20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Forandringer som må til fra vår neste manager..  (Lest 5174 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Forandringer som må til fra vår neste manager..
« på: 12. Jan. 2008, 22:04 »
Hva synes dere bør gjøres/forandres når det snart kommer en ny manager?

Formasjon, taktikk og ideal oppstilling(av dagens spillere):

Jeg mener vi MÅ tilbake til 4-4-2. Det er det 90% av våre spillere er vant til. Det er også den formasjonen vi har lyktes best med denne sesongen, de få gangene vi har spilt 4-4-2. Vi må også få tilbake det klassiske vingspillet som var vårt varemerke både under Keegan og Robson.

Vi må dyrke et EGET spill og vi må bli gode sammen. Vi må tørre mer og bli mer offensive som lag. Vi må få satt en 11'er ganske fort, og ikke minst en bakre FIRER må bli satt snarest mulig! Jeg mener det er sammanhandlingen som gjør at vi stadig vekk gjør feil bak der.

Min første 11'er med dagens spillerstall

Given
Beye - Taylor - Faye - Enrique
Duff - Butt - Emre - Zog
Owen - Martins

Kjøp:

En ny defensiv midtbanespiller er første prioritet. Diarra ville vært fint! En kreativ midtbanespiller ville også vært flott f.eks Arshavin. Synes også vi trenger en stopper, en venstreback og en høyreback. En stopper for å forsterke 11'ern, mens backene vi har er gode, men vi trenger konkurranse, derfor! F.eks. Wes Brown ville vært bra på stopperplass.

På topp holder Owen, Martins, SMith og Carroll i massevis!

Salg:

Vi BØR selge Roz, Viduka, Ameobi, Carr, Ramage

Vi KAN selge Cacapa, Barton, Butt, Geremi

Kaptein:

Shay Given bør overta kapteinsbindet. Taylor bør få rollen som visekaptein.

« Siste redigering: 12. Jan. 2008, 22:17 av kø1 »
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Anti-mackem

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Forandringer som må til fra vår neste manager..
« Svar #1 på: 12. Jan. 2008, 22:15 »
Er i hvert veldig enig i at vi trenger en ny defensiv midtbanespiller. Butt har altfor mange feilpasninger. Omtrent hver gang han prøver å slå en lang ball går den ut. Har ikke sett noe særlig av Diarra, men han høres spennende ut. Ellers kunne vi gjerne fått en ny spiss. Jeg tror John Carew kunne vært fin, men har nok ikke til salgs.
Norwegian blood, Geordie heart

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 12. Jan. 2008, 22:21 »
Syntes vi skal beholde Viduka og Rozehnal. Selv om de ikke har vært strålende hele sesongen har de hevet stallen og gjort en del gode kamper. Er viktig å ha en stor stall i PL og syntes de skal få litt mer tid til å vise seg frem i Newcastle. Er også viktig å ha forksjellige spilletyper i en stall og uten Viduka har vi ikke en spiller som kan fungere godt som oppspillspunkt.

Er ellers enig i at det kan lønne seg slik situasjonen er nå å gå tilbake til 4-4-2 som de fleste spillerne i troppen kjenner best.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3 på: 12. Jan. 2008, 22:24 »
Hvilke forandringer som må gjøres kommer helt ann på hvilken manager som tar over. Men at det må gjøres massive forandringer tror jeg ingen kan være i tvil om lenger.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 12. Jan. 2008, 23:38 »
Det første som må gjøres er å få litt moral og selvtillitt inn i laget igjen. Få dem til å begynne å tørre ås pille litt fotball, så får vi heller ta utskiftninger i spillertroppen som bonus.
Sesongen er jo egentlig allerede spolert, om vi ikke skal klare noen mirakler i FA cupen om vi i det hele tatt går videre.

I bunn og grunn tror jeg at mange av de spillerne vi nå har i troppen vi heve seg betraktlig om/når vi får inn en manager som klarer å få dem til å tro på seg selv igjen........

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #5 på: 12. Jan. 2008, 23:55 »
Da må vi først spille med midtbane spillere som kan spille ballen, ikke bare slå den utover linja.
Vi trenger en autoritær manager, som folk har respekt for, å SOM SPILLER FOTBALL..
Vi trenger en manager som gjør det enkle å som tør å satse.
Vi trenger en manager som vet hva som trengs, å som setter spillerene i de rette possisjonene, der de for brukt sine sterke sider.
Vi trenger en manager som vet at når man kjøper spillere, så SKAL de forsterke førsteelveren.
Vi trenger en manager som har forståelse for hva som egentlig forlanges i TOON LAND, å som vet at fotball går foran alt der.
Vi trenger iallefall en MANAGER ;)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 13. Jan. 2008, 00:29 »
Det første som burde skje at alle som ville ha Sam sparka skulle vært nekta å være Newcastlesupporter på livstid...

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 13. Jan. 2008, 01:00 »
Det andre som må gjøres og som jeg har sagt mange ganger før er at klubben må slutte å hente overbetalte avdankede spillere som kun går til Newcastle fordi de er desperate og dumme nok til å gi de høyere lønninger enn det andre klubber vil. I stedet bør de satse på yngre spillere som ikke har hatt sitt store gjennombrudd ennå og ønsker å gå til Newcastle fordi de virkelig vil spille for klubben...

De store klubbene henter enten slike unge spillere, eller verdensstjerner som kommer til klubben fordi de ønsker å vinne trofeer, spille i CL og dermed blir drevet av den lysten...

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 13. Jan. 2008, 01:04 »
Det andre som må gjøres og som jeg har sagt mange ganger før er at klubben må slutte å hente overbetalte avdankede spillere som kun går til Newcastle fordi de er desperate og dumme nok til å gi de høyere lønninger enn det andre klubber vil. I stedet bør de satse på yngre spillere som ikke har hatt sitt store gjennombrudd ennå og ønsker å gå til Newcastle fordi de virkelig vil spille for klubben...

Det var jo dette Sam startet med å gjøre og som han dessverre ikke fikk fortsette med. Skulle gjerne sett Diarra i Newcastle-drakt.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 13. Jan. 2008, 01:23 »
Det første som burde skje at alle som ville ha Sam sparka skulle vært nekta å være Newcastlesupporter på livstid...

Du virka smart
lt;3 Newcastle <3

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 13. Jan. 2008, 01:32 »
http://www.newcastle-online.com/nufcforum/index.php?topic=48854.0 <----- Ashley om den siste tiden

Jeg anbefaler alle å lese dette her. Jeg fikk virkelig et "puff", håper bare det er sant :)

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 13. Jan. 2008, 01:40 »
http://www.newcastle-online.com/nufcforum/index.php?topic=48854.0 <----- Ashley om den siste tiden

Jeg anbefaler alle å lese dette her. Jeg fikk virkelig et "puff", håper bare det er sant :)

Å pokker, der var du litt før meg kesse! Jeg startet ny tråd om det jeg!

Moderator for gjøre hva de vil, eller kan jeg slette det selv?

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 13. Jan. 2008, 01:57 »

Du virka smart

Var litt kødd da, men det er i allefall viktig at fansen står bak manageren og ikke krever hans hode på et fat etter 6 måneder. Tror ikke det er mange managere i verden som kan gjøre gråstein til gull på 6 måneder...

Og jeg tørr vedde alt jeg eier på at jeg er mye smartere enn deg  ;)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 13. Jan. 2008, 07:16 »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 13. Jan. 2008, 13:30 »
Vi TRENGER en autoritær ledertype med en CV som er verdt noe!

Først av alt, vår neste manager skal ha noe å vise til som tilsier at han vet hva han snakker om, noe som tilsier at han kan bygge et suksessrikt lag over tid. Deretter skal han være en sta faen som gjør ting på sin måte. En person som kan drite i hele Toon Army og alt det meningsløse våre minst tålmodige fans mener. Big Sam klarte vel forsåvidt det, men mangel på støtte fra ledelsen og mangel på tidligere bragder å vise til gjorde vel jobben umulig for ham.

Formasjon, taktikk og ideal oppstilling(av dagens spillere):

Formasjon og taktikk ut ifra dagens spillermateriale er faktisk nesten uinteressant! Årets sesong er langt på vei ødelagt allerede, og frem til neste sesong skal vår nye manager ha klart å samle sammen de rette spillerne til å spille sin spillestil og filosofi.

Her har Big Sam bommet grovt. Spillerne han har hatt til disposisjon har ikke passet inn i hans spillestil, det kan skyldes både det ene og det andre, men det er fortsatt både ett faktum og ett problem.

Kjøp:

Egentlig det samme som over. Vi skal ha en plan, og vi skal hente spillere deretter. Hva de heter og hvor de kommer fra kommer i andre rekke så lenge de innehar de nødvendige kvalitetene og egenskapene ut ifra den jobben de er tiltenkt å gjøre.
Som ett eksempel kan vi nevne navn som både Owen og Martins som begge er potensielle klassespillere men som altså ikke fikk ut dette potensialet i "Big Sams Newcastle" fordi det ikke ble lagt til rette for det.

Salg:

Igjen det samme som over. Vi trenger spillere som passer inn i den fotballfilosofien vår neste manager utøver. Deretter må vi ha en passe stor tropp i forhold til antall kamper. Da vil vi til slutt stå med et vist antall spillere som er til overs, eller rett og slett ikke gode nok, disse kan selges!

Kaptein:

Et ømt tema. Faktum er at vi har ikke hatt en skikkelig kaptein eller leder i år, og det blir ett problem. Vi må ha en sterk personlighet som kan gå foran å ta i ett tak og dytte de andre fremover når det trengs som mest. En person som kan heve stemmen og mane troppene til kamp, en person som kan gå foran som ett inspirerende eksempel ute på banen. En slik type spiller finnes ikke i dagens Newcastle dessverre. Det høres kanskje rart ut men jeg begynner faktisk å lure på om ikke klubben rett og slett må kjøpe seg en ny kaptein....(?)