20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 804373 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1350 på: 14. Mai 2008, 08:35 »
Da Emre hadde noe som kan kalles sammenhengende rekker med kamper, var jeg tidvis svært frustrert over at hans stadig sløste vekk gode dødballmuligheter. Spesielt cornere syne jeg han slo mange svake av.

Da kan ikke du ha sett Geremi denne sesongen :P

Emre er definitivt den mest produktive spilleren vår denne sesongen ut ifra spilletid.

Akkurat. Mot Pompey hadde et tosifret antall cornere, og flesteparten havnet på første stolpe..Og de ble slått av Geremi.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1351 på: 14. Mai 2008, 10:49 »
du ser jo det på antall assists... emre har, 5 når han har starta 9? kamper eller noke sånt? mens germi har vel 6 på over 20 kamper...
- carry on!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1352 på: 14. Mai 2008, 11:22 »
Synst Geremi har vore brukbar på dødball eg. Det er mange cornera han har slått på hovudet til Faye, men han har ikkje greidd setja dei. Ellers ha no han brukbart med assists. Emre kan eg ikkje hugsa sist spelte (bomba). Viss ein samenligna Zoggy, Emre og Geremi så er vel alle brukbare på dødball, men ikkje mykje meir enn det. Dei er altfor ustabile. Så vi treng ein mitdtbanespelar som er SJEF med store bokstavar når det gjeld alt av dødballar.

Er det slik at vi ikkje går for Veloso no men Moutinho? Kan vi ikkje likegodt gå for begge to?

Eg synst det er rart viss vi ikkje prøvar få inn noken før EM. Men trur nok vi verte godt skuffa i sommar.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1353 på: 14. Mai 2008, 11:35 »

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1354 på: 14. Mai 2008, 11:42 »
http://nufcblog.com/2008/05/14/transfer-news/keegan-wants-nicky-shorey-at-newcastle/

Nicky Shorey for 2.5 mill? KUPP!

I so fall hadde dette vore eit godt kjøp. Enrique er langt frå god nok til å vera einaste om den plassen. Håpar vi får han. Føler vi kan få eit godt forsvar (for ein gangs skuld) viss vi får Shorey og ein midtstopparklippe (dunne). Og kanskje backup til Beye.

Jani

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1355 på: 14. Mai 2008, 12:38 »
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,1780_3565114,00.html

han liker fotballen som vi spiller og har lust til å spille med owen og martins

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1356 på: 14. Mai 2008, 14:17 »

Aldri høyrt om fyren...

Christian A

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #1357 på: 14. Mai 2008, 16:04 »
Drømmelaget etter denne sommeren må være dette:

Martins - Owen - Pandev

Moutinho - Veloso - Barton

Enrique - Taylor - Dunne - Beye

Given / Harper

Jeg er fullstendig klar over at dette ikke kommer til å skje. Men bare halvparten av de spillerene hadde jeg vært fornøyd med.
Det laget der er i stand til å utfordre topp-4.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1358 på: 14. Mai 2008, 16:09 »
Det laget hadde vært helt sjukt. Kanskje medaljekandidat! Eneste svakheter (om noen) er Enrique, Taylor og muligens Barton. Resten er pure class :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1359 på: 14. Mai 2008, 16:35 »
Hva med Marek Sapara?
Først må han bli stabilt god i norsk fotball, så kan vi begynne å snakke om PL. Etter høsten 2006 har Sapara vist svært lite annet enn gode dødballer i Tippeligaen.

Nicky Shorey for 2,5 mill høres svært fristende ut. Løp og kjøp! Enrique er knallgod, og vil bli mye, mye bedre. Men han må ha konkurranse, og i Shorey bør han få hard konkurranse.

Gode dødballservere har vi i Emre, Zog og Geremi. Men alle tre er høyst ustabile, og det er langt ifra sikkert at noen av de tre er å finne i Newcastles førsteellever neste sesong.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1360 på: 14. Mai 2008, 16:37 »

Aldri høyrt om fyren...

Sånn som du demonstrerte viten om spillere i Owen-topicen så kommer ikke det som et sjokk akkurat.
In other news, hva FAEN er det jeg hører? Edgar Davids?? London-pressen overgår seg selv
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1361 på: 14. Mai 2008, 16:54 »

Aldri høyrt om fyren...

Sånn som du demonstrerte viten om spillere i Owen-topicen så kommer ikke det som et sjokk akkurat.
In other news, hva FAEN er det jeg hører? Edgar Davids?? London-pressen overgår seg selv

Haha oh my god! Hadde du lagt på ein smiley så hadde eg smilt og latt vera sei noke. Fordi eg ikkje visste om kor sinnsjukt god Benzema var og at han visstnok er VERDENSBESTE spisstalent så får høyre det kvar gong eg ikkje har høyrt om fyren? Eg følgje hovudsakleg med på nufc. Men det er greit, er det slik tonen skal vera her inn så...
« Siste redigering: 14. Mai 2008, 17:08 av lgrinde »

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1362 på: 14. Mai 2008, 17:52 »
Er optimistisk til Nicky Shorey. God, komplett venstreback med en dødelig dødballsfot. Langt bedre enn Riise og Baines, spør du meg.

Ser for meg at det skal kjøpes minimum 4 spillere. Posisjonene vi skal lete etter BØR være prioritert etter følgende rekkefølge:

1) Playmaker/Dirigent/Hovmester med blikk for spillet, pasningssikker og med god arbeidskapasitet.
Forslag: Miguel Veloso, Sporting CP
2) Midtstopper av høy klasse ved siden av Taylor(har gjort store skritt). Bør være dominerende i luftspill, taklings- og markeringssterk, samtidig som han bør være litt av den spillende typen. Habil teknikk og fart er andre kriterier.
Forslag: Juan, Roma
3) Høyreving som kan rive i stykker backen og gjerne forsere innover i banen og skape trøbbel. Bør være en god dribler, ha stor fart og i det hele tatt besitte over gjennomsnittlige ferdigheter.
Forslag: Andrey Arshavin, Zenit
4) Venstreback, og her viser jeg bare tilbake til Shorey. Er i øyeblikket bedre enn Enrique og siden spanjolen er vår eneste venstreback, så ville ikke dette vært dumt.

Utover dette er en boks-spiss og en offensiv sentral midtbanespiller a lá van Der Vaart høyt oppe på ønskelisten min!

Spillere som MÅ erstattes i dagens førsteellever: Geremi, Nivky Butt, Mark Viduka, (Jose Enriqué), Abdolaye Faye.
Dette er hvis vi fortsetter med 4-3-3 formasjonen som har blitt anvendt en del i det siste.

Laget "mitt" da:

--------------------------Given-------------------------------
Beye----------(Juan)------------Taylor-----------(Shorey)
-------------------------(Veloso)-----------------------------
----------------Barton-------------Emre---------------------
------(Arshavin)--------------------------Martins------------
---------------------------Owen------------------------------

# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1363 på: 14. Mai 2008, 17:54 »
Hva er gjennomsnittshøyden på den midtbanen/angrepet?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1364 på: 14. Mai 2008, 17:58 »
Shorey, Veloso og Arshavin er gode kjøp. Juan er jeg litt tvilende til, jeg er fryktelig lei av at vi kjøper midtstoppere utenifra, det funker jo aldri virker det som.... Så jeg håper vi heller går for en stopper som kjenner PL godt. Dunne f.eks. Så slipper vi enda en stopper som sannsynligvis trenger lang tid for å tilvenne seg engelsk fotball..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM