20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 800491 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2520 på: 07. Juli 2008, 16:20 »
Mariano Andújar ser ut til å signere i løpet av de neste dagene...

Hvem melder dette da?

Og hvor på banen spiller han?
« Siste redigering: 07. Juli 2008, 16:22 av Frode »

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2521 på: 07. Juli 2008, 16:43 »
Slik jeg har forstått det er det argentinske medier som melder dette. Leser jeg på N-O.

Andujar er en 24 år gammel keeper, som har spilt i Palermo, men som nå er tilbake i Argentina og spiller for Estudiantes.

Jeg skjønner ikke hvorfor vi skal hente en ny keeper. Det virker fullstendig unødvendig når vi allerede har fire keepere i a-stallen, hvorav to av dem holder godt PL nivå, mens de to andre er store talenter. Krul er jo et av europas største keeper talenter.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2522 på: 07. Juli 2008, 19:15 »
Virker veldig fjernt dersom ikke Given skal til Arsenal eller Harper ikke får ny kontrakt. Første virker ihvertfall usannsynlig, og jeg tror heller ikke Harper forsvinner.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2523 på: 07. Juli 2008, 19:24 »
Virker veldig fjernt dersom ikke Given skal til Arsenal eller Harper ikke får ny kontrakt. Første virker ihvertfall usannsynlig, og jeg tror heller ikke Harper forsvinner.

Kan jo tenkes at KK ikke vil forlenge med Harper, selv om det kanskje høres litt rart ut. Men Harper blir jo 34 neste år og hvis Given er førstevalget, noe jeg tror han er. Så er det jo ikke direkte ulogisk at man vil ha yngre krefter inn, men hvorfor ikke bare satse på Krul/Forster....?

Det er bare en spekulasjon fra min side, jeg mener Given/Harper er en perfekt duo noen år til.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2524 på: 07. Juli 2008, 21:16 »
Skal vi ha Per Ciljan Skjelbred vil det være klart best å kjøpe ham nå, og trene ham opp til å løpe litt mindre, og bruke teknikken sin oftere, samt at han får bygd opp mer muskler. Han er et veldig spennende prospekt for fremtiden. På sitt beste er han veldig, veldig god. Og selv når han ikke er i like god form, så har han mye å bidra med.

Ciljan har ikke vært spesielt god for RBK denne sesongen, og skal han virkelig få ut sitt fulle potensiale, så må han løpe litt mindre og være litt mer glad i ballen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

RHCP14

• Gjest
« Svar #2525 på: 07. Juli 2008, 22:19 »
Skjelbred kan bli ein Rosicky-type føler eg. Har eit stort fotballhode, bra driv og god teknikk.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2526 på: 07. Juli 2008, 23:08 »
Skjelbred kan bli ein Rosicky-type føler eg. Har eit stort fotballhode, bra driv og god teknikk.

Skjønner hva du mener, begge har godt driv, teknikk osv. Men Rosicky er en type midtbanespiller som scorer mye mål og som har en rakett av et langskudd som et av sine beste "våpen"....der er ikke Ciljan.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2527 på: 08. Juli 2008, 00:18 »
Men Rosicky er en type midtbanespiller som scorer mye mål og som har en rakett av et langskudd som et av sine beste "våpen"....der er ikke Ciljan.

det gjorde ikkje fabregas før forige sesong heller og han fikk masse tyn for det.. Utvikling er en fin ting skjønner du

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2528 på: 08. Juli 2008, 00:24 »
Men Rosicky er en type midtbanespiller som scorer mye mål og som har en rakett av et langskudd som et av sine beste "våpen"....der er ikke Ciljan.

det gjorde ikkje fabregas før forige sesong heller og han fikk masse tyn for det.. Utvikling er en fin ting skjønner du

Den dagen Ciljan begynner å score jevnlig fra 20m+ kommer ikke! Men det er heller ikke noe jeg bryr meg om, det er andre ting som gjør at jeg vil ha han til Newcastle!

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #2529 på: 08. Juli 2008, 06:03 »
Håper heller virkelig newcastle går for SWP. Virker som Portsmouth er på hugget.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #2530 på: 08. Juli 2008, 14:04 »
Ja enig der Kenneth.Vill såklart heller ha SWP enn Ciljan men har vi råd så synes jeg vi skal såklart gå for begge!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2531 på: 08. Juli 2008, 15:08 »
Tror ikke vi ville gått for Gutierrez dersom vi har lyst på SWP. Dyr spiller med et høyt lønnskrav.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #2532 på: 08. Juli 2008, 15:30 »
Vil si han er "space-collector" ;)

Han løper veldig mye. Ingen playmaker, heller løpende veggspiller.

vel han setter opp angrep og fordeler baller.. du kan kalle det va du vill, men eg liker å kalle det playmaker..

En playmaker har jo ballen mye i beina. Type Deco, Rivaldo osv... Skjelbred har ikke ballen mye i beina, men han er mye på løp med ballen fykende mellom seg og medspillere. Offensiv indreløper.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #2533 på: 08. Juli 2008, 20:08 »
Nå må vi hive oss med i kampen om Tarik. 30 mill er ikkje gale for han.
Newcastlesupporter siden 1992

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2534 på: 09. Juli 2008, 00:38 »
Vil si han er "space-collector" ;)

Han løper veldig mye. Ingen playmaker, heller løpende veggspiller.

vel han setter opp angrep og fordeler baller.. du kan kalle det va du vill, men eg liker å kalle det playmaker..
han er mye på løp med ballen fykende mellom seg og medspillere

det har ingenting med om at han er playmaker eller ikkje, det er han som ligger på midten og bestemmer om ballen skal bli spilt igjennom midten til kantene eller i bakrom... deler du opp ordet playmaker så får du play og maker. play som igjen betyr spel på norsk og maker som betyr skaper. spelskaper, dvs at du bestemmer kor spelet skal bli spelt henn ergo den som bestemmer om ballen skal spilles i bakrom, midten eller til kanten.

klare ikkje å få det ned noke enklare enn det om du ikkje forstår det heilt enda?

sjøl om per er en spiller som springer masse og er ofte i mellom ball og medspiller har vel ingenting med om han er playmaker eller ikkje. han spiller vel heller sjeldent indreløper, men i en diamantrolle der tetty og han spiller sentralt der tetty er butt typen som ligger bak og rydder og skjelbreid springer rundt og fordeler baller og truer framover i banen.