20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 800328 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2281 på: 27. Juni 2008, 08:54 »
Ja nå begynner ting å dra seg til. EM er straks ferdig, og nå begynner starter nok storshoppingen rundt om i Europa.
Håper vi henger med i svingene nå, for vi har en fryktelig tynn stall, og vi trenger kvalitet på visse områder.

Arshavin hadde vært bra, men når folk tegner vinger på fyren etter 2 gode kamper mot Sverige og Nederland,
og prisen går fra rundt 10 mill til det dobbelte, da blir det litt drøyt for meg.
Han er en fantastisk fortballspiller, men tror man kan vente litt med å lime supermann-emblem på drakta en stund til.

Turan er også en spiller som har dobblet sin verdi på 2-3 kanonkamper. Tror gjerne han er verdt 10-12 mill pund,
men mye over det blir drøyt. Om han vil komme er det bra, men om han absolutt vil til Italia, så har vi 2 gode alternativer
på venstrekanten. Er vel strengt tatt ikke den plassen som er mest prekær...

Når vi så prater Arshavin til himmelen synes jeg at venstrebacken Zhirkov har vært enda bedre.
Skjelden å se en så god både offensiv og defensiv venstreback med enorm kapasitet. Fyren er ung, fantastisk god,
og det kan vel strengt tatt være på tide at vi svir av noen gode summer på forsvaret også?

Men det er nok sentralt på midten vi har de største behovene. Butt er vell strengt tatt den eneste "ekte" sentrale midtbanespillerne vi
har tilgjengelig til sesongstart. For Smith, Geremi og Faye er IKKE midtbanespillere, og bør heller ikke være annet en back-up der.
Med Milner, Duff, Geremi of Zoggy har vi i det minste vinger, og her bør i utgangspunktet èn ut før èn inn.
Dette om ikke Keegan ønsker å bruke Geremi som back-up for Beye på høyrebacken.

Men, vi har sterkt behov for sentrale midtbanespillere. Og aller størst er behovet for en playmaker som kan spille ball.
Helst bør også Butt byttes ut med en med samme deffensive kvaliteter, men i tillegg evnene til å spille smart fotball.
Se hva Senna er for Spania om dagen, så skjønner dere hva jeg mener. Rydder unna i stor stil, og har pasningskvalitet som en playmaker.
I tillegg trenger vi en offensiv mann ala Arshavin/Van der Vaart/Diego + en skikkelig allrounder ala innlåste Barton.

På tide for klubben å innse at det en en grunn til at noen lag er i toppen, og noen ikke...
En dårlig sesong kan mange ha, men når det blir 5 på rad kan det vell strengt tatt ikke kalles tilfeldigheter eller uflaks lenger...????

Synes det er greit å rydde unna "sjerner" som er her på vanvittige lønninger, og ikke presterer i nærheten av å forsvare den.
Smith, Viduka og Geremi er spillere jeg mener det skulle være greit å erstatte med unge, fremadstormende og motiverte spiller (med halve lønna).
Innsats, kvalitet og betydning for laget sist sesong føler jeg forsvarer dette lang vei.
At vi utelukkende skal kjøpe unge spillere synes jeg derimot ikke noe om. Henter vi rette typer er det ikke noe i veien med en 30-åring
på normal lønn som gir oss 3-5 år med god fotball før han legger opp.

Nei, innsats, motivasjon og kvalitet bør være nøkkelen.
Store stjerne som kommer til NUFC for lønna bør det være slutt på av den enkle grunn at de uten tilstrekkelig motivasjon ikke er gode nok for dagen fotball!!

Jochen

• Flaskebærer
  • *
  • Evig savn </3
    • Vis profil
« Svar #2282 på: 27. Juni 2008, 11:31 »
Zhirkov er jo også ønsket av Chelsea da  :-\

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2283 på: 27. Juni 2008, 15:31 »
Tror vi kan glemme spillere som har gjort det bra og veeeldig bra i EM.. Thuram og keeperen til Hellas hadde vel også avvist en overgang til oss (uten at det er spillere jeg vil ha da)

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2284 på: 27. Juni 2008, 17:48 »
Vi linkes til Khalid Boularouz (sikkert feilstavet) i dag, noe jeg er meget positiv til!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2285 på: 27. Juni 2008, 18:14 »
Vi linkes til Khalid Boularouz (sikkert feilstavet) i dag, noe jeg er meget positiv til!

Han viste seg som en bra back i EM, men vi har Beye. Og slik han presterte som stopper i Chelsea er jeg litt betenkt, da var han helt kamikaze!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2286 på: 27. Juni 2008, 18:36 »
Jeg har ikke sett han mye som stopper, og gikk kun ut ifra det som skrives i England, og det er at han visstnok er like god som stopper. Derfor var jeg positiv. Men jeg har som sagt sett lite av han.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #2287 på: 27. Juni 2008, 21:16 »
Khalid Boulahrouz virker som han funker bedre i backrollen enn som midstopper ja.Men hvis det er tillfellet er det ikke værre enn at han kan trenes opp til å bedres på det området.Han har en sinnsyk fighter vilje og noen ganger kan han bli litt for mye.Er en grunn til at han har kallenavnet" Khalid the Cannibal".
Men en dårlig spiller det er han ikke!.Også er han bare 26 år også..så han er ikke et dårlig alternativ :).Han sleit til tider stort for Chelsea de få kampene han spillte.Men jeg tror han vill bedre seg etter en sessong i PL!.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2288 på: 27. Juni 2008, 21:43 »

Han viste seg som en bra back i EM, men vi har Beye. Og slik han presterte som stopper i Chelsea er jeg litt betenkt, da var han helt kamikaze!

Han var en jo en veldig solid midtstopper for Hamburg i tysk Bundesliga, da med Daniel van Buyten som makker.
Uten tvil en spiller jeg er meget positiv til.

Noreng

• Gjest
« Svar #2289 på: 27. Juni 2008, 23:47 »
På tide og starte på nytt, sier jeg. Ja, vi gjør det hver sommer, dessverre, men stallen vi har nå er alt for dårlig. Newcastle har jo selv sagt at de vil bygge et yngre lag, og senke lønningene. Byebye Smith, Geremi og Duff, sier jeg bare. Oppskrytte spillere som har underpresert. Dessverre. Var nok derfor Emre gikk også. Ameobi kan få lov til å gå han også.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2290 på: 28. Juni 2008, 10:58 »
Så klart skal Ameobi vekk, jesus christ..Det første kjøpet i år blir vel 15-åringen Aaron Spear da, ikke verst av Wise & co når de slår Arsenal i kampen om underskriften hans
« Siste redigering: 28. Juni 2008, 11:00 av Tommy Sten »
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2291 på: 28. Juni 2008, 11:36 »
http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2008/06/28/magpies-offered-beast-of-seville-61634-21165867/

Vi skal ha blitt tilbydd Julio Baptista!

Ikke akkurat drømmesigneringen, men jeg tror han kan tilføre vår haltende midtbane en del! Han er stor og sterk, har god teknikk og vet hvor målet står også. Til tross for en litt "så-som-så" sesong i Arsenal tror jeg Baptista kunne vært en brukbar forsterkning.

Khalid Boulahrouz ville jeg sett på som et mareritt å fått til klubben etter det jeg så av ham i VM for to år siden, men som sagt: det er to år siden. Ut ifra det han har vist nå har han modnet som spiller, og kvalitetene har han helt klart. At han kan spille både back og stopper er også et pluss!

Boulahrouz til å forsterke den bakre rekken, og Baptista til å forsterke midtbanen ville utvilsomt vært en god start på sommerens overgangsvindu!

Vi kan forøverig forvente konkurranse fra Roma og Fiorentina om Baptista.

og selvfølgelig Tottenham.......

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2292 på: 28. Juni 2008, 11:37 »
Det første kjøpet i år blir vel 15-åringen Aaron Spear da, ikke verst av Wise & co når de slår Arsenal i kampen om underskriften hans

Det er vel så og si bekrefta fra mora hans at han går til newcastle så han er vel den første klare allerede

st0ne

• Benkvarmer
  • **
  • Alan Shearer, The Magic Number 9!
    • Vis profil
« Svar #2293 på: 28. Juni 2008, 11:56 »
Lurer på hvor vi har blitt linket til Boulahrouz henn. :P

Det hadde vært genialt med både Boulahrouz og Baptista, tror det vil være meget gode forsterkninger.

Live The Dream, Newcastle United!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2294 på: 28. Juni 2008, 12:12 »
http://www.journallive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2008/06/28/magpies-offered-beast-of-seville-61634-21165867/

Vi skal ha blitt tilbydd Julio Baptista!

Ville sett på ham som en meget god forsterkning. Synes han til tider var veldig god for Real Madrid i år. Det vil si, de kampene han fikk spille.