Ja nå begynner ting å dra seg til. EM er straks ferdig, og nå begynner starter nok storshoppingen rundt om i Europa.
Håper vi henger med i svingene nå, for vi har en fryktelig tynn stall, og vi trenger kvalitet på visse områder.
Arshavin hadde vært bra, men når folk tegner vinger på fyren etter 2 gode kamper mot Sverige og Nederland,
og prisen går fra rundt 10 mill til det dobbelte, da blir det litt drøyt for meg.
Han er en fantastisk fortballspiller, men tror man kan vente litt med å lime supermann-emblem på drakta en stund til.
Turan er også en spiller som har dobblet sin verdi på 2-3 kanonkamper. Tror gjerne han er verdt 10-12 mill pund,
men mye over det blir drøyt. Om han vil komme er det bra, men om han absolutt vil til Italia, så har vi 2 gode alternativer
på venstrekanten. Er vel strengt tatt ikke den plassen som er mest prekær...
Når vi så prater Arshavin til himmelen synes jeg at venstrebacken Zhirkov har vært enda bedre.
Skjelden å se en så god både offensiv og defensiv venstreback med enorm kapasitet. Fyren er ung, fantastisk god,
og det kan vel strengt tatt være på tide at vi svir av noen gode summer på forsvaret også?
Men det er nok sentralt på midten vi har de største behovene. Butt er vell strengt tatt den eneste "ekte" sentrale midtbanespillerne vi
har tilgjengelig til sesongstart. For Smith, Geremi og Faye er IKKE midtbanespillere, og bør heller ikke være annet en back-up der.
Med Milner, Duff, Geremi of Zoggy har vi i det minste vinger, og her bør i utgangspunktet èn ut før èn inn.
Dette om ikke Keegan ønsker å bruke Geremi som back-up for Beye på høyrebacken.
Men, vi har sterkt behov for sentrale midtbanespillere. Og aller størst er behovet for en playmaker som kan spille ball.
Helst bør også Butt byttes ut med en med samme deffensive kvaliteter, men i tillegg evnene til å spille smart fotball.
Se hva Senna er for Spania om dagen, så skjønner dere hva jeg mener. Rydder unna i stor stil, og har pasningskvalitet som en playmaker.
I tillegg trenger vi en offensiv mann ala Arshavin/Van der Vaart/Diego + en skikkelig allrounder ala innlåste Barton.
På tide for klubben å innse at det en en grunn til at noen lag er i toppen, og noen ikke...
En dårlig sesong kan mange ha, men når det blir 5 på rad kan det vell strengt tatt ikke kalles tilfeldigheter eller uflaks lenger...

?
Synes det er greit å rydde unna "sjerner" som er her på vanvittige lønninger, og ikke presterer i nærheten av å forsvare den.
Smith, Viduka og Geremi er spillere jeg mener det skulle være greit å erstatte med unge, fremadstormende og motiverte spiller (med halve lønna).
Innsats, kvalitet og betydning for laget sist sesong føler jeg forsvarer dette lang vei.
At vi utelukkende skal kjøpe unge spillere synes jeg derimot ikke noe om. Henter vi rette typer er det ikke noe i veien med en 30-åring
på normal lønn som gir oss 3-5 år med god fotball før han legger opp.
Nei, innsats, motivasjon og kvalitet bør være nøkkelen.
Store stjerne som kommer til NUFC for lønna bør det være slutt på av den enkle grunn at de uten tilstrekkelig motivasjon ikke er gode nok for dagen fotball!!