20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Ons 26.12 Wigan Athletic- Newcastle United 16.00  (Lest 50982 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Ons 26.12 Wigan Athletic- Newcastle United 16.00
« Svar #300 på: 26. Des. 2007, 18:26 »
Jeg vet at vi muligens trenger kontinuitet osv..
Jeg er fullstendig klar over at Allardyce har hatt suksess med Bolton og bør få tid
Jeg er sikker på at enkelte spillere trenger mer tid enn andre og at alle ikke kan være i form hele tiden

Men samtidig på en dag som denne må det være lov å si seg misfornøyd! I løpet av de siste 10 kampene har jeg bare fått med meg 1 kamp som kan kalles god (1-1 mot arsenal) og 2 kamper som kan kalles godkjent + (birmingham og fulham seierne, men vi spilte dårlig de kampene og). Jeg har lenge prøvd å se bort ifra det spillemessige fraværet av spill og fokusere på resultatene så lenge de var der sånn noenlunde. Men i dag slo det meg at det kanskje er en sammenheng mellom hvordan man spiller og hva resultatet blir. For å sanke kun 1 poeng hjemme mot Derby og borte mot Wigan til sammen, kan knapt kalles noe annet enn bedre enn null poeng. Et managerbytte vil neppe løse noe over natta, men det er klart at Sam har noe å jobbe med dersom han fortsatt vil være Newcastle manager neste sesong!
« Siste redigering: 26. Des. 2007, 18:27 av VepsoO »
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #301 på: 26. Des. 2007, 18:27 »
Dette fører ingen vei. Vi skal være heldige om vi holder oss i PL med dette spillet her. Jeg ser bare ett lag som spiller dårligere enn Newcastle om dagen, og det er Fulham. Å gjøre det bra i managerstolen til Newcastle er ikke umulig. Se på Bobby Robson. Han klarte det. Spille underholdene, skaffe resultater, fremgang, håp om noe. Med Allardyce er alt det stikk motsatte: spille umenneskelig tragisk, ikke skaffe resultater, motgang og jævelskap, og ikke et fnugg av håp. Det Newcastle presterer om dagen har jeg aldri sett maken til før. Fatalt dårlig er det. Det er nesten så jeg ikke tror det. Det tidligere målfarlige og underholdene Newcastle har blitt til Fulham 2. De som fortsatt forsvarer Big Sam med nebb og klør, hva skal nå til for å vippe dere over på den andre siden? Har dere enda ikke sett bunnen av lavmål?

Hehe, godt sagt  ;) Hva er det vi har nå, Arsenal, Man Utd, Chelsea borte, Bolton og Man C hjemme iløpet av neste måned. Tror vi kan gi ordet lavmål ny mening etter vi er ferdige med den lista

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #302 på: 26. Des. 2007, 18:27 »
Bare for å svartmale det som allerede er svartmalt: 1 omgangen mot Arsenal var meget dårlig. Det var 2 omgangen som var bra.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

KingKev

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #303 på: 26. Des. 2007, 18:28 »
Skjønner virkelig ikke dere som vil ha han vekk. Ser dere ingen forbedring av spillet i kamper i år i.f.t under Roeder i fjor?
Sam sa sjøl at han vil ikke få noe umiddelbar suksess.
Vi trenger litt kontinuitet.
Dere dømmer kun fra enkeltkamper hvor sinnet deres koker opp fordi vi ikke greier og vinne.
Sesongen er bare halvspilt og det er mange kamper å ta poeng i.

Jeg ser dessverre ingen forbedring, og rent spillemessig har vi faktisk blitt verre. Det er hardt å innrømme det. Jeg var sterkt kritisk til Roeders disposisjoner, men vi prøvde i alle fall å spille fotball iblant under ham - i det minste på hjemmebane. Mentaliteten er også fullstendig feil når Big Sam sier før kampen at vi skal "stoppe Wigans spill", hva med å fokusere på vårt eget spill og eget lag? Slik jeg ser det nå, så tror jeg Sam er en slags ny Dalglish. Utrolig feig mentalitet, kjedelige kamper over hele fjøla, men en ting positivt har de til felles. De kan kjøpe gode spillere som forhåpentligvis den neste manageren får nytte av. Kenny hentet Solano, Hamann, Given, Speed bla. Av Sams kjøp ser jeg skikkelige gode spillere i Beye, Faye, Enrique..

Kontinuitet? Nei, jeg er så lei av det ordet. Kontinuitet for kontinuitetens skyld, hva er poenget med det da? Hadde man i det minste sett en viss progresjon rent spillemessig så..

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #304 på: 26. Des. 2007, 18:31 »
Det er en veldig vesentlig ting Allardyce IKKE forstår!!!

ANGREP ER DET BESTE FORSVAR! Er det så ufattelig mye å be om at vi skal ta tak i kamper, PRØVE å spille fotball, utnytte spillernes styrker offensivt!

"Hvis vi har ballen, scorer ikke motstandern" Hilsen Nils Arne Eggen
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Doffi

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #305 på: 26. Des. 2007, 18:31 »
det er ikke snakk om og klikke etter enkelt kamper, vi har spilt så sinnsykt dårlig meste parten av sesongen, og flere av seierne har vært heldige, mens tapene derimot stort sett har vært fortjent. dette er rett og slett helt på trynet. vi må ha straffe eller corner for og score, vi klarer rett og slett ikke spille fotball.

Nå har det godt et halvt år, og pilen peker nedover, når den egentlig skulle peket oppover. Big Sam BØR få sparken.
lt;3 Newcastle <3

Nikolaien

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #306 på: 26. Des. 2007, 18:32 »
Kontinuitet ja, men ikje berre for navnets skyld. Arsenal, Man Utd , og BOLTON til i fjor ja...

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #307 på: 26. Des. 2007, 18:32 »
Enda en ting å skyte inn: Spesielt Roeder hadde en mye svakere tropp å ta av enn det Big Sam har. Under Roeder florerte det av skadet og vi hadde minimum 6-8 spillere ute til enhver tid.

Sam handlet inn 9 spillere i sommer som gjør at vi har en mye sterkere tropp enn under Roeder. Men Sam får desverre ikke ut potensiale i troppen. Vi har et lag som helt klart skal være med å kjempe i toppen. Men det kommer ikke til å skje under Big Sam.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #308 på: 26. Des. 2007, 18:33 »
Lør 29.12 - Chelsea B
Tir 01.01 - Man City H
Søn 06.01 - Stoke B
Lør 12.01 - Man Utd B

Kan egentlig ikke se hva annet enn avansement i FA-Cup vi skal få til fremover hvis vi fortsetter på samme fjøla
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #309 på: 26. Des. 2007, 18:36 »
Enda en ting å skyte inn: Spesielt Roeder hadde en mye svakere tropp å ta av enn det Big Sam har. Under Roeder florerte det av skadet og vi hadde minimum 6-8 spillere ute til enhver tid.

Sam handlet inn 9 spillere i sommer som gjør at vi har en mye sterkere tropp enn under Roeder. Men Sam får desverre ikke ut potensiale i troppen. Vi har et lag som helt klart skal være med å kjempe i toppen. Men det kommer ikke til å skje under Big Sam.

Faktisk et godt poeng! Eneste forskjellen jeg kan se er at vi er bedre defensivt til tider og at stallen er større slik at vi slipper å bruke Pattison og Ameobi. Men spillemessig ligger vi i mange kamper godt under det som var gjennomsnittet sist sesong

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #310 på: 26. Des. 2007, 19:21 »
Trur desverre dette blir nok eit tap, og det skulle ikkje forundre meg om det var ei perle frå 30 meter i vinkelen, eller eit slapt skudd frå 16 meter som Given er for treig å reagere på.  Synst Given har vore ein heilt annan keeper etter skaden som han fikk med kollisjonen med Harewood i forrige sesong. Virkar som han er for treig med å få hendene i full stretch. Han slepper inn alt for mange langskudd. Trur det ikkje var utan grunn at Gerrard opna kampen mot oss å fyre av 3 skudd i dei første 15 minuttane.  MEN det skal også seiast at presset er alt for dårleg hos Newcastle. Det irriterer meg jævligt.

Hadde vore typisk at dei 10 beste måla når sesongen var over, var nettopp mot vårt Newcastle.

Fekk vist delvis rett der.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #311 på: 26. Des. 2007, 20:20 »
Dette fører ingen vei. Vi skal være heldige om vi holder oss i PL med dette spillet her. Jeg ser bare ett lag som spiller dårligere enn Newcastle om dagen, og det er Fulham. Å gjøre det bra i managerstolen til Newcastle er ikke umulig. Se på Bobby Robson. Han klarte det. Spille underholdene, skaffe resultater, fremgang, håp om noe. Med Allardyce er alt det stikk motsatte: spille umenneskelig tragisk, ikke skaffe resultater, motgang og jævelskap, og ikke et fnugg av håp. Det Newcastle presterer om dagen har jeg aldri sett maken til før. Fatalt dårlig er det. Det er nesten så jeg ikke tror det. Det tidligere målfarlige og underholdene Newcastle har blitt til Fulham 2. De som fortsatt forsvarer Big Sam med nebb og klør, hva skal nå til for å vippe dere over på den andre siden? Har dere enda ikke sett bunnen av lavmål?

Og her kommer dette med kontinuitet inn i bildet igjen. Robson førte oss til to 11. plasser før vi tok steget opp blandt de tre-fire beste. Det er dette Allardyce egentlig også burde få muligheten til, selv om jeg er en tanke mer skeptisk nå enn etter Fulham-kampen.

Og jeg mener at underholdningen får komme i annen rekke. Det er resultatene som til syvende og sist teller. Når det er sagt er det mye triveligere å tape med 1 mål i en målrik kamp der laget har storspilt, framfor kamper ala dagens.

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #312 på: 26. Des. 2007, 20:27 »
nei det er helt vanvittig med den brede stallen vi har tross skader. mye av rasket vårt er kanskje ikke like sultne og noe avdanka. vi snakker her om butt, geremi, cacapa og smith. en manager med ambisjoner om suksess henter ikke inn slike spillere, unntatt big sam og souness da. for meg er det en tragedie å tape for et lag som wigan, men samtidig ikke overraskende i det hele tatt. motstanderne presser bare litt høyt slik at newcastle ikke får satt spillet sitt, og dermed er gåta løst. selv om vi har en ubrukelig trener med suksess i bolton tror jeg ikke det er riktig å sparke han enda. vi har jo 26 poeng og veien til 42 bør kunne nås.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #313 på: 26. Des. 2007, 20:32 »
Jeg mener faktisk dette er et dyptliggende problem, for vi har spilt slik fotball under 3 managere nå, hvor vi klarer spille bra mot bedre motstand, mens vi ikke makter spille fotball mot lag vi på papiret er mye sterkere enn, samt at vi er fatalt dårlige på bortebane.
Jeg ser alikevel ikke at det løser problemet å gi Big Sam sparken i desember eller januar da vi uansett ikke vil tiltrekke oss noen verdensklasses manager, og at det bare gjengir hvor liten tid enhver manager får i denne klubben isåfall. Det som skjer da er jo at vi ender opp med en engelsk middelmådighet eller Jol eller noe slikt.
Hovedproblemet til Big Sam er rett og slett at han per nå ikke veit selv hva som er oppskriften på seier. Vi har spilt enkelte gode kamper både i 4-4-2 og 4-3-3 denne sesongen, men Big Sam som helt klart helst spiller 4-3-3 har enda ikke det rette spillermaterialet virker det som.
Uansett har vi hatt værre stunder de siste årene, så jeg gidder rett og slett ikke tenke på å sparke Big Sam når det per dags dato ikke har spesielt mange fordeler, samt at det ikke er enorm krise. Ting har faktisk vært værre stilt under to foregående managere enn under Big Sam, selv om alle er enige om at dagens situasjon ikke er holdbar på sikt.
Men Big Sam har igjen bevisst at han med tid er en dyktig manager, ingen kan ta det fra han. Og dersom noen hørte på han fra dag 1 da han tok over, sa han at hans mål var langsiktige, og at hans mål for denne sesongen var en forbedring fra fjoråret. Selv om det ikke er veldig mye bedre, er det per nå forbedring.
Så må jeg kommentere innlegget ovenfor, som faktisk kritiserer Butt. Er det en mann som ikke skulle vært vraket i dag er det Nicky Butt, for hans innstilling og innsats var klar mangelvare i dag. Geremi var i utgangspunktet de fleste veldig positiv til, og det var vel ingen som trodde han skulle prestere så elendig. Dessuten, Big Sam fikk svært lite midler i sommer, spesielt med tanke på hva samtlige av hans likemenn som vi kjemper med på tabellen fikk.
« Siste redigering: 26. Des. 2007, 20:34 av Kristoffer Eilertsen »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #314 på: 26. Des. 2007, 20:32 »
Hva har 42 poeng å si?