20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 802641 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #780 på: 23. April 2008, 18:54 »
Las i VG i dag at Philip Lahm er uenig med kontraktsbetingelsane i Bayern. Hadde vore ein alldeles glimrande spelar å hente inn.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #781 på: 23. April 2008, 18:55 »

På venstreback har jeg begynt å like ryktene om John Arne Riise. Han er ikke verdens beste back, men jeg mener han bør kunne være god nok til å være konkurrent og backup til Enrique.  

Alan Smith klarer jeg ikke lenger se på som noen som helst form for ressurs. Han jobber jo ikke lenger. Han sprader rundt som om han het Ronaldo. Noe han ikke gjør, og han har ei heller noen av de samme ferdighetene.

Tok meg friheten til å kutte ned litt på det du skrev.

Når det gjelder Riise mener jeg at han vil være et dårlig kjøp. Formkurven til Riise har pekt en vei de siste årene og det er rett nedover. Riise styrke har utenom venstreslegga vært hurtigheten og fysikken. Nå som han er i ferd med å bli eldre og miste både hurtigheten og fysikken sin har han ikke en dritt igjen å spille på. Gi Riise et år eller to til og vi står igjen med en dårlig versjon av Steven Carr. Er også skeptisk til å kjøpe en spiller som har spilt så lenge i en toppklubb som Riise har. Vi har tidligere sett mange eksempler på spillere som går fra de store klubbene til Newcastle for så floppe. Det vi trenger er unge sultne spillere, og som du skriver senere bør vi kjøpe en ung sulten spiller som er en utfordrer til Enrique. Skal vi kjøpe en spiller som er mye bedre enn Enrique pr dags dato bør vi gå for Wayne Bridge (igjen). I mine øyne er Bridge nesten en bedre venstreback enn Ashley Cole, og det ville vært en drøm og fått ham til klubben. (Igjen har vi faren for en spiller som går fra en storklubb til Newcastle.) Etter å ha spilt annenfiolin for Cole over såpass lang tid tror jeg Bridge vil være sulten på å vise seg fram i Newcastle, eller en annen klubb i PL.

Forskjellen mellom å kjøpe Bridge og Riise er i mine øyne at Riise har mista plassen fordi han gradvis har blitt dårligere, mens Bridge ikke får spille fordi de kjøpte en spiller som ble rangert som bedre enn ham...

Når det gjelder Alan Smith så har han visstnok pult dama til Ronaldo over lang tid, så en ting må han i allefall gjøre bedre :) Som spiller liker jeg ham, men jeg ser ikke helt for meg hvor han skal få plass på laget. Viduka er sterkere og bedre på hodet, pluss at han scorer flere mål så han bør ikke spille midtspiss. Han gjorde til tider stor suksess som defensiv midtbanespiller i Man U, og hos oss måtte rollen hans vært noe lik den Butt har. Smith er også god til å tackle, men antageligvis en del dårligere til å lese spillet. I likhet med Butt er ikke Smiths pasninger noe å rope hurra over. Hvis ikke noe drastisk skulle skje er han ikke god nok for laget med den formasjonen vi bruker for tiden. Han er derimot en spiller som i allefall vanligvis gir 110% når han spiller, og jeg tror han kunne gjort en god jobb for oss, enten som innbytter eller fra start når vi har skader på andre spillere...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #782 på: 23. April 2008, 18:56 »
Når det gjelder Smith er jeg forøvrig mye mer lysten på å gi ham en sjanse til enn jeg er lysten på å gi Emre en ny sjanse...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #783 på: 23. April 2008, 19:01 »
Leser på N-O at Modric igjen linkes til Newcastle i kroatisk presse. Han skal visstnok ha kommet til Newcastle med Ashleys private jet osv...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #784 på: 23. April 2008, 19:22 »
Leser på N-O at Modric igjen linkes til Newcastle i kroatisk presse. Han skal visstnok ha kommet til Newcastle med Ashleys private jet osv...

Nå har jeg riktignok bare sett Modric i en kamp og det var mot Brann, men hvis den dominansen han viste i den kampen er representativ for ham hadde det vært en drøm om dette hadde vært sant.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #785 på: 23. April 2008, 19:46 »
Ja, faen. Han er faen meg sjukt god :) Emre når ham ikke opp til knærne en gang.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #786 på: 23. April 2008, 19:56 »
Etter det jeg har lest virker det som det er noe i ryktene. Virker som en kjempe spiller, men har ikke sett mye til han...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #787 på: 23. April 2008, 20:25 »
Det er faktisk masse rykter om Modric nå. Muligens bygger alle sammen på den første, men uansett: Modric ville vært FANTASTISK! :D

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #788 på: 23. April 2008, 21:21 »

Forskjellen mellom å kjøpe Bridge og Riise er i mine øyne at Riise har mista plassen fordi han gradvis har blitt dårligere, [...]

Mista plassen? Riise har spilt 42 kamper denne sesongen. 29 av disse fra start. 17 kamper totalt som han ikke har vært involvert i og han kommer mest sannsynlig til å spille alle de siste kampene denne sesongen. Jeg ser absolutt ikke på dette som å ha mistet plassen.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #789 på: 24. April 2008, 00:57 »
Jeg tillater meg å kommentere flere innlegg under ett:

Joakim: Hva mener du med at vi ikke ville taklet oppmerksomhet i Norsk media? Tipper NUFC spillerne gir F i Norsk media, som tross alt er ganske sivilisert...

Andre: Skjønner ikke at du ikke vil gi Emre en ny sjangse? Mulig Modric er dobbelt så god, men Emre er mer enn god nok til å være i stallen. Hadde SA fortsatt som manager tipper jeg han hadde blitt kvitt skadeproblemene sine (han spilte jo aldri). KK sitt støtteapparat er nok desverre ikke like fokusert på kosthold og hviletid, så det er mulig vår småfeite Emre fortsetter å bli skada, men poenget mitt er at vi ikke bør selge ham med mindre vi får et meget godt tilbud fra utlandet.

Radar/Andre: Riise har uansett tapt seg, men jeg tror personlig han kunne blitt en bra squadplayer. Vi trenger folk som ofrer alt, og som er dønn seriøse på trening. Ingen mistenker ham for å være smart, men seriøs det er han iallefall. Jeg har stor respekt for at han kommer tilbake etter alle nesestyverne han har fått - og la oss være ærlige: Hvem av oss ville ikke prøvd oss på noen kjendisdamer hvis vi var proffer? Jeg har selv sendt lite gjennomtenkte SMS'er i fylla (mobilen har ingenting å gjøre på fest), og kan ikke skjønne at det skal være en sak for hele landet?  Det er typisk jantelov at vi skal jekke ned Riise fordi han driter seg litt ut av og til. Hvis Craig Bellamy kunne spille for oss, kan jeg ikke skjønne at Riise ikke kan det?

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #790 på: 24. April 2008, 01:13 »
Emre småfeit?  :o Herregud...Emre har en kompakt kroppsbygning, feit det er han ikke! Hvis du ser på lårmsuklene hans er de enorme og det er kanskje en av grunnene til at han også sliter såpass med hamstringskader..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #791 på: 24. April 2008, 03:40 »
Når det gjelder Smith er jeg forøvrig mye mer lysten på å gi ham en sjanse til enn jeg er lysten på å gi Emre en ny sjanse...

Nei, nei og atter nei...
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #792 på: 24. April 2008, 07:41 »
JAA! henter vi Modric så trenger vi faktisk bare å få Barton inn i en mer deffensiv rolle der han har spillt godt tidligere.
Riise er ikke et alternativ å hente engang! Og jeg tror heller ikke han kommer. Vet Zog ikke har gjort det alverdens på backen de kampene han har vikariert, men heller han på back enn riise hvis det skulle vært et alternativ! Dette har vært en flott uke. Riise gjør mesterverket ved å gi CFC en god mulighet til videre avansement og Ronaldo bommer på straffe. I tillegg til nyheten om Modric i dag! fantastisk! håper bare det ligger noe i Modric ryktene
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #793 på: 24. April 2008, 12:27 »
Visst me har 3 år på og vente på at Owen får noken mål så har me vel litt tid på og vente på Emre og ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #794 på: 24. April 2008, 15:18 »
Tror ikke Riise ville vært et dårlig kjøp. Han har hatt en dårligere sesong enn tidligere, men er fortsatt em meget god fotballspiller.
Men hovedgrunnen til at han blir vurdert tror jeg er at han også kan spille venstre midtbane.
Om Zoggy ventelig drar trenger vi forsterkninger der. Om vi skal skaffe oss en ren venstreback er jeg derimot større fan av Bridge.

Modric ville vært fantastisk. Han spilte jo mot England i fjor, og var MEGET god.

Så en annen nyhet om at vi skulle kaste oss inn i kampen om Sidwell.
Dette er enda bedre nyheter, da jeg synes Sidwell er englands mest undervurderte midtbanespiller.
Får nesten ikke spille i Chelsea, men grunnen er Lampard, Ballack, Makelele og Essien....
Hadde vært fantastisk å fått til NUFC.

Dette er forøvrig min realistiske ønskeliste for sommeren.
Zoggy er satt som "UT" fordi han trolig ønsker å forlate.

Ut Ramage (2 mill) - Inn Bridge (6 mill) eller Riise (4 mill).
Ut Diatta (0 mill) - Inn Ben Haim (3 mill)
Ut Cacapa (0 mill)- Lausen (4 mill) eller Cambell (2 mill)
Ut Smith (4 mill)- Inn Gudjonsson (6 mill)
Ut Emre (4 mill) - Inn Modric (15 mill)
Ut Geremi (1 mill) - Inn Sidwell (4 mill)
Ut Zoggy (6 mill) - Inn Wright Phillips eller Aiden McGeady (8 mill).

Inn 17 mill
Ut 42-46 mill

Sum kostnad 25-29 mill