20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Lør. 19/1 Newcastle - Bolton C+ kl.18.10  (Lest 37546 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Lør. 19/1 Newcastle - Bolton C+ kl.18.10
« Svar #180 på: 19. Jan. 2008, 21:45 »
Synes Roz havner midt på 5. Ikke akkurat dårlig, men ikke noe strålende heller.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #181 på: 19. Jan. 2008, 21:49 »
Må innrømme at jeg er skuffet. Har på ingen måte forventet at vi skulle spille knallfotbal over natta, men trodde faktisk den nye godefølelsen skulle gjøre at vi skulle fortsette oppsvingen og ta tre poeng her.
Ser jo ut som om det er samme gamle leksa, og det hjelper jo ikke med en alt for tynn stall for tiden. Håper at Carroll velges før Ameobi dersom Viduka skulle være ute, neste gang dog...
« Siste redigering: 19. Jan. 2008, 22:00 av Kristoffer Eilertsen »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #182 på: 19. Jan. 2008, 21:53 »
Skal ikke klage så veldig, men litt irriterendes med alle de lange ballene selv om en eller to av dem faktisk var veldig bra.
Regner med at Keegan gav klar beskjed om å holde ballen mest mulig på bakken, luftstyrke er ikke akkurat det vi har mest av der fremme idag.

Synd ikke Milner og Zog kommer til flere avslutninger like utenfor 16meteren. Når Bolton har 12spillere innenfor 16meteren er det vanskelig å score på noen annen måte.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #183 på: 19. Jan. 2008, 22:04 »
Er litt skuffet etter dagens forestilling. 0-0 hjemme mot Bolton er ikke akkurat noe å juble for og fortsettelsen kan bli meget tøff.
Men på den annen side hadde vi ikke akkurat særlig til lag å stille idag og den sentrale midtbanen er vårt desidert svakeste ledd, og vi hadde heller ikke store muligheter for å gjøre forandringer til det bedre med de unguttene som prydet benken vår. Vi trenger minst 2-3 nye spillere i dette transfervinduet.....

Alt i alt en svært svak 1. omgang, mens 2. omgangen hevet vi oss flere hakk og styrte kampen mot et defensivt og "feigt" Bolton lag!

Dagens skuffelse for min del var Milner, håpløse innlegg selv om han har god tid enkelte ganger og han mistet ballen altfor mye. Sammen med Duff som ble helt annonym utover i kampen synes jeg disse 2 skuffet meg mest!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #184 på: 19. Jan. 2008, 22:17 »
Jeg driter i hvordan det går fremover, laget og stallen må bygges på ny og Keegan har kommet til Newcastle verst tenklige tidspunkt! Først i August når den nye sesongen sparkes i gang bør vi se "visjonen" til Keegan og et år senere bør vi være et lag som alle regner som et topp 6 lag.

Vi kommer til å tape flere kamper denne sesongen, og vi kommer til å spille dårlig fotball! Det eneste viktige nå er å støtte laget 190%, for det er nå den støtten trengs som mest!

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #185 på: 19. Jan. 2008, 22:38 »
tapte 700kr på denne kampen, men er fornøyd. vi har en laber stall, og ingen midtbane...

Men vi triller ball! Newcastle triller ball! Forsvaret trillet bort presset til Bolton og presset dem tilbake på sin egen banehalvdel:) Så ut som spillerne satte pris på dette, og forsvaret hadde ikke sin obligatoriske stor tabbe!:)

Fornøyd jeg:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #186 på: 19. Jan. 2008, 22:42 »
Synes det er gode oppsummeringer her. Vi var det beste laget, men vi fortjente overhodet ikke å vinne kampen. Men jeg tror faktisk at med Carroll istedet for Ameobi og Emre istedet for Rozenhal ville vi skapt langt flere sjanser og vært langt farligere foran mål i dag, enn vi var. Den børsen som siteres tidligere her er stort sett ganske spot on. Rozenhal skal selvfølgelig ha 5, da han ikke var på langt nær like håpløs som Ameobi.

Jeg liker ikke å innrømme det, men min tålmodighet med Shola Ameobi er nå definitivt slutt. Riktignok har han vært ute av det lenge, og ikke fått matchtrening (trodde Big Sam skulle bruke reservelaget til sånt jeg...), men likevel. Selv uten matchtrening skal en noenlunde god spiss greie å gå i offside litt færre ganger på de få gode crossballene som kommer. Ameobi skal kunne klare å vinne en hodeduell. Han skal kunne klare å ta ned en ball, uten å måtte bruke hånda. Han skal kunne klare å gå opp i en hodeduell, uten å bruke albuene så aktivt som han gjorde. Og han må kunne klare å gjøre noe med ballen når han får den i beina. Allerede veldig tidlig i kampen holdt han på å skjerme ballen fra å havne i føttene på Damien Duff ute på kanten. Vil du ikke at medspillerne dine skal lykkes, Shola? Er du redd for at Duff er dårligere enn deg selv med ballen? Er du så redd for å ikke få se ballen igjen, at du må stå bare to centimeter unna Duff før du passer, og gå enda to centimeter nærmere etter at du har spilt ballen?

Hadde Owen hatt en bedre partner, hadde han sannsynligvis fått en og annen nedfallsfrukt å jobbe med. I dag fikk han bare det som datt ned fra armen til Shola. Han fikk ingen hjelp av en dommer som forholdt seg veldig nøye til regelboka (så nøye var han at han ikke kunne avse én meter på et frispark etter en Bolton-offside laaangt inne på vår halvdel). Når Ameobi i tillegg prøver å leke Drogba (altså ved å kaste seg så lang han er) etter å ha tapt dueller inne i Boltons 16-meter, så blir det hele bare håpløst. Hadde jeg vært Owen hadde jeg tatt en Dyer/Bowyer, og slått han helseløs.

Midtbanen vår prøvde, men Bolton var organisert på en sånn måte at vingene våre bestandig hadde tre-fire spillere på seg. De slang ut bein for å bevisst sabotere for N'Zogbia, hver gang han prøvde å avansere med ballen. Vingene våre hadde forferdelige arbeidsforhold, men de burde selvfølgelig gjort bedre uansett. Ginola hadde lurt Bolton-backene inn på nærmeste pub, om han hadde spilt. Og det selv mange år etter at han la opp som fotballspiller.

Men det største problemet for meg i dag, var savnet av Emre. Folk sier vi ikke har en playmaker. Det er ikke helt sant. Problemet er bare at vår eneste playmaker pådro seg en trekampers karantene på idiotisk vis i forrige kamp. Og jeg håper Emre satt på tribunen og skammet seg når han så hvordan behovet for hans tjeneste var så åpenbart skrikende.

Helt til slutt, kudos til forsvaret vårt for å ha sett rimelig solide ut. Carr gjorde seg på ingen måte bort, selv om han kastet bort to skuddmuligheter offensivt, ved å sparke mer upresist enn jeg selv ville gjort i samme situasjon (og høyrefoten min er ikke mye å skryte av). Enrique gjorde nok en godkjent kamp, hovedsaklig defensivt. Og jeg tror Cacapa vil bli bedre. Han kan se litt shaky ut enkelte ganger. Men det tror jeg retter seg med tiden. Han er stort sett solid i det han foretar seg, Ihvertfall i mine øyne.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #187 på: 19. Jan. 2008, 23:02 »
2 positive ting i dag:

* Vi holder nullen.
* Vi rykker nok et poeng i fra Mackems! :)

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #188 på: 19. Jan. 2008, 23:07 »
Hadde jeg vært Owen hadde jeg tatt en Dyer/Bowyer, og slått han helseløs.

Dette topper faen meg noe av det dummeste jeg har lest noen gang..Faen for et jævla kjøtthue du er. Neste gang du er på pub'n håper jeg du dropper den 0,33 med rusbrus, dette er usaklig og sjikane mot en spiller som presterer ok i forhold til resten av laget i dag..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #189 på: 19. Jan. 2008, 23:09 »
Gleder meg over at vi endelig holder nullen igjen  :D!!
Dessverre klarer vi å fortsette den negative trenden hvor vi ikke scorer mål  >:( >:( >:(.

Men med mer positivt spill enn i de siste kampene syntes jeg situasjonen ser litt lysere ut enn før kampen,
selv om vi ikke klarte å skaffe oss en ni poengs luke til nedrykkstreken...

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #190 på: 19. Jan. 2008, 23:11 »
Hadde jeg vært Owen hadde jeg tatt en Dyer/Bowyer, og slått han helseløs.

Dette topper faen meg noe av det dummeste jeg har lest noen gang..Faen for et jævla kjøtthue du er. Neste gang du er på pub'n håper jeg du dropper den 0,33 med rusbrus, dette er usaklig og sjikane mot en spiller som presterer ok i forhold til resten av laget i dag..

Herregud Kø1? Hvis du har et problem med Joakim ta det over PM i stedet. De fleste forstod vel at det var en spøk.

Ameobi var forresten banens dårligste...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #191 på: 19. Jan. 2008, 23:16 »
Det må da være lov å ha ulike meninger om spillere! Jeg mener Ameobi spilte direkte ræva. Han var ikke verdig å ikle seg den stripete trøya i dag. Jeg hadde virkelig et håp om at han skulle lykkes, men når han utelukkende går i offside, handser, albuer og leker Drogba, så synes jeg ikke han gjør en ok kamp.

Er det noe vits i å kalle meg et kjøtthue bare fordi jeg, som alltid tidligere har støttet Ameobi i motvind, nå har mistet troen på mannen og bruker litt store ord for å forklare hvor dårlig jeg synes han spilte? Jeg kan ikke huske å ha kalt deg et kjøtthue, idiot eller noe i den duren, når vi har vært uenig ang. Martins/Owen tidligere denne sesongen.

Sånn til informasjon, 0,33 med rusbrus er en fornærmelse. 3x 0,5 Newcastle Brown Ale går ned på høykant når jeg er på puben.

Hadde jeg på dette forumet kalt Ameobi en jævla ape, som jeg gjorde under kampens hete tidligere i dag, så hadde situasjonen vært en annen. Men jeg mener oppriktig talt at Owen hadde fortjent en mye, mye bedre spisspartner. Registrerer at Keegan er fornøyd med Ameobi. Hvordan han får til det, skjønner jeg ikke. I den kampen jeg så, var det ihvertfall en spiller med nr. 23 som kalte seg Ameobi, som handset, albuet og gikk i offside hver eneste gang han var synlig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #192 på: 19. Jan. 2008, 23:17 »
Skjønner ikke helt denne hetsingen av Shola. Han har vært ute i fire måneder, og folk forlanger hattrick i comebacket?! Denne kritikken hadde ikke f.eks Oba Martins fått, og jeg syns ikke Shola fortjener det.

Fredson Nick

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #193 på: 19. Jan. 2008, 23:18 »
Ameobi hadde fortjent en mye bedre spisspartner!
Owen det største søpple du finn på en fotballbane!!  Martins<3

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #194 på: 19. Jan. 2008, 23:21 »
Skjønner ikke helt denne hetsingen av Shola. Han har vært ute i fire måneder, og folk forlanger hattrick i comebacket?! Denne kritikken hadde ikke f.eks Oba Martins fått, og jeg syns ikke Shola fortjener det.

Jeg forlanger det jeg har forlangt i ca 6 år nå, at han skal forsvinne fra Newcastle. Han er og har alltid vært en håpløst dårlig spiller...