20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kan vi bli innblandet i et nedrykksdrama? Hva tror dere?  (Lest 49164 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

klemet

• Gjest
Sv: Kan vi bli innblandet i et nedrykksdrama? Hva tror dere?
« Svar #240 på: 10. Mars 2008, 00:37 »
.
« Siste redigering: 30. Nov. 2010, 21:04 av klemet »

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #241 på: 10. Mars 2008, 02:04 »
En positiv ting er jo at til vanlig på denne tiden av året er vi utslått av alle cuper og ligger og kaver på en 10ende plass. Ikke noe særlig spennende hvor vi havner. I år blir jo alle de resterende kampene som en cupfinale  ;)

BallaJazz

• Gjest
« Svar #242 på: 10. Mars 2008, 07:55 »
stemme det virkelig at siste pl kamp nufc vant va

Lør     
15.12 B Fulham    0 - 1 joey Barton str. 90  ? :o

Skremmende at det er så lenge siden vi har vinni.Har vi ever vært bori enn værre sessong enn denna?

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #243 på: 10. Mars 2008, 11:34 »
En positiv ting er jo at til vanlig på denne tiden av året er vi utslått av alle cuper og ligger og kaver på en 10ende plass. Ikke noe særlig spennende hvor vi havner. I år blir jo alle de resterende kampene som en cupfinale  ;)

Ja dette må vel kunne regnes som utelukkende positivt  :P

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #244 på: 10. Mars 2008, 11:39 »
Hehe :) Eg e ihvertfall klar for ein skikkelig opptur etter denne sesongen. Det ødelegge dagane dette her.

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #245 på: 10. Mars 2008, 11:55 »

Lør     

Kanskje eg må reise tilbake sidan eg var der sist Newcastle vant ein kamp :P

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #246 på: 10. Mars 2008, 15:41 »

Noke som ikkje er so lovande då vi alltid tape når det verkleg gjeld, div to fa cup finala på rad og seriemeisterskapet under KK. ::)

Ginola

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #247 på: 10. Mars 2008, 18:19 »
Enig i det. Vi har en elendig ´´best når det gjelder´´ statistikk!
Jeg mener fansen har litt av skylden for den dårlige innsatsen i år, for å være helt ærlig.

Er det noen  som skjønner hvorfor jeg sier det?

uansett så tror jeg vi har den beste stallen av alle nedrykkskandidatene og er det noen av lagene som da har best grunnlag til å overleve, så er det oss!

ill the Enemy, we are the Toon Army...

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #248 på: 10. Mars 2008, 20:33 »

Lør     

Skremmende at det er så lenge siden vi har vinni.Har vi ever vært bori enn værre sessong enn denna?
Vel, hva med sesongen 1991/92, da Ossie Ardiles var i ferd med å føre laget ned til daværende 3. divisjon (som i dag ville tilsvart League 1), før Keegan med nød og neppe fikk reddet oss fra nedrykk i sesongens aller siste kamp, såvidt jeg husker. Sikkert svært få på dette forumet som var supportere den gang, men tror ikke den sesongen var stort bedre enn årets sesong.

Og vi har rykket ned fra toppdivisjonen tidligere også. Så det er ikke første gang i historien vi står i fare for å rykke ned.

Tidligere i denne tråden drar Chickenman sammenligninger med Juventus, som beholdt mange av sine toppspillere da de ble degradert. Men de ble altså degradert av fotballforbundet, som følge av uærlig spill. De rykket ikke ned som en følge av elendige sportslige resultater. Hvem vil spille for et lag som ikke greier å vinne fotballkamper? Alle har lyst til å spille for et storlag som Juventus, selv om de ble degradert og måtte spille i Serie B. De vant jo tross alt det de kunne vinne. Å gå fra å vinne Serie A året før, for så å måtte spille i Serie B sesongen etterpå, er noe annet enn dårlige resultater som bare har blitt enda dårligere gjennom flere sesonger. Hvor lenge gidder de beste spillerne å sitte å se på det? Lysten til å spille for det laget i Championship blir neppe særlig mye større etterhvert som vi synker lenger og lenger til bunns. Det er bare ett lag som ikke kan ta oss igjen, og de har allerede tatt 4 av 6 mulige poeng mot oss.

Hvordan kan det gjøre sitt til at et nedrykk blir positivt? Hva gjør oss så sikker på at det bare blir med den ene sesongen i CCC?

Et veldig godt poeng som ble brukt for å argumentere mot Chicken, var at det blir mye vanskeligere å igjen nå toppen av PL, hvis vi rykker ned. Avstanden blir mindre hvis vi IKKE rykker ned. Det kan da umulig være negativt? Det kan da umulig gjøre et nedrykk til noe positivt?

Et nedrykk vil, slik situasjonen er nå, være katastrofe for Newcastle United Football Club. Det er stor sannsynlighet for at vi blir fullstendig ribbet for alt kjøtt og flesk. Det kan faktisk gå så langt at skjellettet til klubben blir delvis ødelagt av et nedrykk. Ingen vil noensinne ta fra oss fansen, men fansen alene er ikke nok til å redde denne fantastiske fotballklubben fra evig fortapelse. Nei, jeg sier ikke at klubben vil være historie om vi rykker ned nå, men det kan være en konsekvens på lang sikt, dersom et nedrykk skulle bli så ille som jeg frykter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #249 på: 10. Mars 2008, 21:37 »
Skremmende lesning:

Saturday?s defeat, and the fact that Reading beat Manchester City and Wigan Athletic picked up a home point on their dodgy pitch against Arsenal yesterday, saw United drop two places to 15th in the Premier League ? their lowest placing of the season.

And even if they avoid the drop United are on course for their worst ever season in the Premier League, which at the moment was in 2004-5 when Graeme Souness? team could only finish 14th with 44 points.

But United are 10 points worse off today than they were after 29 games in that season.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Lasse

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.brann.no
« Svar #250 på: 11. Mars 2008, 09:42 »

Vel, hva med sesongen 1991/92, da Ossie Ardiles var i ferd med å føre laget ned til daværende 3. divisjon (som i dag ville tilsvart League 1), før Keegan med nød og neppe fikk reddet oss fra nedrykk i sesongens aller siste kamp, såvidt jeg husker. Sikkert svært få på dette forumet som var supportere den gang, men tror ikke den sesongen var stort bedre enn årets sesong.

Og vi har rykket ned fra toppdivisjonen tidligere også. Så det er ikke første gang i historien vi står i fare for å rykke ned.

Tidligere i denne tråden drar Chickenman sammenligninger med Juventus, som beholdt mange av sine toppspillere da de ble degradert. Men de ble altså degradert av fotballforbundet, som følge av uærlig spill. De rykket ikke ned som en følge av elendige sportslige resultater. Hvem vil spille for et lag som ikke greier å vinne fotballkamper? Alle har lyst til å spille for et storlag som Juventus, selv om de ble degradert og måtte spille i Serie B. De vant jo tross alt det de kunne vinne. Å gå fra å vinne Serie A året før, for så å måtte spille i Serie B sesongen etterpå, er noe annet enn dårlige resultater som bare har blitt enda dårligere gjennom flere sesonger. Hvor lenge gidder de beste spillerne å sitte å se på det? Lysten til å spille for det laget i Championship blir neppe særlig mye større etterhvert som vi synker lenger og lenger til bunns. Det er bare ett lag som ikke kan ta oss igjen, og de har allerede tatt 4 av 6 mulige poeng mot oss.

Hvordan kan det gjøre sitt til at et nedrykk blir positivt? Hva gjør oss så sikker på at det bare blir med den ene sesongen i CCC?

Et veldig godt poeng som ble brukt for å argumentere mot Chicken, var at det blir mye vanskeligere å igjen nå toppen av PL, hvis vi rykker ned. Avstanden blir mindre hvis vi IKKE rykker ned. Det kan da umulig være negativt? Det kan da umulig gjøre et nedrykk til noe positivt?

Et nedrykk vil, slik situasjonen er nå, være katastrofe for Newcastle United Football Club. Det er stor sannsynlighet for at vi blir fullstendig ribbet for alt kjøtt og flesk. Det kan faktisk gå så langt at skjellettet til klubben blir delvis ødelagt av et nedrykk. Ingen vil noensinne ta fra oss fansen, men fansen alene er ikke nok til å redde denne fantastiske fotballklubben fra evig fortapelse. Nei, jeg sier ikke at klubben vil være historie om vi rykker ned nå, men det kan være en konsekvens på lang sikt, dersom et nedrykk skulle bli så ille som jeg frykter.

Jeg mener det kan gjøre klubben godt fordi da kan det faktisk være at det blir oppgjør innad i klubben. Vi får ut alt rusket som stikker kjepper i hjulene på oss. Det jeg frykter mest av alt er jo selvsagt at vi skal bli det nye Leeds. Men det jeg også frykter skal skje er at vi berger plassen i år, og så sier klubben "pfjo, close call" i stedet for å ta en SKIKKELIG oppvask. For DA er vi inne i en ond sirkel.

Noe MÅ gjøres med denne klubben. Det hjelper ikke om vi berger plassen i år for så å ikke forandre stort. For at klubben skal innse hvor alvorlig dette er, og for at de skal innse hva som må gjøres tror jeg de må få en skikkelig på trynet, som eksempelvis nedrykk. Og ikke tro at jeg VIL at klubben skal rykke ned fordi jeg vil dem vondt. Det er det ingen som ønsker. Alle ønsker det beste for klubben, og jeg er stygt redd for at det er et år i Championship.
Norsk fotball, Norge og all reaksjonær nisseluementalitet som er tilknyttet denne nasjonen må brenne på et bål for min del. Det eneste som teller er at Brann vinner serien og Champions League.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #251 på: 11. Mars 2008, 15:42 »
Uanstt hvordan man vrir å vrenger på dette. Ingenting er posetivt med et nedrykk.
Det er bare en ting som er viktig, beholde plassen.
Så er det for Keegan å kvitte seg med søppla, å bygge opp moralen å hente kvalitet. Å der er han faktisk en messias. Jeg har meget god tro på at alle kommer til å få en overraskelse i sommer, ang hvem som forsvinner..
Har å gidder ikke nevne navn, men det blir en del, siden han kjenner denne klubben inn å ut, å siden han MÅ HA spillere som kan spille dn fotballen han vil spille..
Jeg elsker Newcastle, å jeg elsker Keegan..
Han er mannen som sklal føre oss et steg videre, frem til Shearer kommer inn å overtar..
Keegan blir sittende om vi evt skulle rykke ned, å vi kommer til å gjøre en braksesong i Championship. Å vist vi skulle klare oss, beholde plassen, kommer vi til å heve oss betraktelig til neste sesong å spille offensive fotball igjen, å vinne folkets hjerter enda engang..
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #252 på: 11. Mars 2008, 16:01 »
Positivt med nedrykk:

-Blir kvitt mange drittspelarar, og vi vil kunne få et nytt lag.
-Vi har større sjanse for å vinne kampa.

Negativt:

-Enormt økonomisk tap.
-Flaut.
-Lite Newcastle på TV.
-Kan miste et par av våre "beste" spelarar (positivt?).
-Mulig nytt managerbytte.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #253 på: 11. Mars 2008, 16:22 »
Å si at nedrykk er positivt er helt banalt i mine øyne. Jeg ser INGEN positive ting med nedrykk. Vi blir kanskje kvitt "drittspillere" men hva i helvete får dere til å tro at vi da får inn "verdens stjerner"? Er som å pisse seg ut en vinterdag - varmt i øyeblikket men sekunder etter er det bare å innse at det kanskje ikke var så smart likevel.
SELVSAGT er det eneste riktige og positive som kan skje nå at vi berger plassen.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #254 på: 11. Mars 2008, 16:52 »
På kort sikt er et nedrykk alt annet enn posetivt. Vi har en del spillere med potensial og høye ambisjoner og de vil garantert forsvinne. Vi får nok også bort en del av dem som har sett sine beste dager, men jeg orker ikke tanken på å se f.eks. Taylor spille i en annen engelsk klubb. Det kan lett skje ved et nedrykk. Spillere som Given, Martins, Milner og en rekke andre vil også forsvinne. Det vil ta år å få tilbake slike spillere og de vil bli erstattet med dårligere spillere. Økonomisk vil Wankership også være en tragedi. Lavere tilskuerinnteketer, mindre fra sponsorer og lavere TV inntekter vil ikke vært posetivt for en klubb som ikke akkurat har blitt drevet forsvarlig de siste årene.

På lang sikt er det vanskligere å si om dette vil være posetivt for klubben for det virker som det er mye som er galt per dags dato. Kanskje vi kan få en ny start og renske opp i mye av det som ikke stemmer? Det er ikke helt dumt det Lasse skriver. Ja, det vil være ekstremt flaut og veldig kjedelig å ikke kunne få se Newcastle hver uke, men en sak har alltid en posetiv og negativ side. Det blir feil å være bråsikker på at nedrykk på sikt ikke har noe gått for seg for Newcastle. For det har det absolutt. Vi blir avhengig av å være mer økonomsike og la unge spillere som Carroll få flere sjanser. Interssen for klubben er så stor at vi en eller annen gang vil komme tilbake i PL, selv med et nedrykk og på sikt kanskje også som en stekere klubb med mer harmoni og orden.

Jeg velger dog å tro det beste for klubben er å bli i PL. Ashely har mye penger og etter uttalelesene hans virker det som han vil bruke noen av dem på klubben. I sommer kan vi få inn nye spillere (og beholde de beste fra denne sesongen) og det virker allerede som man er i gang å drive klubben smartere. Jeg tror det på denne måten er raksere for å få oss tilbake i toppen av PL på og håper altså at vi holder oss.