20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 796123 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2760 på: 16. Juli 2008, 20:50 »
Dette betyr muligens at Aimar kommer hit for pengene. Da blir han fort en ny Emre.
Blir man oftere skadet av å tjene mer penger? Eller tenker du på at han blir en helt blandt Toon Army, akkurat som Emre er?
Da har du sett/hørt og vært lite på SJP de siste 2-3 årene...Er vel knapt en spiller som får mer jubel enn Emre på SJP!

Helt og helt, det er vel litt delte meninger der eller??
braegg har utvilsomt et godt poeng, det var nemlig en del av de episodene hvor Emre kunne spille for sitt landslag selv om han var skadet før han dro og skadet da han kom tilbake.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2761 på: 16. Juli 2008, 20:57 »
http://www.abola.pt/nnh/ver.aspx?id=144815

Jeg har litt forståelse!

Den argentinske Pablo Aimar er på tur å forsterke Benfica. Dette kan  A Bola bekrefte(avisa.) Han har fått "ok" til til overgangen til klubben av lys.

Gustavo Mascardi har vært i Zaragoza for å diskutere overgangen, og etter dette har Aimar fått tillatelse til å reise til Benfica.

<<Ønsket seg alltid til benfica>>

Aimar har beskrevet sine følelser rundt det å spille for Benfica <<med glede>>. og han har i hele karrieren fått velge hvor han ønsket å spille. det har vært andre tilbud, men hans første valg har bestandig vært benfica. det forventes at han er i lisboa quinta-feira. husker ikke om det er torsdag eller fredag. noen som kan telle? er det 4 eller 5 dagen?:P
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2762 på: 16. Juli 2008, 20:58 »
Så Aimar skal altså til Benfica alikevel nå?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2763 på: 16. Juli 2008, 21:00 »
engelske medier melder at Aimar skal hit, portugugisiske medier sier det motsatte. Vi får ikke vite hva som stemmer før han signerer, enten for oss eller for Benfica. Den som lever får se. Jeg for min del har ingen planer om å slippe jubelen løs før nufc.co.uk evt. har bekreftet noe som helst.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2764 på: 16. Juli 2008, 21:02 »
Men HVIS det stemmer at det er lønna det strander på, så må det være jævli slitsomt for KK å jobbe under Ashley om dagen! Virker som om Ashley skal gjøre denne sommeren fryktelig vanskelig!

RHCP14

• Gjest
« Svar #2765 på: 16. Juli 2008, 21:08 »
Trur ikkje at Aimar er her for pengene! Trur han ser på Newcastle som ein up and coming klubb som han kan blomstre i fra start av. Aimar må få karrieren tilbake på rett spor igjen, og under Keegan kan han klare det. Tipper han satt seg ned med agenten sin etter sesongen og såg på mulighetene for å få fart på karrieren sin igjen. Trur ikkje dei tenkte penger. Aimar er ikkje så dum.

Aimar var eit giganttalent når han kom til Valencia. Syns han også spilte bra der dei første sesongene. Tipper at han blei utsatt for trenerskifta som kom etterkvart. Vanskelig å gjøre noe i Zaragoza når sesongen utvikla seg som den gjorde. Når han nå blir kjøpt av Keegan, er det som ein ny vår for Aimar. Han har ein trener og eit trenerteam som har trua på han, det er eit nytt land, nye spillertyper å forholde seg til. Tipper han tar det som ein kjempe utfordring, og ønske å spille mest mulig. Ikkje sitte på benken og håve inn penger.  

Fansen kommer garantert til å like hans kreativitet og ett-tuch spill som er i verdensklasse.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #2766 på: 16. Juli 2008, 21:12 »
Men HVIS det stemmer at det er lønna det strander på, så må det være jævli slitsomt for KK å jobbe under Ashley om dagen! Virker som om Ashley skal gjøre denne sommeren fryktelig vanskelig!

Ja enig med deg her danield.HVIS det er tillfellet at Aimar velger en annen klubb pga at lønna han blir tilbudt hos oss er for lav.Da faen heller ta Ashley!.Blir jeg grundig irritert for skal Ashley holder på å være så gnukk og gjerrig på penga så kommer vi til å slite enormt i år med å hente noe forsterkninger av kvalitet idet heletatt!.Hvis vi skal stille opp med de ambisjonene vi har så kan vi ikke holde på sånn..

Men det vill tiden få vise.Men er veldig spennende nå å følge med på hva utviklinga vill bli rundt  Aimar*FølgeSpentMed*
« Siste redigering: 16. Juli 2008, 21:14 av BallaJazz »

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2767 på: 16. Juli 2008, 21:52 »
Har det noen gang vært så mye snakk om gjerrighet, lønningene som skal ned i £30,000 pund gjennomsnittelig osv. i Newcastle ?

