20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 804111 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

BallaJazz

• Gjest
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #750 på: 22. April 2008, 04:50 »
Helt enig her.Jones hadde vært et veldig intresangt kjøp!.Veldig veldig spennende spiller :)

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #751 på: 22. April 2008, 09:33 »
Sunderland selger han nok ikke til oss, men tenke så gøy det hadde vært om vi hadde fått deres eneste veldig gode spiller.

OlavE

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #752 på: 22. April 2008, 10:35 »

Hva skal vi med Bendtner? Tipper Carroll hadde knust ham i lufta :)

Skjønner ikke det helt selv heller!

Jeg synes ikke Bendtner er så veldig god, mer ordinær. Fyren eier ikke teknikk og til og med de enkleste pasningene ser vansklig ut for han. Vil også si at Bendtner etter min mening har vært Arsenal sitt svake punkt i sesongavslutningen og har vært langt ifra nivået Eduardo holdt før sitt fotbrudd.

Jeg ser ærlig talt ikke hva Nicklas Bendtner har som ikke ett år yngre Andrew Carroll har eller har potensiale i.

Jeg har ingen anelse om hvor god denne Carrol er, men jeg kan garantere at Bendtner kan bli en stor spiller. Sunderland kommer aldri til å selge Jones til Newcastle, og da mener jeg Bendtner vil være et meget godt valg. Som Liverpool-fan hadde jeg gladelig byttet ut Peter Crouch med dansken. Bendtner er bare 20 år og har et stort utviklingspotensiale. Han er meget sterk på hodet, har grei teknikk og er god taktisk til å være såpass ung. Han er vel ikke ekstremt målfarlig, men kan fort putte 10-12 mål på en sesong om han får tillit i en god klubb og strent tatt er det vel Owen og Martins som skal være storscorerne i Newcastle. Bendtner kan meget vel blomstre om han får tillit i en klubb på øvre halvdel av PL og har Newcastle valget mellom spillere som Crouch, Ashton og Bendtner til omkring samme pris er jeg ikke i tvil om at dansken er det beste kjøpet.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #753 på: 22. April 2008, 11:51 »
Synes dei fleste her overvurderer Carroll litte grande. Han er eit bra talent som kan bli ein stor spelar, men det er mykje jobbing igjen. Han slo heller ikkje igjøna i championsship i haust heller. Skora vel et mål. No veit ikkje kva som låg bak det, om han ikkje var god nokk eller om det var holdningane. Vil sende han til Championsship igjen får og sjå kva han er god for

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #754 på: 22. April 2008, 11:57 »
Han har spilt bra tidligere og det er en grunn til at KK har latt han prøve seg på 1.laget men han ble kanskje litt svak mot Sunderlandforsvaret og trenger litt tid på å bygge den fysiske styrken det trengs for å ha suksess i PL. Håpet om at han skal bli en meget god spiller, tror jeg personlig, er det sterke ønsket alle fans har om at vi skal få en ny lokal "wonderboy", noe som hadde vært bra for laget.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #755 på: 22. April 2008, 14:59 »
Nå er vi tilbake til den diskusjonen om hvem som er målfarlige spisser, og hva som skal til å bli kalt det. Jones er målfarlig om det gjelder å komme seg til sjaser, fordi han er stor, sterk og hurtig. Dvs hittils har han alt som trengs for å bøtte inn mål. Så kommer vi til det eg mener er hovudkriteriet for å vere en god spiss; nese for mål. Det å putte dei sjansene man får. Bare tenk dere Chopra i den headingmuligheten Jones fikk i 2 omg, garantert 2-1. Man da skal det sies at Chopra kanskje ikke hadde nådd ballen, eller for den sags skyld, greid å hoppe opp til den.

Eg prøver på ingen måte å rakke ned på Jones, men prøver bare å si at han ikke er spilleren som dundrer inn bøtter og spann med mål.

Det med at han har bare litt mindre enn Owen er jo ikke VELDIG imponerende når han har spilt hele sesongen. Desuten har Newcatle ett par andre spisser som ligger på nesten samme mengde mål. I Sunderland er det Jones som skal stå for måla, og da bør han score minst 10+ om han er god, for Sunderland eller ei!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #756 på: 22. April 2008, 15:36 »
Skal si du er flink til å trekke raske konklusjoner.....

Nesten det samme som å si; jeg har sett Michael Owen spille en fotballkamp, det var borte mot Portsmouth. Han bomma på den kjempesjansen. Absolutt ingen god avslutter denne Michael Owen.

Jeg foreslår at du ser de tre siste Sunderland kampene denne sesongen, prøv å legg merke til både hvor lite det laget skaper offensivt, og hvilken god jobb Kenwyne Jones faktisk gjør ut av det lille han får å jobbe med!!

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #757 på: 22. April 2008, 16:33 »
Hva skal vi med Bendtner? Tipper Carroll hadde knust ham i lufta :)

Skjønner ikke det helt selv heller!

Jeg synes ikke Bendtner er så veldig god, mer ordinær. Fyren eier ikke teknikk og til og med de enkleste pasningene ser vansklig ut for han. Vil også si at Bendtner etter min mening har vært Arsenal sitt svake punkt i sesongavslutningen og har vært langt ifra nivået Eduardo holdt før sitt fotbrudd.

Jeg ser ærlig talt ikke hva Nicklas Bendtner har som ikke ett år yngre Andrew Carroll har eller har potensiale i.

Jeg har ingen anelse om hvor god denne Carrol er, men jeg kan garantere at Bendtner kan bli en stor spiller. Sunderland kommer aldri til å selge Jones til Newcastle, og da mener jeg Bendtner vil være et meget godt valg. Som Liverpool-fan hadde jeg gladelig byttet ut Peter Crouch med dansken. Bendtner er bare 20 år og har et stort utviklingspotensiale. Han er meget sterk på hodet, har grei teknikk og er god taktisk til å være såpass ung. Han er vel ikke ekstremt målfarlig, men kan fort putte 10-12 mål på en sesong om han får tillit i en god klubb og strent tatt er det vel Owen og Martins som skal være storscorerne i Newcastle. Bendtner kan meget vel blomstre om han får tillit i en klubb på øvre halvdel av PL og har Newcastle valget mellom spillere som Crouch, Ashton og Bendtner til omkring samme pris er jeg ikke i tvil om at dansken er det beste kjøpet.

Sant nok det, men spørsmålet er om Newcastle har tid til å vente på at Bendtner blomstrer. Ideelt sett så har man selvfølgelig det, men spørs om ikke klubben trenger en som "leverer shitten" NUH! Hvis valget hadde stått mellom Ashton, Crouch og Bendtner tror jeg faktisk jeg hadde gått for Crouch. Han må tåle litt ekstra pga at han er nettop den han er (litt anerledes?), men også han finner veien til nettmaskene dersom han får spilletid.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #758 på: 22. April 2008, 19:15 »
Personlig er jeg Liverpool-fan, men det er alltid interessant å diskutere fotball og spesielt lag som er i en oppbyggingsfase slik Newcastle er. Dere har nok et lag som har underprestert og egentlig er gode nok til en høyere tabellplassering enn dere har nå, men samtidig er det ikke tvil om at det er et stykke opp til de beste. Dere mangler nok fortsatt 2-3 klassespillere på å komme dere opp på nivå med Aston Villa og Everton som ligger nærmest de fire store og det er vel å komme opp på nivå med de som bør være målet for neste år.

Dere har først og fremst bruk for en bauta i midtforsvaret, en sjef på midtbanen samt kanskje en ny targetspiss. Sleng gjerne på en venstreback samt en (høyre)kant om den rette spilleren er tilgjengelig.

