20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Kan vi bli innblandet i et nedrykksdrama? Hva tror dere?  (Lest 49177 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RHCP14

• Gjest
Sv: Kan vi bli innblandet i et nedrykksdrama? Hva tror dere?
« Svar #225 på: 09. Mars 2008, 16:40 »
Det som trygger Newcastle er at dei uansett vil ha inntekter i form av billettinntekter. Dersom det skulle bli nedrykk trur eg dei hadde vore tilbake i PL etter maks to år. Dei har ein solid fansskare som står bak klubben uansett korleis det går. Og der er det penger. Eit lag som Bolton eller Middleborough vil slite om dei rykker ned. Ikkje Newcastle!

Det som er faren er at når dei har vore nede i Championship vil det være vanskeligere å komme tilbake til toppen av PL enn om dei holder seg oppe i år. Så dermed ser eg egentli ingen positive ting med å havne i Wankership. Spillere som sutrer kan bli solgt.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #226 på: 09. Mars 2008, 17:04 »
Skjønner hvordan du tenker, men faren ved nedrykk er jo at det kan få en motsatt effekkt og at vi blir liggende i championship i flere år framover. Da er Newcastle nødt til å senke budsjettet, og da blir det kanskje vanskelig å komme seg opp til pl igjen. Nei satser heller på at vi klarer oss denne sesongen, så får Keegan lov til å bruke penger på nye spillere og forhåpentligvis kaste et par stykker ut.

Ser at du snakker om at enkelte spillere ikke blør for drakta, den ser jeg. F.eks N'zogbia har denne sesongen oppført seg som en sutreunge. Hvis Keegan får så mye penger som Ashley har lovet han, så skal vi ikke se bortfra at vi kan lokke et par profiler til klubben før neste sesong.

Men nå gjelder det å tenke positivt og se fram mot de siste avgjørene kampene, så får vi håpe at keegan tar de spillerne som ikke yter maks i nakkeskinnet og gir de et par gloser.

Selvfølgelig skal vi satse på å klare oss, men dersom vi skulle rykke ned så kunne det ført noe posetivt med seg, forbeholdt at det hadde vært snakk om kun en sesong. Men som du påpeker, daukjøtt og spillere som egentlig ikke vil spille for klubben må vi klare å kvitte oss med uten at de ønsker seg vekk fordi klubben rykker ned.

N'Zogbia er en av flere. Men han er samtidig et tvilstilfelle for min del. Spesielt fordi jeg er en stor fan av gutten og ønsker å se han blomstre på Tyneside i mange år fremover. Men også fordi han allerede er utrolig god på sitt beste, og tar jeg ikke helt feil så har han vel signert en ny langtidskontrakt denne sesongen? Det virker jo unektelig litt rart hvis han faktisk ønsker seg vekk. Men nå er jo uansett ikke dette "Charles N'Zogbia tråden".

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 09. Mars 2008, 18:56 »
Der tar Wigan poeng mot Arsenal. Vi hadde pr dags dato tapt med minst 4 mål.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

RHCP14

• Gjest
« Svar #228 på: 09. Mars 2008, 19:56 »
...men om du såg kampen så var banen håribel og Arsenal uheldig som ikkje fikk inn ein scoring på slutten. Arsenal var også langt under pari..så trur ikkje vi hadde tapt med fire mot Arsenal idag nei.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #229 på: 09. Mars 2008, 19:58 »
Det er vel i grunn samme faen hva vi tror eller ikke. Fakta er at Wigan tok et poeng.

Vegard

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #230 på: 09. Mars 2008, 20:00 »
alle positive sider ved å rykke ned til championship vil bli overskygget av det enorme økomiske tapet det ville vært.. så nedrykk må for all del styres unna!

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #231 på: 09. Mars 2008, 20:43 »
Det finnes ingen positive sider med å rykke ned. Utenom at vi får 46 kamper og glede oss over i stedet for 38, og at vi muligens vinner litt flere kamper...

West Ham berga seg på mirakuløst vis i fjor, og du kan jo se hvordan det går med de i år. Bedre enn med oss i allefall...

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 09. Mars 2008, 21:03 »
alle positive sider ved å rykke ned til championship vil bli overskygget av det enorme økomiske tapet det ville vært.. så nedrykk må for all del styres unna!

Folk som mener at det finnes positive sider ved å rykke ned trenger seriøst en grundig hjernesjekk.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 09. Mars 2008, 21:05 »

Folk som mener at det finnes positive sider ved å rykke ned trenger seriøst en grundig hjernesjekk.

Enig. Kan ikke huske et lag som har hatt godt av å rykke ned. Kanskje det er det beste for lag som Derby og Sunderland som ender på 12 poeng, men for et lag av Newcastles kaliber kommer det ikke noe godt ut av det...

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #234 på: 09. Mars 2008, 22:10 »
Det eneste positivet jeg kan se med å rykke ned må være å rykke ned må være at klubben i helhet får en skikkelig kalddusj. Men har de ikke fått det allerede skjønner jeg ingenting. Alle har innsett realitetene nå og vil skjerpe seg like mye om det blir PL eller Championship til neste år. Jeg ville i alle fall blitt utrolig lei meg om vi rykket ned.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #235 på: 09. Mars 2008, 22:12 »
Når jeg ser på de kampene vi har igjen, så tror jeg vi skal klare oss. Chelsea og Tottenham blir tøft, Portsmouth også (selv om det hadde vært deilig med hevn for 1-4 tapet)..Jeg tror absolutt vi klarer dette, men så er jeg positiv av natur og da (selv om det kanskje virker stikk motsatt når man ser på en del av det jeg skriver, hehe)
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #237 på: 09. Mars 2008, 23:58 »
Meget urovekkende at Boro, Mackems og Wigan ligger såpass høyt oppe :-\
Sunderland hadde før i dag 4 hjemmeseire på rad.
Har vi i det hele tatt hatt 4 kamper uten tap?
Boro har et poeng mer borte enn hjemme siste 6.
Her er det faktisk mye som forstyrrer nattesøvnen min. Blandt annet at Fulham og Derby har bedre form enn oss for øyeblikket :(
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

klemet

• Gjest
« Svar #238 på: 10. Mars 2008, 00:24 »
.
« Siste redigering: 30. Nov. 2010, 21:04 av klemet »

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #239 på: 10. Mars 2008, 00:30 »
Hmm. Ja det er faktisk det.
Ser man bort fra kampen mot Stoke, er det den siste kampen vi har vunnet. (vet du skrev PL)
Så her må det gjøres noe.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