20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 804379 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #1335 på: 14. Mai 2008, 00:09 »
Transfersommeren i fjor var katastrofal fordi vi ikke ble noe bedre! Det er ikke bare det at Smith, geremi, Roz, Cacapa osv ikke har vært gode nok..

Solano, Dyer og Parker ble erstattet med Barton, Geremi og Alan Smith....det var et steg NED og det skulle ALDRI skjedd..Nå begynner jeg å bli fornøyd med Barton, men overall har han hatt en svak sesong, men han kommer!

Viduka har vært ok, men han er ikke god nok skal vi oppover. Viduka har absolutt ikke vært noe bedre enn hva Sibierski var i fjor! Det samme gjelder Geremi, Cacapa og en til en viss grad Faye.

Enrique er jeg veldig fornøyd med fordi jeg ser at han utvikler seg hele tiden, selv om han har slitt i perioder. Beye er et fantastisk kjøp! I beste fall sto vi på stedet hvil etter transfersommeren i fjor, defensivt var det et kraftig steg opp! Offensivt fikk vi et kraftig tilbakeslag..Dyer, Solano og Parker var alle vanvittig gode bidragsytere offensivt, og west ham trioen etterlot seg et tomrom offensivt, vi aldri har klart å fylle denne sesongen!!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1336 på: 14. Mai 2008, 00:14 »
Er nok litt uenig der. Vil påstå vi har ein bedre stall no enn vi hadde ved slutten av forige sesong, sjølv om tabellen ikkje viser det. Det har nok eiin del med at ein måtte begynne med blanke ark med eit nesten heilt nytt lag. Spesielt forsvaret har komt seg stort etter at det har blitt meir samspelt. Eg anser ihvertfall stallen vår for langt sterkare enn den vi hadde på samme tidspunkt i fjor.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1337 på: 14. Mai 2008, 00:18 »
Ja stallen er bedre....det er jeg helt enig i!! Men vi spiller da ikke med 20 mann på banen samtidig.....det er kvaliteten på de 11 som er viktig, og der solgte vi dyrebar kvalitet i fjor sommer, og erstatterene har mildt sagt ikke levert! Vi mistet spisskompetanse på dødballer når Solano ble "byttet" ut med Geremi, vi mistet uvurdelig kreativitet, fart og et sjelden godt angrepsvåpen når Dyer ble "byttet" med Smith...Barton og Parker er temmelig jevngode, men Parker er nok enda mer komplett enn Barton og hakket en bedre spiller, selv om Barton er bedre offensivt.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1338 på: 14. Mai 2008, 00:25 »
Ja for all del kjøp en ny portugiser til et tresiffret millionbeløp. Forrige spiller som visstnok ble kåret til årets unge spiller i Europa ble jo en knallsuksess. (Viana). Ikke vet jeg, men jeg tror vi skal roe oss kraftig ned. Å være god i Portugal er ikke det samme som å være god i England, selv om jeg er klar over at spillere har lykkes (Ronaldo etc.).

Men Viana ble ikke skikkelig satsa på.
Det har vært gjennomgangs melodien for utendlandske spillere i Newcastle de siste åra, Viana, Luque.
De ble ikke satsa skikkelig på.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1339 på: 14. Mai 2008, 00:33 »
Er nok litt uenig der. Vil påstå vi har ein bedre stall no enn vi hadde ved slutten av forige sesong, sjølv om tabellen ikkje viser det. Det har nok eiin del med at ein måtte begynne med blanke ark med eit nesten heilt nytt lag. Spesielt forsvaret har komt seg stort etter at det har blitt meir samspelt. Eg anser ihvertfall stallen vår for langt sterkare enn den vi hadde på samme tidspunkt i fjor.

Enig der. Syns både førstelaget og stallen ble forbedret iløpet av forrigesommer.
Så skal en huske på at det kunne blitt enda bedre, DERSOM Ashley hadde gjennomført kjøpet av klubben en stund før det faktisk gikk igjennom. Da hadde vi ikke vært så trege på avtrekkeren hva kjøpene den sommeren angikk. Så skal vi huske at Big Sam hadde endel mindre å rutte for enn sine motstandere. Samtidig kunne det vel kanskje vært en sjanse for at eksempelvis vi hadde hatt både Parker og Barton. Big Sam ble jo tvunget til å selge noen for å få inn pengene til Barton under godeste Fat Fred.
Jeg får vel være alene om å syntes at Smith ikke har vært fullstendig skandaløs. Han var ikke helt fælt dårlig første halvdel av sesongen, og når han spilte som spiss da var han faktisk rent spillemessig bedre enn Viduka ofte. Men han fikk jo aldri sjansen til å spille regelmessig som spiss. Ja, han har vært skuffende, ingen tvil, men skandalekjøp syns jeg ikke. Mener rett og slett han har fått for mye pes for sin innsats sammenligna med resten av laget sitt. Tipper Smudge hadde hatt en betraktelig bedre sesong dersom han hadde gått til Everton eksempelvis forrige sommer. Blir vel dessuten helt feil å sette opp Smudge som noen direkte erstatter for Dyer. Dyer er jo en helt annen type spiller enn Smith, og dersom en nå skal regne Smith som midtbanespiller, er det definitivt som anker han må regnes.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1340 på: 14. Mai 2008, 00:41 »
Ja for all del kjøp en ny portugiser til et tresiffret millionbeløp. Forrige spiller som visstnok ble kåret til årets unge spiller i Europa ble jo en knallsuksess. (Viana). Ikke vet jeg, men jeg tror vi skal roe oss kraftig ned. Å være god i Portugal er ikke det samme som å være god i England, selv om jeg er klar over at spillere har lykkes (Ronaldo etc.).

