20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle-Derby 23 Desember. 15.00  (Lest 61743 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Derby 23 Desember. 15.00
« Svar #360 på: 23. Des. 2007, 23:31 »
Vet ikke hva du har i mot Rozehnal Asbjørn, men han har spilt flere gode kamper og vist at han er mer enn kapabel til å holde nivået når han blir enda mer vant til spillestilen osv. Når det gjelder 2. målet vil jeg gi Cacapa like mye skyld (nesten) som Roz. Hans slette inngripen fører til at Rozehnal må over på hans side og prøve å rydde opp. At Miller drar han vekk er noe uflaks for hans del, men heller ikke storartet forsvarsspill. Er enig i den. Men Cacapa har vel hatt sine tvilsomme kamper og blitt byttet ut han også.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #361 på: 23. Des. 2007, 23:34 »
Given 4
Beye 7
Cacapa 6
Rozehnal 4
N`Zogbia 6
Smith 5
Barton 5
Butt 5
Milner 7
Viduka 8
Martins 6
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #362 på: 23. Des. 2007, 23:36 »
Vet ikke hva du har i mot Rozehnal Asbjørn, men han har spilt flere gode kamper og vist at han er mer enn kapabel til å holde nivået når han blir enda mer vant til spillestilen osv. Når det gjelder 2. målet vil jeg gi Cacapa like mye skyld (nesten) som Roz. Hans slette inngripen fører til at Rozehnal må over på hans side og prøve å rydde opp. At Miller drar han vekk er noe uflaks for hans del, men heller ikke storartet forsvarsspill. Er enig i den. Men Cacapa har vel hatt sine tvilsomme kamper og blitt byttet ut han også.

Cacapa har heller ikke vært prikkfri. Kampen mot Pompey hadde fått Bramble til å sett ut som Nesta. Ellers blir det håpløst å snakke om uflaks.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #363 på: 23. Des. 2007, 23:38 »

Cacapa har heller ikke vært prikkfri. Kampen mot Pompey hadde fått Bramble til å sett ut som Nesta. Ellers blir det håpløst å snakke om uflaks.

Flaks og uflaks er og har vel alltid vært en sentral del i fotball og idrett generelt... :P

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #364 på: 23. Des. 2007, 23:40 »

Flaks og uflaks er og har vel alltid vært en sentral del i fotball og idrett generelt... :P

Bramble  har med andre ord hatt fryktelig mye uflaks i sin karriere som PL spiller. Trodde aldri jeg skulle si det, men vi kunne likeså greit ha gitt Bramble en ny 1-års kontrakt framfor å sløse bort 30 millioner på Roz.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #365 på: 23. Des. 2007, 23:41 »
Det er så lett for oss fans å se hva som er feil :P.  Hva manageren skal gjøre.Hvem som skal være i lagoppstillingen osv. Lagoppstillngen er f.eks mye diskurert. Sam tar nok ikke bare ut laget hvordan spillerne gjorde sist kamp. Det av henger mye hva dem gjør på trening også. Å hvordan spillerne gjør der. Vet ikke vi supportere.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #366 på: 23. Des. 2007, 23:44 »
Det er så lett for oss fans å se hva som er feil :P.  Hva manageren skal gjøre.Hvem som skal være i lagoppstillingen osv. Lagoppstillngen er f.eks mye diskurert. Sam tar nok ikke bare ut laget hvordan spillerne gjorde sist kamp. Det av henger mye hva dem gjør på trening også. Å hvordan spillerne gjør der. Vet ikke vi supportere.

Er nok ingen umulighet at Smith scorer mye på trening når man vet hvilke forsvarspillere han får bryne seg på..

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #367 på: 23. Des. 2007, 23:46 »
Bramble  har med andre ord hatt fryktelig mye uflaks i sin karriere som PL spiller. Trodde aldri jeg skulle si det, men vi kunne likeså greit ha gitt Bramble en ny 1-års kontrakt framfor å sløse bort 30 millioner på Roz.

Nå var det vel heller episoden som førte til 1-2 i dagens kamp vi snakket om, ikke Brambles utallige mindre, større og katastrofale inngrepner i svart og hvitt.

Og selvsagt er det Sam Allardyce som skal ta ut laget, og vet hvem som bør spille. Det burde det ikke være tvil om.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #368 på: 23. Des. 2007, 23:48 »
Selv jeg kjøpte en drakt med Rozenhal på. Jeg bærer ikke nag av det. Det er sikkert derfor han har vært litt rusten. ;D ;D

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #369 på: 23. Des. 2007, 23:50 »
Selv jeg kjøpte en drakt med Rozenhal på. Jeg bærer ikke nag av det. Det er sikkert derfor han har vært litt rusten. ;D ;D

Kanskje han burde kjøpe seg en pall med stålull. Det hjelper mot rust, og er i tillegg ikke så altfor dyrt.
« Siste redigering: 23. Des. 2007, 23:55 av Asbjørn »

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #370 på: 23. Des. 2007, 23:50 »
Rozehnal har da ikke spilt flere gode kamper for oss ??? Synes nesten han helt fra begynnelsen har vært feig og pysete i duellene, ukonsentrert og slurvet mye med pasningene i det oppbyggende spillet. Dette skal jo være noe av det han normalt sett skal være god på.

Det er nok på tide nå å gi Rozenhal en lengere pause slik at han kan gå i seg selv og vise klasse ved å komme sterkere tilbake neste gang, om han har kvalitetene og mentaliteten til det......
« Siste redigering: 23. Des. 2007, 23:52 av Frode »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #371 på: 24. Des. 2007, 00:02 »
Well done, Tønsberg! Selv synes jeg Milner har respondert på en god måte etter at han havnet på ryggen min.

Jeg synes det blir altfor lett å peke på forsvaret og si at HER ligger årsaken til at vi slipper inn tidlige mål og billige mål, og at vi bare greide 2-2 mot bunnlaget Derby, som av en eller annen merkelig grunn har hatt et veldig godt tak på oss denne sesongen.

Som Big Sam sier, vi kunne ledet 2-0 på det tidspunktet Derby tok ledelsen 1-0. Vi kunne ledet 4-1 på det tidspunktet Derby scoret 2-1.

At vi blir rystet når vi havner under to ganger i en kamp man kan tilgi spillerne for å føle at de dominerer er ikke overraskende. Vi er fortsatt ustabile, vi er fortsatt skjøre. Det er som et krystallglass, det er veldig skjørt og det skal ikke mange rystelsene til før det knuses. Vi tåler forsåvidt å komme under tidlig i kampen nå. Vi har lært oss å slå tilbake. Men hvis vi havner under to ganger, så blir situasjonen en helt annen. Hadde det ikke vært for noen få ildsjeler og en veldig dårlig motstander, så hadde vi tapt denne kampen.

MEN, problemet er todelt. Vi scorer altfor få mål offensivt. Angrepene i denne kampen var ikke så fryktelig ille frem til vi kom inn i Derbys 16-meter, og vi hadde en del av de situasjonene, men vi utnyttet dem ekstremt dårlig. Vi bør ikke trenge 10 sjanser for å score ett mål. Hvis vi kan redusere oss ned til fire sjanser, ett mål (som jeg kaller Drillo-statistikk), så begynner det å likne på noe.
Men da er det viktig at vi tetter igjen bakover. Vi opptrer altfor nonchalante defensivt. Det gjelder ikke bare Rozenhal. Også Cacapa må ta sin del av skylda for det. Og på førstemålet var det vel blant annet hardhausen Barton ("I'm not here to make friends"), som var milevis unna ballfører, og dermed lot Barnes få komme til et altfor enkelt, men godt utført skudd. Alle spillerne har en jobb å gjøre defensivt, og ingen har skjøttet den godt nok hittil denne sesongen. Kanskje med unntak av Beye og Faye.

Men som sagt, vi har en stor jobb å gjøre offensivt, og jo flere mål vi scorer, jo større er sjansen for at vi vinner kampen, selv om vi ikke kan vinne uten å slippe inn færre mål enn motstanderen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #372 på: 24. Des. 2007, 00:51 »
Feil, feil, feil. Det er vel verdens klareste sak at Newcastles sorte får er forsvaret, og det er dette som hemmer oss til de grader. Grunnmuren bygges her. Mer kan vel ikke sies.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #373 på: 24. Des. 2007, 01:28 »
Feil, feil, feil. Det er vel verdens klareste sak at Newcastles sorte får er forsvaret, og det er dette som hemmer oss til de grader. Grunnmuren bygges her. Mer kan vel ikke sies.

Der har du helt rett, og det er dette som hemmer oss. I ALT for mange kamper ser vi at vi starter lovende, og tar ofte kontrollen. Så kommer motstanderen og scorer ved første anledning, og helvete bryter løs.
Prøver meg på en børs:
Given 6

Beye 7
Roz 4
Cacapa 5
Zog 6

Smith 4,5
Butt 6
Barton 4
Milner 6

Martins 4
Viduka 8 BB

Emre 6
Tayls 6
Duff 6
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #374 på: 24. Des. 2007, 06:22 »
Rozenhal må ta på deg mye av ansvaret for 2-1 scoringen, og dessverre har han vært innblandet i slike baklengsmål gjennom hele sesongen. Han er rett og slett ikke god nok i markeringa og i tillegg sliter han med fysikken. Forsvaret bedret seg betraktelig når Taylor kom inn. Artig å se Duff tilbake igjen, i denne kampen er det ikke tvil om at Emre burde hatt mer spilletid. Smith spiller ikke like godt når han ikke får spille spiss. Men den spilleren som frustrerer meg mest fortiden er Martins, han har enorme fysikske forutsetninger men fotballhodet holder middels 5 divisjonsnivå. Han gjør så utrolig mange taktiske feil at det er skummelt, hadde han vært like fotballklok som Owen feks så hadde vi hatt en spiss i verdensklasse.
an sparker ikke Bobby Robson??