20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Alan Shearer - er han blitt for stor for oss?  (Lest 8479 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Alan Shearer - er han blitt for stor for oss?
« Svar #15 på: 29. Jan. 2008, 11:32 »
...Men det flotte med å ha det så "politisk korrekt" er at alle har rett til å ytre sine meninger selv om mange meninger ofte kommer som mangel på kunnskap om seg selv og om emnet.

Stiller meg sammen med kø1. Som jeg skrev over så har alle sine egne meninger. Jeg finner ikke innlegget støtende men er overrasket over at en supporter kommer med så krass kritikk mot Shearer.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 29. Jan. 2008, 11:49 »
Mener tråden bør slettes pga den er usaklig og disser det eineste denne klubben kan vere stolt av i disse dager. Uten Shearer hadde klubben vert latterligjort i mykje større grad enn den er. Eit slikt angrep kan komme fra ein manshit. Men nufc supporter da begynner man og lure. Det finnes dessuten ein tråd om dette fra før og det får f meg holda med ein slik tråd me er eit newutd forum og ikkje manutd forum. Skal ein skrive usakeligheter om kongen bør det skje ein anna plass.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 29. Jan. 2008, 15:55 »
Synes ikke det er noen grunn til å slette tråden, når det først har blitt postet såpass mange innlegg her. Selv om starten på tråden er direkte usaklig, så er det ikke noen regler som sier at det ikke er lov til å hamre løs med usaklig kritikk mot Shearer. Jeg ba trådstarter om å sjekke fakta før han uttaler seg neste gang. I en annen tråd har jeg bedt ham argumentere for sitt syn. Det er lov å kritisere Shearer, det er lov å synes at han er en forbanna idiot. Og det er ingen regler på forumet som sier at et useriøst innlegg ikke fortjener livets rett.

Tråden kunne dødd ut etter mitt innlegg, istedet har tråden eksplodert, og nå ser jeg intet poeng i å slette den. La den dø ut av seg selv.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

folesvert

• Gjest
« Svar #18 på: 02. Feb. 2008, 12:21 »
Mener tråden bør slettes pga den er usaklig og disser det eineste denne klubben kan vere stolt av i disse dager. Uten Shearer hadde klubben vert latterligjort i mykje større grad enn den er. Eit slikt angrep kan komme fra ein manshit. Men nufc supporter da begynner man og lure. Det finnes dessuten ein tråd om dette fra før og det får f meg holda med ein slik tråd me er eit newutd forum og ikkje manutd forum. Skal ein skrive usakeligheter om kongen bør det skje ein anna plass.

MEN SLENGE DRITT OM ALLE ANDRE SPILLERE, TRENERE, STØTTEAPPARAT, LEDELSE I KLUBBEN - DET ER LOV? DA ER EN IKKE UPATRIOTISK? SÅ DET ER BARE SHEARER MAN IKKE SKAL SNAKKE DRITT OM ... OK - DA HAR JEG SKJØNT DET - NOT!!!!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #19 på: 02. Feb. 2008, 18:17 »
Nå tror jeg du har gravd din egen grav når det kommer til å bli tatt seriøst her inne.

Først og fremst. Det er forskjell på å vise sin misnøye med spillerne i et lag som bør være godt inne på øvre halvdel, men som istedet kan slite i nedrykksstriden, og å slenge dritt. Et eksempel på å vise sin misnøye kan være "Martins har skuffet enormt denne sesongen". Et eksempel på drittslening kan være "Jeg håper Alan Shearer mislykkes".

Men det som irriterer meg mest, er at du tydelig ikke har den fjerneste anelse om hva du snaker om. Først sier du at han burde blitt ass.manager. Greit nok, du om det. Men du mener at som ass.manager skal han være en motivator eller spiss-trener? Det er ikke en ass.manager sin oppgave. For det andre: du har tydeligvis ikke vært opptatt nok til å lese det som til og med har stått i alle norske nettaviser: at Alan Shearer gjerne ville ha jobben, men at han og Keegan er for like, og dermed har han fått beskjed at han ikke passer til jobben. Hvorfor? Fordi han vil det beste for klubben. Er dettte hva en person som driter langt i klubben og kun sitter nede i Spania og sipper Mojito? Nope, dette er en person som elsker klubben i sitt hjerte, og som til og med er villig til å utsette en managerkarriere for klubbens beste.

