20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 807229 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2715 på: 16. Juli 2008, 11:51 »
KOONGE sier jeg bare.  Vi trenger desperat kreativitet på midtbanen, og Aimar tror jeg kan fylle denne rollen...

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2716 på: 16. Juli 2008, 12:01 »
Blir spennende hvis Aimar dealen skulle gå i orden. Det er litt gambling å signere Aimar  og Jonas, men det hadde vært utrolig gøy om de hadde slått til.

Jeg tror uansett ikke at Aimar spiller dårligere en Emre, og Jonas dårligere en Duff. Og i verste fall er laget på samme nivå som ifjor. Men Aimar har kjappe bein, og det kompenserer godt for den manglende fysikken han har. Han har også mye større spisskompetanse en de andre midtbanespillerne har. Tipper han får en OM rolle i en 4-3-3 formasjon.

Jeg håper det er hold i ryktene om De Jong. En spiller som vil gå rett inn i start 11 og forsterke den etter min mening. Det e rogså bra å få litt fotfeste i Nederland.

Er skeptisk til en låneavtale med Liverpool ang Insua. Newcastle bør ikke være farmeklubb for andre lag, og hvis vi ikke har en gunstig avtale med opsjon på kjøp ser jeg helst at vi unngår å låne ham. Leste også på teamtalk.com at de spekuleres i om quedrue kunne være aktuell for oss etter at han ble sluppet på free transfer fra Birmingham. Han hadde vell mye usportslige fokus rundt seg sist sesong, og det siste vi trenger en enda en fransk sutrekopp på venstresiden. Håper ikke det skjer.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2717 på: 16. Juli 2008, 12:13 »
Ble litt småkåt av denne videoen av Aimar http://youtube.com/watch?v=RQENhZfRLoA
Hadde vært en rå signering!

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #2718 på: 16. Juli 2008, 12:15 »
Regner med Aimar blir å spille OM, er selvfølgelig noe gambling med han, men tror han kommer til å passe fint i KK måte å spille fotball på.
Etter å sett litt videoer av han, så må jeg si det overasket meg hvor mange mål han har fra distanse :)   Ikke så mye kraft i skuddet kanskje, men en del smarte skudd som lurer seg inn ;D
sunt pueri pueri puerilia tractant

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2719 på: 16. Juli 2008, 12:52 »
jeg har ikke fulgt så mye med på aimar de siste årene, men han var en stor spiller for noen år siden. Hvordan har han gjort det i det siste? trodde han var "over the hill" jeg...
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

ratatosk

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2720 på: 16. Juli 2008, 13:01 »
jeg har ikke fulgt så mye med på aimar de siste årene, men han var en stor spiller for noen år siden. Hvordan har han gjort det i det siste? trodde han var "over the hill" jeg...

har hatt en litt fallende kurve ja,  2 siste sesonger har han 31/5 og 22/0.     Men hvis man skylder på laget istede for han, så høres det litt bedre ut:)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2721 på: 16. Juli 2008, 13:04 »
Jeg er ikke negativ til en signering av Aimar, men litt skeptisk.
Han er 28 år (blir 29 i november), han har vært en del skadet de siste seongene samtidig som at formkurven hans har pekt nedover og som i tillegg ikke har PL erfaring. Vi kan ikke gi han 1 år eller 2 på å tilpasse seg tempoet i PL, han må slå til umiddelbart om dette ikke skal være en flopp.

På den annen side er det akkurat en slik spiller vi trenger, en offensiv midtbanespiller som kan utfylle Peter Beardsley sin gamle rolle som bindeleddet mellom spissene og midtbanen, som kan åpne opp forsvar, slå de avgjørende pasningene og score mål.

Om Pablo Aimar kommer og samtidig får brukt og utnyttet sine kvaliteter i PL tror jeg ikke det er mange midtbanespillere i verden som kunne gjort en bedre jobb for klubben. Dette er spennende og han har uten tvil potensialet til å bli en favoritt på St. James Park.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2722 på: 16. Juli 2008, 14:32 »
Alltid likt Pablo Aimar, spesielt tida i Valencia, da var han rett og slett magisk! Ein av mine favorittar i mine yngre år.  :)

Håper han kjem og gjer det bra. Han har potensialet!
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2723 på: 16. Juli 2008, 14:44 »
og nå linkes Krul til Chelsea    (linken viser til the telegraph)

http://www.tribalfootball.com/article.php?id=102828
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

ratatosk

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2724 på: 16. Juli 2008, 14:55 »
og nå linkes Krul til Chelsea    (linken viser til the telegraph)

http://www.tribalfootball.com/article.php?id=102828

Regner med dette ikke skjer, vil være helt meningsløst å selge Krul!    Så fremt ikke Chelsea virkelig blar opp rublene sine!

Men med den gode talentsatsningen klubben viser om dagen, så tror jeg ikke vi selger.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2725 på: 16. Juli 2008, 14:56 »
Er også litt ambivalent i forhold til Aimar, men samtidig er det denne tanken på hvor god Aimar faktisk er som gjør at en ikke kan unngå å bli litt småkåt!
Nå melder jo alt av medier det, både lokalt og nasjonalt, så nå kan det se ut som om det kun er personlige betingelser og det medisinske som gjenstår før han kan ikle seg verdens peneste drakt.
De Jong har forøvrig gått ut å benektet kontakt med Newcastle, og gir lite håp om at han er veldig interessert i å forlate HSV for oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Filla

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2726 på: 16. Juli 2008, 14:57 »
Håper virkelig att vi får Aimar...Han er en Emre-type som forhåpentligvis er mer på fotballbanen enn på fysioterapeut-benken..Tror han ville passet perfekt som offensiv midtbane bak Owen og Martins.
Når d gjelder De Jong, så er dette en spiller som jeg har sansen for og med Butt som eneste alternativet på def. midtbane, så tror jeg att dette er en viktigere signering enn en ny midtstopper...........
Bra å se att Keegan og co tar tak i problemet med midtbanen og forsterker her :)

ratatosk

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2727 på: 16. Juli 2008, 15:01 »
Er også litt ambivalent i forhold til Aimar, men samtidig er det denne tanken på hvor god Aimar faktisk er som gjør at en ikke kan unngå å bli litt småkåt!
Nå melder jo alt av medier det, både lokalt og nasjonalt, så nå kan det se ut som om det kun er personlige betingelser og det medisinske som gjenstår før han kan ikle seg verdens peneste drakt.
De Jong har forøvrig gått ut å benektet kontakt med Newcastle, og gir lite håp om at han er veldig interessert i å forlate HSV for oss.

Uttalelsene til De Jong tolker jeg mer som standar strofe som de fleste spillerene som blir linket ett sted kommer med!   

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2728 på: 16. Juli 2008, 15:03 »
Vel. Kunne jo strengt tatt også sagt at han gjerne ønsker seg til verdens beste liga eller noe slikt dersom han har noe ønske om å komme til oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

ratatosk

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2729 på: 16. Juli 2008, 15:09 »
Han vil nok til oss skal du se, men han sier det han sier ifall han blir værende i HSV, noe han sikkert også er tilfreds med.
På den måten blir han ikke "mislikt" blandt fansen hvis han blir værende!    Smart og trivelig kar De Jong.