20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 807207 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #420 på: 25. Mars 2008, 14:33 »
Damien Duff er den vingen i premier league som utfordra minst, og slår flest støttepasninga. Sånn seriøst.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #421 på: 25. Mars 2008, 15:50 »
Blir linka til Dawson og Silvestre flere steder i dag. Håper for guds skyld vi sikter høyere enn dette. Silvestre har ikke spilt en kamp siden september i fjor, er skadeplaget og 30 år. Dawson er svært av og på. Meget god på sitt beste, men har en tendens til å tabbe seg ut så det holder. Det trenger ikke Newcastle. Heller Dawson enn Silvestre, men helst noen andre!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #422 på: 25. Mars 2008, 16:02 »
Er enig at hvis vi skal kjøpe inn stoppere så må de være bedre enn disse. Dawson er reserve i Tottenham og det er det en grunn til. Han er en brukbar spiller, men ikke noe mer. Silvestre er jeg likevel litt mer posetiv til. Vi har per dags dato en venstreback i stallen. Det sier seg da selv at vi må hente en til i dene posisjonen. Etter det jeg har sett kan Enrique bli såpass god at vi bør satse på han. Nå som han har fått tilitt de site kampene ser man at han har potensial. Men vi trenger en spiller i backup og da kan det være greit å ha en erfaren spiller som Silvestre som også kan spille stopper. Jeg har dog ikke sett Silvestre spille på en god stund (er vel skada?) så vet ikke hvilket nivå han er på nå. Men kunne godt tenke meg at vi handler inn en backup på venstrebacken som også kan spille andre steder...

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #423 på: 25. Mars 2008, 17:10 »
Fuckin' Bolshet!

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #424 på: 25. Mars 2008, 18:54 »
Mener at Dawson er god jeg, og han er vel ikke benkesliter i Spurs? Greit at King og Woody antageligvis er førstevalg, men mener ikke at Dawson er såå mye dårligere. Har løftet spillet betraktelig i år i mine øyne.

Men hva med Wheater fra Boro?
Landslagsaktuell, og i Newcastle kan han kanskje få flere autografer ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #425 på: 25. Mars 2008, 19:44 »
Sa ikke Silvestre senest for et par måneder siden at han aldri i verden ville spille på samme lag som Joey Barton da?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #426 på: 25. Mars 2008, 19:48 »
Sa ikke Silvestre senest for et par måneder siden at han aldri i verden ville spille på samme lag som Joey Barton da?
Det stemmer. Gunnen til dette er visstnok Barton sin lille opptreden mot Dabo på treningsfeltet til Man. City!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #427 på: 25. Mars 2008, 19:50 »
Jepp, det var nettopp det jeg tenkte på. Derfor bør vi vel kanskje slå ryktene om Silvestre ganske så død med en eneste gang?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #428 på: 25. Mars 2008, 19:51 »
Jepp, det var nettopp det jeg tenkte på. Derfor bør vi vel kanskje slå ryktene om Silvestre ganske så død med en eneste gang?
Det håper jeg virkelig! Silvestre har ingenting å bidra med for Newcastle alikevel.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #429 på: 25. Mars 2008, 20:45 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11680_3347909,00.html
Her har vi en ung å talentfull spiller. La oss hente han, å ha han sammen med Zoggy på venstre siden. Det hadde vært noe det.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #430 på: 26. Mars 2008, 13:50 »
Hva med West Brown? Han har vell ikke signert ny kontrakt enda. Tror han kunne vært veldig god sammen med Taylor, han har nok med erfaring ihvertfall.

Liker å se at klubben handler inn nye talenter, og noen av disse har allerede vist at de kan birda for førstelaget allerede til 08/09 eller 09/10 sesongen.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #431 på: 26. Mars 2008, 13:50 »
Eivinds sommeropprydding
Mål: Å få Newcastle opp blant de topp seks i Premier League

Målvakt
Den eneste posisjonen Newcastle United kan si seg fornøyd med. Shay Given, Steve Harper, Fraser Forster og Tim Krul. På denne plassen gjelder det bare å holde spillerene skadefrie og i toppform.

Forsvar
Det er ingen hemmelighet at laget lekker som ei sil. Men dette skyldes i like stor grad en særdeles pasningssvak midtbane. Sjelden ser man lag i PL som gir fra seg ballen like lett som Newcastle. Høyrebacken er på plass, med Habib Beye som en solid figur. Stephen Carr bør selges, og en erstatning må inn. Nicky Shorey er et godt alternativ. I midtforsvaret trenger vi en som er selvskreven på startelleveren. Van Buyten og Rafa Marquez er nevnt, og med en klekkelig lønnsslipp skal det være mulig å lokke til seg en av disse. Taylor, Faye, Edgar og Cacapa konkurrerer om den siste stopperplassen, samtidig som de skal være backup for Buyten/Marquez. På venstresiden er vi svært dårlig skodd, og vi har brukt Zogbia i store deler av sesongen. Enrique har potensiale, men trenger sårt konkurranse. Hent inn Wayne Bridge fra Chelsea, som snart må være lei av tilværelsen som benkesliter.

Ut: Stephen Carr, David Rozehnal, Peter Ramage
Inn: Daniel van Buyten/Rafael Marquez, Nicky Shorey, Wayne Bridge

Midtbane
På midtbanen smaker det både hummer og kanari. Vi har mye rart vi må kvitte oss med, samtidig som vi trenger forsterkninger. Nicky Butt og Geremi kan unnværes, det samme gjelder N'Zogbia hvis han er lei tilværelsen i klubben. På høyrevingen trenger vi noen som kan konkurrere med James Milner. Shaun Wright-Phillips hadde vært optimalt, dog litt urealistisk. Men hva faen, vi går for SWP. På midten MÅ vi ha en defensiv spiller. Michael Carrick er drømmen, og skal visstnok være på toppen av Kevs ønskeliste. Fremover på banen satser jeg på at Joey Barton og Emre konkurrerer om denne plassen. Få Barton i form, og Emre frisk, så er vi godt dekket. På venstresiden er vi godt skodd. I tillegg vil jeg ha inn Arshavin som kan dekke omtrent samtlige plasser, og som er meget god offensivt.

Ut: Nicky Butt, Geremi
Inn: Michael Carrick, Shaun Wright-Phillips, Andrei Arshavin

Angrep
I angrep har vi mye spisskompetanse, men det bør tas en liten opprydding. Shola Ameobi må ut, det samme gjelder Alan Smith. Samtidig bør Andy Carroll opp på førstelaget. Da sitter vi igjen med Owen, Martins, Viduka og Carroll, samt Arshavin som kan steppe inn i skadesituasjoner.

Ut: Alan Smith, Shola Ameobi

OPPSUMMERING
Ut: Stephen Carr, David Rozehnal, Peter Ramage, Nicky Butt, Geremi, Alan Smith og Shola Ameobi
Inn: Daniel van Buyten/Rafael Marquez, Nicky Shorey, Wayne Bridge, Michael Carrick, Shaun Wright-Phillips og Andrei Arshavin

Da vil en mulig startellever se slik ut:

_______________GIVEN_______________

Og på backup:

_______________HARPER______________

Og vips! Vi er et lag som kan konkurrere om CL.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #432 på: 26. Mars 2008, 13:59 »
Laget ser veldig bra ut. Men vi har alt prøvd å skaffe oss spillere som Nicky Shorey, Wayne Bridge, Michael Carrick og Shaun Wright-Phillips uten å lykkes. Og sånn som Newcastle spiller nå så blir det vanskelig å lokke slike spillere til klubben. Men vis laget avslutter med stil, vil laget plutselig bli interessange for andre spillere.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #433 på: 26. Mars 2008, 14:09 »
Laget ser veldig bra ut. Men vi har alt prøvd å skaffe oss spillere som Nicky Shorey, Wayne Bridge, Michael Carrick og Shaun Wright-Phillips uten å lykkes. Og sånn som Newcastle spiller nå så blir det vanskelig å lokke slike spillere til klubben. Men vis laget avslutter med stil, vil laget plutselig bli interessange for andre spillere.

Vi har ikke prøvd med Ashleys pengesekk...

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #434 på: 26. Mars 2008, 14:20 »
Sorry Eivind1.. Men jeg liker ikke at du setter Shorey som er venstrebeint å spiller på venstre back possisjon i Reading, han har ingenting å gjøre på Newcastles Høyre back possisjon..
Hva med heller å gå for en skikkelig ung å talentfull høyrebeint spiller ;)

Å for å ikke pirke allverdens, men vis Zoggy forsvinner blir vi tynt bekledd på venstresiden.. Hva gjør vi da??
Jeg er for den unge å meget spennende..
http://www.skysports.com/story/0,19528,11680_3347909,00.html
« Siste redigering: 26. Mars 2008, 14:24 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.