20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 12/1: Manchester United-Newcastle [C + Sport 18.15]  (Lest 59181 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
Sv: 12/1: Manchester United-Newcastle [C + Sport 18.15]
« Svar #285 på: 13. Jan. 2008, 12:52 »
Katastrofe-kamp. Aldri har Newcastle tapt med verre sifre siden jeg ble Newcastle-supporter. Vi tapte vel 6-2 mot Manutd under Sir Bobby en gang, 5-0 mot Chelsea i 2005 eller noe og 5-1 mot Manutd rundt årtusenskiftet en gang, men å tape med seks mål kan jeg ikke huske at vi har gjort. I hvert fall ikke mtp at alle målene kom i andre omgang!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #286 på: 13. Jan. 2008, 12:58 »
En blind linjemann, er fatal dommertabbe, å en dommer trio som ALLTID ER KJØPT Å BETALT PÅ OLD TRAFFORD ;)
Ja, det er den eneste jeg vil kommentere.
Eneste som manglet var vel at det laget med flest straffespark denne sesongen(scum utd) ikke fikk det.
Ellers, Newcastles 2 beste å våre reddende engler er TAYLOR Å GIVEN.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #287 på: 13. Jan. 2008, 13:08 »
5-1 sier du.. var 5-3 .. Shearer scoret et sykt frispark;)
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #288 på: 13. Jan. 2008, 13:12 »
Men jeg skjønner veldig godt hva du mener Kristoffer....det er helt jævli å tape mot Manu, og spesielt på denne måten!! Du har sikkert akkurat som meg, og sannsynligvis mange her inne; en hel haug med venner som er Manu supportere. Selv fikk jeg sikkert 15 meldinger etter kampen i går med dritt om Newcastle osv. Det svir å tape mot Manu, noe så jævli også!

Slo av mobilen på 2-0 jeg. Lurer på hvor mange tapere som har sendt meg melding når jeg slår den på igjen. Sikkert mange...

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #289 på: 13. Jan. 2008, 13:43 »
5-1 sier du.. var 5-3 .. Shearer scoret et sykt frispark;)

Nei, nei. Før det. I 1999 eller noe.

Rissen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #290 på: 13. Jan. 2008, 14:03 »
hmm ok.. Tar ikke den kampen igjen:S
. Newcastle må ganske enkelt skaffe seg et mye bedre forsvar enn man har pr dags dato, og det skjer ikke ved å hente en enkelt spiller. Det klarer ikke Onyewu, men det hadde neimen ikke Terry, Cannavaro eller Puyol klart heller.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #291 på: 13. Jan. 2008, 14:17 »
Dette kom ikke som noe sjokk!
Newcastle har ikke slått Man U. borte på snart 40 år og det vil garantert gå 40 til før vi gjør det, så
dette var som forventet.
Vi henger brukbart med i førsteomgang, men viste allerede i løpet av de første 45 minuttene at det
er fryktelig mye som mangler for at klubben kan se lysere tider i møte.
Vårt største problem er den sinnsvakt svake midtbanen.
Butt og Smith er mildt sagt katastrofale sammen på midten, men de syntes kanskje det var artig å hjelpe
sitt gamle lag med tre enkle poeng.
Og vi har knapt en spiss som klarer å putte ballen i mål.
Det å slippe inn 6 mål på 45 minutter er så sinnsvakt dårlig at jeg gjerne skulle skrevet noen verre ord.

Hele denne sesongen har vært en lagt nedtur, så man blir liksom ikke overrasket over hvor dårlig spillerne
klarer å prestere. At disse folkene kan håve inn millioner i lønn hver måned er for meg en gåte.
De burde fått betalt per poeng de klarer å få inn, kanskje de hadde prestert bedre da????

Når Newcastle presterer slik som i går skremmer det bort mange aktuelle managere og da ender man opp med
noe middelmådig. Tror ærlig talt det ikke er noen som vil ta over denne klubben med de spillerne som er der nå.

Faktisk burde minst halvparten av spillerne blitt sparket langt ut av klubben og erstattet med noen andre.
Jeg er sikker på at et lag bestående av Championshipspillere hadde prestert bedre enn dette laget!!!

Nå må hovedfokuset være å forhindre at de ender i nedrykksstriden. Det er faktisk ikke all verdens til avstand ned til de to nest siste lagene...

Det beste for laget hadde etter min mening vært å rykke ned til Championship og prøve å bygge opp et nytt lag derfra igjen. For da ville garantert en rekke av de 'profilerte' spillerne ønske seg bort, (noe som ville vært fantastisk!!!!!).
Slik det er nå ser jeg ikke lyset i tunnelen...
Når man tror at bunnen er nådd klarer spillerne å overgå det hver jævla gang!!!!

Så nå går jeg å tenner på fotballdraktene jeg har...

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #292 på: 13. Jan. 2008, 14:35 »
Gårdagens kamp er min verste fotballopplevelse, vi blir totalt latterliggjort. Og jeg hater Manu over alle lag, hadde vært mye bedre å bli slaktet av Arsenal. Tror aldri jeg har sett et lag bli så rundspilt som vi ble i andre omgang. Vi er heldige som ikke taper 10-0. Given og Taylor var fakisk gode i store perioder, og likevel taper vi 6-0??
Vi får trøste oss med at assistenten iallefall ikke får jobben.
an sparker ikke Bobby Robson??

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #293 på: 13. Jan. 2008, 15:08 »
Faen, i går hadde jeg i hele kampen samme følelsen som jeg satt med da Souness og Roeder var manager.
Under Big Sam hadde jeg aldri den følelsen av at det var umulig. Nå må vi få inn en dugende manager. Jeg er glad det ikke ble Redknapp, nå håper jeg på Shearer eller utenlandsk klasse.
Sunderland leder forresten 1-0 over fantastiske Portsmouth.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #294 på: 13. Jan. 2008, 16:07 »

Som ligger 8 poeng over enda mer fantastiske Newcastle!!!

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #295 på: 13. Jan. 2008, 16:19 »
En god oppsummering av spillerne etter gårsdagens fatale nederlag.
http://mehzeb.blogspot.com/2008/01/cristiano-ronaldos-first-hat-trick-for.html
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Fredson Nick

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #296 på: 13. Jan. 2008, 17:35 »

Da er det jo helt "fantastisk" at bare 8 poeng skiller en manager i verdensklasse og en miserabel manager.
Owen det største søpple du finn på en fotballbane!!  Martins<3

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #297 på: 13. Jan. 2008, 18:38 »

Da er det jo helt "fantastisk" at bare 8 poeng skiller en manager i verdensklasse og en miserabel manager.

Hvem har sagt at Big Sam er en miserabel manager? Jeg har bare sagt at Redknapp er en bedre manager enn Big Sam. Jeg har sagt at Redknapp er en bedre manager enn McClaren. Jeg har sagt at Redknapp er en bedre manager enn Hughes. Jeg har sagt at Redknapp er en bedre manager enn Pearce.

Og jeg har også sagt at Redknapp er en fantastisk manager for det utrolige han har gjort med Portsmouth...

Og hva faen? Det er ikke bare 8 poeng som skiller Redknapp og Allardyce, for Allardyce hadde et bedre lag i Newcastle. For noen år tilbake da Newcastle spilte CL slet Portsmouth i bunnen av Championship. Vips så tok Redknapp over Pompey, og nå er de 8 poeng over Newcastle i Premier League. Og folk kaller han dårlig manager fordi laget hans "bare" ligger 8 poeng over Newcastle, som nylig var ledet av en "mye bedre manager" i Sam Allardyce? Ingen har faen meg gitt et eneste godt argument for at Redknapp er en dårlig manager heller.

Og å kalle f.eks Shearer for et bedre alternativ enn Redknapp på grunnlag av at han er godt likt av fansen og at han har scoret flest mål for Newcastle er idioti. Og se hva Martin Jol gjorde med Tottenham tidligere i år! Han gjorde dem til et taperlag! Da han tok over Tottenham var de et vinnerlag, da han forlot dem var de et taperlag! Ser gladelig Redknapp fremfor den klovnen.

Med mindre vi får en toppklasse-manager, så går jeg for Redknapp foran de alternativene vi har. Men uansett - Redknapp kommer ikke, så denne diskusjonen har ikke en dritt å si. Men bare fortsett, det er morsomt å se argumenter om at Redknapp er en dårlig manager bare fordi laget hans tapte mot Sunderland idag osv. Men vet dere hva? Vi tapte 6-0 (!) mot Manutd i går! HAHAHA! Og vet dere hva? McClaren klarte ikke få England til EM en gang! HAHAHA! Og vet dere hva? Jol ledet Tottenham mot nedrykk i år! HAHAHA! Og vet dere hva? Big Sam ledet Newcastle til en dårligere ligaplass enn det Redknapp ledet enn dårligere klubb til!

Men fortsett å gjøre narr av Redknapp, dere. Pompey ligger tross alt "bare" åtte poeng over Newcastle. Åtte poeng er faktisk en del, det, om dere ikke visste det. Og Pompey tapte faktisk borte mot Sunderland! Katastrofe! Taper-manager! Hva med oss som taper mot lag som Wigan og Derby? Det er faktisk MYE verre.

Jeg sier ikke at Redknapp er en av verdens beste managere, jeg sier at han er en fantastisk manager for det han har gjort i Pompey. Her har han ledet en klubb mot alle odds opp i PL og fått dem til å kjempe om UEFA-cup. Idiot som ikke klarer å lede Portsmouth til ligaseier, eller hva?! Etter min mening er han  utvilsomt bedre enn alle de sannsynlige alternativene vi har.

Minner igjen om: Newcastle - Portsmouth 1-4 (!!!) Snakker om klovn som ikke klarte å vinne mer enn det borte mot et langt bedre lag (ikke ironi) ledet av en mye bedre manager (det var ironi). Ikke rart han heller vil bli i Portsmouth enn å lede et taperlag som Newcastle.

Men vennligst fortsett. Jeg syntes det er morsomt å lese argumenter mot Redknapp. En god latter forlenger livet, vet du.
« Siste redigering: 13. Jan. 2008, 18:45 av geordie-olav »

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #298 på: 13. Jan. 2008, 19:07 »
Nei, Portsmouth har eit mykje bedre lag enn oss. Vi har berre ein masse med overbetalte, oppskrytte, og ikkje minst overvurderte folk. I Pompey har den godeste Harry hatt ein masse å handle for i det siste. Ken som er best av Harry og Big Sam er vanskelig å sei, men å sparke Big Sam midt i januar-vindauget for å erstatte han med Redknapp gjer ingen som helst meining. Undrast kva som foregår i skallen til Ashley og Mort.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #299 på: 13. Jan. 2008, 19:09 »
Newcastle har mange gode spillere, en mye bedre stall en Portsmouth sin faktisk, som bare har en haug av gammelt søppel fra Newcastle. Problemet er han managerne våre i motsetning til Redknapp ikke har fått laget til å fungere.