20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Gi Big Sam sparken?

Ja, spark han langt ut av SJP!
17 (26.6%)
Nei, gi mannen mer tid!
32 (50%)
Usikker
15 (23.4%)

Stemmer totalt: 62

Avstemning er avsluttet: 09. Jan. 2008, 19:11

Skrevet av Emne: Big Sam out?  (Lest 29170 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Big Sam out?
« Svar #30 på: 27. Des. 2007, 00:01 »
Ja, om vi sparker Allardyce blir vi helt sikkert managerløse! Ingen som vil ta over klubben da, og ihvertfall ingen gode! ;D
Da snakker vi krise....  ;)

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 27. Des. 2007, 00:02 »
Hvis vi skal klare å få en toppmanager så må Ashley bruke seriøse penger, men jeg er usikker på om han faktisk er villig til det. Vi har ikke sett noen store tendenser til det enda, men han jo fortsatt fersk i sjefsstolen.
Jeg tror grunnen til dette er at Ashley i utgangspunktet er usikker på Big Sam. Dermed vil han ikke pøse ut masse penger til en manager han kanskje kommer til å kvitte seg med ganske raskt. Hvis BS får sparken nå og Ashley får på plass den mannen han ønsker, er jeg sikker på at han virkelig vil åpne lommeboka.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 27. Des. 2007, 00:05 »
Ja, om vi sparker Allardyce blir vi helt sikkert managerløse! Ingen som vil ta over klubben da, og ihvertfall ingen gode! ;D
Da snakker vi krise....  ;)

Det har da heller ingen sagt, men vi må være noe realistiske mtp på manager. Og Martin Jol er hvertfall klar til å ta over jobben.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 27. Des. 2007, 00:11 »
Jol kan vi alltids få, ikke det verste valget etter min mening. Da får vi hvertfall offensiv fotball :)

Jeg skal ikke forsvare Big Sam altfor mye, for jeg er blitt litt lei de mange underlige valgene han foretar seg. Men hovedproblemet for min del er nettopp dette med å finne en som er bedre enn Sam. Da tenker jeg ikke enda en "unproven" manager, men en med resultater å vise til ! Hvis Hiddink eller Lippi står klare til å ta over, ja, da er det greit. Men å sparke Sam uten å ha en toppklasse manager klar til å ta over, det tror jeg ville vært døden, rett og slett!

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #34 på: 27. Des. 2007, 01:04 »
Big Sam etter kampen:

"We have to handle pressure" - "Fans Right to be upset" - "You expect an reaction, and I don't blame the fans" - "If I was them I would been singing what they sang, because we're not good enough".

Han gjemmer seg i allefall ikke bak en dårlig unnskyldning - DET skal han ha!

Etter hva jeg har lest så sang fansen "Attack, Attack, Attack" til laget ved pause - og etter målet sang de "We're Shit, and we're sick of it".
Nå gjenstår det å se om laget responderer på lørdag mot Chelsea som sliter med en del suspensjoner og skader. Likevel er de mer enn gode nok til å slå oss. Wigan klarte det, og "reservene" til Chelsea er bedre enn de... Arsenal's unggutter klarte også å slå oss. Tipper Big Sam får høre det fra Chelsea fansen om vi skulle bli slaktet på brua. Er redd en del av "våre egne" vil stemme i da...

Men jeg er fortsatt mer villig til å la han fortsette MINST ut sesongen, dersom Mr.Ashley ikke har ett ess i ermet.

Han sto sammen med fansen også idag (ifølge enkelte medier) og har nok fått en del klare meldinger fra fansen om hva han bør foreta seg vil jeg tro.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #35 på: 27. Des. 2007, 09:00 »
Houlier nei takk, herregud mannen kjøpte da bare søppel så lenge han var i Liverpool..
Werders manager, ja takk, en offensiv tenkende manager, litt alla keegan..
Hiddink, herregud JA TAKK
Mourinho, JA TAKK
Strackan, nei himmel å hav.. Holde seg langt vekke..
Min favoritt før vi ansatte Allardyce var RAMOS, han er bare utrolig dyktig..
Det finnes absolutt flere..
Lippi, Klinsmann, Vannet galer osv osv..
Men jeg er for Allardyce ut sesongen, men time vil show ::)
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 27. Des. 2007, 15:37 »
Så lenge Sam Allardyce ikke tørr å vinne men er mer redd for å tape fotballkamper blir dette veldig vanskelig for han. Ikke bare blir det vanskelig å skrape sammen nok poeng, men også å vinne over supporterne.

Begynner å bli lei av å ha en manager uten noen offensiv spillestil, som ikke har begrep om hvordan laget skal klare å angripe motstanderne.
Skal jeg være helt ærlig ser jeg faktisk ikke store forskjellen og forbedringer fra Allardyce til hans 2 forgjengere Roeder og Souness. Vi er fremdeles på nedre halvdel av tabellen og nå står det ekstremt mange vansklige kamper for tur. Vi har Manu og Chelsea 2 ganger hver igjen samtidig som 2 bortekamper mot Arsenal og Liverpool. På den annen side har vi møtt Derby og Wigan 2 ganger hver allerede, vi fikk 4 poeng ut av de 12 mulige der!!

Så lenge vi fremdeles står i den samme gjørma og ikke ser noen forbedringer synes jeg Ashley og Mort må gjøre noen grep, gjerne få inn sin egen mann om det er det de ønsker!!

Hvorfor skal Allardyce på død og liv få lenger tid enn sine forgjengere?

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #37 på: 27. Des. 2007, 16:33 »
Big Sam har forsatt min støtte. Selv om det har vært mange dårlige kamper i det siste kan vi jo se på Arsenal og Blackburn kampen som en liten "opptur". De fleste managere trenger tid, og vi må rett og slett forsatt vente å se på utfallet.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #38 på: 27. Des. 2007, 16:39 »
Med tanke på det tøffe kampprogrammet fremover, og i tillegg så kommer Spurs stormende bakfra, begynner det å se stygt ut med tanke på en plass på øvre halvdel. Klarer ikke Sam det samtidig som vi spiller like elendig offensivt mener jeg det er ingen grunn til å la han sitte lenger. Men han skal få mer tid, også lenge vi kjemper rundt 8-10 plass så skal han sitte ut sesongen
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #39 på: 27. Des. 2007, 16:42 »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #40 på: 27. Des. 2007, 16:43 »
Jeg tror ikke vi faller så veldig mye lenger ned på tabellen. Men med den formen vi har hvist i det siste, og det tøffe kampprogrammet vi har så ser jeg ikke bort i fra at vi fort kan ende på en plass mellom 12-14. Og det må vel sies å være en svært skuffende sesong for vår del.

Edit:

http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,2483_3007353,00.html

En kritisk artikkel om Newcastle fansen fra Teamtalk.
« Siste redigering: 27. Des. 2007, 16:58 av kesse »

Noreng

• Gjest
« Svar #41 på: 27. Des. 2007, 17:42 »
Alternativ A:
-La Big Sam sitte ut sesongen uansett hvordan det går, for så å se på sesongen

Alternativ B:
-La Big Sam sitte ut til nyttår, men sparka han i februar/mars/april/mai hvis det går rævva

Alternativ C:
-Sparke Big Sam nå, så den nye manageren får et overgangsvindu

Alternativ D:
-Drite i hele sesongen, la Big Sam sitte, og hente en ny i sommer.

Hva velger dere?

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #42 på: 27. Des. 2007, 17:49 »
Big Sam har forsatt min støtte. Selv om det har vært mange dårlige kamper i det siste kan vi jo se på Arsenal og Blackburn kampen som en liten "opptur". De fleste managere trenger tid, og vi må rett og slett forsatt vente å se på utfallet.

selfølgelig skal han få litt tid, men vi spiller jo fortsatt horribel fotball, etter et halvt år med han i stolen. Jeg er en av de som har vært kritisk til han fra starten. Jeg ser overhodet ingen bedring fra i fjor. Og husk vi har hatt et "lett" kamp program fram til nå, hvor hælvete begynner. Og slenge rundt på spillere som han gjør og ødelegge dem er trist å se på.

Jeg er overbist om at hvis vi hadde spilt 4-4-2 med enrique på back og milner og zoggy på kantene fra sesongstart til nå, så hadde vi hatt x antall mere poeng.
lt;3 Newcastle <3

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 27. Des. 2007, 17:55 »
Alternativ A:
-La Big Sam sitte ut sesongen uansett hvordan det går, for så å se på sesongen

Alternativ B:
-La Big Sam sitte ut til nyttår, men sparka han i februar/mars/april/mai hvis det går rævva

Alternativ C:
-Sparke Big Sam nå, så den nye manageren får et overgangsvindu

Alternativ D:
-Drite i hele sesongen, la Big Sam sitte, og hente en ny i sommer.

Hva velger dere?

A og D er jo egentlig prikklike.

Men det må bli A/D eller C, hvis vi først lar Sam sitte i Januar så bør han få ut sesongen. Skal vi kvitte oss med han bør vi gjøre det nå, før overgangsvinduet, men det rekker vi nok ikke. Så med mindre vi ligger ann til å rykke ned bør Big Sam sitte til sommeren, så kan vi ta det derifra .

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #44 på: 27. Des. 2007, 18:14 »
Skulle akkurat til å lime inn artikkelen fra kesse, men du kom meg i forkjøpet. VELDIG gode poenger der, og det er synd og si, men det er rett!
Så lenge vi ikke skulle havne i nedrykksstriden, noe som enda virker svært usannsynlig, bør Big Sam sitte. Både for å kunne bevise at han kan snu dette og fordi det er en uhyre dårlig tid til å gjøre det på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida