20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Forandringer som må til fra vår neste manager..  (Lest 5169 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Forandringer som må til fra vår neste manager..
« Svar #15 på: 13. Jan. 2008, 14:12 »
Parker tilbake!!
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 13. Jan. 2008, 14:56 »
Her er mine synspunkter:

Manager:
Jeg vil ha en autoritær ledertype med mange meritter å vise til. Jeg vil at han skal være kjent for fin offensiv fotball, samtidig som han må kunne bygge et kompakt og robust lag. Han må ha kløkt på overgangsmarkedet, være kjent for å hente de rette spillerne. Han må vite hva Newcastle United trenger. Her ligger cluet. Han må ha innsikt og forståelse for situasjonen og vite akkurat hva han må gjøre. Hvis Ashley ansetter en manager av Van Gaal, Hitzfeld eller Houlliers kaliber så mener jeg vi kan dekke mye av det jeg har skrevet ovenfor. Jeg er veldig åpen for alle de 3, men kanskje er Hitzfeld en liten favoritt.

Taktikk, formasjon og spillere:
Newcastle United må spille en 4-4-2 formasjon. Ingen nærmere forklaring kreves.

Keepere:
Behold alle, eventuelt la Harper gå for å få litt spilletid på slutten av karrieren. Given som førstekeeper og to lovende unggutter i Forster og Krul. Newcastles beste lagdel. Som det har vært i lang tid.

Forsvaret:

Forsvaret har som kjent i alle år vært regelrett elendig i denne klubben. Den nye manageren må vite hva som trengs for å kunne stable et bra forsvar på banen. Vi har to lovende unggutter i Taylor og Enrique. De har ikke gjort seg bort på noen måte denne sesongen, noe som er imponerende i seg selv, for min del. Ellers må Beye og Faye beholdes. 2 spillere som alene er skyld i at vi ikke ligger på 15-16 plass. Beye er en naturlig klassespiller, mens Faye også er i toppsjiktet. I tillegg er Faye anvendelig og kan brukes som FS, DM og MS. En fantastisk squadplayer.
Konklusjon: Vi må hente minst 1 midtstopper. Denne stopperen må være i det minste av kontinental klasse. En skikkelig bauta kreves. I tillegg må vi hente en venstre- og høyreback. Venstre for førstelag og høyre for back-up.
Forslag: Behold Beye, Faye, Enrique og Taylor. Beye og Faye i førstelaget. Selg/frigi resten.

Midtbanen:
Denne formasjonen avhenger av 2 meget gode sentrale midtbanespillere og 2 gode offensive vinger. Den ene sentrale midtbanespilleren må kunne falle tilbake å legge seg i en defensiv posisjon. Det står helt klart for meg at vi må ha en klasse-DM. Av det rasket vi har tilgjengelig for øyeblikket, er det kun N`Zogbia som har en framtid på denne midtbanen, etter min mening. Han kan gjerne rendyrkes på vestrevingen i mange år framover for min del. Han har kvalitetene og at han spiller såpass bra som han gjør nå, selv i dette helvete som Newcastle befinner seg i nå, hvor nesten alle andre lagkameratene spiller elendig, forteller veldig mye om spilleren Charles N`Zogbia.
Konklusjon: Vi må hente 2 nye sentrale midtbanespillere. Den ene må være en DM-type. Vi må også hente en høyreving.
Forslag: Behold N`Zogbia, Milner og Emre. Resten kan selges, evt. kastes til ulvene.

Angrepsrekken:
Her er det mye opp og ned. Mye halvbra og noe som kan bli veldig bra. Etter min mening er det bare Obafemi Martins og Andrew Carroll som må beholdes her. To for framtiden, og vi vet at Martins besitter ekstremferdigheter. Han trenger bare litt selvtillit og den rette manageren bak seg. Og selvfølgelig den rette spisspartneren. Carroll virker svært lovende for de kommende årene. Når det gjelder Michael Owen og Mark Viduka så er de over-the-top. Det er synd å si det, men Owen viser ingen tegn til å komme i skikkelig slag igjen. Han har omtrent gjort ingenting i Newcastle etter å ha kommet fra Real Madrid. Han hadde en grei innledning før han som ventet ble skadet. Og det er skadene som har ødelagt mye av Newcastle-karrieren hans. De har satt han ut av spill i gud vet hvor mange måneder og år. Det ser også ut som om ferdighetene hans er langt fra det det var i glansdagene. I tillegg har han en ekstremt høy lønn og gjør ingenting i nærheten av å fortjene den. Viduka er lat, gammel og over-the-biggest-hill-in-the-world. Trenger vel strengt tatt ikke å forklare mer. Alt annet av rask som ikke er nevnt på angrepsfronten er ikke verdt å nevne.
Konklusjon: Vi må hente 2 spisser, ettersom Carroll ikke er klar for a-lags spill riktig enda. Han må få utvikle seg videre. Kan gjerne lånes ut. Vi må ha 2 goalgettere. Av rang. `Nuf said.
Forslag: Behold Martins og Carroll. Selg Owen og Viduka. Frigi alt annet rask som ikke er nevneverdig.

Etter å ha gått gjennom lagdelene sitter vi altså da igjen med Given, Forster, Krul, Beye, Faye, Taylor, Enrique, Emre, Milner, N`Zogbia, Martins, Carroll.

De med uthevet skrift er bankers på førstelaget. Resten er for framtiden og noen er solide back-ups pr. dags dato.

Dette er selvsagt MIN mening. Det er dette JEG mener må til med en gang, for å kunne komme oss ut av denne situasjonen vi har satt oss i. Vi MÅ ta tak, og helst begynne med skippertakene med en gang. Jeg ber til de høyeste maktene om at vi for en gangs skyld kan klare å kapre en SOLID manager, få et BRA forsvar på banen og bli noe å regne med i neste sesong. Please, please, please. Jeg lever i troen. Mer kan en ikke gjøre, som Newcastle-supporter.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 13. Jan. 2008, 14:59 »
Heia FM for alle penga!

Det vi hovedsaklig trenger er en manager med en visjon, og såpass stor respekt og støtte, først og fremst fra spillerne, med også fra fans og eiere, slik at han kan få tid på seg.
Stallen vår er slettes ikke så forferdelig som alle skal ha det til, men med selvtillit som en hageslange kommer en ikke langt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #18 på: 13. Jan. 2008, 15:20 »
Dette minner om FM ja.
Jeg forstår ikke hva som er galt med Viduka (i mine øyne har han gjort sine saker bra, og vært meget god i det siste). Jeg forstår ikke helt hvorfor vi skal kaste ut alle spillerne våre. Vi har jo nok av klassespillere. Det gjelder bare å legge forholdene til rette for at de skal kunne prestere.
irs
Hvorfor er dette med offensiv fotball så viktig og hva legger dere i begrepet offensiv fotball? Hvis alle som går inn i en kamp for å prøve å vinne, og være best mulig selv, så greit. Da kan jeg være enig. Men hvis målet er en manager hvis taktikk er å angripe, angripe, angripe, angripe med full styrke og hele laget hele kampen, så er jeg ikke helt sikker. I mine øyne er Jose Mourinho drømmemanageren, men er det noen som mener at han står for offensiv fotball? Det gjør nemlig ikke jeg. Jeg kaller Mourinhos spillestil defensiv, fordi han tenker safety first. Men jeg vil likevel ha mannen som manager, fordi han er brilliant.

Jeg trenger ikke å se Keegan-fotball. Det viktigste er at vi vinner fotballkamper. Om vi vinner 1-0 eller 4-3 er mer eller mindre det samme for meg, så lenge vi faktisk vinner. Men jeg vil egentlig heller se flere 1-0-seire enn 4-3, fordi vi ikke kan forvente å score fire mål i hver kamp.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #19 på: 13. Jan. 2008, 20:59 »
Hva synes dere bør gjøres/forandres når det snart kommer en ny manager?

Formasjon, taktikk og ideal oppstilling(av dagens spillere):

Jeg mener vi MÅ tilbake til 4-4-2. Det er det 90% av våre spillere er vant til. Det er også den formasjonen vi har lyktes best med denne sesongen, de få gangene vi har spilt 4-4-2. Vi må også få tilbake det klassiske vingspillet som var vårt varemerke både under Keegan og Robson.

Vi må dyrke et EGET spill og vi må bli gode sammen. Vi må tørre mer og bli mer offensive som lag. Vi må få satt en 11'er ganske fort, og ikke minst en bakre FIRER må bli satt snarest mulig! Jeg mener det er sammanhandlingen som gjør at vi stadig vekk gjør feil bak der.

Min første 11'er med dagens spillerstall

Given
Beye - Taylor - Faye - Enrique
Duff - Butt - Emre - Zog
Owen - Martins

Kjøp:

En ny defensiv midtbanespiller er første prioritet. Diarra ville vært fint! En kreativ midtbanespiller ville også vært flott f.eks Arshavin. Synes også vi trenger en stopper, en venstreback og en høyreback. En stopper for å forsterke 11'ern, mens backene vi har er gode, men vi trenger konkurranse, derfor! F.eks. Wes Brown ville vært bra på stopperplass.

På topp holder Owen, Martins, SMith og Carroll i massevis!

Salg:

Vi BØR selge Roz, Viduka, Ameobi, Carr, Ramage

Vi KAN selge Cacapa, Barton, Butt, Geremi

Kaptein:

Shay Given bør overta kapteinsbindet. Taylor bør få rollen som visekaptein.

Veldig enig!
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 14. Jan. 2008, 16:46 »
Her er mine synspunkter:

Manager:
Jeg vil ha en autoritær ledertype med mange meritter å vise til. Jeg vil at han skal være kjent for fin offensiv fotball, samtidig som han må kunne bygge et kompakt og robust lag. Han må ha kløkt på overgangsmarkedet, være kjent for å hente de rette spillerne. Han må vite hva Newcastle United trenger. Her ligger cluet. Han må ha innsikt og forståelse for situasjonen og vite akkurat hva han må gjøre. Hvis Ashley ansetter en manager av Van Gaal, Hitzfeld eller Houlliers kaliber så mener jeg vi kan dekke mye av det jeg har skrevet ovenfor. Jeg er veldig åpen for alle de 3, men kanskje er Hitzfeld en liten favoritt.

Jeg vil også ha en slik manager, men vi må inse realiteter. Newcastle får ikke en slik manager. Når Rednapp sier nei har vi ikke sjans på en manger som Hitzfeld. Han sa nei til bayern hvorfor vil han da heller trene oss? Klubben har satt seg selv i en situasjon som gjør at toppmangere ikke er interssert. Presset er enormt, vi har sparket en haug med manager, vi er uten e-cup og har nærmest ødelagt sesongen. Med andre ord er vi ikke en veldig attraktiv klubb og trene. Og det er nok derfor Shearer har blitt en så ønsket kandidat. For det beste hadde vært å la han trene en klubb på lavere nivå slik at vi kunne se hvordan han mestret det å være trener, men vi er i en situasjon nå at vi ikke har mange gode kandidater og derfor tror jeg det er best å la Shearer få sjansen.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 14. Jan. 2008, 16:57 »
Uansett, nå haster det mildt sagt jævlig å få på plass en ny manager, slik at han kan saumfare overgangsmarkedet og hente inn noen solide spillere slik at dette ikke ender med nedrykk. Gud hjelpe og bedre oss!
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #22 på: 14. Jan. 2008, 17:28 »
Hadde jobbet meg mot denne stallen.

Keepere

Given
Harper
Krul

VB

Enrique
(Zog)
(Edgar)
Ny billig talent

HB

Beye
Carr
ny billig talent

DF:
Taylor
NY
Faye
Edgar
Capaca beholdes som backup

VV:
Zog
Duff Kan selges etterkvert

HV:
Milner
NY

DM:
NY
NY

AM:
Emre
NY

Spiss:
Martins
Owen selges om bud £££££
Smith Gis ein sjangse som spiss.
Viduka- selges om bud
Carrol

Ingen fremtid:
Roz
Geremi
Butt
Ameobi
Barton
Ramage
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 14. Jan. 2008, 17:56 »
Jeg er uenig i at vi skal selge Owen, og jeg er uenig i at vi skal selge Barton. Jeg er også uenig i at Duff etterhvert bør selges. Han skal få en ordentlig sjanse til å vise hva han kan over lengre tid før han vurderes solgt. Vi vet jo alle sammen at han er god.

Ellers er jeg stort sett enig. Carr kan offloades, hvis vi får inn en ny, habil bakcupspiller og et finfint talent.
Zog bør selvsagt ikke være mer enn krisebackup på backplassen. Og jeg er villig til å gi Rozenhal sjansen frem til neste januarvindu.

Dette var et av de mer edruelige "selg hele forbanna stallen"-inleggene jeg har lest i denne tråden.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #24 på: 14. Jan. 2008, 18:07 »
Syns det skal bli opp til vår kommende manager. Syns samtlige spillere bør få sjansen, men de jeg føler må vekk uansett er Carr, Ramage og Ameobi. Ser ingen fremtid for de uansett. Butt bør jo også ihvertfall ikke være mer en squadplayer.
Uansett, den kommende manager må få full tillit til å velge ut sin stall, og dersom han vil selge spillere som Owen, Viduka, Martins eller hvem som helst skal vi la han gjøre det, så får han hente inn sine spillere.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #25 på: 14. Jan. 2008, 18:27 »
Hadde jobbet meg mot denne stallen.

Keepere

Given
Harper
Krul

VB

Enrique
(Zog) Han er ikke v.back og bør brukes på midtbanen.
(Edgar)
Ny billig talent ( TOZER ) ???

HB

Beye
Carr ( ut med Carr )
ny billig talent

DF:
Taylor
NY
Faye
Edgar
Capaca beholdes som backup

VV:
Zog
Duff

HV:
Milner
NY

DM:
NY
NY

AM:
Emre
NY

Spiss:
Martins
Owen
Smith
Viduka
Carrol

Ingen fremtid:
Roz
Geremi
Butt
Ameobi
Barton
Ramage

Kan under tvil være enig med Roz, Geremi og Butt. Å viss ikke Barton viser tegn til fremgang er bare å selge ham også. Selv om jeg i utgangspunktet er enig med deg at han bør forsvinne.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 14. Jan. 2008, 19:12 »
Jeg er uenig i at vi skal selge Owen, og jeg er uenig i at vi skal selge Barton. Jeg er også uenig i at Duff etterhvert bør selges. Han skal få en ordentlig sjanse til å vise hva han kan over lengre tid før han vurderes solgt. Vi vet jo alle sammen at han er god.

Ellers er jeg stort sett enig. Carr kan offloades, hvis vi får inn en ny, habil bakcupspiller og et finfint talent.
Zog bør selvsagt ikke være mer enn krisebackup på backplassen. Og jeg er villig til å gi Rozenhal sjansen frem til neste januarvindu.

Dette var et av de mer edruelige "selg hele forbanna stallen"-inleggene jeg har lest i denne tråden.

Owen bør selges fordi det er alt for stor risiko og ha han i stallen. Han kan når som helst slå opp skaden. Og er 97% sikkert over storhetstiden. Erstatta han med ein "Shearer type spiller" hadde vert bra.
Barton bør selges om det overhodet er noken som vil ha han. Me bør kunne få tak i like gode spillere som ikkje skaper problem for seg sjølv og klubben. Men bør beholdes i klubben ei stund.
Duff skal få litt tid men ikkje 2-3 år! Skal me kjøpe Robert igjen da og gi han 3 år på og finne formen igjen? Neppe)  Problemet med Duff som ving er at han i tillegg til og ikkje vere i form er alt for ineffektiv. Men fungerer fint som backup for Zog.
Carr kan offloades men ser ikkje poenget med og kjøpe ny backup back bare for og ersatte backupen nå med det første. Carr er ok som backup inntil videre.
Roz er for for dårlig.

Oppsummering. Mitbanen som ein gang var newcastles sterke lagdel er nå det svakeste punktet (Sentralt er det ein katastrofe) og må ersattes som bare juling.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 14. Jan. 2008, 19:27 »
Neste manager håper eg kan unngå å handle dei overflødige spelarane frå dei største klubbane. Smith, Butt, Geremi, Duff, Emre, Owen, Martins, Babayaro osv. Ingen av desse har vore noko særleg suksess e.m.m.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #28 på: 14. Jan. 2008, 19:41 »
Martins IKKE vært suksess?? Hva faen ha du spist eller drukket i kveld?
Martins har vel neste reddet oss fra nedrykk, ifjor.
Han er årets toppscorer, det sier litt, iallefall vist du ser på hvordan vi har spilt fotball..
Greit han ikke er i form, men har er en viktig spiller for Newcastle, både nå å i fremtiden.

Duff var vel sådan ikke overflødig, mener at vist han holder seg skadefri å får endel kamper etter hverandre, blir han MEGET viktig å du vil få se en Duff i storform.
« Siste redigering: 14. Jan. 2008, 19:43 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #29 på: 14. Jan. 2008, 20:42 »
Først å  fremst så må våres nye manager få inn moralen i troppen igjen.Og hva som må selges er: Stephen Carr,Nicky Butt og Peter Ramage.

Roz og Capcapa synes jeg vi burde beholde.Riktig nok så har dem ikke akuratt imponert i det siste men jeg synes at dem burde hvafall få hele sessongen på seg også kan dem forbedre seg til neste sessong.Duff å Martins må vi såklart beholde!.Vill jo være direkte latterlig å selge dem da dem er de i troppen på sitt beste er en klar forsterkning for oss..

Hva som må forsterkes er jo ingen tvil.Forsvaret der trenger vi MINST en solid kvalites midtstopper også MÅ vi ha forsterkninger på midtbanen sentralt.Også skulle jeg ha sett en ving type som kan fighte med plassen med Milner.Så følgende trenger å forsterkes: FS 1 - Dm 1 - MH 1.Også mener jeg vi trenger en spiss..Viduka har ikke vært god nok og funker om backup.Så en sikkelig spiss trenger vi ingen tvil om også