Jeg lurer litt på hvor ambisjonsnivået til klubben ligger. Keegan sier 5 plass er et realistisk mål, men når City plutseligt begynner å bruke så latterlig med penger, og lag som f.eks Aston Villa har en klart bedre stall og kan lokke med UEFA cup, er veien opp dit ganske lang.
En plass på tabellen tilsier ca £0,5-2mill i inntekter pluss / minus. Men skal vi være i stand til å klare 4. eller 5. plass så må vi nok faktisk svi av nærmere en milliard.
Dette må i så fall regnes som eg gave fra Ashley til klubben, for det er penger han neppe ser igjen.
Jeg tror at Mike Ashley har innsett dette, og derfor ikke ønsker å bruke £30-40mill, og risikere å havne midt på tabellen utenfor europa igjen. Dette vil kanskje gi en innteksøkning på maks £3-4mill. Derav policyen om unge, billige spillere, og et stramt lønnsbudsjett. Midt på tabellen i 1-2 sesonger til, før vi har utviklet egne spillere og bygget opp et lag som kan ta steget opp.
Jeg tror Keegan og Ashley har vært enige om en strategi ala dette, men at det likevel er uenighet om verdien til eventuelle nye spillere.
MEN
Jeg tror at denne krangelen skyldes Joey Barton. Det kom inn bud på ham fra flere topp 10 klubber. Jeg tror Mike Ashley aksepterte dette / disse for å bli kvitt Barton, og å få inn en pen sum med penger på en spiller han egentlig ville sparke. Keegan var i mot dette, og ble overkjørt. Salg av Barton kan ha vært et kriterie for å få inn andre spillere også, eller spillere kan ha avslått å komme til klubben pga Barton.
Derfor er Keegan forbanna, og ønsker å slutte. Grunnen til at vi ikke har hørt noe annet enn rykter i dag, er at klubben prøver å overtale ham til å fortsette. Mike Ashley gjør seg nemlig ikke populær om Keegan går, det vil bli svært vanskelig å få inn en ny manager når han vet hvordan arbeidsforholdene er. Folk vil boikotte kamper, og alt i alt vil det bli en veldig kostbar prosess for klubben som kan sette oss langt tilbake i utviklingen.
Ingenting er offesielt ennå så vidt jeg vet, og derfor tror jeg vi får melding om at Keegan fortsetter en gang i kveld.
..men så, i det jeg skal poste innlegget..

Kevin Keegan - Official NUFC Statement
NEWCASTLE United can confirm that meetings between members of the Board and manager Kevin Keegan were held both yesterday and today.
Kevin has raised a number of issues and those have been discussed with him.
The Club wants to keep progressing with its long-term strategy and would like to stress that Kevin is extremely important, both now and in the future.
Newcastle United values the effort and commitment shown by Kevin since his return to St. James' Park and wants him to continue to play an instrumental role as manager of the Club.
For the avoidance of doubt the Club has not sacked Kevin Keegan as manager.