20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 808428 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #3180 på: 02. Aug. 2008, 18:55 »
Sjelbreid har potensial til å bli veldig bra, men han forsterker ikke laget vesentlig nå. Er posetiv til et kjøp, dog ikke for 50 mill.
A source from the Norwegian club told the Chronicle: ?What is interesting is that Newcastle are still following Skjelbred and are preparing to lodge a £4.5m bid for him if their bigger transfer targets slip out of their hands.
Dette er et sitat fra the Chronicle. Poenget er at vi ikke får Per for småpenger. Vi MÅ ut med såpass mye hvis vi skal ha Per. Selv om han har ett år igjen av kontrakten vil ikke Rosenborg under noen omstendigheter slippe han for noe særlig mindre enn 50 mill NOK.
Husk på at Rosenborg krevde 20 mill av Fulham for Stoor. Riktignok hadde han nettopp signert ny kontrakt. Men likevel. Når Stoor er verdt 20 mill, er Ciljan så definitvit verdt 50 mill.
Vi snakker om et av Norges største fotballtalenter her.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3181 på: 02. Aug. 2008, 18:55 »
Hah, det sier du Toon, som var pissenegativ til kjøpet av Guthrie og Jonas for mindre penger. Nedrykk og det ene og det andre... "Vi må ha noen inn som forsterker laget nå", og jeg er faen så sikker på at Per ikke hadde gjort det! Har du sett en spiller som viser seg mer og gjør ting enklere enn Guthrie, for den summen han blei henta for????

har vel aldri snakket om nedrykk jeg.. Snakket om hvordan skal man klare utfordre topp4 på sikt med slike kjøp. Kjøpe det pool ikke vil ha. Syns skjelbred er en bedre spiller enn guthrie så er det sagt. Jonas kjøpet har jeg aldri vært negativ til. Tror skjelbred faktisk kunne spilt seg inn på laget jeg. Og viktigst er at skjelbred er newcastle supporter så han brenner jo seff for å spille for newcastle. Ser ikke noe negativt i å hente han. gogogogogo

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3182 på: 02. Aug. 2008, 19:01 »
Det viktigeste for meg er at vi kjøper spillere som viser noe spesielt, og Ciljan har ikke vist noe ekstraordinert i Tippeligaen, og det bør han vel om han skal vere god nok for osss. Det at han er NUFC fan har ikke noe å si for meg, da kunne vi signa alle på dette forumet for noen kroner!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3183 på: 02. Aug. 2008, 19:33 »
Skjelbred har ikke vist noe ekstraordinært i Tippeligaen siden våren, sommeren og høsten 2005.
Men DA var han virkelig ekstraordinær også. Ingen får komme her og si noe annet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3184 på: 02. Aug. 2008, 19:37 »
Eg drite i det som sjedde for 3 år siden!

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3185 på: 02. Aug. 2008, 19:40 »
Er positiv til Skjelbred. Ser ikke på han som førstelagsmateriale ennå, men han har et enormt potensial, og i og med at Newcastle for tiden kjører sitt "youngster-prosjekt" så vil jo en eventuell Skjelbred-overgang være på sin plass. Jeg mener Skjelbred er omtrent på Guthries nivå, og de er i grunn ganske like spillertyper også. God med ballen i beina, bra førstetouch, enorm arbeidskapasitet og aggressivitet.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3186 på: 02. Aug. 2008, 19:40 »
Enig i det, Sebastian. Skjelbred var stor i TL for 2 sesonger siden, men etter det har han slitt med å markere seg.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3187 på: 02. Aug. 2008, 19:46 »
Synes Ciljan har hatt en god sesong i år jeg. Han har vært med å preget mange kamper, og vist klasse ved enkelte anledninger. Har dog ikke sett alt av RBK kamper, men er uten tvil positiv til Ciljan. Men £4,5m hørtes mye ut!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3188 på: 02. Aug. 2008, 19:50 »
Han har slitt med å markere seg, men har likevel vist glimt av hva han kan. Kanskje spesielt i Champions League. Se bare på kontringen til Rosenborg mot Valencia på Mestalla, hvordan Skjelbred driver ballen fremover i svært høy fart, og avslutter ikke løpet før ballen er i mål.
Skjelbred er sannsynligvis den norske spilleren med best nærteknikk, den som spiller klart best på førstetouch (se bare på landskampene hans - en av svært få som så ofte som mulig spiller på en eller to touch). Skjelbred har stort potensiale. Og selv om han ikke har markert seg like voldsomt i Tippeligaen etter beinbruddet, så ser du likevel hvilket enormt potensiale han har. Jeg tror Ciljan er på gang igjen, og håper at han signerer ny kontrakt med RBK. Noe som også kan gi ham bedre alternativer utenlands med tiden.

