Det jeg leser ut av statistikken er at Gutierrez sannsynligvis er en hurtig, teknisk spiller, som ofte blir taklet hardt av motstanderen. Han trekker kanskje en del innover, derav en god del skuddforsøk, selv om han ikke virker videre treffsikker. Jonas er nok en typisk dribleving, en artist som ikke er redd for å prøve, og som ikke er redd for å feile.
Om du ikke er nest sist på ballen hele tiden, så betyr ikke det at du ikke er en kreativ spiller. Det er like så viktig å være tredje sist på ballen, som å være sist og nest sist. Jeg tipper Jonas vil få oss til å rive oss i håret i frustrasjon en del gang, og hoppe i taket når han lykkes. Litt sånn som Martins.
Jeg gleder meg uansett til å se denne karen i aksjon.
Denne keeperfyren tviler jeg på at vi er ute etter. Given blir, Harper blir, Forster blir, håper også at Krul blir. Da er jeg ganske sikker på at alle keeperrykter er bare tull.
Pablo Aimar er jeg noe usikker på, men skal vi fortsette å spille 4-3-1-2, så kan han fort komme til nytte. Kanskje vil det være fint for Jonas med en landsmann, men igjen, det kan også føre til at de to holder seg mye alene sammen, og at det gjør integreringen vanskeligere. Geremis språkkunnskaper og lederegenskaper kan sikkert komme til nytte også neste sesong. Selv om han ikke er god nok til å spille.
Jeg håper nestemann inn er en spiss eller en ny Butt.