Føles ut som Ashley ødlegger mye på tranfer fronten. . . Desverre. . Vi har brukt ca 40 millioner kroner hittil ? Ikke mye å rope hurra for. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2768 på: 16. Juli 2008, 21:53 »
Nå er det ikke dumt å fare til Benfica heller. For Rui Costa har gått inn i klubbens bakrom, og det er Rui Costas sko Aimar skal få fylle. Hvis Rui Costa (tidenes nest største helt i Benfica.) Kan sammenlignes litt med Shearers rolle i Owen overgangen. Når en kjempe stor profil reklamerer på den måten er det vanskelig å stå imot.

også må vi ikke glemme at Benfica har hevdet seg veldig bra ute i Europa de siste årene. Nivået i Portugal er ikke så vanvittig mye å skryte av da. det er 3 suverene lag. 2 utfordrere bak dem igjenn og resten er bare "søppel." men det er vell artig for en som har slitt de siste årene å komme inn i en klubb der han snakker språket og hevder seg "automatisk."

Ville valgt Benfica hvis jeg var han og ikke tenkte på pengene...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2769 på: 16. Juli 2008, 22:08 »
Aimar signert for Benfica!?

http://www.marca.com/edicion/marca/futbol/2a_division/zaragoza/es/desarrollo/1146798.html

Som forventet. Keegan og co holder alt hemmelig.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #2770 på: 16. Juli 2008, 22:46 »
http://sport.setanta.com/en/Sport/News/Football/2008/07/16/BWIN-LIga-Benfica-to-sign-Aimar/

Virker mer og mer på meg som om at han ikke kommer. Da gidder jeg ikke tenke mer på han (er ikke noe Benfica supporter). Nå ser jeg frem til evt andre signeringer. Kommer det ikke flere så vil jeg ikke bli hysterisk av den grunn heller. Skal jeg være 100% objektiv så skjønner jeg at Ashley/Llambias følger sin lønns-struktur og ikke lar seg rokke ved den strukturen uansett hvem som sitter på andre siden av bordet. Aimar er definitivt ikke stor nok til at vi skal "sprenge banken" - Den dagen evt Robinho el lignende sitter på andre siden, da kan vi vurdere å sprenge strukturen.

Jeg er HELT sikker på at lønnsnivået er høyt nok til å få spillere som ønsker å komme til klubben pga den sportslige utfordringen, til å takke ja. Kommer de pga lønnen ønsker jeg ikke se de i klubben anyway. At andre lag (Spurs, Man C etc) følger "Fat Fred"-taktikken, så får d være deres sak. Vi må gjøre det på den økonomisk riktige måten.
« Siste redigering: 16. Juli 2008, 22:50 av Ulf »

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2771 på: 16. Juli 2008, 22:52 »
Aimar signert for Benfica!?

http://www.marca.com/edicion/marca/futbol/2a_division/zaragoza/es/desarrollo/1146798.html

Som forventet. Keegan og co holder alt hemmelig.

THE Midfielder WILL PLAY IN LISBON THE NEXT FOUR YEARS

Zaragoza and Benfica agree the transfer of Aimar The Zaragoza and the Benfica reached a final agreement on the transfer of the Argentine midfield player Pablo Aimar to the Portuguese assembly, as reported the director of communication of the Aragonese team, Luis Sun.  "Between the Zaragoza and the Benfica is all fixed and therefore the doors are open so that Pablo Aimar become player of the Benfica", Sun said. 

According to the director of communication of the Aragonese assembly, Aimar abandoned already the concentration that the Zaragoza carries out in Soria and travels toward the aragonese capital, where will meet with the sports director of the Benfica, Rui Coast. 

"At 18,30 o'clock Aimar still was in Soria with its companions, but received a phone call and left immediately toward Zaragoza.  The information is that among the clubs is all agreed and therefore went to be met with the leaders of the Benfica", explained Sun. 

It being found again with Sánchez Flowers

The spokesman of the Zaragoza assured that he is possible that the international one Argentine can travel this same night to Lisbon, accompanied by Rui Coast, to seal its contract with the Portuguese assembly. 

In case to be summarized the operation, the new coach of the Benfica, Spanish Quique Sánchez Flowers, will have in Aimar during the next four years the brain on the one that will rotate all the attack of its team. 

The Portuguese press reports that the agreement among both clubs round the 7.5 million euro, that will permit that Sánchez Flowers and Aimar they be found again in the Benfica, after the technician to direct the midfield player in their phase in the Valencia. 

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2772 på: 16. Juli 2008, 22:52 »
Gjør meg ikke så mye at vi ikke fikk Aimar. Å betale over 70 millioner for en som fyller 29 år i høst, og ikke har vært på sitt beste de siste årene er en smule drøyt. I tillegg har han slitt en del med skader. Akkurat som vi ikke hadde nok av slike hypokondere fra før.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2773 på: 16. Juli 2008, 22:54 »
Reserveløsninga for reserveløsninga kom da heller ikke.
Vi trenger fortsatt en playmaker!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2774 på: 16. Juli 2008, 22:54 »
Og da kan man jo spørre seg: Var Newcastle virkelig interessert, eller har agenten brukt Newcastle som agn for å få Benfica til å bite på raskere?

Dette ville vel ihvertfall ikke ha vært første gangen! :)