Jeg synes ikke han vil forsterke oss nevneverdig på kort sikt. Og er usikker på hvordan han vil ligge an i konkurranse med Guthrie. Men det kan være verdt å ta sjansen. Jeg gråter ikke om han ikke kommer, men vil neppe hoppe i taket om han kommer heller.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3189 på: 02. Aug. 2008, 20:07 »
Sjelbreid har potensial til å bli veldig bra, men han forsterker ikke laget vesentlig nå. Er posetiv til et kjøp, dog ikke for 50 mill.
A source from the Norwegian club told the Chronicle: ?What is interesting is that Newcastle are still following Skjelbred and are preparing to lodge a £4.5m bid for him if their bigger transfer targets slip out of their hands.
Dette er et sitat fra the Chronicle. Poenget er at vi ikke får Per for småpenger. Vi MÅ ut med såpass mye hvis vi skal ha Per. Selv om han har ett år igjen av kontrakten vil ikke Rosenborg under noen omstendigheter slippe han for noe særlig mindre enn 50 mill NOK.
Husk på at Rosenborg krevde 20 mill av Fulham for Stoor. Riktignok hadde han nettopp signert ny kontrakt. Men likevel. Når Stoor er verdt 20 mill, er Ciljan så definitvit verdt 50 mill.

Skjelbred er 21 år og sliter med å markere seg i en liga som tippeligaen.  Ja, han har vist i enkelte kamper at han har internasjonalt nivå inne og har et bra potensial, men en prislapp på 50 mill blir da litt for mye etter min mening. Til sammenligning fikk Stabæk 16 mill for Somen og Tarik gikk vel for 25 og dette var spillere som brillijerte i Tippeligaen.

Faustino

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3190 på: 02. Aug. 2008, 20:45 »
Enig med Fredd. Ville mye heller hatt Tchoyi til klubben. En spiller jeg tror ville passet meget bra i PL.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #3191 på: 02. Aug. 2008, 20:47 »

Skjelbred er 21 år og sliter med å markere seg i en liga som tippeligaen.  Ja, han har vist i enkelte kamper at han har internasjonalt nivå inne og har et bra potensial, men en prislapp på 50 mill blir da litt for mye etter min mening. Til sammenligning fikk Stabæk 16 mill for Somen og Tarik gikk vel for 25 og dette var spillere som brillijerte i Tippeligaen.

Enig med deg her Fredd.Skjelbred har langt ifra vært god så langt denne sessongen så han kommer jo ikke til å bli en forsterkning av den grad for oss at han vill styrke laget med engang.Men på en annen side..er nok det han også trenger.Å komme seg vekk å blomstre på nytt!.Tror han vill ha godt av det og bli såklart en bedre spiller ut av det.Men 50 mill synes jeg er dyrt.Han er verdt halvparten,MAKS

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3192 på: 02. Aug. 2008, 21:20 »
Er veldig enig med Fredrik sin oppsummering. Samtidig vil jeg påstå at Ciljan har vist et øvrenivå over det en spiller som Tchoyi gjorde.
Mitt inntrykk er også at Ciljan har vært blant de bedre spillerne når jeg har sett RBK. Sitter også med følelsen av at når Skjelbred er i slag, spiller også RBK meget bra.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3193 på: 02. Aug. 2008, 21:24 »
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1780_3901203,00.html

Forøvrig, når det gjelder venstreback, så kan Coppel bekrefte at de har avslått et bud fra en ikke-navngitt PL-klubb på Shorey, men han innser at Shorey ganske snart ender opp i PL. Kan det være vi som har vendt blikket vekk fra Warnock og over på Shorey?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3194 på: 02. Aug. 2008, 21:40 »
vi får vell shorey biligere den warnock