20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kevin Keegan  (Lest 167145 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Kevin Keegan
« Svar #90 på: 07. Mai 2008, 16:59 »
Roeder og Souness har ingen anelse om hvordan de får et fotballag til å prestere i nedgangsperioder. De har ingen anelse om hvordan de skal få laget ut av en motgangsbølge. De vet rett og slett ikke hvordan de får en flokk med meget gode individuelt gode fotballspillere til å prestere som en enhet. Send dem begge en kopi av Nils Arne Eggens "Godfoten", og de skjønner ikke bæra av hva den gamle lektoren fra Orkdal snakker om. Flytsone? Hvis du spør Souness om hva  det betyr, vil du aldri få svar. Ihvertfall ikke et fornuftig et. Jeg tror nok Allardyce kan forklare noe av det grunnleggende i Godtot-teorien, og si seg enig med lektor Eggen, selv om han nok har mer til felles med Drillo.

korleis du klare å sei at roeder ikkje klara å få en klubb til å prestere i nedgangsperioder er vel et ganske så stort mysterium spør du meg.. var vel nettopp det han gjorde med newcaste då han tok dei fra 15 plass til  7 plass europacup på 15 kamper.. han fikk vel kun penger til å hente martins og tilførte laget vårt vertfall han. Men kan ikkje sjå at allardyce tilførte noke som helst anna enn tenkonolgi som forhindra skader. Og at du nevner flytsone i samme setning som allerdyce er latterlig, newcastle har vel aldri hatt så dårlig flysone nokken gang så under allardyce, var om å gjere å mose ballen lengst opp på bana og springe etter..
- carry on!

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 07. Mai 2008, 17:06 »
Allardyce er selvsagt ikke på en slik liste fordi han gjorde en bra jobb med Bolton.....jeg sier ikke noe annet heller!! Men det han gjorde i Newcastle er noe av det værste jeg har sett av en manager!! Det er det jeg bryr meg om, jeg driter i hva Allardyce gjorde i Bolton. I Newcastle var han ingen god manager, han var en amatør!

Joskim; du sier at Roeder ikke har en anelse om hvordan man får et fotballag til å prestere i nedgangsperioder eller motgang.....Hva var det Roeder gjorde med Newcastle da han tok over for Souness? Han løftet oss den halve sesongen og vi avsluttet på europacupplass! Forrige sesong startet vi elendig, faktisk sinnsykt dårlig! men han løftet oss da tilbake og en stund så det ut som vi kunne få en god plassering, dessverre gjorde vi ikke det. Vet ikke om du har fulgt med på hva han har gjort med Norwich jeg, rett og slett imponerende hvordan han har reddet Canaries denne sesongen! Men jeg sier heller ikke at Roeder IKKE hadde mangler, for det hadde han, taktisk var han like dårlig som Allardyce! Men å si at Roeder ikke har noen anelse om hvordan man kan snu et lag i motgang, er å drite langt på draget! Er det noe mannen har bevist at han kan, så er det vel nettopp det..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 07. Mai 2008, 17:07 »
Poenget er at Allardyce GARANTERT vet hva "flytsone" er, mens Glenn Roeder neppe vet det. Våren 2006 var alt Newcastle trengte nytt, friskt blod. Vi trengte noe nytt å tro på, og Glenn Roeder ga oss det, uten at han var spesielt godt skolert. Han fikk en seier allerede i sin første kamp, og seilte etter det på en medgangsbølge. Han fikk tidlig med seg spillerne, som helt sikkert var drittlei av Souness, selv om de alltid hevdet det motsatte. Og med hærføreren Shearer var det lett å snu motgang til medgang den våren. Men høsten 2006 møtte Roeder nesten umiddelbart nedgang, og han greide aldri å snu det. Noen seire her og der, men når motgangen først kom for alvor, så var det ingenting han kunne gjøre med det. Roeder gjorde klubben dårligere, etter først å ha vært med på å gjøre den bedre. AZ-kampene viser med all tydelighet hvor dårlige vi var under Roeder. Uten Alan Shearer hadde ikke Roeder noen til å lede troppene. Og når han takket pent nei til både Campbell og Woodgate i august og januar viste han med all tydelighet at han selv ikke visste hvor betydningsfull Alan Shearer var våren 2006.

