20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 807717 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BallaJazz

• Gjest
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #390 på: 22. Mars 2008, 23:37 »
Følge med i tippeligaen å allsvenskan i år..kanskje det blir noen nye inntresange stjerneskudd der i år ;).Ellers så synes jeg vi skal gå til nederland å se litt.På klubber som Feynoord,Ajax og Psv har flere intresange spillere som burde være realistiske å få til oss..

Ellers så har vi disse alternativene jeg mener er realistiske å hente til oss:

Kevin Nolan

Antony Ferdinand

Marcus Bent? (Vet ikke hans situasjon i Tottenham men sliter han benken så..) ?

Jimmy Bullard

David Bentley

John Arne Riise - Muligens på vei fra pool når transf vinduet åpner.I mine øyne en ideel spiller for oss.Har enorm med rutine og fortsatt en god fotballspiller.Ville uten tvil vært en tillvekst av kvalitet for troppen våres og ville da vært bra å ha i konkurrangse med Enrique på backplassen der.Enrique som fortsatt er i utviklings prosses og da litt ustabil så da hadde det vært greit med en stabil Riise der.

Santa Cruz - Havner nok all sannsynelig i en "stor" klubb.Men en notorisk målscorer som hadde vært verdt å prøve på?

Morten Gampst Pedersen

Per Ciljan Skjellbreid - En av norges største talenter.Også Newcastle supporter så han hadde vi fått.Løp å kjøp NÅ!!.

Ellers så synes jeg at vi  kan ta turer til afrika å finne talenter der.En ny Drogba,Toure eller Martins hadde ikke vært meg imot ;D.Land som Elfenbenkysten,Kamerun,Sør Afrika,Gambia,Senegal eller Nigeria for eks.

« Siste redigering: 23. Mars 2008, 04:00 av BallaJazz »

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #391 på: 23. Mars 2008, 00:27 »
Av dei du nevner er eg veldig inntrisert i Ciljan og Ferdinand. Ferdinand hadde vert kanon ilag med Taylor, to coming star som stopparar som også kjenner kvarandre fra u21. Så vil eg heller ikkje sei nei til Darren Bent om vi kan få han til ein ok pris. Alle veit kva slags topp nivå han har inne.

Toralw

• Supersub
    • Vis profil
    • http://www.myspace.com/manifold-bastards
« Svar #392 på: 23. Mars 2008, 02:04 »

Per Ciljan Skjellbreid - En av norges største talenter.Også Newcastle supporter så han hadde vi fått.Løp å kjøp NÅ!!.

må la lille-per få go gjør sæ litt t i rosenborg! han e jo en såpass go spæller at æ håpe at de to beste lagan i verden får benytt sæ av hannes talent! 50-50 må jo vær fair!
Det e kun to lag for mæ! Begge i svart og hvit! Newcastle United og Rosenborg B.K

www.myspace.com/manifold-bastards

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #393 på: 23. Mars 2008, 08:27 »
Jeg tror VELDIG mange er enig med meg; når jeg sier at vi MÅ kjøpe flere spillere som er på vei opp og frem i karrieren sin!! Vi har hentet altfor mange spillere som har tatt et steg ned for å komme til oss eller har karrieren på hell, selv om flere av de har vært brukbare..Jeg nevner Smith, Butt, Viduka, Carr, Babayaro, Luque, Geremi...Men unntak er det også; Owen og Martins tok et steg ned, men har levert. Jeg vil ha en blanding av "up and coming" spillere og kvalitetspillere som har rutinen og prestert høyt i flere år. Allardyce hentet altfor mye av typen som har prestert og er på vei ned. Tidligere har vi lyktes godt med å kjøpe spillere og utvikle de til toppspillere, tenker på Given, Dyer, Jenas. Det er "sånne" kjøp jeg er ute etter!! Everton har gjort dette med suksess, bare se på Lescott, Jagielka, Cahill...

Av rutinerte spillere så er Carrick mitt desiderte førstevalg til sommeren! Om vi så må betale over 200mill så er han verdt hver penny for vår del....Newcastle skriker etter en midtbane dirigent! Og Carrick er 27 år nå, spiller ikke fast i manu, han er geordie. Jeg tror det er realistisk å tro at vi kan få Carrick.

Av såkalte "up and coming" spillere så ønsker jeg meg Sebastian Larsson fra Birmingham. Han har vært strålende i år synes jeg. Han produserer masse assist, han er veldig god på dødballer, rask beveglig kantspiller, spiller både høyre og venstre kant, scorer mål gjør han også.

En annen spiller jeg kan tenke meg er Celtic's lynving Aiden McGeady. Han faller midt i mellom disse kategoriene. Har vært helt fantastisk for Celtic denne sesongen og har mye av æren for at Celtic gikk videre i CL. Dog er han ettertraktet og blir vanskelig å signere.

Dessuten er det bare å hente Per Ciljan fort som faen! Han kommer til å bli grisegod!

Så trenger vi forsvarere da....Gerard Pique er en spiller vi kunne prøvd oss på. Ung lovende, vil nok aldri slo igjennom for Man.utd så lenge Vidic og Rio herjer der....Van Buyten vil være et godt kjøp

Carrick, S.Larsson, McGeady, Skjelbred, Pique, Van Buyten.....Med disse spillerene vil vi ihvertfall nærme oss noe bra. Ser ikke grunnen til at vi skal kjøpe noen spisser så lenge vi har Owen, Martins, Carroll, Smith, Viduka. Et lag utenfor topp10 kan ikke kreve bedre spisser enn hva vi har. Keeperplassen er selvsagt heller ikke noe tema. To strålende keepere + to unge og lovende.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

IamFreddie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #394 på: 23. Mars 2008, 09:10 »
Såg Bayern München mot Bayer Leerkursen igår, og da sa Thor Eggen at Lucio ønsker seg vekk fra Bayern, han ønsker seg aller helst til Spania, men hadde vi greid å kapre han hadde vi fått en bauta i forsvar.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #395 på: 23. Mars 2008, 11:06 »
Ramos has also told chairman Daniel Levy that only five players Dimitar Berbatov, Alan Hutton, Robbie Keane, Ledley King and Jonathan Woodgate are bullet-proof if anyone fancies raiding the Spurs squad in the summer. (News of the World)

Ja, dette er FTW avisen.. Men vist det er noe i dette.
Da er jeg av den som mener Huddlestone er en fremtidig stjerne. En bauta av et midtbane anker. En kommende stjerne. Har faktisk alt denne spilleren..
Bent tror jeg kan hentes for en grei penge. Hadde gitt en ny dimensjon ja. Men jeg er faktisk for å hente en mere kreativ å utenlandsk angriper når det først skal handles.
Å vist vi skal ha en ny høyreving, ja da er det ta en call til Ashley å be han hente Lennon. Kommer til å bli en gigant i de kommende årene, å Milner trenger virkelig konkuranse..

Legger itilegg inn enda en link som FTW har kommet med. Regner ikke med det er noe problem, men vet aldri..
Newcastle owner Mike Ashley has lost a reported £129m gambling on financial markets sparking fears he could be about to sell the club. (News of the World)

Newcastle striker Obafemi Martins is on the verge of handing in a transfer request if things don't improve at the club over the summer. (News of the World)
Ja, de kan skrive hva de vil, men Martins forsvinner aldri..

Å så over til Carrick. Jaaa, la oss bare hente han..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #396 på: 23. Mars 2008, 12:40 »
Ja, på tide å drømme litt igjen da:)
Jeg mener vi sårest trenger en mditbanegeneral med pondus, styrke og pasnings-sikkerhet. Fikk jeg velge fritt i dag så har jeg 2 realistiske likestilte førstevalg. Stephen Appiah (Fenerbache) ca 5 mill?, og Seydou Keita (Sevilla) ca 7 mill? Keita så jeg senest i går og selv om Sevilla fikk seg en nesestyver mot Atletico, så syntes jeg Keita var imponerende. Fine pasninger, god teknikk og en styrke og arbeidskapasitet som er makeløs! Appiah er en nesten komplett spiller og de som så ham sammen med de store gutta i Vm i sommer er nok enig i at dette er interessant. Diego ligger selvfølgelig som en våt drøm i bakgrunnen, men jeg velger foreløpig å ikke få for store forhåpninger i forhold til han. Er allikevel enig med de som mener han hadde passet perfekt i Keegans system! Hvor hadde han egentlig ikke passet?;)

Jeg synes det er viktig å understreke at vi MÅ bruke pengene smart. Vi må hente spillere som er up and coming og sultne! Lennon i Tottenham er foreslått og jeg kunne ikke vært mer enig. Spilleren hadde passet perfekt i Keegans ving-filsofi. Det er MANGE spennende ving-spillere i Spania og jeg hadde overhodet ikke sagt nei takk til en Jesus Navas fks! (Sevilla) Chippen Wilhelmsson er en spektakulær spiller jeg har veldig sansen for. Ser ikke bort ifra at han kan være et billig kupp å hente i disse dager!

Bak finnes det en rekke alternativer. Riise virker for meg perfekt for en klubb som er avhengig av toppnivå-rutine og pågangsmot for å ta et nytt steg. Lucio og Van Buyten er nevnt i midten bak, min favo er Lucio! På høyre beck henter vi et nytt spennende talent bak Beye. En ung greker har blitt nevnt, husker ikke navnet i farten, men han virker spennende! Piquet i ManU holder også meget høy klasse og hadde vært et mye bedre valg en mye diskuterte Brown fra sammen klubb, mener jeg.

Så var det spissplass, her er vi ganske godt besatt, men jeg hadde fks gjerne sett at vi hentet en Aruna Kone som har slitt med å få det helt til i Sevilla! Vil tro han blir billig! Powerhouse som fort kan bli en hit i PL. Andrei Arshavin er også et meget spennende navn! Enorm arbeidskapasitet, anvendelig og sikkert også VELDIG sulten! Julio Baptista er en for meg sterkt undervudert spiller. For meg er han ren spiss og hadde vi hentet han til klubben hadde vi hatt en av verdens beste targetmen for en sum på rundt 7 mill!!!!

Spillere ut: Carr, Rozenahl, Smith (Sunderland?;)) Butt (sunderland?) Ameobi

Nå virker det som at Owen har begynt å få til kapteinsjobben, men han kan foreløpig glemme noen lønnsforhøyelse. I det øyeblikket han begynner å mase om det så selger vi han!
Barton og Nzogbia er også spillere som er høyst usikre i min bok. På tide å vokse opp og vise litt stabile prestasjoner, ellers er det ut.

IamFreddie

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #397 på: 23. Mars 2008, 14:26 »
La oss hente Jenas  tilbake!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Har virkelig blitt en god spiller i Spurs..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #398 på: 23. Mars 2008, 15:15 »
Likte kø1 sine tanker meget godt, jeg! Veldig mange smarte kjøp der!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #399 på: 23. Mars 2008, 16:35 »
Vi må kjøpe spillere som er kanon i dei ''ikke beste klubbene''. Ta Pique for eksempel, han lever på å ha tiptopklassespillere rundt seg. Vi må kjøpe spillere som dominerer i klubber som ikke er dei beste. Vi kan ikke kjøpe dei beste fra top fire klubbane, om vi ikke etablerer oss blandt top klubbene.

Mi ønskeliste:
Shorey-Reading 4 mil£
Dunne-City 5 mil£
Barry-Villa 8 mil£
Lennon-Spurs 10 mil£
Bednar-WBA 3-4 mil£

Å betale: rundt 30mill £

Ut:
Cacapa 1-2 mil£
Smith 4 mil£

Få inn: 5-6 mil£

Barry og Lennon er kanskje litt usansynlig, men eg ville vert i ekstase om vi hadde fått desse. Da hadde Keegan hatt prestasjonspress. Vi må vel kanskje ut med litt mer en en dei 30 millene eg satt opp, men med dei salgene eg håper på, så bør det vere en sansynlig slump med penger KK får disponere.

PhilippeA.

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #400 på: 23. Mars 2008, 19:28 »
Ønskedrøm:
Luis Fabiano
Michael Carrick
Daniel Van Buyten
Carlos Cuellar (+evt. unge skotske spillere som KK har scouta)
Oscillons From The Anti-Sun

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #401 på: 23. Mars 2008, 20:05 »
Viktig å få inn en offensiv midtbanespiller som IKKE ER SKADET HELE JÆVLA TIDA (Ja, jeg sikter til deg, Emre).

Noe slikt hadde vært moro:

_______________GIVEN_______________

Og nei, jeg tror ikke det blir en for offensiv midtbane... Egentlig vil jeg ha inn en bedre midtstopper, jeg vet bare ikke hvem...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #402 på: 23. Mars 2008, 20:29 »
Van Buyten.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #403 på: 23. Mars 2008, 20:31 »
Ønsker meg Rafa Marquez jeg! :D

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil