20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: FA-cup 6/1: Stoke - Newcastle [SportN 19.00]  (Lest 40741 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: FA-cup 6/1: Stoke - Newcastle [SportN 19.00]
« Svar #210 på: 06. Jan. 2008, 23:07 »
Jeg mente jeg var skuffet over allardyce sine vurderinger! Ikke din kommentar Doffi!!  ;)

Hehe fett, trodde du stussa på utbruddet mitt med alle de smilyene :P

lt;3 Newcastle <3

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #211 på: 07. Jan. 2008, 00:30 »
ELENDIG er vel ordet som beskriver prestasjonen i dag best...

At Shay Given skulle behøve å være vår beste spiller i dag også, må nesten være pinlig for enkelte av spillerne våre fremover på banen..Men Given måtte jo frem med noen solide redninger, og jeg er glad for at vi i det minste holdt nullen.

I forsvar spilte Taylor og Faye godt, akkurat som forventet..De vinner begge mange dueller. Er veldig fornøyd med det stopperparet. Men på høyresiden spilte det en tsjekker vi godt kan selge så fort det lar seg gjøre..han duger ikke i duellspillet, han ruser oppi omtrent enhver motstander og lager farlige situasjoner fordi han plasserer seg elendig! Jose Enrique hadde ingen spesielt god kamp han heller, men jeg skjønner det godt hvis gutten har mistet litt selvtilltt siste par månedene....han har jo vært i fryseboksen til allardyce en stund nå..

Jeg skjønte før det det i det hele tatt ble sparket en ball på brittania stadium, at vi skulle slite med å skape målsjanser med Butt og Smith sentralt...så jeg tenkte at vingspillet ville bli avgjørende, og det sviktet dessverre med noen få N'zogbia-unntak.....Og selvsagt skapte vi ikke noe gjennom midten heller! Butt - Smth sentralt!!!! Hva faen girru meg??? Duff hadde dessverre ikke dagen, og ble STÅENDE og drible de gangene han hadde ballen.

Spissene våre fikk ikke all verden å jobbe med, men de skal ha kritikk for at de begge blir for stasjonære..spesielt Viduka! Owen synes jeg blir for mye møtende og for lite bakromsspiss, han beveger seg altfor lite i lengderetingen og blir stående for mye. Owen skulle scoret, det samme kunne vel også Viduka gjort. Det eneste lille positive jeg øynet på topp i dag var at Owen tross alt er en grei ballspiller. Han treffer med pasningene sine og har et flott touch, men det er dessverre ikke der Owen har sin hovedoppgave. Det er foran kassa, og der bommet han dessverre i dag. Viduka er et kapittel for seg selv, ikke jobber han, ikke vinner han hodedueller(greit han vinner 1 av 15), han har ikke rekkevidde, han mister altfor ofte ballen, han kommer nesten aldri til sjanser(jeg skjønner ikke hvorfor?, det er veldig synd også fordi han putter ofte de få sjansene han får)....Jeg synes Viduka er en av spillerne som bare kan ha seg ut igjen til sommern, han er helt håpløs. Han bidrar med så jævli lite, og det tar ikke mange månedene før Carroll er på høyde...

Kazenga var morsom å se på i dag! Lavt tyngdepunkt, uortodoks spillertype, tekniske ferdigheter...en liten driblefant! Herlig at vi har en 17 åring i stallen som faktisk gjør seg så godt! Når Afrika Mesterskapet er ferdig, håper jeg vi kan låne han ut til Skotsk PL eller CCC, så han kan utvikle seg noen måneder...kanskje under Roeder og Clark i Norwich, eller sammen med Krul i Falkirk...En 17 åring trenger litt trygghet rundt seg for å prestere, så ikke dumt å sende han dit det finnes noen kjenninger..Andy Carroll vet vi jo er god, og han beviste på 5 min i dag at han er bedre enn Viduka i lufta. Han fant t.o.m plassen sin foran kassa noen ganger,  noe Viduka sliter med.. Håper Carroll kan bli brukt litt fremover, han er meget lovende..

Gidder ikke skrive så mye om Allardyce i dag...men jeg undrer meg over at han ALDRI kan innse at vi IKKE spiller god fotball!! Vi skaper faen meg MINDRE enn Stoke, så presterer han og si etter kampen at vi hadde kontroll over matchen......Laguttakene hans er håpløse, det er jo ikke noe nytt heller, dessverre....Det blir tap til helga, men vi får gå ut og gjøre så godt vi kan...

« Siste redigering: 07. Jan. 2008, 00:33 av kø1 »
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #212 på: 07. Jan. 2008, 01:34 »
Kan ikke skrive mer en det som er allerede er sagt. Makan til håpløs kamp. Samme leksa hver gang. Spillet uteblir og undres hvordan vi i det hele tatt klarte 0-0.

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #213 på: 07. Jan. 2008, 03:00 »
Se på bildet i dagbladet, Big Sam går og gliser fra øret til øret over 0-0 og klapper til fansen. Skulle tro han hadde vunnet selve cupen. makan til holdning, burde vært skuffa som bare det. Så det når vi utlingna hjemme mot derby rett før slutt og, jubla hemnings løst. Han har tydelighvis ikke høyre ambisjoner en å være fornøyd med uavgjort mot derby og stoke og bryte ned spillet dems.
lt;3 Newcastle <3

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 07. Jan. 2008, 06:07 »
Hmm. Kjenner ManU-kompiser og LFC-kompiser som har gitt seg langt mer katta i dårlige kamper mot Luton og Coventry i cup, enn vi som er fans av et middelmådig lag i PL mot et topplag i CCC.
Vi spilte ikke bra nok, men cup er cup, og slike lag gir selvfølgelig alt de har pluss litt til i slike oppgjør. Skal på noen måte ikke si at resultatet i seg selv er bra nok, men tatt i betraktning formen vår og forventingene på forhånd skjønner jeg ikke hvorfor vi er så forbanna krisemaksimerende her. Dette er forøvrig langt fra like svak prestasjon som det vi har sett i diverse andre kamper denne sesongen.
Jeg forventet overhodet ikke på forhånd en feiende flott teknisk fotballkamp mot et lag som utelukkende la seg bakpå og satset på direkte fotball opp mot tankspissen sin. Og det var selvfølgelig særdeles uheldig å miste to offensive krefter i Milner og Emre før kampstart, det gjorde jo saken ikke stort bedre. Men ulikt mange av våre PL-konkurrenter er vi ihvertfall enda ikke slått ut av et lag i lavere divisjoner og får en ny sjanse på SJP. 
Å påstå at vi gikk ut i dag med en defensiv tankegang er selvfølgelig totalt missvisende. Vi tok kontroll fra start av, selv om vi ikke maktet å være god nok denne gangen heller fremfor mål. Og dessverre var det faktisk den minst offensive midtbaneduoen vi kunne hatt sentralt. Butt og Smith er de to midtbanespillerne som er mest like hverandre og som tydeligst trenger en motsatt spillertype ved sin side for at vi skal lykkes. Lua Lua var vel det eneste andre alternativet, og det ville jo vært et spørsmålstegn siden han aldri har startet en kamp for vårs før. I ettertid blir det jo da lett å si at han burde starta når vi ser hvor god han var når han kom inn. Det var forøvrig en svært lovende forestilling, her har vi et fint talent.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #215 på: 07. Jan. 2008, 07:50 »
Spillerbørs fra The Times...Jeg fikk meg en god latter av denne. Faye, vår klart beste spiller fikk 5, mens Butt og Rozehnal fikk 6...

Newcastle (4-3-3) S Given 6 D Rozehnal 6 S Taylor 7 A Faye 5 J Enrique 5 N Butt Y 6 A Smith 5 C N?Zogbia 7 D Duff 6 M Owen 5 M Viduka 5

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 07. Jan. 2008, 10:43 »
De kan virkelig ikke ha sett kampen!?

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 07. Jan. 2008, 11:28 »
VI får ikke håpe på reprise fra i fjord mot Birmingham. Det skjer nok heller ikke. Igår igjen viser vi hvor sårbar den indre midtbanen vår er og at det glipper av og til i forsvaret. Faye er forsatt solid. Taylor redder oss ved to anledninger. VI kunne dermed fort ha tapt idag også. Her er noen grunner etter midt syn:

- Butt er ikke så kreativ og han har ikke så god pasningfot at han skal legge langpasninger opp mot duff/viduka/N'Zogbia. Heller ikke i andre kamper. Vi har kun Emre som kunne gjort det. Emre får ikke spille mot stoke engang.  :-\ Kun en ting og si: Taataa Emre, i løpet av januar vinduet. Ender vi opp med Nolan og selger Emre blir jeg brydd. .
- Enrique senker alle kontringsforsøk. Han er ikke vendt seg til engelskfotball, tempo,  i hvertfall enda. Heller ikke Rozedahl som gjør en dårlig kamp. Viduka viser igjen at han ikke fungerer som target man, og vi er nødt til å spille ballen langs bakken for å få det beste ut av han. Carroll har etter mitt syn bedre target evner og da vi skal spiller flo pasninger gjennom hele kampne, burde han startet fra start med Owen.

Enseste positive jeg ser i kampen er Faye og N'Zogbia som presterer jevnt godt for tiden. Deilig å ha Duff tilbake også som jeg tror etter hvert blir en viktig brikke. Owen mangler forsatt kamptrening, og det er vel bare noen uker igjen til han atter blir satt ut av spill med en vrist i foten eller no . .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #218 på: 07. Jan. 2008, 12:35 »

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #219 på: 07. Jan. 2008, 14:55 »
Er veldig enig med Kristoffer her. Jeg hadde fryktet at vi skulle ryke i dag. Lag nedover i divisjonene spiller alltid over evne i slike kamper og pga vårs skralle form er 0-0 et bra resultat. Spillemessig var det ikke bra, for all del, men så ille som noen skal ha det til var det ikke. Førsteomgangen var ganske bra. Vi styrte kampen fullstendig. Tror det var første gangen på svært lenge jeg har sett vi dominere banespillet slik vi gjorde. Hadde vi bare vært tålmodige og fortsatt slik utover i 2. omgang hadde vi nok til slutt fått målet. I stedet for fikk Stoke intitativet i kampen og vi var ganske heldig til tider. Men vi har ingen grunn til å være flau.
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

BallaJazz

• Gjest
« Svar #220 på: 07. Jan. 2008, 15:08 »
Jo jo men ryker vi ikke nå så gjør vi det i neste runde for da møter vi Arsenal.Selvom vi greide 1-1 sist mot dem så tviler jeg på noe lignende resultat nå..men såklart flaks kan vi jo ha så man vet aldri

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #221 på: 07. Jan. 2008, 16:20 »
Jeg har et spørsmål: Synes dere ikke det er urovekkende og alarmerende at Newcastle blir totalt overkjørt i 40 av 45 minutter i andre omgang av Stoke City? Et lag som forøvrig består utelukkende av fightere og kraftplugger. Ingen tekniske vidunderbarn i den gården.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 07. Jan. 2008, 16:22 »
Jeg har gitt opp så lenge big sam er her. en grense er nådd
lt;3 Newcastle <3

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #223 på: 07. Jan. 2008, 16:53 »
Jeg har et spørsmål: Synes dere ikke det er urovekkende og alarmerende at Newcastle blir totalt overkjørt i 40 av 45 minutter i andre omgang av Stoke City? Et lag som forøvrig består utelukkende av fightere og kraftplugger. Ingen tekniske vidunderbarn i den gården.
Jeg vil vel heller si at det var en 20-30 minutter midt i andreomgang at Stoke overkjørte oss. Vi red av stormen, kom tilbake og var nær ved å vinne kampen. Og ja, det var en periode vi ble totalt overkjørt. Midtbanen vår var sliten, vi tok ut Duff som kom mer og mer ut av det, og satte inn fart og teknikk. I de første minuttene etter at LuaLua kom inn ble vi totalt overkjørt, ja. Men vi sto rimelig greit defensivt, og selv om de hadde en tre-fire gedigne sjanser på rappen, og ifølge BBC skulle hatt et straffespark (når ble det ulovlig å ha armer?). Men perioden varte i en 20 minutters tid etter det jeg kan erindre, før vi kjempet oss tilbake i kampen igjen, og i de siste 10-15 minuttene var det vi som var nærmest scoring.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #224 på: 07. Jan. 2008, 17:04 »
Jeg har gitt opp så lenge big sam er her. en grense er nådd

ja, syns det egentlig er ganske utrolig at enkelte sier: gi han mer tid, gi han mer tid. faens piss, ser dere ikke fotballen han står for og hvordan han ødelegger våre juveler. ikke gitt taylor ny kontrakt og nå vil martins bort. faen!! taylor,martins,zoggi er spillere han skal bygge rundt,ikke fryse ut og gjøre utilpass. og er så lei se sam sette opp en midtbane bestående av kunn def spillere. Sesongn er ødelagt uansett. så syns ashley skal jobbe med å få inn riktig mann og bruke resten av ses til å finne ut ting,så kanskje vi kan slåss om europa neste år.