20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Transfersommeren 2008  (Lest 800662 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

kico

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Transfersommeren 2008
« Svar #2400 på: 02. Juli 2008, 16:43 »
Er vel mer sannsynlig at vi selger Duff, beholder Milner og N´Zogbia, og lar Gutierrez og Milner spille på venstre når det trengs.

Får vi 9 for Milner, så er det bare å selge.  Håper vi beholder Duff, har fortsatt trua på han, hvis han kan holde seg skadefri vel og merke.
Satse på Duff og selge Milner ja. Morsom du..  ::)
Walking in a Keegan wonderland!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2401 på: 02. Juli 2008, 16:52 »
Ja, Duff er jo en fantastisk høyreving, og har imponert stort på venstrevingen.... i Blackburn.
Duff har jo til og med scoret mål for oss. Det har jo aldri Milner gjort. Milner roter jo bare bort ballen i farlig posisjon, gidder ikke løpe hjemover, og er aldri med fremover. Han står jo bare ute ved krittlinja der han, og spiser sjokolade som kastes ned fra tribunen.
Duff har jo også stor fart i kroppen. Trenger vi egentlig Jonas i det hele tatt, når vi har en så fantastisk spiller som Duff i stallen?

Nei, jeg synes det vil være galskap å selge Milner bare fordi vi har kjøpt Jonas. Milner skal overhodet ikke selges, uansett om vi skal spille med eller uten rene vinger neste sesong. Milner er altfor god til at vi kan selge ham til Aston Villa eller Liverpool, av alle klubber. Da er det bedre å selge ham til Hull City.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #2402 på: 02. Juli 2008, 17:42 »
Ifølge Daily Mail er Bolton og Megson interessert i Joey Barton ;D Fantastisk. Få inn no cash, marmor eller røkapølse i bytte mot urokråke nr. 1!

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2403 på: 02. Juli 2008, 18:18 »
nei, barton må få en siste sjangse. jeg håper og tror at tiden i fengsel har gjort ham godt. Han kommer også å oppføre seg fint så lenge han har fotlenka på:) håper keegan får en gps hvor han kan se hvor han oppholder seg.

Det er ikke rare pengene vi hadde fått for ham, og vi hadde aldri fått en engelsk erstatter som er like god for den samme summen. Jeg tror Keegan klarer å få ham til å skjerpe seg.
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2404 på: 02. Juli 2008, 18:28 »
finnes det faktisk folk her som tror at ashley ikke kommer til å investere i laget? haha! da må jeg le! spillerkjøp er det alltid uansett. At vi henter en, for meg, relativt ukjent spiller for 10 mp (hvis det stemmer), så bekymrer det meg.  Flott med nye folk, men han er ukjent for meg. Kan godt hende han er god, for all del, men hvis dette er høyrevingen vi henter, så blir jeg dessverre skuffa! hadde forventet en kvalitetsspiller ettersom vi har vært linket til flere! men gjenstår å se hva han er god for
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #2405 på: 02. Juli 2008, 18:28 »
nei, barton må få en siste sjangse. jeg håper og tror at tiden i fengsel har gjort ham godt. Han kommer også å oppføre seg fint så lenge han har fotlenka på:) håper keegan får en gps hvor han kan se hvor han oppholder seg.

Det er ikke rare pengene vi hadde fått for ham, og vi hadde aldri fått en engelsk erstatter som er like god for den samme summen. Jeg tror Keegan klarer å få ham til å skjerpe seg.

Den har jeg hørt før. Han skulle også skjerpe seg da han kom til Newcastle. Han ble bare værre...

EDIT: Og hvis Big Sam, mannen som er "fryktet av Mourinho, ikke klarer å få orden på ham, hvorfor skulle Keegan klare det. Greit, kanskje han får bedre selvtillitt av ham, men han blir fortsatt den samme Joey han alltid har vært.
« Siste redigering: 02. Juli 2008, 18:33 av Nico »

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2406 på: 02. Juli 2008, 18:50 »
finnes det faktisk folk her som tror at ashley ikke kommer til å investere i laget? haha! da må jeg le! spillerkjøp er det alltid uansett. At vi henter en, for meg, relativt ukjent spiller for 10 mp (hvis det stemmer), så bekymrer det meg.  Flott med nye folk, men han er ukjent for meg. Kan godt hende han er god, for all del, men hvis dette er høyrevingen vi henter, så blir jeg dessverre skuffa! hadde forventet en kvalitetsspiller ettersom vi har vært linket til flere! men gjenstår å se hva han er god for

Skjønner ikke hvorfor du er skuffa over dette kjøpet. For det første snakker vi om en spiller som har prestert bra siden han kom til Mallorca fra Velez, han spiller på det argentinske landslaget, så det at du ikke har hørt om han trenger vel ikke bety at han ikke har kvaliteter? Sier vel mer om hvor mye du følger med. Og jeg kan ikke se for meg så veldig mange andre høyrevinger (som og kan brukes på venstre, han er god til å skjære inn fra venstresiden) som faktisk ønsker å komme til oss av de vi er blitt linket med. SWP og Lennon trenger ikke nødvendigvis være noe bedre valg, og i det hele tatt usikker på om de vile valgt oss uansett!

Noen som vet helt sikkert hva kjøpssummen ble på? Ser at det skal være alt fra gratis, via 5 mill pund til 10 mill pund...
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

kung_zlatan

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2407 på: 02. Juli 2008, 19:41 »
Når det gjelder kjøpesummen så spekuleres det foreløpig høyt i det blå! Men mange hevder det den såkalte webster-dommen har vært tatt i bruk. Det betyr at han har kjøpt seg fri...veldig enkelt fortalt ;D

BallaJazz

• Gjest
« Svar #2408 på: 02. Juli 2008, 19:47 »
Jeg vet ingenting om denne spilleren.Men han er jo argentinsk landslagspiller!.Så han må jo være god :).Spennende kjøp detta og gledelig:-D.Selvom vår historik ikke er posetiv når det gjelder å hente spillere fra den kanten...men NEI vi kan da ikke begynne å selge spillere allrede.Se hvor liten stallen våres er! ::).Sier seg jo selv..
« Siste redigering: 02. Juli 2008, 19:51 av BallaJazz »

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2409 på: 02. Juli 2008, 20:16 »
Chris_Waddle: Han har spillt 2 kamper for argentina! det er alt. Ingen "stor" stjerne sådan. Har vel spillt fast i Mallorca siden han kom, og det tyder bra for en klubb som endte på 7. plass i primera. 5 mål på 3 sesonger er jo ikke all verden, men han er jo ving, så jobben hans er jo å være arkitekten. Ingen anelse om antall assist han har. SWP og Lennon har PL erfaring hvertfall. Men blir spennende å se. Håper uansett vi ikke selger millner, i og med at vi ikke har all verdens med høyrekanter!
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2410 på: 02. Juli 2008, 20:42 »
Enig i at 2 kamper ikke er all verden å skryte av:) Og til syvende og sist handler det likevel om å prestere i PL (hvor lennon og SWP har erfaring) enig med deg der!. MEN lennon og SWP har fremdeles ikke blomstret slik vi vet de kan, mye nesten der i gården og! Skulle vi hentet noen måtte det bli Lennon, men tror de ville blitt for dyre og at de heller ville valgt andre klubber!

Men blir spennende å se!
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2411 på: 02. Juli 2008, 20:54 »
det positive med at han har 2 kamper for argentina er at det er nå nylig og ikke for 5 år siden :)

en spiller på vei opp og ikke ned som så mange andre vi har
lt;3 Newcastle <3

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2412 på: 02. Juli 2008, 20:57 »
Syns Jonas er et spennende kjøp, det jeg har sett av ham i LaLiga er iallfall lovende. Jonas er både rask, meget teknisk og en fysisk sterk spiller. Husker han spesielt godt fra kampen mot Barcelona ifjor vår hvor han tidvis herjet med Barcelona og skaffet Mallorca straffespark. Barcelona vant til slutt kampen 1-0, men for en oppvisning det var av Jonas. Han var vel også linket til Barcelona ifjor sommer hvor man vurderte å konvertere ham til vingback. Jonas er ikke den mest meriterte spilleren vi kunne fått, og han har null Premier League erfaring, derfor gambler Newcastle litt her, men alle som har sett denne spilleren i LaLiga vet at han har kvaliteter. Han er også relativt ung og har mye å bevise, ergo er det en sulten spiller vi får i Jonas.

Hva overgangssum gjelder så mener jeg å ha lest tidl. i vår at Mallorcas leieavtale gikk ut denne sommeren og at Mallorca ikke hadde råd til å kjøpe ham. Dermed er det muligens den argentinske klubben han spilte i, før Mallorca oppholdet, vi kjøper ham fra.

Ut ifra det jeg har sett av Jonas tidligere er det iallfall et spennede kjøp! Tror forøverig han passer best i en 4-4-2 formasjon hvis vi skal bruke han på midtbanen, i 4-3-3 må det nesten bli som ving eller som back.

Velkommen skal du være, Jonas Guiterrez!

Kristian G

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2413 på: 02. Juli 2008, 21:29 »
Duff SKAL IKKE spille høyre. Han er lam i høyrebenet.

Dette er så riktig at det må nevnes en gang til. Skjønner ikke at folk vil ha Duff på høyre.

Ja Damien Duff er best med venstrefoten.
Ja Damien Duff trives best på venstrekanten.

Men å si at Duff ikke KAN eller behersker å spille høyrekant blir jo alt for dumt.
Han er brukt på høyresiden mange ganger for Blackburn, og flere ganger for Chelsea.
Han kan legge inn med høyrefoten, han kan skyte med høyrefoten, og ikke minst kan han utmerket godt spille
glimrende på høyresiden uten nesten i det hele tatt å bruke høyrefoten til annet enn å løpe med.

Så gutter, hva som er å foretrekke er en ting, og hva som er mulig en annen.
Og mens dere sitter der og er uenig med meg, managere i blackburn og Mourinho som brukte Duff flere ganger
på høyrekanten i Chelsea kan dere jo titte på linken under som (selv om den viser Duff mye på venstresiden) har flere gode
eksempler på at han utmerket godt kan spille på høyresiden også (NB! Det er ikke filmtriks...)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2414 på: 02. Juli 2008, 21:42 »
Greit nok at han kan spille på høyresiden, men det er absolutt ikke gunstig. Og når jeg leser at folk ønsker å beholde Duff og selge Milner begynner jeg å lure på hva slags stoff de går på!