20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sir Bobby Robson Stand?  (Lest 3564 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sir Bobby Robson Stand?
« på: 19. Des. 2007, 17:37 »
A view from the Gallowgate

Newcastle-supporter Paul Dixon har en egen spalte i The Journal. Denne gangen tar han opp et spennende tema.
Etter at Sir Bobby Robson fikk BBC's Lifetime Achievement Award for et par uker siden, ble det klart for ham at man måtte starte en kampanje for å få omdøpt en tribunedel på St. James' Park etter manageren som sist ga Newcastle-fansen noe å juble for.

Ifølge Dixon bør East Stand være tribunen som får nytt navn.

Hva synes folket? Er det en helt vanvittig dum idé, ettersom mannen tross alt fikk fyken og var altfor snille med våre bortskjemte drittunger som fikk betalt for å spille fotball, eller er det bare å omdøpe Brown Ale Stand til Alan Shearer Stand mens vi først holder på?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sir Bobby Robson Stand?
« Svar #1 på: 19. Des. 2007, 22:17 »
Syns faktisk ikke han har gjort seg fortjent til dette. For all del, en stor manager - men ikke såååå stor. Ferguson bør få en del av Old Trafford oppkalt etter seg, men ikke Bobby Robson...

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 19. Des. 2007, 23:00 »
Spennende tema...jeg har faktisk lurt litt på hvorfor ikke East Stand heter noe mer enn nettopp East Stand...men jeg vet ikke om Sir Bobby har gjort nok, misforstå meg rett...han gjorde en fantastisk jobb og han er en levende legende, men vi vant liksom aldri det trofeet..

At Alan Shearer en gang skal få en tribunedel oppkalt etter seg er udiskutabelt, og la det gjerne bli Gallowgate som får Shearer navnet. Der arbeiderklasse sønnen Alan Shearer fulgte sitt kjære Newcastle fra som ung, og som endte opp med å bli folkehelt, det er en flott historie!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #3 på: 20. Des. 2007, 09:37 »
Føler vel mer at Kevin Keegan fortjener en stand enn Sir Bobby. Enig i at Sir Bobby er en stor manager, men ikke akkurat stor nok for Newcastle. Og man kan vel ikke døpe om etter hvert som klubben før nye "helter". Shearer har fått sin del av stadion i puben som er meeeget bra. Men skulle han etter hvert få en del av stadion oppkalt etter seg er det også helt greit. Men bør holde dette på et "edruelig" nivå og ikke gå helt bananas. Hvis/når Shearer har tatt klubben til seriemesterskap som manager DA kan vi snakke!

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #4 på: 20. Des. 2007, 10:44 »
Kansje noen er for å kalle det Shepard stand da ;)
Nei, la os vente til Shearer kommer folkens. Han fortjener den.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 20. Des. 2007, 15:45 »
Om det først skulle være noen må det bli  King Kev eller Big Al.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 20. Des. 2007, 17:51 »
Jeg vet egentlig ikke om jeg føler Kevin Keegan har gjort seg stort mer fortjent til det enn Robson. For all del, vi har aldri spilt så fantastisk fotball som vi gjorde under hans ledelse, og historien tilsier at vi fikk et vanvittig løft den gangen han spilte for oss også. Og det er Keegan som har gjort Newcastle til et topplag i engelsk fotball. Men jeg synes vel egentlig at Keegan har en langt større posisjon i Liverpools lange historie, enn han har i vår, og jeg mener at er det en plass King Kev skulle fått en tribunedel oppkalt etter seg, så er det på Merseyside, og på Liverpools nye hjemmebane.

Sir Bobby er en geordie. Han forguder denne klubben, og jeg tror Robson bærer like mye nag som fansen over at han ikke greide å hente et trofé hjem til St. James' Park.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 20. Des. 2007, 19:07 »
King Kev elsker jo Newcastle. Det sa han for noen uker siden da han var på visitt i Newcastle jo!
Sir Bobby er stor, men han kan ikke måle seg med King Kev spør du meg. King Kev var en stor spiller og en helt enorm manager for vårs. Han og Alan Shearer er de to største figurene i Newcastle etter at PL ble en realitet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 21. Des. 2007, 20:53 »
Selvfølgelig elsker King Kev Newcastle, men jeg tror det er mer på den måten at klubben, fansen og byen alltid vil ha en helt spesiell plass i hjertet hans, men jeg tror nok han har sterkere følelser for Liverpool. Å oppkalle en tribunedel etter en som ikke er geordie finner jeg vanskelig.

Juicypopz

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #9 på: 23. Des. 2007, 23:37 »
Selvfølgelig elsker King Kev Newcastle, men jeg tror det er mer på den måten at klubben, fansen og byen alltid vil ha en helt spesiell plass i hjertet hans, men jeg tror nok han har sterkere følelser for Liverpool. Å oppkalle en tribunedel etter en som ikke er geordie finner jeg vanskelig.

sant.
Hvis man nevner Kevin Keegan, vil man trekke flest paralleller til prestasjonene i Newcastle eller i Liverpool?
For mange, inkludert meg selv, er det unaturlig å oppkalle en tribune etter han
Toon Toon, Black and White Army !

Hvil i fred, Gary Speed. #Legend

twitter: @Liiedy90

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 24. Des. 2007, 01:13 »
Beklager, men nei, syns King Kev fortjener det så mye mer enn det Sir Bobby gjør.

Juicypopz

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #11 på: 25. Des. 2007, 01:45 »
kanskje han fortjener den mer enn Sir Bobby, men mangelen på titler hos begge er jo fremtredende.
For å få en tribune oppkalt etter seg må vel man ha prestert noe mer. Huff, følte det her ble litt negativt, men til den dag vi ikke har vunnet noen titler større enn Intertoto cupen synes jeg vi bør ha et annet navn på den enn navnet til en manager

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #12 på: 25. Des. 2007, 03:14 »
kanskje han fortjener den mer enn Sir Bobby, men mangelen på titler hos begge er jo fremtredende.
For å få en tribune oppkalt etter seg må vel man ha prestert noe mer. Huff, følte det her ble litt negativt, men til den dag vi ikke har vunnet noen titler større enn Intertoto cupen synes jeg vi bør ha et annet navn på den enn navnet til en manager

Ja, jeg sier jo ikke at vi bør kalle opp en tribune etter noen av de, men dersom det skulle stått mellom en av de ville valget for meg vært enkelt nok King Kev da han har bidratt med mye mer for Newcastle enn det Sir Bobby har.

Juicypopz

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #13 på: 26. Des. 2007, 01:39 »

Ja, jeg sier jo ikke at vi bør kalle opp en tribune etter noen av de, men dersom det skulle stått mellom en av de ville valget for meg vært enkelt nok King Kev da han har bidratt med mye mer for Newcastle enn det Sir Bobby har.

Det er jeg enig i. King Kev skapte jo tross alt laget som jeg "falt" for 8)

Noreng

• Gjest
« Svar #14 på: 27. Des. 2007, 17:43 »
Alberto Luque stand? :)