20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 796851 ganger)

0 medlemmer og 88 gjester leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2745 på: 16. Juli 2008, 19:19 »
Jeg må helt ærlig innrømme at jeg er litt skuffet hvis vi ender med Aimar etter å ha vært linket til spillere som Arshavin, Turan og Modric! Er selvfølgelig positiv til Aimar også, men de andre hadde vært hakket vassere!

Jepp, og det er tydelig at KK sliter med å få tak i førstevalgene sine. KK sa på slutten av forrige sesong at han var skeptisk til å signe sør-amerikanere da flertallet sliter med å tilpasse seg PL. Jo gamlere de er jo vanskeligere blir det å tilpasse seg.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2746 på: 16. Juli 2008, 19:22 »
Jeg må helt ærlig innrømme at jeg er litt skuffet hvis vi ender med Aimar etter å ha vært linket til spillere som Arshavin, Turan og Modric! Er selvfølgelig positiv til Aimar også, men de andre hadde vært hakket vassere!

For meg er det stikk motsatt!
Jeg er skeptisk til slike spillere uansett, men jeg mener at Aimar har bevist MYE mot de beste i gode ligaer og jeg vil også tro at han har et MYE høyere toppnivå enn de andre du nevner der. Men det må også tas med at jeg har sett veldig lite av dem sammenlignet med Aimar.

Men hva eller hvem er Matias Fernandez og hvorfor ønsker dere han så inderlig? Har omtrent ikke sett eller hørt om han selv om jeg har sett noen kamper med Villareal siden den spanske liaen begynte å bli vist på TV2.
På wikipedia står blant annet dette om han: "Matias Fernandez has a buyout clause of ?50 million euros, but has failed to break into the first team many times."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2747 på: 16. Juli 2008, 19:28 »

Jepp, og det er tydelig at KK sliter med å få tak i førstevalgene sine. KK sa på slutten av forrige sesong at han var skeptisk til å signe sør-amerikanere da flertallet sliter med å tilpasse seg PL. Jo gamlere de er jo vanskeligere blir det å tilpasse seg.

Det Keegan sa var vel at han synes spranget var for stort til å komme fra de Sør Amerikanske ligaene og rett til England og PL!? Det var ihvertfall slik jeg har forstått det, men jeg kan jo selvfølgelig ta feil....... 

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2748 på: 16. Juli 2008, 19:40 »
Det er jo soleklart at King Kevs egentlige plan måtte skyves vekk pga Ashleys plan.
Da Keegan først pratet om denne sommeren sa han at han ønsket hente spillere som var etablert og hadde bevist seg i PL. Det har han nå måttet endre på, og er nødt til å se seg om rundt i verden etter potensielt gode spillere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2749 på: 16. Juli 2008, 19:54 »
Denne journalisten som skriver på et Blackburn-forum skriver nå:

There are problems with personal terms. Was saving that for later, but if the news is out, it's out...

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2750 på: 16. Juli 2008, 19:57 »
Dette betyr muligens at Aimar kommer hit for pengene. Da blir han fort en ny Emre.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2751 på: 16. Juli 2008, 20:05 »
Dette betyr muligens at Aimar kommer hit for pengene. Da blir han fort en ny Emre.
Blir man oftere skadet av å tjene mer penger? Eller tenker du på at han blir en helt blandt Toon Army, akkurat som Emre er?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2752 på: 16. Juli 2008, 20:25 »
Matias Fernandez er en strålende spiller, ekstremt god på dødballer, god teknikk, scorer bra med mål. Har det meste av offensive kvaliteter. Men tviler veldig på at vi har noen som helst sjanse på han..

Når det gjelder Aimar, så synes jeg slett ikke det er noen nedtur! Han er en veldig god spiller, med masse kreativitet som vi trenger sårt..var skadet i fjor og hadde en dårlig sesong, men jeg har troen på at han kan reise seg, mye FORDI Aimar er en veldig klok og smart spiller. Klubbskifte og ny liga kan gi forskjellig utslag, men vi er i en posisjon hvor vi må gamble litt også!

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2753 på: 16. Juli 2008, 20:26 »
Blir man oftere skadet av å tjene mer penger? Eller tenker du på at han blir en helt blandt Toon Army, akkurat som Emre er?

Det har mer med holdningen å gjøre. Emre ankom Tyneside som en av Sheperds "big-name-signeringer", og fikk som en følge av det en meget bra lønn. Det er selvsagt naturlig at spillerne tenker på det økonomiske aspektet når de går fra en klubb som Inter til Newcastle, og jeg tror Emre tenkte mer på dette da han signerte enn lysten til å spille for Newcastle. I løpet av de siste sesongene har vi hatt mange slike tilfeller, for eksempel Alan Smith som hever en lønn han overhodet ikke fortjener. Spørsmålet jeg stiller meg er om Aimar kommer til Newcastle for å sikre seg økonomisk, eller om han kommer fordi han vil gjenopplive karrieren. Vi har nok spillere som er overbetalte, og hvis Aimar hovedsaklig kommer på grunn av pengene, kan han fort havne i denne kategorien.

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2754 på: 16. Juli 2008, 20:29 »

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #2755 på: 16. Juli 2008, 20:36 »
Nå har Ashley godt ut og sagt mange ganger at han skal kutte lønnskostnaden i Newcastle, hvertfall på et gjennomsnittlig basis.
Dette har nok Aimar enten fått med seg, eller en indikasjon når samtalene startet.
Jeg kan godt forstå at Aimar har lyst på å presse så mye penger han kan ut av denne avtalen. Han har vel ikke Newcastle som et mål i karrieren, men ut ifra det ståstedet han er i nå, er det heller ikke noe nedtur.
Poenget mitt er at jeg skjønner at Aimar vil ha litt cash i uka for å skrive under, men bare han ikke blir for grådig.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2756 på: 16. Juli 2008, 20:37 »
Aimar blir neppe Newcastle spiller nå. Vi henter nok heller en reservelagsspiller  fra et PL lag de nærmeste dagene.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2757 på: 16. Juli 2008, 20:45 »
Er portugisisk media noe mer troverdig enn engelsk media da? Jeg tviler...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2758 på: 16. Juli 2008, 20:47 »

Helt og helt, det er vel litt delte meninger der eller??
braegg har utvilsomt et godt poeng, det var nemlig en del av de episodene hvor Emre kunne spille for sitt landslag selv om han var skadet før han dro og skadet da han kom tilbake.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #2759 på: 16. Juli 2008, 20:49 »