20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 805403 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

HughieG

• Benkvarmer
  • **
  • 174 kamper/143 mÃ¥l
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #870 på: 28. April 2008, 15:29 »
Liker virkelig at vi prøver oss på Dunne, han er den rette typen spiller for klubben. Jeg mener at han er på linje med Carragher, men at han får mindre cred for å spille i en dårligere klubb og at han ikke er engelsk. Bunnsolid som gjør få feil og er en ledertype som kan styre firern bra. Får virkelig håpe det er hold i disse ryktene her.

Micah Richards hadde jo vært en våt drøm, men er redd det blir en smule urealistisk. Om han mot formodning skulle gå fra City i sommer blir det for mye penger, og til en toppklubb enten i England eller utlandet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #871 på: 28. April 2008, 16:24 »
Newcastle ser på stjerneskuddet Sakho.

http://sport.setanta.com/en/Sport/News/Football/2008/04/28/Ligue-1-Sakho-scouted-by-Newcastle/

Han blir helt vill på FM, ihvertfall. Hadde vært moro med en kommende forsvarsstjerne som kan komme inn og avlaste Dunne og Tayls  ;) ;)

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #872 på: 28. April 2008, 16:27 »
Dunne ville vært en kjempekjøp av Keegan. Og til latterlige 5mp? Han er i sin beste alder, og har spilt sin beste seosng noen sinne (ivertftall første halvdel når city var best)

Litt dumt hvis Faye går, for vi bør ikke rokere for mye bak der, men jeg griner ikke. Da bør vi får inn en ny spiller som kan kjempe om plassen. Edgar kan etter min mening være 4valg på stopperplass neste sesong. Håper Keegan "gambler" på å la ham være det. Vi kan altids ha ramage ellr Cacapa, men da bør edagr bli lånt ut.

Cacapa må ut.
Ramage kan være 2/3valg på høyreback.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #873 på: 28. April 2008, 16:35 »
Stephan Appiah er en spiller jeg gjerne sko ha sett i Newcastletrøya. Sidwell en annen. Og sist men ikke minst Veloso fra Sporting. Barton-Veloso- Appiah på midtbanen hadde vert fantastisk. Av vinger har vi jo duff og zoggi på venstre, disse må erstattes vis di blir solgt. Høyre har vi milner, og der bør vi hente ein ny en. Venstre og Høyrebackene er gode nok. Geremi som backup på Høyre. Så må vi hente en backup på venstreback, ikke Riise for all del. Synes også vi bør hente to klassestoppere. Og kvitte oss me noen av di vi har.
Helt fremme er drømmen Klaas Jan Huntelaar, men mer realistisk er Dean Asthon.. Så burde vi hatt en hurtig til, kansje Luis Fabiano kunne vært noe.

Kort oppsummert: 2 spisser- en stor og en kjapp, 2-3 midtbane spillere, 1 høyreving, 1 backup venstreback, og 2 stoppere.

Kva skal vi med ein kjapp spiss? Har jo Martins og Owen. Ja takk til Huntelaar.

Med owen sin skadehistrikk og vis vi skal fortsette i 4-3-3 så trenger vi spisser som truer bakrom, bak viduka. Di bør helst være kjappe. Kansje vi kan kjøpe oss ett hurtig stortalent, uten at jeg kommer på noen i farten...

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #874 på: 28. April 2008, 16:36 »
Prisen 5 MP er fordi kontrakten hans går ut. Hvis Dunne vil til oss kan City velge om de vil ha 5mp eller ingenting. Det burde ikke være et vanskelig valg. Angående Faye så ser heller ikke jeg noen grunn til å selge han. Har reddet oss mange ganger og kan også spille deffensiv midt.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #875 på: 28. April 2008, 17:02 »
Eg vil aldri selge Faye. Han er faktisk en fantastisk stoppertype, og minner meg veldig om Vidic i United. Digger den typen stoppere i stedet for Cacapa som ser ut som om han har røyka sigar i hele sitt liv.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #876 på: 28. April 2008, 17:08 »
fredd:
Kontrakten hans går ut etter neste sesong.
Altså etter sesongen 08/09.

Faye er mer enn god nok som backup, og hvis han ikke ytrer et alt for stort ønske om å dra, bør vi beholde han. Og si adios til Cacapa, Diatta og Ramage. Edgar kan lånes ut, evt brukes som backup.
Basert på FM er jeg mer en superhappy hadde vi fått M. Sakho. Men som sagt, basert på FM. Har ikke hørt om gutten IRL.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #877 på: 28. April 2008, 17:20 »
Etter det Faye har prestert for oss so kan eg ikkje skjønna at vi skal selgja han. Det er håpløst. Fort Beye verte einsom då...

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #878 på: 28. April 2008, 17:26 »
Basert på FM er jeg mer en superhappy hadde vi fått M. Sakho. Men som sagt, basert på FM. Har ikke hørt om gutten IRL.

Jepp, så basert på verdens største speidernettverk, og det faktum at Sakho opptrådde som KAPTEIN for PSG allerede som 17-åring (!), håper jeg virkelig det blir noe av dette.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #879 på: 28. April 2008, 17:31 »
Dunne ville vært en kjempekjøp av Keegan. Og til latterlige 5mp? Han er i sin beste alder, og har spilt sin beste seosng noen sinne (ivertftall første halvdel når city var best)

Litt dumt hvis Faye går, for vi bør ikke rokere for mye bak der, men jeg griner ikke. Da bør vi får inn en ny spiller som kan kjempe om plassen. Edgar kan etter min mening være 4valg på stopperplass neste sesong. Håper Keegan "gambler" på å la ham være det. Vi kan altids ha ramage ellr Cacapa, men da bør edagr bli lånt ut.

Cacapa må ut.
Ramage kan være 2/3valg på høyreback.
Dunne ville vært fabelaktig. Men jeg tror det ikke før jeg ser det.

Vel, det er ingen krise om vi selger Faye. Om ikke annet, så rykker Edgar lenger frem i køa, og det tror jeg bare er positivt.
Men er det noen vi skal selge, så er det Rozenhal (ja, han er fremdeles vår eiendom), Ramage og kanskje Cacapa. Hva som skjer med Diatta er ikke så farlig.
Første bud er å kvitte seg med de to førstnevnte. Deretter kan vi vurdere hvilke andre spillere som kan være aktuelt å slippe, etter hvilke spillere vi får inn.

Edgar vil jeg satse på. Og med et blodig ansikt mot West Ham har han nå endelig å regne for en komplett midtstopper. Edgar er for gammel til at vi kan låne ham ut igjen. Han må satses på, eller så må han selges. Jeg vil satse på ham. Gi han sjansen til å bevise hva han kan. Gjorde seg visstnok ikke bort på lørdag, og gjorde en god jobb mot Reading. Og beviste også i forrige sesong at han kan, hvis han får muligheten. Så hvorfor ikke gi han muligheten? Edgar må være minimum fjerdevalg (altså andre backup) på stopperplass neste sesong, og det er han i aller høyeste grad god nok til, synes jeg.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #880 på: 28. April 2008, 17:38 »
fredd:
Kontrakten hans går ut etter neste sesong.
Altså etter sesongen 08/09.

Faye er mer enn god nok som backup, og hvis han ikke ytrer et alt for stort ønske om å dra, bør vi beholde han. Og si adios til Cacapa, Diatta og Ramage. Edgar kan lånes ut, evt brukes som backup.

Trodde den gikk ut denne sesongen, men ser det er feil nå. Uansett kan han vel ifølge de nye reglene kjøpe seg ut av kontrakten selv hvis han vil til oss. Så hvis han vil borte fra City bør de godta 5 MP.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #882 på: 28. April 2008, 18:29 »
Fet sveis ihvertfall! :D

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #883 på: 28. April 2008, 18:54 »
Fet sveis ihvertfall! :D

Tja, kan han heade med den?

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #884 på: 28. April 2008, 18:58 »
Begynner seriøst å lure på om Wiese har fått FM08 til julepresang ass!
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.