag ser heller ikkje ut til å vera stort betre enn dere. Personleg trur eg ikkje sesongen blir like god som dei fleste Newcastle-supportarar vil håpe, men øvre halvdel burde vere eit minimumsmål uansett.
M.U.F.C.
The Religion

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3212 på: 03. Aug. 2008, 10:40 »
GUNNERS HIT TOON INLER BID
By Alan Nixon
Arsenal boss Arsene Wenger is making a late move for Switzerland Euro 2008 star Goekhan Inler - and is fighting Newcastle United for his signature.

Wenger has been in contact with the Udinese ace's camp and has lear ned the clever attacking midfielder has a get-out clause at just over £5 million.

Inler's agent has been in talks with Newcastle for over a fortnight. But now Arsenal have come in the deal will hinge on who offers the best terms.

The Toon are fuming as they thought they had a deal. But Wenger's interest has set them back.

Inler is vastly cheaper than Aston Villa's Gareth Barry, who interests Wenger - but not at the £18m asking price.

The Swiss star is equally capable and rated the most gifted player in his homeland. He also coped well with Serie A and is an Arsenal type of player - full of skill and good vision.

http://www.people.co.uk/sport/football/tm_headline=gunners-hit-toon-inler-bid%26method=full%26objectid=20673552%26siteid=93463-name_page.html

Har bare sett han i EM, men da var han bra. Ble vel kåret til det beste i kjøpet i serie A i fjor og da er vel ikke 5 millioner alt for mye. Vi har vært linket til han en stund nå så hadde vært bra å få han inn. Hvis Wenger er interessert er det også helt klart et kvalitestegn.

Henning Fjeldheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3213 på: 03. Aug. 2008, 11:45 »
Inler velger nok Arsenal foran oss, dersom det stemmer at vi begge har bud inne på han.
For 1 måned siden kunne vi lokket med fast plass, men det kan jo snart Arsenal også, med tanke på deres salg den siste tiden.
Håper selvsagt vi kan få han til St.James, for det er en meget god og spennende ungutt.

Når det gjelder prisen på Senderos er den latterlig. Jeg ser heller ikke grunnen til å kjøpe en spiller, som i løpet av fjoråret viste takter som selv Bramble ville hatt problemer med å følge opp. Å forutsatt at krølle signerer i helga, har vi bra dekning sentralt bak nå.

Når det gjelder kritikken av ønske om Shorey blir det feil. Det er klart han ikke er verdens beste venstreback, men nå er ikke vi Real Madrid heller. En spiller som Shorey kan være en ypperlig backup på back-plassen. 2 års erfaring fra PL, og selv om fjoråret ikke var så bra.. Hvem var bra på Reading i fjor?

Jeg vil tru vi får en spiller som holder kjeft, gjør jobben han får beskjed om, har greit med erfaring og en lønning som ligger i den regionen vi ønsker.
Stolt supporter siden 7.juli 1989!
20 years of pride & glory!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3214 på: 03. Aug. 2008, 12:14 »
Når det gjelder kritikken av ønske om Shorey blir det feil. Det er klart han ikke er verdens beste venstreback, men nå er ikke vi Real Madrid heller. En spiller som Shorey kan være en ypperlig backup på back-plassen. 2 års erfaring fra PL, og selv om fjoråret ikke var så bra.. Hvem var bra på Reading i fjor?

Jeg vil tru vi får en spiller som holder kjeft, gjør jobben han får beskjed om, har greit med erfaring og en lønning som ligger i den regionen vi ønsker.

Først av alt velkommen skal du være!  :)

Angående Shorey synes jeg det blir et veldig unødvendig kjøp. Det er ikke snakk om at jeg tror vi kan signere spillere i Real Madrid klassen, men det finnes en mellomting også....
Shorey forsterker ikke laget noenting, og han er heller ingen mann for fremtiden med sine 28 år i løpet av kommende sesong. Jeg tror heller ikke Shorey ville vært fornøyd med å bli plassert på benken hver kamp heller.
Skal vi kjøpe en 27-28 åring må det være en som er bedre enn den vi allerede har i den nevnte posisjonen, i dette tilfellet Enrique. Om ikke så er tilfellet må det jo isåfall være en som er vesentlig yngre enn Shorey og som kan gi Enrique konkurranse både på kort og lang sikt og som har potensial til å bli bedre. Det har desverre ikke Shorey!

Christian A

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #3215 på: 03. Aug. 2008, 12:21 »
Hør på dette fra Sunday Mail (Nettavisen):

*Newcastle sikler etter Arsenals Philippe Senderos. Kevin Keegan kan strekke seg til å by 100 millioner for midtstopperen. En annen løsning kan være 70 millioner kroner, samt målvakten Shay Given.

Latterlig

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3216 på: 03. Aug. 2008, 12:48 »

*Newcastle sikler etter Arsenals Philippe Senderos. Kevin Keegan kan strekke seg til å by 100 millioner for midtstopperen. En annen løsning kan være 70 millioner kroner, samt målvakten Shay Given.

Latterlig

Hahahhahahhahahha ;D 1. april idag?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3217 på: 03. Aug. 2008, 12:49 »
Senderos skal selvfølgelig til Newcastle KUN hvis vi får ham levert på døra og betaling for å ta imot han. Shorey er en god spiller som kunne gitt oss mer kvalitet i dybden, men ikkke det vi trenger mest akkurat nå. Har fått inntrykk av at denne Bassong også kan spille venstreback og da han neppe klarer å spille seg inn på stopperplass kan det være greitt å ha han som rotasjonsspiller både på stopperplassen og venstreback. Derimot mener jeg vi trenger en ny spiss. Med Viduka og Owen ute med skade (hvilket ikke er verken noe nytt eller en overraskelse) har vi faktisk ikke klart å score mot verken Doncaster eller Hertha Berlin. Martins er en spiller jeg har veldig troen på, men Viduka, Owen og Martins er simpelthen ikke nok når vi vet at de to første er skaddeutsatte, samt at Martins kan variere en del i prestasjonene. Vi trenger en ny spiss og ideelt sett bør vi også få inn minst en ny midtbanespiller (deffansiv).

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3218 på: 03. Aug. 2008, 12:59 »

Latterlig

Dette er bare bullshit. Keegan har vel aldri gått ut i media og sagt at han ønsker seg (eller sikler etter) Phillipe Senderos. På toppen av dette faller hele storyen på sin urimelighet da Keegan selvsagt aldri ville bydd 100 millioner for en midtstopper som i mine øyne ikke er bedre enn Steven Taylor. I tillegg er Faye og Coloccini bedre. Det med 70 mill + Given er ikke mindre idiotisk. Herregud, hvor desperate tror de vi er?

Nei, midtstopperplassene er klarerte: Coloccini, Faye, Taylor, Bassong, Cacapa, Edgar. Dessuten kan Beye spille her hvis nødvendig.

Next!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3219 på: 03. Aug. 2008, 13:25 »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Collina

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #3220 på: 03. Aug. 2008, 13:31 »
Senderos er ein bra spelar, men han manglar det lille ekstra til å spela i ein toppklubb. Blant anna det mentale, virkar det som. Fysisk er han bra, og han viser tidvis smart forsvarsspel òg. Wenger er ikkje dum, så det er ein grunn til at han er der. Den prisen der blir håplaus, naturlegvis, i og med at han ikkje har prestert så mykje som tilseier at den prisen passar. Han har stort sett prestert i Champions League, men eg tviler på at han ville fått nytte akkurat den evnen i Newcastle!

Uansett trur eg at det der er bullshit.

Shorey er ein spennande spelar. Blir vel rekna som aktuell for Portsmouth og Aston Villa óg. Er intet storkjøp for nokon av klubbane i så fall, men vil vera ein solid og bra spelar for dei som kjøper han, vil eg tru.
M.U.F.C.
The Religion

Jewlnufcfan

• Supersub
    • Vis profil
    • Hofstater at Deviantart.
« Svar #3221 på: 03. Aug. 2008, 14:06 »
Nettavisen:

Til tross for at han får sterk konkurranse fra David Bentley neste sesong, har Tottenhams Aaron Lennon sagt nei til et tilbud fra Newcastle (News of the World).
Ho?way the lads!

FC, FC, FC BAYERN!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3222 på: 03. Aug. 2008, 14:10 »
Merkelig at det alltid er NoTW som vet slike ting! De må ha noen sinnsykt gode kontakter!

Jewlnufcfan

• Supersub
    • Vis profil
    • Hofstater at Deviantart.
« Svar #3223 på: 03. Aug. 2008, 14:34 »
http://blogs.notw.co.uk/sport/2008/08/260m-newcastle.html

The Newcastle chief admitted last month he is anxious to find investors to ease the financial burden at beleaguered St James?s Park.

But both Reliance and Profitable are ready to pay £260m to own the Magpies outright and are determined to spend more than £100m on transfers to bolster the team, managed by Kevin Keegan.
Ho?way the lads!

FC, FC, FC BAYERN!

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3224 på: 03. Aug. 2008, 14:49 »
NoTW igjen ja! Fantastisk! :D