20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Gi Big Sam sparken?

Ja, spark han langt ut av SJP!
17 (26.6%)
Nei, gi mannen mer tid!
32 (50%)
Usikker
15 (23.4%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 09. Jan. 2008, 19:11

Skrevet av Emne: Big Sam out?  (Lest 29321 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Big Sam out?
« Svar #75 på: 29. Des. 2007, 00:12 »
Blir helt feil å sammenligne Robson sin start på karrieren her og Allardyce, fordi da Robson tok over klubben lå vi helt sist i serien, han hadde 0 pund å handle nye spillere for og troppen var syltyn. Robson måtte nøye seg med å låne spillere eller gratis løsninger som Christavo Helder, Kevin Gallagher, Fumaca, osv.
Robson bygget opp en skakkkjørt skute både økonomisk og sportslig helt fra bunnen av! Han viste også og han satset på offensiv fotball da han i en av sine første kamper, om ikke den aller første banket Sheffield Wedensday hele 8-0!! At det ble noen tap på veien for Robson er jo en selvfølge...............

Allardyce på sin side fikk hente hele 9 spillere bare i sommer! Han hadde allerede en brukbar stall med spillere som Owen, Duff, Emre, Martins, Parker, Milner, N`Zogbia, Taylor, Given, osv. Ikke et stjernelag, men bedre enn mange andre, og defenitivt bedre enn hva Robson tok over!

Om Allardyce tror han skal få 5 år! som NUFC manager med slik begredlig fotball som han spiller, ja da anbefaler jeg legesjekk!

Ehhhhhhhhhhhh, Hvor du får dine £0 fra er det bare du som vet. At troppen var mer syltynn da enn den var nå som Sam tok over er selvsagt tøv. Det  som er sikkert er at Sam måtte slite med drøssevis av skader når han tok over som manager.

Kevin Gallacher Blackburn £ 500000 01-10-1999
Diego Gavilan Cerro Porteno £ 2000000 28-01-2000
Christian Bassedas Velez £ 3500000 31-05-2000
Daniel Cordone Racing Club £ 500000 28-06-2000
Carl Cort MK Dons £ 7000000 05-07-2000
Olivier Bernard Lyon Free 31-08-2000
Lomano LuaLua Colchester £ 2250000 19-09-2000
Pedro Dimas Porto Free 26-09-2000
Clarence Acuna Universidad de Chile £ 1000000 21-10-2000
Wayne Quinn Sheff Utd £ 800000 12-02-2001
Andrew O'Brien Bradford £ 2000000 19-03-2001

"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #76 på: 29. Des. 2007, 00:20 »
Blir helt feil å sammenligne Robson sin start på karrieren her og Allardyce, fordi da Robson tok over klubben lå vi helt sist i serien, han hadde 0 pund å handle nye spillere for og troppen var syltyn. Robson måtte nøye seg med å låne spillere eller gratis løsninger som Christavo Helder, Kevin Gallagher, Fumaca, osv.
Robson bygget opp en skakkkjørt skute både økonomisk og sportslig helt fra bunnen av! Han viste også og han satset på offensiv fotball da han i en av sine første kamper, om ikke den aller første banket Sheffield Wedensday hele 8-0!! At det ble noen tap på veien for Robson er jo en selvfølge...............

Allardyce på sin side fikk hente hele 9 spillere bare i sommer! Han hadde allerede en brukbar stall med spillere som Owen, Duff, Emre, Martins, Parker, Milner, N`Zogbia, Taylor, Given, osv. Ikke et stjernelag, men bedre enn mange andre, og defenitivt bedre enn hva Robson tok over!

Om Allardyce tror han skal få 5 år! som NUFC manager med slik begredlig fotball som han spiller, ja da anbefaler jeg legesjekk!

Ehhhhhhhhhhhh, Hvor du får dine £0 fra er det bare du som vet. At troppen var mer syltynn da enn den var nå som Sam tok over er selvsagt tøv. Det  som er sikkert er at Sam måtte slite med drøssevis av skader når han tok over som manager.

Som jeg skrev, med en gang Robson tok over! Ikke 1, 2 eller 3 år etter på, men med en gang Robson tok over fikk han vel kun hentet de spillerne jeg først ramset opp!?!

Hva han hentet etter flere år sa jeg ingenting om, men da hadde han også reddet klubben!

http://www.nufc.com/2007-08html/transfers-robson.html 

Edit: OK han betalte noen skarve kroner for Gallagher og lånet av Helder! Allikevel vil jeg påstå at Allardyce brukte mer!!
« Siste redigering: 29. Des. 2007, 00:22 av Frode »

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #77 på: 29. Des. 2007, 00:25 »

Som jeg skrev, med en gang Robson tok over! Ikke 1, 2 eller 3 år etter på, men med en gang Robson tok over fikk han vel kun hentet de spillerne jeg først ramset opp!?!

Hva han hentet etter flere år sa jeg ingenting om, men da hadde han også reddet klubben!

http://www.nufc.com/2007-08html/transfers-robson.html 

Edit: OK han betalte noen skarve kroner for Gallagher og lånet av Helder! Allikevel vil jeg påstå at Allardyce brukte mer!!

Med en gang Robson tok over var overgangsvinduet stengt og kunne derfor ikke hente spillere. Så fort januarvinduet åpnet hentet han Gavilan for 24 millioner. Påfølgende sommer brukte han flere millioner.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #78 på: 29. Des. 2007, 00:31 »
Var det overgangsvindu på den tiden der, altså i 1999? Hvordan fikk Robson da kjøpt Gallagher fra Blackburn i oktober ifølge linken jeg la til?

Hva han brukte 1 år senere da han hadde reddet klubben fra nedrykk sier jeg ingenting om. Men da hadde han også vist han var en god manager!

At han brukte under 30 millioner norske kroner det første året bekrefter vel det!?

Edit: hvor mye har Allardyce brukt bare i sommer?
« Siste redigering: 29. Des. 2007, 00:32 av Frode »

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #79 på: 29. Des. 2007, 00:41 »
Var det overgangsvindu på den tiden der, altså i 1999? Hvordan fikk Robson da kjøpt Gallagher fra Blackburn i oktober ifølge linken jeg la til?

Hva han brukte 1 år senere da han hadde reddet klubben fra nedrykk sier jeg ingenting om. Men da hadde han også vist han var en god manager!

At han brukte under 30 millioner norske kroner det første året bekrefter vel det!?

Edit: hvor mye har Allardyce brukt bare i sommer?

Big Sam har brukt ca en stk Carl Cort eller en stk Viana netto i sommer. Eller 25% av hva Roy Keane har brukt i Sunderland. Kjøpet av Gavilan var kun måneder etter at han tok over. Ellers kom mange av de dårlige resultatene til Robson i sesong nummer to.

Uansett, dere som tror at vi får en bedre manager enn det vi allerede har fra før får tro om igjen. Det er som Sir Alex sier. Jobben som Newcastle manager er ikke akkurat den jobben toppmanagere vil ha. Selv middelmådigheter som Steve Bruce og Alan Curbishley har takket nei. Klokt nok.
« Siste redigering: 29. Des. 2007, 00:45 av Asbjørn »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #80 på: 29. Des. 2007, 00:48 »
Er ikke det jeg vil frem til! Du Asbjørn sammenlignet Robson og Allardyce! Det jeg sier er at det var ganske så forskjellig utgangspunkter! Jeg snakker ikke om hva Robson kjøpte etter 1 eller flere sesonger, der du også begynner å nevne Viana ::)

Jeg snakker om begynnelsen, Robson tok oss fra sisteplassen i PL til sikker plass, at han etter 1 sesong med slik progresjon skulle få transfermidler skulle bare mangle!!

Men jeg vet også at Robson hadde sine dårlige kjøp, men har alle, til og med Ferguson og Wenger! Men det snakket jeg heller ikke om! 

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #81 på: 29. Des. 2007, 00:58 »
Helt enig med Ferguson her, og som jeg har sagt tidligere så må vi forstå at manager jobben i Newcastle kanskje er en av de minst attraktive i England per i dag. Ingen toppmanagere vil risikere sitt gode navn og rykte på en klubb som Newcastle.

Et annet godt poeng som Asbjørn kommer med er hvor er alle de som sa at Big Sam garantert skulle få MINST 2-3 år før de skulle dømme han? Verdens mest utålmodige fans som desverre ødelegger klubben vår, Big Sam må få bli. Han MÅ få bli til sommeren, MINST. Om vi da er nedrykkskandidaer, så får vi vurdere. Men jeg har ingen problemer med å gi han 2-3 år, Newcastle trenger det.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #82 på: 29. Des. 2007, 01:02 »
Enig med Alex Ferguson her:

Sir Alex:

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/newcastle/article3105861.ece

Så er Sir Alex Ferguson nok en gang ute å forsvarer en godt likt kollega!

Sist var det Steve McClaren som fikk skryt og støtte av Ferguson til tross for at han misslykket totalt i å få England til EM sluttspillet.

Tror ikke det er noen som forventer at vi skal vinne hver kamp 5-0 som han sier! Men hva med kansje å skape noen sjanser mot de svakere lagene vi til nå har møtt?

Spillemessig har vi vært katastrofale omtrent hele sesongen (noen lyspunkt selvsagt, men veldig få) og spesielt på bortebane.
Det er helt greit å gi en manager tid på å bygge noe, også Allardyce, men dette må han skaffe selv og ikke hele tiden snakke om hvor mange år han trenger på seg til dette! Blir for defensivt!

Forventer ikke gull, forventer ikke CL, men progresjon!!  ;)

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #83 på: 29. Des. 2007, 01:06 »
Sam har vel aldri sagt noe om hvor lang tid han trenger bortsett fra når han kom til Newcastle?? Ikke som jeg har sett hvertfall.

Alex har selvsagt veldig mye rett i det han sier, Newcastle er en klubb få managere VIL trene. Vi kan kanskje lokke noen med horver med penger, men det er få eller ingen som har lyst til å bli trenere for Newcastle. Når vi først har en av de få managerne som vi VET klarer å bygge en suksessrik klubb, så bør vi holde på han! Jeg vet at Sam aldri har vunnet noe, men det han har gjort med Bolton kan ingen ta fra ham, fantastisk jobb. Men det tok tid, flere år før vi så et Bolton lag som kunne hamle opp med de beste. Og jeg tror ikke det er tilfeldig at Bolton har rakne så til de grader etter at Big Sam forlot de!

Men jeg kan skjønne skepsisen blant enkelte her. Men jeg mener at vi må minst gi han en sesong, å sparke noen etter en halvsesong ville for meg vært idioti.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #84 på: 29. Des. 2007, 01:37 »
Om Allardyce skal få fortsette som manager for oss, da mener jeg han må få full støtte fra styret i januar vinduet, slik at han kan gjøre de utskiftningene han trenger for at laget kan spille på hans måte og hans premisser!

Vi har for mange spillere som ikke passer inn i Allardyce sin mest brukte 4-3-3 formasjon, blant dem er Owen, Martins og Emre.

Det blir i mine øyne helt håpløst både for Allardyce og klubben om han får fortsette som manager, men ikke får noe særlig å handle for i januar, det blir jo kun et halvhjertet forsøk!?!
Får han fortsette MÅ han få full støtte også i januar vinduet, om ikke har det ingen verdi å la han fortsette, mener ihvertfall jeg!

Uansett, tiden vil vise, men Allardyce har så langt ikke overbevist meg!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #85 på: 29. Des. 2007, 02:42 »
Det går jo overhodet ikke an å sammenligne dagens overgangssummer med den tidens jo, det blir jo helt feil.
Sammenlignet med de fleste klubbene vi ifølge mange her inne skal ligge ovenfor på tabellen, har Big Sam fått betraktelig mindre resurser å rutte for sommeren som gikk.
Når det stadig dukker opp mennesker i fotballverdenen som støtter ideen om å gi Big Sam mer tid, har de et poeng. Og Sir Alex har et jævla godt et akkurat i det intervjuet der, både når det gjelder Sir Bobby og situasjonen i Newcastle per dags dato. Oddsen for at vi skal få inn en overhodet "brukebar" manager dersom vi sparker Big Sam nå er svært høye.
Nå må noen snart begynne å se hvordan denne destruktive tankegangen ødelegger så forbanna rundt hele jævla klubben.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #86 på: 29. Des. 2007, 10:44 »
Uansett hva dere sier så hadde Sir Bobby Robson og Sam Allardyce forskjellige utgangspunkt da de tok over uansett hva en spiller kostet den gang i forhold til nå!

Det er greit at dere Allardyce tilhengere er fornøyd med resultatene og fotballen som blir spilt, men det kan dere ikke forvente at alle er. Når vi spiller borte mot lag som Fulham, Wigan, Derby, Sunderland og så vidt klarer å produsere en eneste sjanse i de kampene, da er det noe som er galt!

Når i tillegg Alex Ferguson åpner kjeften og stikker den røde nesa si inn saker som han ikke har noenting med, og kommer med usaklige kommentarer som at vi fans forventer å vinne 5-0 hver kamp og hver gang laget vårt taper er manageren under press ::) Da skal vi liksom ta den mannen seriøst ??? Dette er samme mann som gikk ut å skrøt av potensialet til Steve McClaren og forsvarte han da han ikke klarte å få England til EM!

En god manager klarer å utnytte ferdighetene til hver enkelt spiller. Greit at det å sette de inn i sitt system å spille sin type fotball er ønskelig, men når Allardyce ikke har spillerne til å spille slik han ønsker med en gang, må han vise at han også kan spille en annen type fotball og være litt fleksibel med en gang å heller overføre sin spillestil gradvis, ettersom han får resultater og flere nye spillere!

Slik det virker med Allardyce har han kun èn måte å spille fotball på, ikke særlig seerverdig! Kan godt hende at han i løpet av 2-3 år vil klare å få sving på NUFC, men det er ingen garanti, og jeg har lite lyst til å se flere sesonger med slik begredlig og frustrerende fotball som vi spiller til dags dato!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #87 på: 29. Des. 2007, 11:11 »
Det er skremmende at ein ikkje skaper sjangser mot det dårligeste laga i PL. Det er sånne kamper som skal vinnes. Ikkje Chelsea Borte.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #88 på: 29. Des. 2007, 11:57 »
Er ikke så rart Sir Alex går ut og støtter Allardyce. Ferguson hadde heller ikke den store suksess den første sesongen. Har hørt at han ikke var så langt unna sparken faktisk. Men han fikk fortsette og du ser hvor de er nå. Hvis vi skal tilbake i topen er kontinuitet et nøkkelord.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #89 på: 29. Des. 2007, 12:14 »
Enig med Alex Ferguson her:

Sir Alex:

http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/newcastle/article3105861.ece

Så er Sir Alex Ferguson nok en gang ute å forsvarer en godt likt kollega!

Sist var det Steve McClaren som fikk skryt og støtte av Ferguson til tross for at han misslykket totalt i å få England til EM sluttspillet.

Tror ikke det er noen som forventer at vi skal vinne hver kamp 5-0 som han sier! Men hva med kansje å skape noen sjanser mot de svakere lagene vi til nå har møtt?

Spillemessig har vi vært katastrofale omtrent hele sesongen (noen lyspunkt selvsagt, men veldig få) og spesielt på bortebane.
Det er helt greit å gi en manager tid på å bygge noe, også Allardyce, men dette må han skaffe selv og ikke hele tiden snakke om hvor mange år han trenger på seg til dette! Blir for defensivt!

Forventer ikke gull, forventer ikke CL, men progresjon!!  ;)

Ja huff tenk å støtte kollegaer. At han kunne støtte Bobby Robson den gangen han var ute i hardt vær som Newcastle manager er for meg en gåte.

La oss sparke Big Sam med det samme. Det står flust av langt bedre managere som venter på denne fantastiske jobben.