20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Gi Big Sam sparken?

Ja, spark han langt ut av SJP!
17 (26.6%)
Nei, gi mannen mer tid!
32 (50%)
Usikker
15 (23.4%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 09. Jan. 2008, 19:11

Skrevet av Emne: Big Sam out?  (Lest 29323 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Big Sam out?
« Svar #90 på: 29. Des. 2007, 12:19 »
Er ikke så rart Sir Alex går ut og støtter Allardyce. Ferguson hadde heller ikke den store suksess den første sesongen. Har hørt at han ikke var så langt unna sparken faktisk. Men han fikk fortsette og du ser hvor de er nå. Hvis vi skal tilbake i topen er kontinuitet et nøkkelord.

Stemmer det.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 29. Des. 2007, 13:19 »
Enig med Alex Ferguson her:

Sir Alex:

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/newcastle/article3105861.ece

Så er Sir Alex Ferguson nok en gang ute å forsvarer en godt likt kollega!

Sist var det Steve McClaren som fikk skryt og støtte av Ferguson til tross for at han misslykket totalt i å få England til EM sluttspillet.

Tror ikke det er noen som forventer at vi skal vinne hver kamp 5-0 som han sier! Men hva med kansje å skape noen sjanser mot de svakere lagene vi til nå har møtt?

Spillemessig har vi vært katastrofale omtrent hele sesongen (noen lyspunkt selvsagt, men veldig få) og spesielt på bortebane.
Det er helt greit å gi en manager tid på å bygge noe, også Allardyce, men dette må han skaffe selv og ikke hele tiden snakke om hvor mange år han trenger på seg til dette! Blir for defensivt!

Forventer ikke gull, forventer ikke CL, men progresjon!!  ;)

Ja huff tenk å støtte kollegaer. At han kunne støtte Bobby Robson den gangen han var ute i hardt vær som Newcastle manager er for meg en gåte.

La oss sparke Big Sam med det samme. Det står flust av langt bedre managere som venter på denne fantastiske jobben.

Voldsomt å du Asbjørn drar paraleller mellom Robson og Allardyce! Allardyce fortjener langt ifra samme ære på sine 6-7 mnd i managerstolen hos oss som det Robson gjorde på sine ca 5 år!

Angående Alex Ferguson hadde han vist at han kunne vinne titler før han tok over Manure! Han vant jo flust av titler med skotske Aberdeen.
Han vant serien 3 ganger med klubben og kom 2 ganger på 2. plass! Han vant den skostke cupen 4 ganger og Liga Cupen 1 gang! Han vant også den Europeiske Cup Vinner cupen og UEFAs Super cup! Alt med en bakgårds klubb fra Skottland som ikke hadde vunnet serien på over 25-30 år før Ferguson tok over, og de har heller ikke vunnet den siden!!

Så alle disse sammenligningene blir helt feil!

Og hvorfor skal vi plutselig snakke om kontinuitet nå og plutselig gi Allardyce 2-3 år? Hvorfor kunne ikke Roeder få det samme?
Jeg mener at managerne lever av resultatene. Gode resultater på kort sikt vil også gjøre det enklere på lang sikt!

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #92 på: 29. Des. 2007, 13:20 »
Så hvorfor kunne vi ikke gi kontinuitet til Roeder?
Hvorfor må Allardyce få det?

Jeg mener Sam skal sitte til sommeren, men ligger vi nærmere nedrykk enn e-cup plass da er jeg meget skeptisk for å si det sånn
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 29. Des. 2007, 13:23 »
Er ikke så rart Sir Alex går ut og støtter Allardyce. Ferguson hadde heller ikke den store suksess den første sesongen. Har hørt at han ikke var så langt unna sparken faktisk. Men han fikk fortsette og du ser hvor de er nå. Hvis vi skal tilbake i topen er kontinuitet et nøkkelord.

Stemmer det.

Kontinuitet er nøkkelen ja. Kommer ingen vei med managerbyttere kver 3 måned. Foruten Bobby så er managerene newcastle har hadt den siste tida ikkje kapable til og bygge opp eit lag over mange sesonger. Big Sam har gjort det før med Bolton og er vel den som har best grunnlag for og greide det igjen.
Spørsmålet er om me har evna til og få tak i ein bedre manager enn Big Sam om han får fyken. Eg er ikkje lysten på 5 nye sesonger med Gullits Roeders og Sou`s
« Siste redigering: 29. Des. 2007, 13:27 av Benson »
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #94 på: 29. Des. 2007, 13:26 »
Så hvorfor kunne vi ikke gi kontinuitet til Roeder?
Hvorfor må Allardyce få det?

1.Fordi Newcastle vil spille i Premier League
2. Må? Det må bli fordi han er kapabel til og bygge opp eit lag over tid.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #95 på: 29. Des. 2007, 13:33 »
Synes bare det er en bitte liten smule merkelig at mange av de samme som på død og liv ville ha Roeder på huet og ræva ut av klubben på samme tidspunkt i fjor, bruker helt andre argumenter når det gjelder Sam. Og det til tross for at ialle fall jeg ikke har sett noen forbedringer.

Men så det er sagt, jeg er for å gi alle managere tid, inkludert Sam, men ikke 5 år uten resultater
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 29. Des. 2007, 13:35 »
Synes bare det er en bitte liten smule merkelig at mange av de samme som på død og liv ville ha Roeder på huet og ræva ut av klubben på samme tidspunkt i fjor, bruker helt andre argumenter når det gjelder Sam. Og det til tross for at ialle fall jeg ikke har sett noen forbedringer.

Men så det er sagt, jeg er for å gi alle managere tid, inkludert Sam, men ikke 5 år uten resultater

Det har vel litt å gjøre med at Sam faktisk har bevist at han KAN bygge et fotballag, det eneste Roeder kunne vise til var nedrykk. I tillegg så har Sam også gjort flere grep som Roeder aldri gjorde store forsøk på å fikse, som feks å bygge et nytt forsvar, satse på talentutvikling, skadeforebygging osv.

Jeg for min del føler meg hvertfall mye tryggere med Sam som sjef kontra Roeder.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 29. Des. 2007, 13:46 »
Her er et flott innlegg jeg har hentet fra et Newcastle forum.......Synes dette beskriver Sam Allardyce sine FEIL som manager....ENORME FEIL!!

Is he always seems to be more concerned about how the opposition plays rather than how his own team are going to set out.

If I had a pound for everytime he's been interviewed and said we need to stop the other team doing this and that and then we can think about playing!

Does Ferguson ever set his team out depending on who he plays???? I don't think so. He picks his best team sticks to a 4-4-2 and tells them to go out and beat the opposition.

Not Sam....he worries more about what the opposition are going to do, messes about with the formation from game to game and even during some games........what do you think this tells his players (you're not good enough to play your own game lads we have to worry about blocking the opposition first).

He paid 6 million for a left back and doesn't play him, instead sticks one of our best attacking players at left back.

The team is devoid of attacking pace, skill or any creativity, its becoming a team full of work horses. Martins our top striker is being asked to play out wide when my mother can see he can't play that position.

I don't buy all this rubbish that its too quick to get shot of a manager. You telling me if we were to lose the next 20 games Ferguson would still be saying its crazy for us to sack Sam???
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 29. Des. 2007, 13:59 »
det var nok sånn i Bolton at ein måtte hindre motstanderen i og bli gode. Men i Newcastle skal ein vera gode nok til og spela sitt eige spill

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #99 på: 29. Des. 2007, 14:31 »

Det har vel litt å gjøre med at Sam faktisk har bevist at han KAN bygge et fotballag, det eneste Roeder kunne vise til var nedrykk. I tillegg så har Sam også gjort flere grep som Roeder aldri gjorde store forsøk på å fikse, som feks å bygge et nytt forsvar, satse på talentutvikling, skadeforebygging osv.

Jeg for min del føler meg hvertfall mye tryggere med Sam som sjef kontra Roeder.

Det er jeg forsåvidt enig i, så ja noen forbedringer har det vært, selv om vi ikke har sett det på banen enda. Men jeg som flere her satser jo bare på at det kommer med tida og noe som er helt sikkert er at alt løser seg ikke over natta dersom vi bytter manager nå. Sannsynligvis vil aldri noe løse seg over natta i klubben vår og derfor er det lureste Mort og Ashley kan gjøre å gi Sam full støtte i kommende overgangsvindu, samtidig som supporterne stiller seg 100 % bak laget (noe som derimot aldri vil skje med den spillestilen).

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #100 på: 29. Des. 2007, 15:07 »
Frode maser seg gul og grønn om at Big Sam og Sir Bobby Robson hadde to vidt forskjellige utgangspunkt, og at Allardyce hadde et så mye bedre utgangspunkt enn Robson.

Jeg kan ikke huske at vi lå helt, helt, helt i bunnen av PL, men ja, vi slet voldsomt på det tidspunktet Gullit dro, og Robson overtok en klubb i full oppløsning.
Riktignok hadde han store stjerner som Carl Serrant og Paul Robinson i sine rekker, men likevel, han hadde en del meget gode spillere, selv om bredden var ganske fraværende.

Sam Allardyce overtok en klubb og et lag i full oppløsning. Klubben var økonomisk fullstendig skakkjørt, og ikke langt unna konkurs. Stallen var preget av en del store navn, men ikke særlig veltrente og godt motiverte spillere. Bredden i stallen var nærmest fraværende, i den grad at all backup vi hadde var udugelige spillere, som overhodet ikke var god nok for denne klubben. Det første Sam gjorde var å fjerne daukjøttet, og erstatte dem med Rozenhal, Faye, Cacapa, Beye og Enrique. Og han brukte ikke en brøkdel så mye penger som Roy Keane har brukt på et lag som ligger langt bak oss på tabellen, og som kommer til å ligge langt bak oss på tabellen resten av sesongen.

Det er ingen som er udelt positive til alt Big Sam foretar seg. Alle kunne vi tenkt oss å sett at han var litt mer opptatt av eget lag og eget spill, fremfor motstanderen, selv om det å kjenne til motstanderens styrker og svakheter kan være en god egenskap. Alle kunne vi tenkt oss at Enrique hadde spilt mer når han tross alt er vår eneste rene venstreback.

Men det går an å se litt mer enn bare svart. Det går an å se på det positive som har bedret seg betraktelig fra forrige sesong. Per tidspunkt har vi svært få skader. Vi har en Michael Owen som er tilbake i trening, og som forhåpentligvis snart er tilbake på banen. Duff er tilbake fra skade, og ser frisk og rask ut. Barton sliter litt med ankelen, men hans rykte som fengselsfugl er vel en større bekymring akkurat nå (og jeg håper ingen skylder på Allardyce for det). Vi har sett en bedring på flere punkter. Etter en meget god start på sesongen, så fikk vi en skikkelig nedtur i november, som har delvis vart utover i desember. Jeg føler meg trygg på at dette er en midlertidig periode, og at vi etterhvert vil få mer stabile resultater og prestasjoner, som vi så i starten av sesongen.

Med tanke på hvordan vi startet sesongen, så kan jeg umulig se for meg at downperioden i november og desember skal vare sesongen ut. Såpass tro har jeg på Sam Allardyce som manager.
« Siste redigering: 29. Des. 2007, 15:15 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #101 på: 29. Des. 2007, 15:11 »
Enig med Alex Ferguson her:

Sir Alex:

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/newcastle/article3105861.ece

Liker uansett ikke at Sir Alex blander seg opp i ting han ikke har noe med.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 29. Des. 2007, 15:14 »
Hva er galt i det? Alle har da lov å ytre sine meninger om tingenes tilstand, og Sir Alex kommer jo med noen særdeles gode poenger atpåtil!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #103 på: 29. Des. 2007, 15:20 »
Lurer på hva Big sam tenker borte mot Stoke jeg, kline til med smith, butt og geremi på midten og bryte ned spillet dems!
lt;3 Newcastle <3

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 29. Des. 2007, 15:24 »
Frode maser seg gul og grønn om at Big Sam og Sir Bobby Robson hadde to vidt forskjellige utgangspunkt, og at Allardyce hadde et så mye bedre utgangspunkt enn Robson.

Ja, hva skal jeg si da?

Jippi vi spiller kjempebra fotball! Hurra, endelig har vi funnet plassen til Martins, funker perfekt på høyrekant! Glitrende å se at vi i enkelte kamper har spilt som så mange som 4-5 spilere ute av sine opprinnelige posisjoner! Fantastiske resultater Allardyce til nå har skaffet oss! Vi rundspilte da tross alt Liverpool hjemme, for ikke å snakke om Derby kampene og den siste nå mot Wigan, uflaks at vi tapte dem!   ;)