Tror og håper at ting vil løsne i denne kampen. Dette er en kamp vi skal styre og jeg forventer Boro til å legge seg dypt og sloss for ett poeng. Derfor er det viktig med spillere som kan åpne opp et kompakt forsvar.
I den sammenheng er Emre og Barton på midten verdt et forsøk. Begge har gode egenskaper både offensivt og defensivt. Begge er mye flinkere til å gjøre seg spillbare på midten, noe som åpner opp forsvar, enn for eksempel Butt (som har veldig gode ferdigheter i returløp og viktige avklareringer). Kan ikke helt forstå de som sier at Emre og Barton er for like. Emre er en playmaker med god pasningsfot som ofte ligger litt dypt i banen, før han enten spiller en genial pasning eller tar med seg ballen og drar seg forbi to-tre mann. Barton er (var?) en typisk 'box-to-box player' som er med både i forsvar og angrep. Han jobber steinhardt på sitt beste og har i likhet med Emre et veldig godt blikk for spillet. Barton kommer også veldig ofte til avslutninger og scorte mange mål for City.
Vingene/kantspillerene blir viktige i denne kampen. Er usikker på om det vil være lurt å ligge ute på krittet, eller å ha mer bevegelige spillere som kan komme i mellomrommet. Duff må på laget. Har vært blandt våre beste spillere i det siste ved måten han beveger seg på. Milner har i det siste virket sliten, så jeg ser ikke bort i fra at det kunne vært lurt å spare han hvis Enrique er tilbake.
Kadar eller Edgar kunne vært et spennende alternativ på venstreback-plassen slik at N'Zog kommer lengre opp på banen. Selv om det tryggeste er å la han spille på backen, for i denne kampen skal han ha muligheten til ofte å komme seg framover på banen.
Mitt forslag til lag hvis Enrique er ute:
Given
Carr - Taylor - Cacapa - N'Zog
Barton - Emre
Milner Duff
Viduka-Owen
Benk: Harper, Butt, Edgar, Smith og LuaLua