Vær så snill, folesvert, og lov meg dette. Neste gang du prøver å starte en svertekampanja og later at du brenner for noe, ta i det minste en tur innom vg.no om ikke annet. '

PS: Latterlig.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

folesvert

• Gjest
« Svar #20 på: 02. Feb. 2008, 18:34 »
Nå tror jeg du har gravd din egen grav når det kommer til å bli tatt seriøst her inne.

Først og fremst. Det er forskjell på å vise sin misnøye med spillerne i et lag som bør være godt inne på øvre halvdel, men som istedet kan slite i nedrykksstriden, og å slenge dritt. Et eksempel på å vise sin misnøye kan være "Martins har skuffet enormt denne sesongen". Et eksempel på drittslening kan være "Jeg håper Alan Shearer mislykkes".

Men det som irriterer meg mest, er at du tydelig ikke har den fjerneste anelse om hva du snaker om. Først sier du at han burde blitt ass.manager. Greit nok, du om det. Men du mener at som ass.manager skal han være en motivator eller spiss-trener? Det er ikke en ass.manager sin oppgave. For det andre: du har tydeligvis ikke vært opptatt nok til å lese det som til og med har stått i alle norske nettaviser: at Alan Shearer gjerne ville ha jobben, men at han og Keegan er for like, og dermed har han fått beskjed at han ikke passer til jobben. Hvorfor? Fordi han vil det beste for klubben. Er dettte hva en person som driter langt i klubben og kun sitter nede i Spania og sipper Mojito? Nope, dette er en person som elsker klubben i sitt hjerte, og som til og med er villig til å utsette en managerkarriere for klubbens beste.
[/i]

Jeg er ikke spesielt opptatt av å bli tatt seriøst 'her inne' og jeg har i flere andre innlegg kommentert at jeg langt ifra har veldig til peil. Skulle bare de med 'peil' og nøkterne kommentare som at '.. Martins skuffer' o.l. vil jo dette forumet bli ganske slapt og det er jo synd dersom besserwissere som deg skal sitte å dømme oss som vil ha litt moro og skape litt debatt. Jeg har også sett andre her inne som er skuffet over Shearer om dagen. Litt temperatur og flåsete kommentarer er jo det som gjør det å følge med på fotball til noe av det beste ... og Newcastle supportere til noen av de beste. Vi synger "Liverpool slums" selv om vi vet at det ikke stemmer at alle i Liverpool har sex med hunden sin. Og når det gjelder Shearer så mener jeg at han er et spøkelse à la Eggen i RBK. Og jeg mener han burde tatt i et tak nå som Newcastle-skuta er i ferd med å synke. Som assistent, motivator eller som saftblander for den saks skyld. Bare for å hjelpe til! Og er du uenig, mener du og andre at det ikke er riktig eller noe i den dur så DRITER jeg en lang en i det. EFTERABER!
« Siste redigering: 02. Feb. 2008, 18:39 av folesvert »

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 02. Feb. 2008, 18:42 »
Hvorfor i helvete vil du lage en tråd (der du forøvrig innrømmer å ha funnet på mesteparten selv) for å lage debatt, når du "DRITER I" hva vi andre syntes?

Anyways: det du ikke forstår, er at Shearer gjør dette i den tro at hans framtreden som ass.manager hadde skadet Newcastle enda mer. Å ofre, er ikke det å gjøre noe?

Sånn som feks. du kunne ha gjort med denne tråden. Hadde du ofret å skive det du skriver, kunne bidratt til å gjøre forumet bedre. Om du liker å lese folk ting fra folk ikke har peiling på det de skriver om, og kun skriver det på trass, kan du jo kanskje finne deg et nytt forum?

Forresten. Drit i det siste jeg skrev. Bare svar på det første jeg spurte om. Gleder meg.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

folesvert

• Gjest
« Svar #22 på: 02. Feb. 2008, 18:58 »
Hvorfor i helvete vil du lage en tråd (der du forøvrig innrømmer å ha funnet på mesteparten selv) for å lage debatt, når du "DRITER I" hva vi andre syntes?

Sånn som feks. du kunne ha gjort med denne tråden. Hadde du ofret å skive det du skriver, kunne bidratt til å gjøre forumet bedre.

... jeg skjønner faktisk ikke hva du mener?!??!?!? Men kan godt melde meg ut dersom mange ønsker det!

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 02. Feb. 2008, 19:02 »
Fordi denne tråden er helt ubrukelig, i og med at det du skriver (du sa det selv) er fullt til kanten med piss.

Men svar på det første jeg spurte om.

folesvert

• Gjest
« Svar #24 på: 02. Feb. 2008, 19:41 »
... er målet med debatt og bli enig og må man i en debatt bare basere seg på empiri? Det mener i alle fall ikke jeg og derfor opprettet jeg denne tråden. Jeg har sterke følelser for klubben ... ikke enkeltspillere (og mindre og mindre GUD).

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 02. Feb. 2008, 20:57 »
Vi er vel litt vel hårsåre nå?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #26 på: 02. Feb. 2008, 21:12 »
... er målet med debatt og bli enig og må man i en debatt bare basere seg på empiri? Det mener i alle fall ikke jeg og derfor opprettet jeg denne tråden. Jeg har sterke følelser for klubben ... ikke enkeltspillere (og mindre og mindre GUD).

Er enig i dette, men du setter ting veldig på spissen med startinnlegget. Men folk må kunne tåle at det rettes et kritisk søkelys mot enkelte aktører i og rundt klubben uten at man skal bli kalt både det ene og det andre og beskyldt for å ikke være NUFC-supporter. Det har jo tidligere vært haugevis av usaklige innlegg og tråder om f.eks. Bramble, Roeder, Souness, Ameobi, Pattison og andre upopulære folk i klubben (og ja, jeg har selv vært bidragsyter i drittslengningen som så mange andre om disse aktørene). Men det var ingen som maste om sletting av innlegg og tråd da hetsen mot Bramble og Roeder var på det verste f.eks.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 02. Feb. 2008, 21:54 »
Nå er det kanskje lettere og hetse Bramble som bare har laga faen enn Shearer som har gitt klubben meir enn noken andre. Tror ingen normale Newcastle eller supportere fra andre klubber kan vere uenig i det. Dessuten tror eg det hadde kommet reaksjoner dersom noken hadde starta ein topic om Bramble der dei bare skreiv ein haug med skjellsord.

Greit nok med ein useriøs idiot post innimellom men kommer det for mange så er ein jo nede på nufc.no nivå.
« Siste redigering: 02. Feb. 2008, 22:13 av Benson »
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

folesvert

• Gjest
« Svar #28 på: 03. Feb. 2008, 09:41 »
Vi er vel litt vel hårsåre nå?

Vet ikke hvem som er mest hårsår her jeg. Å driste seg til å kritisere Shearer har jeg fått med meg er helligbrøde - selv om jeg langt i fra har forståelse for det. Ikke nok med at Shearer har blitt et spøkelse. Har dere sett Fawlty Towers ... "don't mention the war"? Shearer har blitt forumets Basil.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 03. Feb. 2008, 13:22 »
Poenget er at du ikke kritiserer Shearer, du skjeller ham ut på det groveste, totalt uten det minste grunnlag i empiri (og hvis du skal slenge ut slike påstander mot Alan Shearer på et Newcastle-forum, da MÅ du ha noe å vise til. Det har du overhodet ikke. Du spekulerer og spekulerer og slenger dritt. Mye dritt. Og når du får kritikk for å slenge usaklig dritt i ansiktet på Alan Shearer, (noe du må regne med å få. Ikke fordi Shearer er helligbrøde, men fordi du er direkte usaklig og ikke har det minste empiri å vise til, som kan underbygge din påstand) da blir du hårsår til tusen og roper og hevder du er urettferdig behandlet fordi Shearer er helligbrøde og det ikke er lov å kritisere Shearer og det ikke er lov å kritisere deg for å kritisere Shearer.

Du tåler ikke at noen motsier deg og er uenig med deg. Du tåler ikke at noen underbygger sine påstander med empiri for å motbevise dine påstander.
Jeg sier som Benson, ta en tur til Weiseth og grin der.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon