20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: 12/1: Manchester United-Newcastle [C + Sport 18.15]  (Lest 59150 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: 12/1: Manchester United-Newcastle [C + Sport 18.15]
« Svar #270 på: 13. Jan. 2008, 05:15 »
Pearson vil iafall ikkje ta ein Roeder etter dette  :D
Nei ganske fantastisk og tape 6-0 når det står 0-0 til pause.
Men så er me Newcastle da..

Men viktigesgte nå er og få ein god manager.

*Drømmer om Shearer/Mourinho
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #271 på: 13. Jan. 2008, 05:16 »
En ting er sikkert.

Nå trenger Newcastle en trener som tar tak og sier til gutta at nå spiller dere for dårlig. Roy Keane, David Moyes eller noe lignenden hadde passet perfekt. Desverre ligger klubben nede med brukket rygg, det er derfor viktig at Mike Cashley viser hva som bor i tassen og henter en manager fra øverste hylle som får lov til å hente spillere fra øveste hylle.
"The first 90 minutes are the most important"

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #272 på: 13. Jan. 2008, 05:16 »
Heia Tufte. Heia Giv Akt og Heia Stål og Tau. Fy faen!

Kanske me bør kjøpe inn Martin på Tufte IL til neste kamp. Kan erstatte Butt  ;D
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #273 på: 13. Jan. 2008, 07:51 »
Jeg så dette komme lenge før kampen.
Jeg tror det hadde skjedd uavhengig av lagutak og taktikk. Klart, dette er jo den verste taktikken jeg har sett vi prøve oss på omtrent. Glenn Roeder prøvde Oba Martins som enslig spiss i 4-5-1 noen ganger forrige sesong. Det var horribelt. Å prøve og bruke Michael Owen som enslig spiss i 4-5-1, atpåtil med den taktikken å slå høye baller på han som om han var en targetman med egenskapene til å slå Rio og Vidic, et av verdens beste stopperpar, er jo hinsides latterlig. Da hadde det gjort seg mye bedre med Owen som indreløper og Smith som enslig spiss.
I dag klager jeg ikke på enkeltspillere. Det blir for dumt. Dette var et resultat av et lag i totalt villrede etter nok en sparking av en manager, denne gangen en manager som stadig har fått støtte fra sine spillere, også etter sparkingen. Dette var et lag som ikke eide trua på at de kunne ta poeng. Dette var et lag som var så forbanna oppgitt over situasjonen at de egentlig ikke hadde lyst til å stille til kamp. Enriques og Givens ordvekslinger etter at Given deisa ballen i Cacapa sier sitt.
Dagens herligste øyeblikk er når Smith snakka på seg rødt kort. Jeg hadde gjort akkurat det samme.
Jeg klarer ikke skylde på enkeltspillere. Hele laget spilte nesten til godkjent førsteomgang. Andreomgang syntes jeg synd på samtlige spillere. De var hjelpesløse, og så ut til å være totalt ødelagt etter det som har skjedd denne uka. Til og med Given var helt borte.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #274 på: 13. Jan. 2008, 08:02 »
Jeg så dette komme lenge før kampen.
Jeg tror det hadde skjedd uavhengig av lagutak og taktikk. Klart, dette er jo den verste taktikken jeg har sett vi prøve oss på omtrent. Glenn Roeder prøvde Oba Martins som enslig spiss i 4-5-1 noen ganger forrige sesong. Det var horribelt. Å prøve og bruke Michael Owen som enslig spiss i 4-5-1, atpåtil med den taktikken å slå høye baller på han som om han var en targetman med egenskapene til å slå Rio og Vidic, et av verdens beste stopperpar, er jo hinsides latterlig. Da hadde det gjort seg mye bedre med Owen som indreløper og Smith som enslig spiss.
I dag klager jeg ikke på enkeltspillere. Det blir for dumt. Dette var et resultat av et lag i totalt villrede etter nok en sparking av en manager, denne gangen en manager som stadig har fått støtte fra sine spillere, også etter sparkingen. Dette var et lag som ikke eide trua på at de kunne ta poeng. Dette var et lag som var så forbanna oppgitt over situasjonen at de egentlig ikke hadde lyst til å stille til kamp. Enriques og Givens ordvekslinger etter at Given deisa ballen i Cacapa sier sitt.
Dagens herligste øyeblikk er når Smith snakka på seg rødt kort. Jeg hadde gjort akkurat det samme.
Jeg klarer ikke skylde på enkeltspillere. Hele laget spilte nesten til godkjent førsteomgang. Andreomgang syntes jeg synd på samtlige spillere. De var hjelpesløse, og så ut til å være totalt ødelagt etter det som har skjedd denne uka. Til og med Given var helt borte.

Du synes det er herlig at en spiller pådrar seg rødt kort for kjefting!?!?

Spillerne hadde ikke lyst til å spille kamp, det begrunner du med litt småkranglig ute på bana.. Har selv vært keeper i over 10 år, og jeg kjefter som faen hver gang jeg føler for det ;) Det er naturlig for en keeper.

Hvordan kan du være så sikker på at spillerne er så oppgitte over situasjonen i klubben?? La meg gjette; fordi du selv er oppgitt over situasjonen...?
 Det har ryktes i hele høst at blant annet Owen har vært svært misfornøyd med Allardyce, og flere av spillerne skal også ha vært skeptisk til mye av hans arbeid.. Selvsagt er sikkert noen i Newcastle som er skuffet og forbanna over sparkingen, men å si at de ikke hadde lyst til å spille fotball blir latterlig! Selvfølgelig hadde de LYST!!

Og si at Given var helt borte......jeg vet ikke hva jeg skal si, men han hadde sikkert minst 8 kvalifiserte redninger i går. Noe mer forventer ikke jeg av en keeper.

Mulig taktikken var gal, men faktum er at Allardyce brukte det samme mot Chelsea...og jeg ser ikke bortifra at Allardyce ville spilt sånn som Pearson gjorde i går.

BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #275 på: 13. Jan. 2008, 08:06 »
Så det ut som om spillerne hadde lyst til å spille i dag?
Allardyce spilte vel aldri med verken Oba eller Owen som enslig spydspiss i 4-5-1, og atpåtil som targetman.
Og ja, Smith viste ihvertfall hvor forbanna han var. Han hater å tape.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #276 på: 13. Jan. 2008, 08:19 »
For å si det sånn, jeg har sett mer demotiverte spillere under Allardyce i div. kamper enn det jeg så i dag..eller for den saks skyld, under andre managere også.

Allardyce brukte Martins som enslig spiss mot Chelsea borte, Arsenal borte i ligacupen....er de kampene jeg kommer på i farta....Men jeg har ikke sagt det er noe galt i det..heller ikke at Owen spilte alene foran i går..Så gode spisser som Owen og Martins vil få muligheter...Owen fikk to muligheter, men dessverre ødela en forbanna linjedommer og jeg vet ikke hva som skjedde på den siste. Owen kom ut av balanse tror jeg..Med andre ord, vi skapte tre målsjanser + den feilaktige offsiden på Owen..Noe mer forventet jeg ikke fremover heller, men jeg hadde vel drømt om litt bedre forsvarsspill.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #277 på: 13. Jan. 2008, 08:30 »
Jeg har ikke sett mer demotiverte spillere for vårs....noensinne.
Greit, vi henger med til pause, men straks vi slipper inn førstemålet er alt HELT JÆVLIG. Eneste som da klarer noe konstruktivt fremover er Zog.
Det er måten Owen ble brukt som spiss på. Helt forferdelig.
Dette er den verste kampen jeg har sett av oss noensinne. Trodde 6-2-tapet skulle forbli min verste Newcastle-opplevelse, men det jeg opplevde i dag er smertefullt.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #278 på: 13. Jan. 2008, 08:41 »
Det er faktisk ikke det værste for min del....i 19 av 20 kamper mot Manu på Old Trafford taper vi....selvsagt er resultatet stygt og tungt å svelge, men......

Jeg rangerer faktisk kampen mot Partizan som en MYE værre opplevelse...da tapte vi CL billetten. Også kvartfinalen mot SPorting var mye værre, som Shearer selv sier på Shearer - The Legend DVD'n..det var vår beste mulighet til å vinne et trofe i hans tid i Newcastle, 2-6 mot manu kampen følger deretter. Men på toppen av alt er cupfinaletapene selvfølgelig det værste. Det som skjedde i går var bare et litt "forverret" tap.

Men jeg skjønner veldig godt hva du mener Kristoffer....det er helt jævli å tape mot Manu, og spesielt på denne måten!! Du har sikkert akkurat som meg, og sannsynligvis mange her inne; en hel haug med venner som er Manu supportere. Selv fikk jeg sikkert 15 meldinger etter kampen i går med dritt om Newcastle osv. Det svir å tape mot Manu, noe så jævli også!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #279 på: 13. Jan. 2008, 08:46 »
Hehe, ja, for ikke å snakke om all sjikanen!
Ja, disse kampene var på den måten surere siden det var kamper som betydde så mye, mye mer.
Men isolert sett, kampbildet alene. Det var helt jævlig. Jeg var i en ren sjokktilstand tilslutt. Det var en helt sykt ubeskrivelig følelse.

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #280 på: 13. Jan. 2008, 09:13 »
I motsetning til alle andre, så velger jeg å gi faen i denne kampen. Etter tap mot Wigan og uavgjordt mot Derby har jeg ikke ord for hvor forbannet jeg var. Men i denne kampen møtte vi jo faktisk Man Utd. Det er selvsagt egentlig helt totalt uakseptabelt å tape 6-0 mot dem også.
Men når man tenker litt etter, så mangler vi våre to beste forsvarspillere(Beye og Faye) og vi mangler Martins, som i det minste jeg synes er vår beste spiss.
Manageren vår har akkurat fått sparken, det har sikkert knappt gått opp for mange av spillerene våre. Og stakkars Pearson har fått hele to(kanskje en?) dag til å forberede en form for taktikk til kampen. Vi "mangler" også våre to beste sentrale midtbanespillere(Emre og Barton).
Jeg tviler sterkt på at Pearson kom med noen "nå skal vi gå ut og rundspille ManU"-tale til spillerene før kampen. Tipper Pearson og alle spillerene var 99% sikre på tap og det forklarer nok litt av den elendige selvtilliten som ble vist idag. Pearson er tross alt ikke akkurat noen erfaren manager og man kan ikke forvente det samme av han i denne ene kampen som av en fast manager.

Det beste nå, er å se fremover i spenning på hvem som blir ny manager.

Positivt idag(ja det er idag for meg):
1. Vi holder nullen i hele 1omgang mot ett av verdens beste lag.
2. Enrique hadde ok kontroll på Ronaldo(noe få andre backer har)

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #281 på: 13. Jan. 2008, 10:14 »
Forferdelig, skrudde av tv en etter 0-3 i sekken og trodde det skulle bli med det. . Så skjekker jeg resultatet senere og da det står 0-6 fikk jeg helt sjokk. . 
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Ole939

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #282 på: 13. Jan. 2008, 10:58 »
Heia Tufte. Heia Giv Akt og Heia Stål og Tau. Fy faen!

Kanske me bør kjøpe inn Martin på Tufte IL til neste kamp. Kan erstatte Butt  ;D

Nei, han som takla så ualminnelig bra, Peter B tror jeg det var.
Han som skadet seg hele tiden, men jogga videre.
Han hadde geniale taklinger

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #283 på: 13. Jan. 2008, 12:15 »
Eg er fortsatt i sjokktilstand. Aldri sett ein verre omgang av Newcastle, ALDRI! Verste er jo at United fort kunne hatt 3-4 mål i første omgang og, men vi skulle hatt eit og.

Hmm kva skal eg skriva... For det første er dette so jevla flaut!!! Greit nok eg rekna med tap, og teinkte jaja 1-0 no taper vi 2-0, greit nok det. Men so gir ALLE spelarane opp og vi taper med 6-0, vi slepper inn 6 mål i ein omgang!! Det skal ikkje skje. Sånn som ståa er i Newcastle no, so rykke vi ned...Utviklingen er skremmande, og eg trur ikkje å sparka manageren stoggar denne utviklinga.

Og nok ein gang er Butt og Smith grunnen til at vi tapar i følgje fleire. Det verte berre latterleg å komme med, når heile laget var like RÆVVA!!! Given, Taylor og Zog er gode. Og at Smith klagar på seg eit raudt kort er heilt greit, eg hadde gjort det samme, men han burde heller teke ut frustrasjonen mot medspelarane...prøvd å få dei ut av transen og vekke dei opp frå denne djupe søvnen det verkar som heile laget er i. Og til dei som hatar Butt og Smith og uansett vil ha dei på hovudet ut av laget, kva med Owen då? (Nei, å skylde på taktikken det går ikkje.) Under Allardyce spelte vi med samme taktikk mot chelsea og skulle hatt uavgjort.
Etter ein slik kamp kan ein ikkje skulda på enkeltspelerar.

Men uansett no er det viktig at vi står samla! Og greie snu dette, og startar mot Stoke.

Og kven i helvette var det som kommenterte kampen på canal+!?!?!?! Gi meg namn og adresse, herregud for ein jevla idiot. Og det er med rette og sei. Han rakka ned på samtlege Newcastle-spelarar. Samtlege!!!
Og på kvar united sjanse skulle ein tru det gjekk for han, merka jo han satt å nappa kvar gang Ronaldo var i bilde. Og når Ronaldo scora første målet, då spruta han vel utover heile skjermen. Verka vertfall slik.
Han kom med skjikane heile kampen, og noke var sånn ca dette:
"hadde Owen vore 5 år yngre....så kanskje han hadde kunne nådd ballen"
"det kunne sjå ut som han ikkje var offside, men eit mål til newcastle hjelper ikke uansett" HAN VAR IKKJE OFFSIDE!
"ÅÅÅÅååååh RONALDO, ååååååhhHhh ronaldo må skifta sko"
"taylor har puls på 200 , ikkje rart må rydda opp alt etter cacapa..."
"smith elska vald og gjer ikkje ant enn å takla horribelt og det var SOLEKLART frispark mot smith..."
"ronaldo igjennom, straffe!!! hva? det var jo soleklar straffe!! Giggs....Straffe?!? ikke nå heller, smith drepte jo giggs der..."
Osv...

Og eg som tok med dama for å la ho sjå sin første Newcastle-kamp, sjakktrekk ::)
Eg sat og sa "reknar med tap, men bra med 0-0 til pause, slepp sikkert unna med 2-0 no. Kanskje vi greie uavgjort....Og etterkvart som måla rann inn so måtte eg prøva bortforklara at eg var skuffa og sei at eg rekna jo med tap...men når 5 og 6 kom så begynte eg fortrenga heile kampen. Og det er det eg har gjort, fortrengt og gløymt han.

Grei oppsummering her: http://www.nufc.com/
« Siste redigering: 13. Jan. 2008, 12:37 av lgrinde »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #284 på: 13. Jan. 2008, 12:25 »

Og på kvar united sjanse skulle ein tru det gjekk for han, merka jo han satt å nappa kvar gang Ronaldo var i bilde. Og når Ronaldo scora første målet, då spruta han vel utover heile skjermen. Verka vertfall slik.

;D  Ja, han var faktisk litt tvilsom han der!!