Souness hadde stor suksess med Rangers, og har vunnet langt flere trofeer enn Sam Allardyce noen gang har vært i nærheten av. Likevel topper han The Observers liste. Hvorfor det?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #93 på: 07. Mai 2008, 17:26 »
på ka grunnlag kan du påstå at allardyce veit ka flytsone er?? han har vel aldri spillt langs bakken i angrepstrekk, i bolton hadde han 11 fysisk sterke store spiller som sendte ballen frammover og vant dueller og scora på døballer eller enkeltprestasjoner av anelka... og korleis har du en anelse om at alt newcastle trengte var å skifte en mann som satt tilbake og gjorde ingeting ifølge deg?? avlyste han alle treninger og snakka ikkje med spillerene og lot dei gjøre som dei ville?? ting blir ikkje bedre av seg sjøl heilt plutselig skjønner du.. Etter souness var det store misnøyer i spillerstallen og eg tviler på at seltillitten var så stor heller. Greit nok shearer skal ha en del av æren og. Eg seier ikkje at roeder var noken god manager, men å påstå at allardyce var så jevli masse bedre er ønsketenkninger, han har ikkje tilført laget en dritt utenom spillerer med høge lønninger og en "skadefri" teknologi.. mulig han hadde gjort det på lengre tid, men keegan har vist at han gjer forandringer på kort tid, og om vi skal henge med i pl så trenger det forandring fort.
« Siste redigering: 07. Mai 2008, 17:32 av Human »
- carry on!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 07. Mai 2008, 17:34 »
Flytsone handler ikke om å spille ballen langs bakken. Det handler om å gi spillerne utfordringer som samsvarer med ferdighetene deres. Det handler om at spillerne blir brukt i roller som passer dem best, og får arbeidsoppgaver som samsvarer med ferdighetene deres.

I Bolton var det mange Flo-pasninger ute å gikk. Men også Okocha fikk muligheten til å spille på sine premisser.

Jeg vil hevde at hans forgjengere Souness og Roeder ikke visste hvordan de skulle utnytte den og den spillerens ferdigheter, og samtidig utnytte en annen spillers ferdigheter best mulig.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #95 på: 07. Mai 2008, 17:42 »
Da stiller jeg spm.....Hvorfor klarte ikke Allardyce å få det beste ut av Owen, Martins, Barton, Geremi som jo alle virkelig har vært strålende under KK!? D

Allardyce spilte med en midtbane bestående av Smith, Butt og Geremi.. Med Milner og Martins på kant og en hjelpesløs Viduka foran. Og når Owen var tilgjenglig da endret han hele jævla laget til 4-4-2, satte Smith på høyreving og brukte Geremi og Butt sentralt....Martins og Emre(som var i form) satt på benken...

Jeg gir meg ende over for den mannnen der!!!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 07. Mai 2008, 17:46 »
Ja irreterte meg grønn over at det virker som han kompnerte laget etter og få minst mulig kreadivitet i laget.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 07. Mai 2008, 17:58 »
Da stiller jeg spm.....Hvorfor klarte ikke Allardyce å få det beste ut av Owen, Martins, Barton, Geremi som jo alle virkelig har vært strålende under KK!? D

Fordi Allardyce ikke utnyttet deres ferdigheter og det var dette jeg syntes var verst med Allardyce. Owen og Martins blir ikke gode når man pumper ballen, og dette er vel også noe godfot teorien handler om. Å gjøre hverandre gode. Da Allardyce ble ansatt virket det som han var helt klar på hvordan vi skulle spille. Lange baller opp og satse på cornere og innkast. Vi har få spillere som passer inn i en slik spillestil. Vi har heller mange spillere som liker å ha ballen i beine eller få baller i bakrom. Det brydde ikke Big Sam seg om. Når man tar over en klubb må man se på hvilke spillere klubben har for så å spille på deres styrker. Det skjønnte dessverre aldri Big Sam.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 07. Mai 2008, 18:08 »
Nettopp! Allardyce ga faen i spillere med individuelle ferdigheter, han dreit i Martins og Emre spesielt. Owen til en viss grad, han forgudet Owen, men han spilte aldri på en måte som fikk Owen til å blomstre. Sier jo litt om Allardyce når Faye, Beye var de eneste av hans 9 kjøp som presterte stabilt under hans ledelse, til en viss grad Enrique også, men han slet mye benk...

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #99 på: 07. Mai 2008, 18:24 »
er jo nettopp det keegan også har gjort no når han tok over, han såg an kass spillere han hadde og bygde opp en formasjon og takktikk etter det..
- carry on!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 07. Mai 2008, 21:18 »
Hvorfor Allardyce komponerte laget på den måten han gjorde, og laget spilte på den måten vi gjorde er et av livets store mysterium. Men jeg tror mye kom av at han prøvde å gjennomføre sin spillestil og sin fotballfilosofi på veldig kort tid, og det hele ble et forferdelig søl etterhvert. Jeg tror mange av de lange ballene kom som et resultat av at spillerne ikke helt visste hva de skulle gjøre, og valgte som i mange andre tilfeller langpasningen, uten at det ble mål og mening med det.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 07. Mai 2008, 21:33 »
Hvorfor Allardyce komponerte laget på den måten han gjorde, og laget spilte på den måten vi gjorde er et av livets store mysterium. Men jeg tror mye kom av at han prøvde å gjennomføre sin spillestil og sin fotballfilosofi på veldig kort tid, og det hele ble et forferdelig søl etterhvert. Jeg tror mange av de lange ballene kom som et resultat av at spillerne ikke helt visste hva de skulle gjøre, og valgte som i mange andre tilfeller langpasningen, uten at det ble mål og mening med det.

Du har helt rett i det du sier....ergo var ikke Allardyce mannen for denne jobben. Dette er også en STOR årsak til at jeg konkluderer med at Roeder gjorde en bedre jobb som Newcastle manager enn Allardyce..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 08. Mai 2008, 00:52 »
Allardyce ville implementere sin fotballfilosofi over på et lag som, om de hadde noen filosofi når han tok over, ikke var i nærheten av den. Han sa på forhånd at det ville ta tid. Jeg tror han ville klart det med lengre tid på seg, men det ble som sagt vanskelig siden hans spillestil er en direkte, resultatorientert fotballfilosofi. Geordiene krever underholdning og ballbesittende spill. Var nok ingen match made in heaven. Men Allardyce hadde ihvertfall en idè om hvor han ville med laget selv om jeg lett kan innrømme at han gikk for kjapt frem, og bygget opp en spillestil som per da ikke passet det spillermaterialet han hadde. Det har forøvrig Allardyce innrømmet i ettertid, at han innførte alt av sine metoder både på og utenfor banen for kjapt og brått.
Roeder klarte jeg ikke å spore noen plan overhodet hos. Det syns jeg ble mer og mer klart med tiden. For lite langsiktig tenking, og ingen klar visjon over hvordan laget hans skulle spille. Han endte jo også opp med tidenes svakeste PL-sesong for denne klubben.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 08. Mai 2008, 01:09 »
04/05 endte vi vel på 14, og i fjor endte vi på 13....så Souness(sesongen han tok over for Sir Bobby) skal få æren av å ha den rekorden..

Greit, jeg skjønner at Allardyce hadde en plan(men vi så aldri tegn til noe mønster, bortsett fra en midtbane uten kreativitet og masse rare laguttak......jeg tror jobben var altfor stor for allardyce) og han fikk kjøpe sine spillere. Han prioriterte også sine egne spillere sterkt! Når det er sagt, så skal et lag selvsagt ha tid på seg også! Men det som liksom skurrer for meg da er at vi startet jo greit, vi hadde noen fine kamper frem t.o.m Spurs kampen hjemme. Etter det startet nedturen, og vi ble egenltig dårligere og dårligere under Allardyce! Så vi ble altså dårligere og dårligere jo mer tid Allardyce fikk med laget. Hovedgrunnen for at han fikk sparken slik jeg ser det; No improvement! Og når det i tillegg ikke var Ashleys mann, så var døra på gløtt hele tiden. Det nytter ikke stå å si at vi skal kvalle for europa innen tre år, når vi akkurat har tapt borte for Derby. Både klubben og supportere lever i "nuet" og neste match er alltid den viktigste! Det virket som om Allardyce ikke var komfortabel med jobben sin, og derfor alle disse hodeløse uttlalelsene..Han fikk aldri utnyttet potensialet i laget, derfor vendte så mange folk han ryggen!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 08. Mai 2008, 01:22 »
Souness hadde alikevel kvartfinale i UEFA og semifinale i FA-cupen å skilte med. Var ihvertfall spenning nokså lenge. Samt at jeg burde vel poengtert at jeg mente dårligste PL-sesong per poeng da vi fikk 42 under Roeder. Mener uansett det er den verste sesongen vi har hatt noensinne i PL.
Ja, ting ble stadig værre da han først fikk noen elendige resultater. Men han fikk jo aldri like lang tid som sine forgjengere til å snu den trenden. Han fikk eller ikke prøvd å styrke stallen litt ekstra i januar. Selvfølgelig blir det bare påstand mot påstand, men jeg tror vi hadde berget plassen greit i PL også med Allardyce.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida