20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 805607 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #585 på: 09. April 2008, 17:31 »
Gareth Barry ville jo vært glimrende som midtbaneanker. I tillegg kan han spille back, stopper og ving. Har inntrykk av at han spiller vel så mye som Carrick og Hargreaves på landslaget. Får tillitt av Capello også. Det burde vitne om kvalitet, på en spiller vi har spilt mot mange, mange ganger, og som heldigvis har driti seg ut ved et par anledninger, som da han bommet på et straffespark og ga oss en uavgjort vi muligens ikke fortjente.
Men jeg greier ikke helt se at han forlater Villa.

Når det gjelder Moutinho er jeg veldig skeptisk. Jeg er redd vi skal få en ny Viana. Og det vil jeg for enhver pris unngå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #586 på: 09. April 2008, 17:45 »
Gareth Barry er en fantastisk spiller, jeg har virkelig sansen for ham! Og han ligger uten tvil på nivået til Carrick og Hargreaves etter min mening. Men av de tre er nok Carrick det mest realistiske målet, mye pga at han er geordie-boy...Men en av de tre ville vært helt fenomenalt.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #587 på: 09. April 2008, 18:12 »
Om vi velger å punge ut £12.5m for Metzelder, må jeg si jeg stiller meg meget skeptisk. Metzelder er en meget god stopper og ville uten tvil forsterket oss, men når Real krever såpass mye for han er det nok fordi han har et "navn". Han var bærebjelke hos Borussia og på det tyske landslaget, men har som det ble antydet tidligere her vært skadet veldig lenge nå. En god spiller, men et alt for usikkert kort til å betale såpass mye for.

Gareth Barry ville uten tvil være en kanonsignering, men tror også dette kan være en smule urealistisk. Vi får vel heller bare håpe på at det oppstår en krangel eller noe i den dur mellom Carrick og Fergie på Old Trafford, som gjør at han kan ville ønske seg bort til sommern. Noe jeg heller ikke ser som svært sansynlig.

Quaresma, Modric, Veloso, Moutinho? Riv huet ut at FM-verden, folkens!
Oscillons From The Anti-Sun

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #588 på: 09. April 2008, 18:54 »
Barry er vel Englands mest undervurderte spiller. Han er en klassespiller. Han har alt et midtbaneanker skal ha. Ja, han kan bekle flere possisjoner.
Jeg har alltid hatt sansen for han, han hadde gitt oss trygget å flust med annet vist han hadde kommet nordover.
Men som andre her sier, tror nok Carrick er den som kommer vist den kommer noen av de 3..
Men blir mere usikker på Carrick å som har spilt sinnsykt bra for united i de siste mnd, å får skryt etter hver eneste kamp han spiller..

Metzelder. Prisen kansje litt stiv. Ja, han er litt skadeutsatt kansje.. Men han er en fantastisk bra spiller. Hadde vært glimrende til den rette prisen.. Det med at om han skal til EM eller ikke, er kansje at Keegan vil ha alle spillerene i fra første økt. Ikke vet jeg.
Kan det være at vi skal prøve oss på et nytt trofe i intertotto cupen ;D
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #589 på: 09. April 2008, 18:58 »
Om spilleren skal spille EM eller ikke avgjør selvsagt ikke om Keegan ønsker han eller ikke. Det sier seg vel selv.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #590 på: 09. April 2008, 19:10 »
Da sier det seg sikkert selv ja ;)
Bare svarte på det Joakim hadde lagt inn.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #591 på: 09. April 2008, 21:33 »
Gareth Barry ville vært en sykt bra forsterkning. Det mest frustrerende var jo for noen år siden da vi var kontinuerlig linket til han, hvorpå han også flørtet heftig med en eventuell overgang i media. I dag er tingenes tilstand litt annerledes, og Villa ligger sportslig mye bedre til enn oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #592 på: 09. April 2008, 21:46 »
Hva med en britisk midtbane bestående av:

Barton - Carrick - Barry

Hadde vært moro. Jeg vet at dette ikke skjer, så det trenger dere ikke å fortelle meg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #593 på: 09. April 2008, 21:53 »
En liten våt drøm, den ja! Hadde vært helt sinnsvakt rått!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #594 på: 09. April 2008, 21:56 »
Hvis vi får inn enten Carrick eller Barry vil jeg være svært fonøyd. To spillere vi hadde hatt veldig god bruk for.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #595 på: 09. April 2008, 21:57 »
Eller for å dra den helt ut:

-----Martins---Owen---Wright-Phillips-----
-----------------------------------------------
------Barton-----Carrick-----Barry--------
----------------------------------------------
--Bridge----Woodgate--Tayls----Beye----
----------------------------------------------
---------------------Harper-----------------

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #596 på: 09. April 2008, 22:47 »
Må være tidenes lavaste angrepsrekke ihvertfall. Ellers ser det bra ut. Dog tvilar eg vi har sjans på Carrick slik han spelar i Man U om dagen.

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #597 på: 09. April 2008, 23:32 »
kjøpe spillere før alle kjenner de? kan ikke akkurat se for meg at to skotske "talenter" skal herje i newcastle. KK er alt for opptatt av å hente engelske spillere. Få inn litt spillere med fart og teknikk, fremfor "rettfremspillere". Manu henta Ronaldo for noen år siden, og han var vel litt ukjent for de fleste før han kom ditt. De henta også Anderson og Nani før denne sesongen, og de har begge spillt meget bra. LFC henta Alonso for noen år siden, og henta Skrtel og Torres før denne sesongen, og alle har gjort seg bemerket på en positiv måte. Skjønner ikke hvorfor han absolutt skal hente engelskmenn. Disse utenlendingene som er hentet til toppklubbene har jo gjort det utrolig bra og tilpasset seg pl utrolig godt.

Grunnen til jeg nevner Modric, Quaresma og Veloso, har ikke noe med FM å gjøre i det hele tatt. jeg driver med studier, og har ikke tid til å kaste bort tiden min med dataspill. Modric har jeg selv sett i diverse landskamper, han putta blant annet mot Norge og mot Italia, og i disse kampene var han utrolig bra. En spiller i sin beste alder, som har fart, teknikk og blikk for spillet. Kan spille over alt på midten, er høyt verdsatt både på landslaget og på klubblaget. Et utrolig godt kjøp, selv om han sikkert ender i en stor klubb, så er det verd å prøve.
Veloso har jeg sett flere ganger på landslag og klubblag, og han har sikkert de fleste fått med seg.
Quaresma er jo Porto's beste spiller. Han har vært jaktet av flere storklubber. Teknisk er han også. Vi trenger en høyrekant og dette burde løse den gåten.

jeg mener det er bedre å hente disse enn å kjøpe f.eks. Deco, som er gammel og som krever en høy lønn.

Når det kommer til Barry, så er jeg tvilsom. Dette er fordi jeg tviler på villa vil selge. I tillegg scorer han lite mål og har enda mindre assist. Jeg mener også at vi kan få bedre spillere enn Barry. Men misforstå meg rett, han er ikke noe dårlig spiller, captein på villa og alt, men jeg mener vi trenger en enda bedre spiller for å fylle den rollen. Butt må uansett ut, no doubt. Gjerne Barry i stedet for butt, men hadde heller sett for meg barton som anker og en teknikker litt som offensiv midt
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #598 på: 10. April 2008, 00:09 »
Når jeg skriver at du skal røske huet ditt ut fra FM, er ikke det fordi dette er ukjente spillere og at det kun er der de er gode. Jeg kjenner ikke til hva du driver med på fritida  ;)
Det har snarere noe med virkelighetsoppfattelse å gjøre. Du husker kanskje de astronomiske summene Man Utd punga ut for Ronaldo, Nani og Anderson? Vel, skal vi ha tak i Veloso, Moutinho, Modric og de du nevner, må vi antageligvis ut med mer. Så med mindre du kjenner en russisk oligark eller en kjeltring fra Thailand, så tror jeg nok det bare er å glemme. (Ikke det at jeg tror de i utgangspunktet er villige til å vrake spill for Real, Barca, Milan el. Chelsea til fordel for Toon).  :)
Oscillons From The Anti-Sun

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #599 på: 10. April 2008, 00:30 »
philippeA: astronomiske summer for ronaldo, anderson og nani? Ronaldo kosta rundt 150 millioner, og er i dag verdens beste spiller. Dette er småttri for et så bra kjøp! Dette utgjør 15% av de pengene vi har i transfer! hvis dette er en astronomisk sum, så lurer jeg på hva du kaller Zidane sin overgang?
Nani og Anderson kostet til sammen 360 millioner. Dette er heller ikke noen astronomisk sum for to unge klassespillere! Tviler sterkt på at Modric, Moutinho og Veloso vil koste så mye mer enn det, tvert i mot!
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!