Mye ligger nok i holdningen til hver enkelt spiller, spesielt de 2 tidligere NUFC spillerne du nevner der!

Ronaldo som du også skriver om som et eks. var heller ikke strålende for Manure i sine første sesonger, men han la seg ikke ned å begynte å grine selv om han ikke var fast på laget med en gang heller.

Arbeidsmoral og vilje kan man nå langt med, men for noen holder det med bare mye penger!!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1341 på: 14. Mai 2008, 00:44 »
Bare det at Bramble forsvant hevet oss mange hakk. Men salget av Solano svekket oss. Milner har ikke hatt noen konkurent på høyresiden når vi spilte        4-4-2.  Ville mye heller hatt dyer på midten en Geremi/Smith. Men jeg mener at Dyer ikke presterte godt nokk, og var alt for mye skadet til å være den best betalte i klubben. Er også en spiller som jeg ser på som mindre profesjonell.

men Roz og Cacapa har vært katastrofe signeringer, og har gjort at Taylor dette året også får ansvaret som sjefen i forsvar. Faye har imponert til tider, men jeg ser helst at han blir 3 valg neste år.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1342 på: 14. Mai 2008, 00:46 »
Husk også at både Solano og Dyer var spillere som vi ikke kunne holde på. Dette var jo spillere som ønsket seg vekk på grunn av den velkjente "nærmere familie"-grunnen.
Jeg syns det spesielt var trist at Solano dro. Hans kreativitet og dødballekspertise har tidvis vært meget savnet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1343 på: 14. Mai 2008, 00:50 »
Ja, Solano var et utrolig tap! Vi har virkelig merket at vi ikke har en dødballsekspert i laget denne sesongen!

Det er ekstremt viktig at vi finner en spiller i sommer som har gode kvaliteter på dødballer. Har sikker nevnt det noen ganger før også, men jeg ønsker meg Seb Larsson fra Bham...god spiller med en fantastisk høyrefot, og han kan spille på alle posisjoner på midtbanen også!

Alan Shearer kunne sett langt etter rekorden til Jackie Milburn hvis det ikke hadde vært for spillere som Solano og Robert...går vi litt tilbake kan vi ta med Gillespie, Ginola osv.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1344 på: 14. Mai 2008, 01:00 »
Ja, vi trenger uten tvil en spiller som er langt mer stabil på dødballer enn det Geremi, Zog, Milner og Emre (når skadefri) har vært, ingen som helst tvil om det.
Kunne jo godt tenkt meg en spiller som Rafael van der Vaart, men det er vel kanskje bare håpløst å tro på noe slikt...? :P

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1345 på: 14. Mai 2008, 01:12 »
Hva med Marek Sapara?

BallaJazz

• Gjest
« Svar #1346 på: 14. Mai 2008, 01:22 »
Ja Rafal Van Der Vaart hadde vært knallers!.En døball expert er noe vi virkelig har savna i år også.Satse på at Keegan  kjøper hvafall en sånn spilertype i silly sesson nå...Van Der Vaart tror jeg vi bare kan drømme etter ja!. Da omtrent nesten alle stor klubber i Europa sniffer på han.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1347 på: 14. Mai 2008, 01:32 »
Ja, vi trenger uten tvil en spiller som er langt mer stabil på dødballer enn det Geremi, Zog, Milner og Emre (når skadefri) har vært, ingen som helst tvil om det.
Kunne jo godt tenkt meg en spiller som Rafael van der Vaart, men det er vel kanskje bare håpløst å tro på noe slikt...? :P

du kan ikkje sei at emre ikkje har vert stabil på døballer?? er vel stort sett han som og zoggy som har levert døballer som er blitt scora på denne seongen, veit at det ikkje har verdt mangen, men stort sett alle døballer owen har scora på iår er det emre som har lagt og han har ikkje spillt mangen kamper..
- carry on!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1348 på: 14. Mai 2008, 01:46 »
Da Emre hadde noe som kan kalles sammenhengende rekker med kamper, var jeg tidvis svært frustrert over at hans stadig sløste vekk gode dødballmuligheter. Spesielt cornere syne jeg han slo mange svake av.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1349 på: 14. Mai 2008, 05:48 »
Da Emre hadde noe som kan kalles sammenhengende rekker med kamper, var jeg tidvis svært frustrert over at hans stadig sløste vekk gode dødballmuligheter. Spesielt cornere syne jeg han slo mange svake av.

Da kan ikke du ha sett Geremi denne sesongen :P

Emre er definitivt den mest produktive spilleren vår denne sesongen ut ifra spilletid.