20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Gi Big Sam sparken?

Ja, spark han langt ut av SJP!
17 (26.6%)
Nei, gi mannen mer tid!
32 (50%)
Usikker
15 (23.4%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 09. Jan. 2008, 19:11

Skrevet av Emne: Big Sam out?  (Lest 29205 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Big Sam out?
« Svar #45 på: 27. Des. 2007, 18:44 »
Jeg forstår meg rett og slett ikke på enkelte her inne, hva faen forventer dere av Big Sam i hans første sesong? Trodde dere seriøst at vi kom til å være med å slåss om CL? Dere sammenligner med O`Neill, Svennis og Moyes. Everton har også hatt dårlige sesonger under Moyes, men de har gitt han TILLITT OVER TID, Villa var ikke gode i fjor med O`Neill, Svennis har hatt en meget god start med City men når sesongen er over tror jeg ikke det vil være mange poeng som skiller Newcastle og City. En annen ting er at Svennis har hatt langt større midler tilgjengelig enn Big Sam.

Skal vi bli et topplag trenger vi stabilitet, men halve forumet her er jo så dumme at de tror det bare er å bytte manager i hytt og pine. Neste sesong tror jeg vi har et topp 6 lag, det tar tid å bygge et lag. Dere må ikke glemme at vi var katastrofalt dårlige før Big Sam tok over, det snur ikke bare over natta.

an sparker ikke Bobby Robson??

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 27. Des. 2007, 19:18 »
Jeg forstår meg rett og slett ikke på enkelte her inne, hva faen forventer dere av Big Sam i hans første sesong?

Forbedring er et nøkkelord....
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 27. Des. 2007, 20:30 »
Jeg forstår meg rett og slett ikke på enkelte her inne, hva faen forventer dere av Big Sam i hans første sesong? Trodde dere seriøst at vi kom til å være med å slåss om CL?

Mener du det var feil å sparke Souness og Roeder også da? Fikk ikke akkurat flere sesonger på seg til å skape et godt grunnlag de heller!

Det er heller ikke snakk om å forvente å komme til CL, men å forvente at han gjør det bedre enn sine 2 forgjengere som fikk sparken er da et must, hvis ikke hadde det ikke vært nødvendig å bytte manager i det hele tatt!

Og jeg må spørre deg Abel, hva har Big Sam gjort som har imponert deg så voldsomt at han bør få flere sesonger på seg til å skape dette såkalte kontinuitetet?

Jeg mener Allardyce har seg selv å takke. Fotballmanagere lever av resultater, gode resultater på kort sikt ville gjort at Allardyce også kunne tenke langsiktig.
Men med en så defensiv holdning at han ikke tørr å angripe lag som Derby og Wigan men heller snakker om å bryte ned spillet deres fremfor å spillet sitt eget får meg til å spy!! Slik taktikk er greit mot de store, men det er da for pokker meg forskjell på Wigan og Liverpool, er det ikke??

Du sammenligner også med Svennis, O`Neill og Moyes, men grunnlaget er helt forskjellig, klubbene helt forskjellige og derfor blir det aldri likt. Men for å ta det enkelt, O`Neill tok over ett lag nærmere nedrykk, men har sakte men sikkert bygget laget nærmere toppen uten særlig store transfermidler. Svennis tok over ett møkkalag men fikk nok av penger å handle for, han gjør det også bra! Moyes er et eget kapittel!!

Så er det "oss" da, etter 3 katastrofale sesonger er vi fremdeles på nedre halvdel av tabellen, og nå står de virklige vansklige kampene for tur! Ikke noen flere kamper mot de antatt svakeste (Derby og Wigan), vansklige bortekamper som mot de 4 store (2 hjemme også), Tottenham, Hammers, Villa, Pompey, Everton, alle borte siste halvdel. Dette kan bli vanskligere enn jeg har trodd, og Big Sam har seg selv å takke!!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 27. Des. 2007, 22:18 »
Vi ligger no greit på tabellen(ikke godt nok men heller ingen krise), så da mener eg vi kan gi Sam mer tid, vi kan greie å vente ''litt'' til...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #49 på: 27. Des. 2007, 23:24 »
Big Sam har i motsetning til disse to managerene bevist seg som manager, mens de to faktisk fikk MYE lengre tid enn det Big Sam gjorde.
Newcastle United er ingen sportslig stor klubb lengre. Vi har ikke vært det siden Sir Bobby var manager for oss. Big Sam sa fra dag en at han ikke kom til å gjøre undre på kort sikt, han sa faktisk gang på gang at slik han kom til å gjøre det, han sa faktisk også at denne sesongen kom til å bli veldig prøv-og-feil.
Vi har seriøst sett ingen bedre kandidater til å ta over jobben, og vi er langt fra i noen krise sportslig som mange vil ha det til. Eller, dersom en ser på Newcastle som en klubb som er etablert blant øvre halvdel i PL, så ja, da er det for dårlig. Men Newcastle er en middelmådighet og er ikke i en slik posisjon.
Vi tjener foreløpig svært lite på å lage helvette midt i sesongen per dagens situasjon.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 27. Des. 2007, 23:51 »
Men hva pokker er forbedring da? Og hvor stor forbedring kan vi egentlig forvente? Utover sommeren og høsten har det vist seg at klubbens tilstand, på alle mulige plan, var så ille at vi var på katastrofens rand. Da må vi kanskje nedjustere ambisjonsnivået noe.

Nei, vi har til gode å se virkelig topp class performances fra laget denne sesongen, men vi har samtidig gjort noen ganske gode kamper. Førsteomgangen mot Bolton borte var meget god. Wigan hjemme var en meget, meget god kamp (tatt i betraktning at det er tidlig i sesongen), hvor vi rett og slett bare sleit med effektiviteten foran mål. Vi kan vel ikke si noe annet enn at vi var suverene i den kampen? Tottenham hjemme var en god kamp, hvor vi aldri var særlig truet, selv om vi hadde en periode hvor vi var meget svake og tidvis lot oss rundspille av et svakt Tottenham-lag, som fikk et billig mål. Men vi hever oss igjen mot slutten og vinner kampen komfortabelt 3-1, og det burde i høyeste grad vært mer. Arsenal hjemme var også en flott oppvisning fra vår side, selv om vi staret heller dårlig.

Så hvor stor vekt skal vi legge på de dårlige periodene? Det er selvsagt ikke bra med kamper som mot Portsmout, Liverpool og Wigan hvor vi aldri var interessert i å få noe ut av kampen. Samtlige var crap i de kampene, og vi fikk som vi fortjente. Men alle vet det, og ingen har prøvd å legge skjul på det. Våre to tidligere managere sa uflaks og "jeg vil ikke skylde på skader, men skadene må jo utvilsomt ta sin del av skylda" etter verre opptredener.
Samtidig vet vi at vi nå har en manager som kan sin fotball, han er nøye i sitt arbeid, og han har gjort små, men viktige forbedringer utenfor banen.

Vi er ikke i noen fare for å rykke ned. Vi har 26 poeng på 19 kamper. Vi har ikke dritt oss veldig mye ut. Vi ligger ca. midt på tabellen, varierer mellom 11. og 10. plass, og lagene som ligger foran oss er lag som er like gode som og tidvis bedre enn oss. Blackburn, West Ham, Portsmouth er lag vi gjerne vil ligge foran, men som er på høyde med oss på kvalitet. Vi har ikke verdensklassespillere i laget. Cacapa var god i Frankrike, men er ingen stjerne. Emre har alltid vært god for Tyrkia, men han slet benken i Inter og har vært veldig variabel i Newcastle. Ingen spiller som er spesielt høyt ettertraktet blant de virkelig store gutta. Vi har spennende spillere, og gode spillere. Men er de egentlig veldig mye bedre enn de andre middelhavsfarerne i PL? Og er det grunn til å tro at vi vil få mindre enn 26 poeng på de neste 19 kampene?

Vil ikke 52 poeng på 38 kamper være bra fangst? Vil ikke det være forbedring fra forrige sesong? Skadelista har ikke vært fryktinngytende lang denne sesongen, og vi kan ikke si annet enn at vi har fått mer bredde i stallen, selv om det fortsatt er mye igjen å gå på.
Ved halvspilt sesong er vi langt, langt, langt unna nedrykksstreken, vi kommer ikke til å dale nedover på tabellen utover i januar. De lagene som er rundt oss er like mye jo-jo-lag som oss selv. West Ham kan være veldig gode i det ene øyeblikket for å være elendig i det neste de også. Også West Ham kan finne på å drite på draget mot småguttelag på en dårlig dag.

Med tanke på at vi ikke vil få en bedre manager til å overta med umiddelbar virkning (alle de beste bytter klubb på sommeren, uansett om de er arbeidsledige eller ikke), og at Big Sam så langt har gjort en helt okey jobb, både på og utenfor banen, så ser jeg ingen grunn til å gjøre noe forhastet. Big Sam SKAL sitte frem til sommeren, med mindre det ikke skjer noe helt vanvittig merkelig, noe det er null grunn til å tro, og jeg mener han bør sitte frem til sommeren 2009, som et minimum.

Vi har å gjøre med en som er nøye i det han foretar seg, og som vet hva han gjør. Selv om det ikke alltid gir seg utslag på banen. Men vi må gi ham tid.
Skal vi bli gode, så må vi ha tillit til en manager. Jeg gir blanke i om vi spiller lange baller, det samma gjør jo Hiddink, Lippi, Mourinho og Capello.
Alle tenker de "safety first". Det samme gjør Big Sam. Han er selvfølgelig bare en smågutt i forhold til disse gutta, men slike folk vil ikke røre Newcastle på nåværende tidspunkt, fordi de vet de ikke vil få mulighet til å gjøre sine ting på sin måte.

Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #51 på: 28. Des. 2007, 01:30 »
Jeg er som oftest uenig i dine synspunkter, men dette innlegget tar kaka.¨

Noe av det beste jeg har sett på lang tid. Dette blir et dårlig "ja jeg er enig" innlegg, men slike innlegg bør nesten premieres.
Samme med innlegget på forsiden.
Fantastisk, og jeg er så enig.

Det som uroer meg litt er vel hva Ashley syns om de siste resultatene. Håper at en seier eller et knepent tap mot Chelsea, og seier mot City vil skape litt mer arbeidsro for Sam fremover.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 28. Des. 2007, 01:47 »
Joakim; du ser saken KUN fra EN side.....nemlig den positive!! Hvis du skal gi en helhetsvurdering av Sam Allardyce kan du ikke bare fokusere på det positive, i det innlegget ditt prøver du å få Sam Allardyce til å høres ut som verdens beste manager.....

Hvis man bare skal se det positive i hva managerene gjør, så kunne vel Glenn Roeder sittet fortsatt?

Nei, vi er nødt til å se sannheten i øynene, og ikke se oss blind på en manager som tydelig ikke har det som trengs...
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 28. Des. 2007, 09:46 »
Jeg er enig med Joakim. Når vi ser på hva vi hadde ved sesongstart så er det ikke rart vi er der vi er nå.

Vi har vært skadeplaget i masse masse år. dette er mer eller mindre borte!
-Sam lagde individuelle treningsplaner.
- Innvolverte hele støtte apparatet

Vi ser framover ved våre kjøp
- Stadig linket til ungutter rundt om i verden.
- Utvidet speider nettverket i klubben.

Kjøpte forsvarsspillere
- Cacapa, Faye, Beye Roz. Ikke allle har levd opp til den standaren de har holdt i tidligere klubber, men Big Sam har prøvd! 2 av disse var kapteiner i sine forrige klubber. Og dette skulle jo være et tegn på at man kan ta kontroll i forsvaret.

Vi sliter med spille mønsteret, men dette fungerer tidvis veldig bra, men han mangler nok litt spillere for å få denne stilen perfekt. Dette vil ordne seg.

Gi han 1,5 år til.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #54 på: 28. Des. 2007, 10:58 »
Hva hjelper dette da Erlend så lenge resultatene uteblir? Kan godt hende Allardyce gjør mye bra i jobben sin utenfor banen, men så lenge det ikke hjelper på banen er det desverre til liten nytte!

Roeder hadde også mange gode tanker, spesielt dette med å kjøpe unge spillere slik at laget ville være slagkraftig om noen år! Men så lenge han ikke ga seg selv tid nok til å gjennomføre "drømmen sin" gjennom resultater på kort sikt måtte han selvfølgelig gå!

Souness også hadde sine positive sider, blant annet ved å klare å hente "store navn" og gode spillere til klubben, men slet jo med å få dem til å prestere!
Men en liten sammenligning med Allardyce kan han få: Allardyce ledet Bolton fra Championship til 6. plass i serien, ikke værst det. Men Souness ledet Blackburn fra Championship til 6. plass i serien, pluss at han også vant Liga Cupen! Ikke dårlig det heller!

Det som forundrer meg litt er også hvor lett kamp program vi har hatt første halvdel av sesongen og hvor lite poeng vi har klart å skrape sammen.
Jeg ber de som tror at dette ikke kan bli værre sette seg ned å se på det gjenstående kamp programmet siste halvdel av sesongen.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #55 på: 28. Des. 2007, 11:10 »
Hva hjelper dette da Erlend så lenge resultatene uteblir? Kan godt hende Allardyce gjør mye bra i jobben sin utenfor banen, men så lenge det ikke hjelper på banen er det desverre til liten nytte!

Roeder hadde også mange gode tanker, spesielt dette med å kjøpe unge spillere slik at laget ville være slagkraftig om noen år! Men så lenge han ikke ga seg selv tid nok til å gjennomføre "drømmen sin" gjennom resultater på kort sikt måtte han selvfølgelig gå!

Souness også hadde sine positive sider, blant annet ved å klare å hente "store navn" og gode spillere til klubben, men slet jo med å få dem til å prestere!
Men en liten sammenligning med Allardyce kan han få: Allardyce ledet Bolton fra Championship til 6. plass i serien, ikke værst det. Men Souness ledet Blackburn fra Championship til 6. plass i serien, pluss at han også vant Liga Cupen! Ikke dårlig det heller!

Det som forundrer meg litt er også hvor lett kamp program vi har hatt første halvdel av sesongen og hvor lite poeng vi har klart å skrape sammen.
Jeg ber de som tror at dette ikke kan bli værre sette seg ned å se på det gjenstående kamp programmet siste halvdel av sesongen.

Konge inlegg!!.Totalt enig hva som er sagt her

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #56 på: 28. Des. 2007, 11:14 »
Kan noen si meg hva det hjelper å kvitte seg med Sam nå da??

Vi har et helvettes tøft program denne vårsesongen, og vil etter all sannsynlighet ikke klare å komme til europa med eller uten Big Sam. Hvis vi kvitter oss med han nå så bruker vi en måned på å erstatte han, og vi vil bare vente på at den nye sesogen skal starte. Hvorfor kan vi ikke heller la han få sitte ut sesongen, en sesong som allerede er ødelagt, og se om han klarer å få dreis på det? Hvis vi ikke ser noen tegn til forbedring, da kan vi kvitte oss med han i Mai, og få inn en ny manager før sommerensovergangsvindu. Det må da være bedre???

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #57 på: 28. Des. 2007, 11:49 »
Jeg kan komme med min mening kesse.

Jeg mener Big Sam ikke har forbedret oss en dritt, og spillemessig har vi vel ALDRI vært svakere. Han gjør noen utrolig rare taktiske valg og jeg setter spørsmålstegn ved hans evne til å snu kamper underveis når det går dårlig. Når han i tillegg er så defensiv at han ikke tørr å angripe de dårligste lagene i ligaen sier det meg det meste! Kan en annen manager snu dette med en gang? Ja uten tvil!

Ved bytte manager nå vil Ashley og Mort få muligheten til å hente inn sin mann, gi han et overgansvindu og frem til sommeren å sortere ut sine valg og hvilke spillere han vil satse på videre.
Vi vil mest sannsynlig få se et mer offensivt lag som benytter seg av spillernes kvaliteter fremfor å sette dem i et system og posisjon hvor de ikke hører hjemme og som de ikke kan få utnyttet kvalitetene sine, Allardyce er fæl til dette!

Det er få forandringer som skal til for at jeg skal bli fornøyd igjen, men å sette seg ned i sofaen med kompiser og en kald øl å kunne se et litt mer offensivt Newcastle som tørr å angripe, tørr å spille fotball, ja det er et must for meg!

Om dere kesse vil se an Allardyce litt til eller ut sesongen innebærer det at han skal sitte gjennom januarvinduet også, ikke sant? Men tror du Ashley og Mort er interessert i å gi han transfermidler når de tviler på han? Er det ikke bedre å få inn en annen da?

Om det er slik at Allardyce har styrets fulle støtte forventer jeg STORE utskiftninger i spillergruppen nå i januar. Er for mange spillere i dagens tropp som ikke passer inn i Allardyce sitt spillesystem, blant disse er Emre, Owen og Martins! Og er det slik at han får lov til å gjøre denne forandringen forventer jeg å se vesntlig bedre resultater sistehalvdel av sesongen!

Det var noen her inne (inkludert meg) som også ville gi Roeder ut sesongen, men den pipa fikk en annen lyd ettersom den ene begredlige kampen etter den andre ble spilt!  ;)
« Siste redigering: 28. Des. 2007, 11:55 av Frode »

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 28. Des. 2007, 12:35 »
det er gret. vi kan sparke manageren hver 3 kamp. da får vi hele tiden den ny manager effekten.  Det er jo forresten denne effekten vi ser i de 2 lagene som vi nettop har møtt. de har nye ledere som har skapt entusiasme i laget. men de kommer å slite like mye når det er gått noen måneder.

Resultatene har ikke uteblitt denne sesongen. problemet vårt denne sesongen er at enten vinner vi en rekke, eller så taper vi en rekke. og da bølger vi i positivitet eller negativitet her inne. jeg var forberedt på tap mot Derby, men Wigan trodde jeg vi skulle slå. Og jeg er nesten helt garantert sikker på at Chelsea blir slått... Vi er ikke et stabilt gått lag ennå! men når vi lar roen senke seg over klubben. og vi får de 2-3 spillerne vi trenger så er vi der.

Jeg har all mulig tro på Big Sam. Han har tilitt hos spillerne og viser seg som en karismatisk figur på benken. En leder jeg tror vi kan dra nytte av:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 28. Des. 2007, 13:04 »
det er gret. vi kan sparke manageren hver 3 kamp. da får vi hele tiden den ny manager effekten.  Det er jo forresten denne effekten vi ser i de 2 lagene som vi nettop har møtt. de har nye ledere som har skapt entusiasme i laget. men de kommer å slite like mye når det er gått noen måneder.

Det er ikke snakk om å sparke managerne etter hver 3. kamp, og det er heller ikke snakk om en managereffekt, men en god manager holder lenger ut enn dine 3 kamper!
Man kan ikke bortforklare håpløse opptredener med at motstanderne har byttet manager, den holder ikke mål!

Resultatene har ikke uteblitt denne sesongen.

Seriøst man! Mener du vi har vært gode? Er du fornøyd?
Det er jo derfor Allardyce er hett stoff i de engelske avisene for tiden, fordi vi underpresterer resultatmessig og veldig spillemessig!

Han har tilitt hos spillerne og viser seg som en karismatisk figur på benken.

Ikke vær for sikker på denne! Har vært i media tidligere denne sesongen, og er blusset litt opp igjen nå! Etter hva jeg har lest og forstått er spillergruppen ganske splittet på synet av Allardyce sine valg av blant annet kaptein og spillestil!
Om det er avis snakk vites ikke, men jeg ser heller ikke at det ser ut som om spillerne gir alt for vår manager for tiden...........