I mål er Given blant de beste i PL. Får dere han skadefri, er det vel ikke behov for forsterkninger der. I forsvaret har dere et knippe habile spillere i Faye, Beye, Taylor og muligens Enrique. Rozenhal og Cacapa bidrar ikke med mye og kan trygt selges. Her bør dere definitivt hente inn en bauta av samme type som Martin Laursen eller en yngre versjon av Sami Hyppia. En spiller som er uslåelig i lufta, har en solid fysikk og er sterk i tacklingene samt har en lav feilrate. Kommer ikke på noen av denne typen spillere på stående fot, men de finnes garantert der ute. Kanskje Daniel Van Buyten, men han er vel 30 og dere burde hatt noen yngre enn det. Ser dere nevner Ujfalusi. Han var også Liverpool interessert i, men skal ettersigende ha skrevet ny kontrakt. Enrique har jeg ikke sett så mye av, men det hadde vel ikke skadd med litt konkurranse for å pushe spanjolen litt.

På midten er Barton en klassespiller om han holder seg på matta utenfor banen og Emre holder også bra nivå. Om Emre er på vei bort trenger dere definitivt en ny ballfordeler på midten. En spiller som Joao Moutinho i Sporting har høstet mange lovord og kunne vært et spennende valg. Om Keegan fortsetter å bruke 433, burde man kanskje hentet inn to sentrale spillere. Verken Butt eller Geremi kan sies å være spillere av klasse. Om dere skal spille med mer typiske kanter burde dere kanskje hentet inn en klassespiller på kanten i tillegg.

På topp burde dere kanskje hatt en ny targetmann. Viduka begynner å trekke på åra og det går ikke akkurat fort i svingene. Ser at Ashton blir nevnt, men hvis jeg hadde vært Keegan ville jeg prøvd på Niklas Bendtner. Dansken er en uhyre spennende spiller, men er rangert bak Adebayor i Arsenal og kunne muligens vært mulig å hente med et løfte om fast plass på førstelaget. Dere kan godt få Peter Crouch også; byr dere £10m bør Benitez le hele veien til banken.
Jeg er generelt litt småskeptisk til scousere, men dette var et fornuftig innlegg.
Ganske enig i vurderingene dine.

Vi trenger en skikkelig bauta i forsvaret. Vi ville hatt Jonathan Woodgate om Glenn Roeder hadde gjort jobben sin. Det er vel egentlig drømmespilleren i forsvaret. Martin Laursen hadde vært en annen god drøm. På venstreback har jeg begynt å like ryktene om John Arne Riise. Han er ikke verdens beste back, men jeg mener han bør kunne være god nok til å være konkurrent og backup til Enrique. Fin spiller å slenge innpå hvis vi trenger en skikkelig venstrefot.
Eneste minuset er vel all oppmerksomheten vi vil få i norsk presse. En konkurrent til Beye på høyrebacken hadde også gjort seg, men dette er ikke nødvendig på noen måte. Cacapa er jeg villig til å gi en sjanse til, fordi jeg mener han ikke har vært bare elendig. Han er ikke forsvarssjefen vår på noen måte, og må finne seg i å spille tredjefiolin, men rutine kan være kjekt å ha.

På midtbanen har vi gode spillere i Barton og Emre. Butt og Geremi vil være fine spillere å ha som backup. Begge har lang erfaring, noe som vil være meget nyttig. Begge er sentrale skikkelser i garderoben, og begge kan fortsatt ha noe å bidra med. Men ja, vi trenger en ny SJEF på midtbanen. Gareth Barry hadde vært drømmen. Men om han i det hele tatt forlater Villa, har jeg en følelse av at andre klubber står foran oss i køa. To nye sentrale spillere er ikke nødvendig. Som sagt, Butt har fremdeles mye fotball i seg.

Hvis vi skal gjøre noe på topp, så må vi kvitte oss med en spiller. Det er altfor tidlig å avskrive Andy Carroll, Mark Viduka synes jeg fremdeles har mye bra å bidra med. Alan Smith klarer jeg ikke lenger se på som noen som helst form for ressurs. Han jobber jo ikke lenger. Han sprader rundt som om han het Ronaldo. Noe han ikke gjør, og han har ei heller noen av de samme ferdighetene. En spiller som ikke er rask, ikke er god med ball og som bare er middels god i lufta har ingenting i en toppklubb å gjøre. Begynner å skjønne hvorfor Ferugson solgte ham. Hvis den unge dansken skulle erstatte Alan Smith, så ville det vært fantastisk.

Aldri i verden om jeg godtar å bruke 10 mill på Crouch. Smultringen Benitez ville ikke bare ledd hele veien til banken, han ville ledd HØYT hele veien til banken og hjem igjen. Det kan godt hende at vi trenger en som "leverer shitten NUH" som chicken sier. Men aldri i verden om jeg da går for Crouch. Den eneste grunnen til at han har sett så god ut i Liverpool, er på grunn av særdeles gode medspillere. Mannen er en eneste stor vits internasjonalt.  Han kan score mål, men han kan også gjøre som Ameobi, og regelrett bomme på ballen når det er umulig å bomme på ballen. Crouch kan danse samba med seg selv, men aldri i verden om han greier å danse samba med motstanderen. For å nå opp i duellene må han klatre på motspillerne. Da vil jeg heller ha et dansk naturtalent. Skal vi ha Crouch krever jeg å få han gratis. Aldri i verden om jeg betaler et rødt øre for den kløna. Heller Tore Andre Flo enn Peter Crouch.

Bendtner har PL-nviået inne allerede, ser det ut til. Andy Carroll trenger et par sesonger før han er på samme nivå, slik det ser ut for meg.
Men helst synes jeg vi kan la være å bruke penger på spissplassen, og heller bruke mer penger på en BAUTA i forsvaret, og en SJEF på midtbanen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #759 på: 22. April 2008, 19:27 »
Mener å huske at jeg leste på newcastle-online et sted at dersom Sunderland rykker ned kan Jones gå for 4mp. Da kan de ikke si nei til oss :D

Men jeg tviler på at de rykker ned, så det er nok ikke noe å satse på...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #760 på: 22. April 2008, 19:39 »
Håper og tror Smith er på vei ut i sommer. Han scorer ikke mål og holder ikke som midtbanespiller. Når Carroll blir byttet inn istedenfor han viser det hvem man satser på. Vi kan nok også få en del kroner for han som kan brukes på en deffensiv midtbanespiller.

Jeg håper for all del at når vi skal kjøpe spillere er klare på hvilken formasjon vi skal spille til neste år, for det er faktisk ganske avgjørende for hvilke spillere vi skal kjøpe. Hvis vi går for 4-3-1-2 som vi har hatt så stor suksess med er det f.eks. ikke så nødvendig å ha dobbeldekning på høyre- og venstrevingen som det er hvis vi skal spille 4-4-2.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #761 på: 22. April 2008, 20:49 »
Har ikke helt sansen for Bendtner, og føler ikke det er en spiller vi trenger heller. En våt drøm for min del fra samme klubb ville vært Walcott, som jeg synes er helt fantastisk. Har vel også vært rykter om at han vil bort pga lite spilletid

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #762 på: 22. April 2008, 20:51 »
Arsenal selger ikke Walcott etter det han har vist de siste månedene, han har vært helt strålende!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #763 på: 22. April 2008, 21:13 »
Nei er nok tvilende til det jeg å. Og mtp den prisen de betalte for han som 17 åring tør jeg ikke tenke på hva han ville kostet idag

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #764 på: 22. April 2008, 22:51 »
Kan vi ikke Kjøpe Riise ;D ;D
http://www.eatsleepsport.com/articles/723031.html
Hold deg langt vekke, du ødelegger jo alt ;D
« Siste redigering: 22. April 2008, 22:58 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.