20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Gi Big Sam sparken?

Ja, spark han langt ut av SJP!
17 (26.6%)
Nei, gi mannen mer tid!
32 (50%)
Usikker
15 (23.4%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 09. Jan. 2008, 19:11

Skrevet av Emne: Big Sam out?  (Lest 29324 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Big Sam out?
« Svar #135 på: 29. Des. 2007, 23:20 »

Hvilke forbedringer? Spillemessig?

Er fult klar over at Allardyce gjør mye bra "behind the scene" som de kaller det. Skadeforebygging, speidernettverk, osv. Men så lenge dette ikke vises på banen hjelper det lite...........

At vi får et bedre speidernettverk og er bedre på skadeforbygging hjelper oss kanskje ikke i denne kampen eller neste, men på lang sikt vil dette hjelpe NUFC betydelig. Hvis vi får inn unge spillere som slår til vil dette spare klubben for store utgifter med tanke på overganger og vi får dem inn i vårt system med en gang. Skadeforbygging vil på sikt gjøre at vi har færre viktig spillere ute. Disse tingene syntes jeg man også skal ta med når man evaluerer Big Sams arbeid.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 30. Des. 2007, 01:29 »
Big Sam sier han nå forsøker å legge grunnsteinene i det som skal bli et nytt og langt bedre Newcastle i fremtiden. Det sier seg selv at det å legge grunnsteinene ikke gir de helt fantastiske resultatene på banen med det aller første. Men det er klart, vil vi ha quick fix, så må vi ansette Martin Jol eller noen andre som elsker offensiv fotball med masse mål i mot og rock & roll. Men Martin Jol vil neppe hjelpe oss all verden på lang sikt.

Det vi ser er at Big Sam bruker lengre tid fra spillerne er tilbake i trening, til de er tilbake på banen. Hvis det er negativt, så vet ikke jeg. Foreløpig er det bare Michael Owen det ikke har hatt noen særlig effekt på. Et bedre speidernettverk er det umulig å se konsekvensene av på banen på kort sikt. Det er først om to-tre år vi vil se effekten av det, høyst sannsynlig.

Tidligere var det bare de fire store som brukte mer penger enn oss på overgangsmarkedet. Men i løpet av 2006 og 2007 har nesten samtlige klubber i Premier League blitt kjøpt opp av nye eiere, de aller fleste utenlandske, og alle har de brukt mye mer penger enn oss på sommerens overgangsmarked. Likevel synes jeg vi har gjort flere smarte kjøp.

Cacapa var en kortsiktig løsning på stopperplass, sannsynligvis sammen med Abdoulaye Faye. Begge disse to har i høyeste grad vært delaktige i å bedre litt på vårt slette defensive rykte. Selv om Cacapa var helt katastrofal mot Portsmouth. I tillegg kjøpte vi en kanongod høyreback og midtstopper i Habib Beye for bare et par usle millioner pund, som jeg mener har vist veldig gode takter denne høsten.

Hvis ikke dette er forbedringer, så vet ikke jeg. Kunne Roeder greid å kjøpe de samme spillerne, og fått til et bedre resultat? Jeg tviler.

Jeg er ikke overbevist om at Big Sam er rett mann til å gi oss suksess, men at han er rett mann til å bygge et fundament er jeg ikke i et fnugg av tvil om. Og jeg synes ikke vi er i posisjon til å kreve noen umiddelbar suksess. Vi har ventet i nesten 40 år på et trofé, da tåler vi å vente et par år til.
Ligaen har vi ikke vunnet siden 1920-tallet. De 10 siste sesongene har vi hatt tre eller fire 13. plasser, to 14. plasser, to 11.plasser og fire topp 10-plasseringer. Hvorfor skal Big Sam få skylda for det forgjengerne har gjort galt?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #137 på: 30. Des. 2007, 06:47 »
Ganske bra formulert som vanlig.
Men nei, det skal ikke ventes i 2 eller flere år før det skjer noe, sånn er det bare med den saken. Vi ser vel allerede resultater av at det er flere å bedre scouter i klubben, det er bra.. Det er spennende å veldig viktig i dagens fotball å være tidlig ute, å TØRRE å gamble på unge spillere..
Jeg er helt enig i at fundamentet skal bygges, siden det trengs en grunnmur, det er viktig. Det at Cacapa\Faye er kortsiktige løsninger, det tror jeg IKKE, se bare hvordan Allardyce har handlet å bygget før han kom til Newcastle, gammelt + rutine...
Jeg mener DET skal satses på TAYLOR sammen med Faye\Cacapa, siden Rozen har vist seg som en Bramble light..
Jeg personlig hadde ikke allverdens forventninger om umiddelbar suksess når han tok over, men igjennom sommerens resultatet å spiller utskiftninger fikk JEG HØYE forventninger, noe som har slått ut i skuffelse å fortvilelse denne høsten(ikke august+ begynnelsen av september)

Men det jeg forlanger er at vi ser noe helt annen en den jævla kjedelige å meningsløse fotballen som har blitt vist i fra Newcastle, å de totalt uteforstående taktiske vurderingene som Allardyce har gjort..
Han har planer ja, vi har sett litt av det rundt klubben, men ikke i spillet, spillerstilen å jevnere prestasjonsnivå.. Vist ikke vi kommer til å se en bedring frem til sommeren på disse områdene, mener JEG vi burde bytte han med umiddelbar virkning.. Siden jeg da ikke ser hvorfor vi skal kaste vekk flere år med grunnløse spillerinnkjøp å ikke allverdens forbedringer i spillemønsteret..
Å jeg tror ikke Allardyce er Ashleys favoritt, det kan vel kansje bli vist litt i januar, ang om hvor mye penger som står disponibelt??

Å ansette Martin Jol, tror jeg ville gitt umiddelbart underholdende fotball som Toonland krever å forlanger. Han hadde å fått ut det beste av det spillerene er gode på, å i Newcastle har vi absolutt flest offensive kvaliteter i denne klubben.. Å det hadde passet Jols måte å spille på.. Jeg er vel som 99% av toon folket, vil heller tape 10-9 enn 1-0..
Jeg har sansen for Jol å måten han spiller på. han minner meg litt om Keegan faktisk, spennende, men finnes flere alternativer å da..

Jeg har enda ikke ristet av meg den skuffelsen det var at det ikke var Juande Ramos som ikke ble manageren vår, han er bare den ultimate å komplette manager..
Uansett, nå er det forseint, uheldigvis..

Men Allardyce har for meg frem til slutten av Mars, begynnelsen av April til å overbevise? Dette siden jeg vil ha en ny manager i de siste av sesongens kamper, slik at han kan vurdere hvilke spillere som skal satses på, å hva, hvem å hvor det skal gjøres forbedringer ;)

Lykke til Allardyce ,håper virkelig du er mannen for Newcastle(men tror neppe det)

Ps!! er dette som er den absolutte negative siden med å kvitte seg med en sigarførende light Clinton :o
http://www.tribalfootball.com/article.php?id=71554
« Siste redigering: 30. Des. 2007, 07:21 av Lars Arild Stordal »
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #138 på: 30. Des. 2007, 11:27 »
Sir Bobby Støtter Big Sam

Robson wrote in his column in the Mail on Sunday: "Let's make it clear, I don't think Sam deserves the sack. You should only sack bad managers or those that don't fit in.

"Sam certainly isn't in the first category and should be given more time to acclimatise to a new club and all the anticipation and expectations that surround it.

"The trouble for Sam is the style they [Bolton] produced had an upper ceiling. What would be considered success for Bolton - slightly above halfway - is regarded as failure at Newcastle.

"To break into the top six, you need flair as well as method. Big Sam's challenge is how to become a top Newcastle manager, even if it means sacrificing some of the things that have made him successful in the past.

"Organisation and stability can take you so far but I don't think Newcastle fans can be satisfied without cheering on players that can attack and entertain."

Robson is also not sure how much of a balanced view club owner Mike Ashley is obtaining by sitting with fans each game.

Robson added: "It's because he's new to football and wants to see how the fans think.

"It's a great idea but, in my view, has probably served its usefulness now.

"It might be best for Mr Ashley to put on a suit, step back and start making strategic decisions detached from the groans of die-hard supporters."

"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 30. Des. 2007, 12:08 »

Men det jeg forlanger er at vi ser noe helt annen en den jævla kjedelige å meningsløse fotballen som har blitt vist i fra Newcastle, å de totalt uteforstående taktiske vurderingene som Allardyce har gjort..
Han har planer ja, vi har sett litt av det rundt klubben, men ikke i spillet, spillerstilen å jevnere prestasjonsnivå.. Vist ikke vi kommer til å se en bedring frem til sommeren på disse områdene, mener JEG vi burde bytte han med umiddelbar virkning.. Siden jeg da ikke ser hvorfor vi skal kaste vekk flere år med grunnløse spillerinnkjøp å ikke allverdens forbedringer i spillemønsteret..
Å jeg tror ikke Allardyce er Ashleys favoritt, det kan vel kansje bli vist litt i januar, ang om hvor mye penger som står disponibelt??

Newcastle spiller tidvis glittrene fotball. Problemet til Newcastle er at de ikke klarer å holde på trykket over for lang tid.  Så vi har ofte veldig bra spill ute på kantene og kommer til mange bra innlegg på kantene. Og da er det artig å se på newcastle. Jeg synes spesiellt Milner, Zog og Smith har et veldig bra samspill i de kampene de har fått litt spillerom. Nå kommer Duff tilbake, og han har allerede vist positive tegn.

Jeg synes taktikken til Biggy er rimelig grei den. spiller mye ut på kant, og satser tidvis på en bjørnebye passning opp på spissene. Og av de lange ballene vinner vi stort sett halvparten, men ingen kjemper på andre ballene. Så vi trenger noen flere spillere som kan passe inn i Biggy's spillesystem.. Da vil vi se fotballl som er tett bakover, og gnistrende framover:)

Har troa på han jeg, vil ikke vurdere han før det har passert 2 år i sjefs stolen. Eller at vi ligger til nedrykk...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 30. Des. 2007, 14:40 »
David James har skrevet en artikkel eller blog i The Guardian idag. Midt i artikkelen står følgende å lese:
"Yet in England we seem to be heading Ryan's way. I've heard that one top club pick their players on the basis of fitness data taken in training. They've spent millions in the transfer market, yet a heart monitor is going to tell them who makes the team sheet? Funnily enough, their league position isn't exactly stunning."

Er det oss og Allardyce han tenker på?

Anbefaler at dere leser hele artikkelen, veldig bra skrevet med gode poenger og medfølgende eksempler.
http://blogs.guardian.co.uk/sport/2007/12/30/i_love_my_stats_but_you_need_h.html

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #141 på: 30. Des. 2007, 15:03 »
David James har skrevet en artikkel eller blog i The Guardian idag. Midt i artikkelen står følgende å lese:
"Yet in England we seem to be heading Ryan's way. I've heard that one top club pick their players on the basis of fitness data taken in training. They've spent millions in the transfer market, yet a heart monitor is going to tell them who makes the team sheet? Funnily enough, their league position isn't exactly stunning."

Anbefaler at dere leser hele artikkelen, veldig bra skrevet med gode poenger og medfølgende eksempler.
http://blogs.guardian.co.uk/sport/2007/12/30/i_love_my_stats_but_you_need_h.html

Mulig hele artikelen er god lesning, skal ærlig innrømme at jeg ikke har lest den, men det utdraget her sier vel mer om James enn visse andre ting det berører føler jeg.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 30. Des. 2007, 15:07 »
Er det jeg er mest redd for nå. At Ashley ikke har tålmodighet.

Akkurat det har bekymret meg en smule også. Men alt Ashely & Mort har foretatt seg siden de tok over har virket fornuftig og gjennomtenkt og derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor de plutselig skal gjøre helomvending nå. Jeg håper iallfall de ikke gjør det. Jeg er klar over at de er litt "nye" i denne business'en (å drive en fotballklubb), men jeg tror ikke de tenkte "nei Faen, la oss øse ut en hel masse millioner og milliarder og prøve oss frem"  ;)

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 30. Des. 2007, 16:19 »

Hehehe, ingen aning om David James mener oss,  men han er uansett en klovn av dimensjoner. Om det er Big Sam han mener har han brukt langt langt mindre enn det Redknapp brukte i sommer, og da Big Sam var manager i Bolton, hvor han omtrent ikke brukte en krone, virket datatallene nok til å komme foran pengepompey på tabellen. Kan legge til at Pompey ligger hele 5 poeng foran Newcastle etter halveis spilt serie. Et forsprang det er umulig å ta igjen.

Selvsagt smak og behag, men noen velger forhåpentligvis å høre på Sir Bobby Robson og Sir Alex Ferguson framfor denne keeperklovnen.
« Siste redigering: 30. Des. 2007, 16:27 av Asbjørn »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #144 på: 30. Des. 2007, 17:10 »
Mulig James er en klovn Asbjørn men jeg synes uansett artikkelen hans var bra lesestoff, mye humor også!

Angående Alex Ferguson tar jeg langt ifra alt den mannen sier så altfor seriøst heller! Når han går ut å skryter av potensialet og av hvor god Steve McClaren er som manager rett etter at han misset totalt på å få England til EM sluttspillet sier også sitt! Ferguson er en god manager men er langt i fra enig i alt som kommer ut fra kjeften på Rudolf fra Manchester!!  ;)

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 30. Des. 2007, 17:21 »
Mulig James er en klovn Asbjørn men jeg synes uansett artikkelen hans var bra lesestoff, mye humor også!

Angående Alex Ferguson tar jeg langt ifra alt den mannen sier så altfor seriøst heller! Når han går ut å skryter av potensialet og av hvor god Steve McClaren er som manager rett etter at han misset totalt på å få England til EM sluttspillet sier også sitt! Ferguson er en god manager men er langt i fra enig i alt som kommer ut fra kjeften på Rudolf fra Manchester!!  ;)

Kan du poste en link hvor Sir Alex skryter hemningsløst av McClaren? Har ikke fått med meg dette, og jeg tviler på at han har gjort det.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 30. Des. 2007, 17:31 »

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #147 på: 30. Des. 2007, 20:02 »
Big Sam snakker ut om presset:

http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_3011963,00.html

Ser han legger mye av fokuset rundt pengesummene som andre klubber har brukt i sommerens transfervindu. Selv handlet jo Sam Allardyce for ca 21 mill £. Det om vi ser bort fra Beye og Faye, som jeg enda ikke har fått tak i noen tall på. Men jeg antar at Beye spesielt kostet oss en formue.

Allikevel skal det nevnes at nesten samtlige av klubbene over oss på tabellen, svidde av enda flere penger enn det vi gjorde. Det med unntak av Blackburn.

Jeg syntes også at Big Sam gjorde den aller viktigste jobben i sommer - nemlig rydde opp i forsvaret. Selv om han har tatt tak i det viktigste har enda ikke dette gjort utslag. Etter 20 Premier League-kamper har vi sluppet inn hele 31 mål, og har i tillegg kun fått til tre clean sheets.

Dette er helt klart skuffende tall. Allikevel kan vi ikke forlange at nye spillere klarer å fungere sammen over natten. Det er mange eksempler å komme med der dette har gjort drastiske og positive utslag - men over tid! Tror vi får se forandringene allerede mot slutten av denne sesongen, og videre ut i neste. Foreløpig er det bare å smøre seg med litt tålmodighet. Jeg vet at de fleste NUFC-fans er lei av det, men om vi skifter managere stadig og støtt så kommer vi rett og slett ingen vei...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 30. Des. 2007, 20:03 »
Kan du poste en link hvor Sir Alex skryter hemningsløst av McClaren? Har ikke fått med meg dette, og jeg tviler på at han har gjort det.

Ferguson blames player fear for flak flying at coach McClaren, Guardian

Ferguson defends under-fire England manager McClaren, Reuters

Sir Alex Ferguson: FA too quick to dump Steve McClaren, Times

Det er ikke disse artiklene jeg lette etter, jeg mener å lest en annen, men gidder ikke å lete mer, er håpløs på slike ting eller å finne frem på nettet i det hele tatt (har vel hatt PC i ca 1 år nå!)........

De 2 første er jo gamle, eller fra tidligere i år og det siste fra etter han fikk sparken. Han skryter av potensialet til McClaren og at "I have no doubts about Steve's ability, absolutely none at all." og "the job has gone to a man of fantastic potential"

I det siste mener han FA var for raske med å sparke McClaren! Det spørs vel heller om de ikke var for treige!  ;)

ER ikke helt sikker på om "alle" engelskmenn er enig med han der............

Uansett, jeg gidder ikke å la dette bli en anti Ferguson tråd! Han er en god manager som sier mye fornuftig, men også mye tullball, alt etter hvordan laget hans har prestert og humøret han er på!!  ;)

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #149 på: 30. Des. 2007, 20:08 »
Forresten: Har dere lagt merke til hvor få vi har på skadelisten? To stykker bare! Antall skader har bare minket og minket etter at Big Sam overtok, og det ser faktisk ut til at han får bukt på skadeproblemene i klubben, istedet for å bruke det som en unnskyldning som visse andre managere.