20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Tor Kristian Karlsen driter seg ut..  (Lest 15350 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Tor Kristian Karlsen driter seg ut..
« Svar #15 på: 22. Jan. 2008, 17:40 »
"Drømmejobben" = manager for Newcastle United...henger akkurat ikke sammen...med tanke på hvor ofte managerne blir sparket her...men...men....

Skjønner ikke hvorfor han absolutt skal henge ut Shearer. Ettersom så mange mente at han burde bli manager, så gjør det vel ingenting at han ble ringt opp. Og hvorfor skal han trekke utsagnet om at han vil hjelpe klubben. Karlsen er kanskje en god talentspeider, men når han begynner å bable om ting han overhodet ikke er satt inn i, og spesielt i den spesielle klubben vi heier på som er unik der i nord. Så kan han bare klappe kofferten og dra hvorfaensomhelst og finne et nytt talent. Mest sannsynlig til Sør-Amerika...for der er det vanskelig å finne talenter ::)

Vi kan jo trekke problemet med spillere som blir til trenere i Norge, så skjønner man at de også kan ha peiling

Arne Sandstø tok over Odd, det var rett etter spillerkarrieren og han fikk det bra til med dem i forhold til økonomien de har.
Mons Ivar Mjelde hadde vel en kort pause før han tok over Brann.
Steinar Nilsen tok helt greit over Tromsø...flere ganger.
Martin Andresen tar nå over Vålerenga.
Ronny Deila tar over Strømsgodset.

Dette er blant Norge's 14 beste klubber...er det så ille?
« Siste redigering: 22. Jan. 2008, 17:59 av Wroom »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 22. Jan. 2008, 18:03 »
T.K Karlsen har dessverre mer rett enn mange her inne noen gang vil innrømme.

Og den kommentaren til EivindI er ikke annet enn usaklig.

Helt enig med deg. Tåpelige og hårsåre reaksjoner som kommer her hver gang noen er kritisk til Shearer.. Riktignok bruker Karlsen sterke ord og setter ting veldig på spissen, men han har uten tvil noen veldig gode poenger. Jeg er spesielt enig i dette avsnittet hans:

"Hvorfor skal absolutt ex-profiler fasttrackes inn til toppjobber? Hva gjør at Alan Shearer kan knuffe seg forbi mer kompetente og erfarne kandidater - mennesker som har ofret blod, svette og tårer for trenerkarrieren - i køen til en av Premier Leagues mest ettertraktede jobber? Er det noen logikk i at stjernespillerbakgrunn og lokal tilknytning skal være nok til å vandre inn på rød løper på veien til managerstolen i verdens tøffeste liga? Hva med (som alle andre) å søke på jobber lengre ned i divisjonssystemet for å skaffe ballast og praktisk kunnskap? Neida, den ambisiøse eks-spissen skal ikke innom mellomstasjonene, men rett til drømmejobben."

Helt enig med han her. Shearer hadde hatt best nytte av å enten:

a) fungere som assisterende manager til en mer erfaren manager (som f.eks. Tony Adams under Harry Redknapp).
b) starte sin managerkarriere i de lavere divisjoner for så å bygge seg oppover.

Vel er uenig.
Shearer er ein inteligent mann så han hadde nok klart seg fint uten og måtta trena 2 div klubber først.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 22. Jan. 2008, 18:15 »
Karlsen kan mye om fotball. Sikkert også Premier League. Men han forstår seg ikke på Newcastle. Som Kevin Keegan sikkert ville sagt. Newcastle United har aldri vært som alle andre fotballklubber, og den dagen vi blir det, vil jeg trekke meg langt tilbake, og la klubben seile sin egen sjø. Vi skal aldri bli som alle andre. Selv om vi kan følge gode eksempler satt av andre klubber.

Men Karlsen har forsåvidt et poeng. Hvorfor Alan Shearer skal gå rett inn i Newcastle-.jobben, bare fordi han er en tidligere toppspiller og local lad, er et mysterium. Men for å forstå hvorfor Newcastle går så langt for å "unngå å tråkke Alan Shearer på tærne" som han sier, så må han forstå Newcastle, Alan Shearer og det gjensidige kjærighetsforholdet mellom klubb og spiller, som er mye sterkere enn i noen andre tilfeller.

Jeg liker heller ikke tendensen med at store spillere automatisk skal gå rett inn i de store trenerjobbene. Enten det er i Norge, eller andre plasser i verden. Er det noen garanti for at Martin Andresen vil bli en suksess? Hva gjør Martin Andresen til en bedre kandidat til trenervervet i Vålerengen, enn drøssevis av norske og utenlandske trenere, med mye mer erfaring?

Enkelte ganger lykkes man veldig godt med å gå rett fra spillerkarriere til trenerkarriere, men det finnes også beviser på det stikk motsatte. Jeg mener trenerne i Tippeligaen er ALTFOR unge. Det er nesten ingen over 50 som er trener i Tippeligaen lenger. De fleste er mellom 35 og 45. I fjor hadde Rosenborg en trener som var yngre enn lagets kaptein. Når det virkelig blir tøft, har disse unge trenerne det som skal til for å snu et synkende skip? Jeg er skeptisk. Noen av dem har det helt klart, men andre har det ikke. Synes man skal være forsiktig med å ansette unge, urutinerte trenere/managere til såpass tøffe jobber.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #18 på: 22. Jan. 2008, 18:26 »
Litt enig i det du skriver her, Joakim. Men disse som du mener er for "unge" mener jeg rett og slett ikke har riktig personlighet til å bli trener, enten de er 30 eller 60. Jeg tror ikke det har med alderen å gjøre. Selvsagt er erfaring en vesentlig del i dette gamet, men enkelte er bare ikke skapt for trenerkarrieren. Og motsatt.

Hvorvidt Shearer er skapt for det, er det vel bare en måte å finne ut på. Jeg mener at om han hadde fått muligheten som ass.manager, så får han den erfaring og blir trent opp av den best tenkelige personen. Det er vel få som er bedre egnet til å lære Shearer opp enn Keegan.

Når det kommer til denne Karlsen duden, så tar jeg ikke han særlig alvorlig. En stakkarslig gutt som tror han kan alt om fotball og har svaret på alt. Visst har vi ytringsfrihet, men vi trenger ikke gi han mer oppmerksomhet enn nødvendig;)
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 22. Jan. 2008, 18:30 »
Jeg bruker å ta en titt på Karlsens blogg i ny og ne, og han har stort sett mange gode poenger og mye rett i det han skriver. Han har god oversikt over fotballmarkedet. Han er sannsynligvis en dyktig speider. Det eneste problemet i denne bloggen, er at han ikke forstår seg på Alan Shearer og Newcastle United. Men på generelt grunnlag har han gode poenger, også denne gangen.

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #20 på: 22. Jan. 2008, 18:56 »
For en gjennomført tosk....

Alan Shearer kunne kanskje fått flere trofèr hvis han hadde dratt til Man Utd, men han valgte moderklubben pga hans kjærlighet til den. Det står det rett og slett respekt av.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #21 på: 22. Jan. 2008, 19:11 »
Vil dra frem et eksempel jeg egentlig ikke er så keen på å tilegne så mye tid på, men Sunderland & Keane!
Hallo. Kan ikke nekte på at han har gjort en god jobb der. Dro dem opp fra søla i CCC, og opp i PL!
Og det en klubb han ikke hadde ufattelig god kjennskap til fra før, eller en stor status.
Hva da gjør Shearer mindre kvalifisert til å ta over Newcastle?
TKK: You're full of bullshit!
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 22. Jan. 2008, 19:17 »
Vil dra frem et eksempel jeg egentlig ikke er så keen på å tilegne så mye tid på, men Sunderland & Keane!
Hallo. Kan ikke nekte på at han har gjort en god jobb der. Dro dem opp fra søla i CCC, og opp i PL!
Og det en klubb han ikke hadde ufattelig god kjennskap til fra før, eller en stor status.
Hva da gjør Shearer mindre kvalifisert til å ta over Newcastle?
TKK: You're full of bullshit!

Så enig.

Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 22. Jan. 2008, 19:21 »
Jeg må dessverre gjenta meg selv. Men på generell basis mener jeg Karlsen har mange gode poenger og mye rett i det han sier. Men han forstår seg ikke på Newcastle og Shearer og det helt spesielle forholdet mellom klubb og spiller, og derfor fremstår han som en tosk for dere. Men likevel, selv om Shearer er den han er, så er det ikke dermed sagt at han skal vandre rett inn i Newcastle-jobben. Når Ashley og Mort sa de ville ha en mann med erfaring, så mente de det også. Og derfor ble Shearer utelukket. Det kan kanskje høres merkelig ut at Mort ringer Shearer og forteller han at han ikke vil få jobben, men det er bare et eksempel på at Shearer ikke er som alle andre eks-spillere og Newcastle er ikke, og skal heller ikke være, som alle andre klubber.

Karlsen prater ikke bare bullshit, men jeg kan være enig i at han kan la være å kommentere noe han åpenbart ikke har peiling på.

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 22. Jan. 2008, 19:23 »
Sitat
Timene etter managerutnevnelsen av Kevin Keegan satt en ukomfortabel, rødmusset Shearer i Match of the Day (FA Cup replays) studio og kommenterte direktestreamen fra Newcastle som viste Toon Armys fotsoldater gå totalt bananas over King Kevs sjokkretur. Elleville Geordies spratt rundt i nypressede "7 Keegan"-drakter. Ansiktsutrykket, måten Shearer vred skrotten i BBC-sofaen, kroppsspråket - det sedvanlige pokerfjeset var glemt hjemme: Shearer var snytt. Denne jobben burde vært hans, dette var hardt å svelge.

Dette er jo bare rent piss. Ting som Karlsen finner på! Dette sier han kun for å provosere!

Sitat
Konfrontert om hvorvidt Shearer var blitt tilbudt sjefsjobben svarte han nok slikt som: Jeg ble oppringt av klubben mens jeg var på ferie på Bermuda, men de fortalte at de var ute etter noen med erfaring. Var han interessert i jobben da? Vel, ikke hadde han søkt men om noen hadde henvendt seg på nytt, så kunne de jo ta en prat. Så Alan ble med andre ord kontaktet av klubben for å bli fortalt at han ikke var aktuell for jobben. Har du noen gang blitt kontaktet av en arbeidsgiver for å bli fortalt at du ikke er aktuell for en jobb du ikke har søkt på? Litt ulogisk, eller?

Er det så rart at styremedlemmer som Shearer sikkert har kjent i mange år ringer for å fortelle om situasjonen? Mulig de ringte for å fortelle han at det var litt tidlig mtp en evt manager stilling, i tilfelle han hadde forhåpninger om det!? Uansett er dette bare ting som har stått i avisa, mens Karlsen kun prøver å drite ut Newcastle. Det er vel helt logisk at Shearer og ledelsen snakker sammen, og ikke bryter alle ledd etter at han la opp? Han har jo fortsatt heltestatus i klubben og byen!

Sitat
Hvorfor skal absolutt ex-profiler fasttrackes inn til toppjobber? Hva gjør at Alan Shearer kan knuffe seg forbi mer kompetente og erfarne kandidater

Helt enig i dette. Men har Shearer faktisk sagt at han ville ha trenerjobben? Jeg satt å så på SSN nesten hele uka, og de viste alt av intervjuer. ALDRI sa han at han ville ha jobben.  Dessuten mistenker jeg at Karlsen ikke vet hvor stor Shearer egentlig er for oss Newcastlefans

Alt han skriver etter dette er bare barnslig dritt som jeg ikke orker å kommentere engang... Shearer i Doncaster jah...

EDIT: I fotball er det noe som heter "er du god nok, er du gammel nok". Gjelder dette kun for spillere? Er ikke i tvil om at Shearer kunne gjort en god jobb. Nei, Barca bør sette messi på benken, han må trenes opp i Doncaster først!
« Siste redigering: 22. Jan. 2008, 19:27 av aDDis »

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #25 på: 22. Jan. 2008, 19:35 »
Kunne egentlig vært greit å skrive et unisont svar fra siden her som kommentar på bloggen hans, skulle ikke overraske om han får betalt for antall kommentarer, så hvis en person hadde samlet opp og skrevet så hadde det vært noe.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 22. Jan. 2008, 21:30 »
Og den kommentaren til EivindI er ikke annet enn usaklig.

Han hadde då unektelig et godt poeng! :)

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 22. Jan. 2008, 21:59 »
Usakelig? Det er det da absolutt ikke. Jeg mener denne klovnen er stygg, noe jeg står fullt og helt for. Jeg mener også at Luke Chadwick er stygg, noe du gjerne kan være uenig i.

Og for å være usakelig, må man først ha en sak å spore av fra. Det har ikke denne kronidioten. Jeg gidder ikke bruke kalorier på å gå gjennom alt dette tullet engang, det har allerede flere her inne gjort, spesielt Addis.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #28 på: 22. Jan. 2008, 22:50 »
At han ser at Shearer henger som et "spøkelse" over klubben er han da ikke alene om, men når innlegget på mange måter brukes til å kritisere Shearer for dette, som vel ikke på noen som helst måte har gjort noe galt, blir det bare idiotisk. Vinklinga i artikkelen er helt idiotisk og blir totalt feil.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 22. Jan. 2008, 22:56 »
Nettopp, han skal liksom henge ut Shearer fordi han kunne tenke seg jobben, helt idiotisk. Så kritiserar han Shearer fordi han ikkje vil trene en mindre klubb først, skulle jo tru han kjente han personlig. Shearer som for øvrig nettopp har uttalt at han kan være interessert i å trene klubb, og blir linka til Southampton.

Mulig han har et poeng eller to i artikkelen, men han har jo på ingen måte satt seg inn i dette, berre baserar seg på sprøyt fra engelsk media. Det lyser så vanvittig igjennom at han er en bitter jævla Man Utd fan som endå ikkje har kome over at han valgte Newcastle, og ikkje drittklubben Man U.