Skal jeg være ærlig, synes jeg vi faktisk har et generelt dårlig lag. Tynn stall, og ekke flust med kvalitet.
Milner, Duff, Zoggy, Faye, Beye, Given og Emre synes jeg holder meget bra standard. Kanskje også Enrique. (Glemt noen?)
Owen, Viduka, Martins, Barton, Butt, Smith er noen av mange som er veldig avhengig av å ha dagen. Og det har de skjeldent (aldri?) samtidig. Roz og Cacapa kan vel tas med der også.
Vet det er en del som sikkert reagerer på det jeg sier nå, men slik ser jeg det. Og det hjelper oss dårlig at vi henter inn spillere som har potensialet til å bli gode. Noe det ikke er helt sikkert at de blir. For all del, mener ikke å være ufattelig negativ her nå. Men som Frode sier; vi trenger forsterkninger. Dyer var i mine øyne ikke det store tapet, men hvertfall Solano og Parker burde vi ha erstattet bedre. Midtbanene er svak, men det synes jeg at forsvaret er også. Elr, om ikke svak, så altfor tynt med kvalitet. Beye-Faye-Tayls-Enrique er vel egentlig et bra forsvar for øvre del av tabellen, men back-up i Roz,Cacapa og Carr ekke bra nok synes jeg.
Hadde vi fått inn Brown og Ben-Haim hadde vi styrket forsvaret betraktelig.
Midtbanen har jeg ingen navn pr. dags dato som jeg ser realistisk. Kanskje Nolan. Men skulle ønske vi fikk Reo-Coker. Ikke noe ekstraordinært ved han, men vi vet hva vi får, og han er hurtig til beins. En bedre utgave av Butt kanskje?
Men Sam har vel ikke all verdens tillit lenger, og dermed ikke full tilgang til pengesekken. At han får inn en del spillere, tviler jeg ikke på. Men la hvertfall noen av dem være gamle nok til å ha førerkort da. Så hvorfor ikke satse på nogenlunde trygge kort, som Brown og Ben-Haim?
------------Given------------
Beye-Faye/Brown/Tayls/Ben-Haim-Enrique
Milner-Barton/Emre/Nolan/++-Duff/Zoggy
------Martins/Owen/Carroll/Hunt-----
Dette er en lag jeg gjerne ville sett. Er ikke så mange utskiftninger der, men de to "++" er for to nye sentrale midtbanespillere. Hunt på topp er Aaron Hunt fra Werder Bremen. Ung spiss, som også kan spille venstre ving.
Har ikke sett all verden av han, men det jeg har sett, er bra.
Dette var den eneste filmen jeg fant av han. Så ikke så mye gjennom da