20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Newcastle-Derby 23 Desember. 15.00  (Lest 61736 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Newcastle-Derby 23 Desember. 15.00
« Svar #330 på: 23. Des. 2007, 18:44 »
Det er mye tull og tøys på dette forumet etter en svak kamp, med et skuffende resultat, som i dag. Samtidig så eide vi førsteomgang, og vi dominerte kampen igjen mot slutten av andreomgang, når Emre og Duff kom inn og satte fart i laget. Vi burde ledet minst 3-1 til pause, hvis man regner med den headingen til Martins som på uforklarlig vis ble klarert av Giles Barnes, og det straffesparket vi burde ha fått, men aldri fikk. Sånn sett ligner denne kampen litt på bortekampen mot samme lag. Vi møter et lag som jobber mye mer for hverandre enn vi gjør, og som går helhjertet inn for å ødelegge dagen vår, noe de også greier.

Men vi kan ikke peke på Rozenhal og si at han var en klar syndebukk som bør brennes på bålet. På Derbys andremål var det hele forsvarsrekka vår som var en vits. Det er null kommunikasjon mellom stopperne og backene, vi står altfor høyt og vi har ikke nubbesjans til å sette Miller i offside. Rozenhal skulle selvfølgelig ha gitt Miller ordentlig juling istedet for å stå og se på at han overlistet Given og satte ballen i mål. Og han må selvfølgelig påta seg skylda for målet. men han fikk ikke nevneverdig mye hjelp av sin brasilianske stopperkollega. Hvordan vi greier å slippe inn førstemålet er en gåte. Det skjønner jeg bare ikke. Jeg greier ikke forstå det. Men det var et god skudd av Barnes da, skal sies. Sannsynligvis Derbys eneste habile spiller.

Men men, i dag var det uttellingen på sjansene som spilte oss et puss. Etter dagens kamp ville Souness lagt skylda på Fru Fortuna, og jeg ville ha sagt meg enig med ham. Derby har en vanvittig flaks når Barnes markelig nok får klarert den headingen til Martins. Derby har sinnsykt flaks når de scorer, hadde ikke Roz flyttet seg det ene skrittet til venstre akkurat i skuddøyeblikket, så hadde han sannsynligvis blokkert skuddet til Barnes, og faren hadde vært over. Istedet tar han ett steg til venstre akkurat i det Barnes legger an til skudd (uten at jeg vil kritisere Roz for det), og ballen sniker seg inn i hjørnet. Kanskje burde Given tatt skuddet, men han er bare 185 cm, der de fleste keepere er 195. Kanskje har  han problemer med å se utgangen på skuddet, og rekker derfor ikke frem i tide. Uansett, vi er for veik i duellspillet, og gir Barnes muligheten til å fyre av et godt, hardt skudd som dessverre går i mål.

Jeg ser diksusjonen går om Martins her. Han er helt klart ikke i form, samtidig så ser vi i dag at han ikke trives ute på vingen. Selv om vi har mange spillere inne i feltet, så går innlegget rett i klypene på keeper. Samtidig skal det sies at han ikke hadde dagen. Han virket demotivert, slapp og fikk ikke med seg ballen i situasjoner hvor han vanligvis glir lett forbi. Han skaper sjanser i førsteomgang, uten at det blir så mange store sjanser utav det. Jeg er dog ikke så sikker på at Martins hadde satt noen av de to sjansene Viduka puttet på. Viduka var meget god i dag. Vant dueller, fikk med seg ballen og avsluttet meget bra. Dessverre var det lite hjelp å få.
Vi var stresset hver gang vi fikk ballen på midtbanen, og vi greide sjelden å få sendt den videre. Skuldrene på spillerne var langt oppunder ørene i hele kampen. Favorittstempelet var vanskelig å takle.

Dessverre er det gjerne sånn at det som for alle andre er sesongens tre enkleste poeng, bare blir til ett særdeles hardt tilkjempet for Newcastle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #331 på: 23. Des. 2007, 18:48 »
Noe alvorlig galt må feile hjernen din Asbjørn! Herregud så mye dumheter som kommer ut av kjeften din, mulig det er øyeblikks aggresjon, men det får da være måte på.....

Martins var da på ingen måte elendig i dag...I 1.omg var han vår beste offensive spiller, og med jevne mellomrom skapte han sjanser for både seg selv og andre..En glimrende assist produserte han til slutt også, og alt i alt spilte han en godkjent kamp..Ikke fantastisk, ikke elendig men en ok+ kamp....

Ser mange klager på Nicky Butt i dag også, er det fordi han heter Nicky Butt eller? Han spilte faktisk meget bra i dag synes jeg...

Men det var håpløst at vi ikke vant i dag, triste greier.....

Virker som du er fornøyd bare enkelte spillere klarer å skaffe en corner, eller spille ballen 20 meter foran seg, for så å nesten nå den igjen.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #332 på: 23. Des. 2007, 19:19 »
Det er mye tull og tøys på dette forumet etter en svak kamp, med et skuffende resultat, som i dag. Samtidig så eide vi førsteomgang, og vi dominerte kampen igjen mot slutten av andreomgang, når Emre og Duff kom inn og satte fart i laget. Vi burde ledet minst 3-1 til pause, hvis man regner med den headingen til Martins som på uforklarlig vis ble klarert av Giles Barnes, og det straffesparket vi burde ha fått, men aldri fikk. Sånn sett ligner denne kampen litt på bortekampen mot samme lag. Vi møter et lag som jobber mye mer for hverandre enn vi gjør, og som går helhjertet inn for å ødelegge dagen vår, noe de også greier.

Men vi kan ikke peke på Rozenhal og si at han var en klar syndebukk som bør brennes på bålet. På Derbys andremål var det hele forsvarsrekka vår som var en vits. Det er null kommunikasjon mellom stopperne og backene, vi står altfor høyt og vi har ikke nubbesjans til å sette Miller i offside. Rozenhal skulle selvfølgelig ha gitt Miller ordentlig juling istedet for å stå og se på at han overlistet Given og satte ballen i mål. Og han må selvfølgelig påta seg skylda for målet. men han fikk ikke nevneverdig mye hjelp av sin brasilianske stopperkollega. Hvordan vi greier å slippe inn førstemålet er en gåte. Det skjønner jeg bare ikke. Jeg greier ikke forstå det. Men det var et god skudd av Barnes da, skal sies. Sannsynligvis Derbys eneste habile spiller.

Men men, i dag var det uttellingen på sjansene som spilte oss et puss. Etter dagens kamp ville Souness lagt skylda på Fru Fortuna, og jeg ville ha sagt meg enig med ham. Derby har en vanvittig flaks når Barnes markelig nok får klarert den headingen til Martins. Derby har sinnsykt flaks når de scorer, hadde ikke Roz flyttet seg det ene skrittet til venstre akkurat i skuddøyeblikket, så hadde han sannsynligvis blokkert skuddet til Barnes, og faren hadde vært over. Istedet tar han ett steg til venstre akkurat i det Barnes legger an til skudd (uten at jeg vil kritisere Roz for det), og ballen sniker seg inn i hjørnet. Kanskje burde Given tatt skuddet, men han er bare 185 cm, der de fleste keepere er 195. Kanskje har  han problemer med å se utgangen på skuddet, og rekker derfor ikke frem i tide. Uansett, vi er for veik i duellspillet, og gir Barnes muligheten til å fyre av et godt, hardt skudd som dessverre går i mål.

Jeg ser diksusjonen går om Martins her. Han er helt klart ikke i form, samtidig så ser vi i dag at han ikke trives ute på vingen. Selv om vi har mange spillere inne i feltet, så går innlegget rett i klypene på keeper. Samtidig skal det sies at han ikke hadde dagen. Han virket demotivert, slapp og fikk ikke med seg ballen i situasjoner hvor han vanligvis glir lett forbi. Han skaper sjanser i førsteomgang, uten at det blir så mange store sjanser utav det. Jeg er dog ikke så sikker på at Martins hadde satt noen av de to sjansene Viduka puttet på. Viduka var meget god i dag. Vant dueller, fikk med seg ballen og avsluttet meget bra. Dessverre var det lite hjelp å få.
Vi var stresset hver gang vi fikk ballen på midtbanen, og vi greide sjelden å få sendt den videre. Skuldrene på spillerne var langt oppunder ørene i hele kampen. Favorittstempelet var vanskelig å takle.

Dessverre er det gjerne sånn at det som for alle andre er sesongens tre enkleste poeng, bare blir til ett særdeles hardt tilkjempet for Newcastle.

Kjempeinnlegg Joakim, og helt enig i ALT du skriver. Det nytter ikke å legge seg ned å erklære jula for ødelagt, Newcastle som nedrykkskandidat og det som verre er bare for et skuffende resultat som det vi fikk i dag. Men slik er det jo alltid fra mange etter kamper med poengtap. Synes heller vi skal fokusere mest på det positive også fra kamper som dagens, Viduka f. eks.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #333 på: 23. Des. 2007, 19:30 »
Enig i mye av det du skriver Joakim. Men den linja jeg har tatt fra ditt innlegg å legger ut nå??
?Sånn sett ligner denne kampen litt på bortekampen mot samme lag. Vi møter et lag som jobber mye mer for hverandre enn vi gjør, og som går helhjertet inn for å ødelegge dagen vår, noe de også greie?

Denne kampen var da pokker med ikke lik den kampen i det hele tatt, da var det Derby som spilte best å kjørte over oss. Så det blir totalt kræsj med dagens kamp..
Ellers er jeg meget fornøyd med innsatsen, å de jobber bra guttene våres.. Men det er BARE IKKE GODT NOK.  Jeg er bare så utrolig skuffet over resultatet i dag, men fornøyd med innsatsen..
Bytt Rozen med Taylor?? Min julegave iallefall ;)

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Tønsberg

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #334 på: 23. Des. 2007, 19:39 »
Vi skal nå huske at vi ligger på en 9 plass og bare 4 poeng opp til en 6 plass.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #335 på: 23. Des. 2007, 20:07 »
Bra du informerer alle om tabellsituasjonen, Tønsberg.
Enkelte som erklærer oss for å være nedrykkskandidat med en gang vi taper to eller tre poeng i en kamp vi selvfølgelig burde vunnet, selv om vi ligger milevis unna nedrykksstreken.

Og til deg Lars Arild, når jeg sier at kampen lignet litt på bortemøtet, så handler det om at vi sliter med å få ting til å stemme offensivt, dommeren fratar oss et soleklart straffespark og Derby scorer mål. Men for all del, vi var mye bedre i denne kampen enn i bortemøtet, og vi ville aldri fått et poeng her om vi ikke hadde kjempet for det. Spillerne skal ha for at de aldri ga opp, og Viduka spesielt, skal ha for at han alltid var å utkikk etter målsjanser, og satt de to han fikk i mål på en solid måte.

Det er ingen som er i tvil om at vi burde denne kampen, og det er ingen som er i tvil om at uavgjort mot Derby er litt småpinlig. Men vi unngikk katastrofen takket være solid jobbing i begge ender av banen.

Det bekymrer meg veldig at Rozenhal har skuffet såpass utover i sesongen, men han er en bedre midtstopper enn Titus Bramble, og jeg er helt sikker på at han bedrer seg senere. Men akkurat nå er jeg redd han trenger en periode på benken.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #336 på: 23. Des. 2007, 20:26 »
Han har spilt vekselsvis spiss og ving i alle de siste kampene, men man bør kunne forvente at basisferdighetene skal sitte og at han skal kunne ta de riktige valgene der utpå.
Det har han i alt for liten grad maktet.

Dette er IKKE et forsøk på å forsvare Martins.....Men du har ikke peiling nok på fotball til å uttale deg om riktige valg og basisferdigheter på en fotball bane....

Men kø1, du forsvarer Martins uansett hvor rævva han har spilt! I andre tråder forsvarer du Martins på akkurat samme grunnlag som du kritiserte Owen så inderlig!! Du fremstår mer som en Martins supporter enn Newcastle United FC supprter!! Så er virkelig du riktig person til å "snakke om" Martins noe mer enn Kristoffer? Det virker jo nærmest som om du uansett f... forsvarer Martins med nebb og klør og kun fokuserer på de få "tingene" han klarer å utrette på en fotballbane for tiden, mens våres andre spisser klarer du av en eller annen grunn å kun finne negative sider ved..............

Martins er en urutinert spiller som presterer altfor ujevnt over flere kamper! Selvfølgelig kan han score mål, det har han jo vist flere ganger i NUFC drakt, og han kan også gjøre det helt uventede og score fra alle mulige posisjoner når man minst venter det. Men dette skjer ikke alt for ofte, og det som avgjør flest kamper igjennom en hel sesong er en spiss som kan benytte de få mulighetene som oppstår inne i motstanderens 16 meter og som alltid er en trussel, der er Owen fenomenal (Viduka også)!

Jeg må si at Martins ikke på noen som helst måte har imponert meg i særlig grad da han har hatt muligheten pga Owens skade, og om Owen er skadefri til neste seriekamp mot Wigan håper jeg han spiller og at han for en gang skyld klarer å spille mer enn 2 kamper i strekk før han må ut igjen!!

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #337 på: 23. Des. 2007, 20:56 »
Noe som irriterer meg er at vi nok engang slipper inn et tidlig mål hjemme. Vi gjorde det mot Birmingham, Arsenal, Porsmouth og nå Derby. Det er 4 av de 5 siste hjemmekampene. Vet ikke hva det skyldes, men det gjør at vi må jage etter utlingning.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #338 på: 23. Des. 2007, 21:01 »
Noe som irriterer meg er at vi nok engang slipper inn et tidlig mål hjemme. Vi gjorde det mot Birmingham, Arsenal, Porsmouth og nå Derby. Det er 4 av de 5 siste hjemmekampene. Vet ikke hva det skyldes, men det gjør at vi må jage etter utlingning.

Det er rett og slett fordi vi er fryktelig lite konsentrerte defensivt og må slite i oppoverbakke hver gang. Derby hadde to skudd på mål i dag, og det sier det meste om hvor vi virkelig sliter mest.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #339 på: 23. Des. 2007, 21:38 »
Synes det blir mye fokus på det negative. Newcastle sliter fortsatt desverre. Men skal veldig lite til før Newcastle har en plassering som gir uefa-cup, tror det er mange som glemmer dette. Utenom Chelsea, Man Utd og Arsenal er de fleste lagene i PL latterlig ugjevne. Se bare på wigan, går fra å bli rævkjørt av Bolton til å rævkjøre Blackburn. Newcastle går fra å bli rævkjørt av Pompey til uavgjort mot Arsenal og faktisk en kamp som Newcastle burde vunnet. Desverre er Newcastle av de lagene som ikke er god over tid. Vet ikke hva som skal til for å bli så jevn som de tre topplagene. Liverpool svidde av mange penger men vinner fortsatt ikke mot de store lagene. Newcastle har 7 nye spillere men roter det fortsatt til mot møkkalag. Men Newcastle spiller god fotball for tiden, håper at spillerne bygger videre på det og ikke går inn i en ny runde med stygge tap. Wigan er jo en motstandar Newcastle bør slå men igjen, har aldri vunnet på JJB så forventer ikke kalas-seier men håper på seier.

"The first 90 minutes are the most important"

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #340 på: 23. Des. 2007, 22:02 »
Synes det blir mye fokus på det negative. Newcastle sliter fortsatt desverre. Men skal veldig lite til før Newcastle har en plassering som gir uefa-cup, tror det er mange som glemmer dette. Utenom Chelsea, Man Utd og Arsenal er de fleste lagene i PL latterlig ugjevne. Se bare på wigan, går fra å bli rævkjørt av Bolton til å rævkjøre Blackburn. Newcastle går fra å bli rævkjørt av Pompey til uavgjort mot Arsenal og faktisk en kamp som Newcastle burde vunnet. Desverre er Newcastle av de lagene som ikke er god over tid. Vet ikke hva som skal til for å bli så jevn som de tre topplagene. Liverpool svidde av mange penger men vinner fortsatt ikke mot de store lagene. Newcastle har 7 nye spillere men roter det fortsatt til mot møkkalag. Men Newcastle spiller god fotball for tiden, håper at spillerne bygger videre på det og ikke går inn i en ny runde med stygge tap. Wigan er jo en motstandar Newcastle bør slå men igjen, har aldri vunnet på JJB så forventer ikke kalas-seier men håper på seier.

Ro'an litt med akkevitten eller?

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #341 på: 23. Des. 2007, 22:03 »

Flisespikkeri men Newcastle har 9 nye spillere. Vi spiller vel heller ikke spesielt god fotball.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #342 på: 23. Des. 2007, 22:20 »

Flisespikkeri men Newcastle har 9 nye spillere. Vi spiller vel heller ikke spesielt god fotball.

Hei hei jeg tenker tilbake på kampene i forrige sesong mot sheffield united og city som noen eksempler. Gjespet meg gjennom begge kampene. Duppet nesten av mot City. Newcastle spiller for tiden ganske grei fotball mener nå jeg. Får ta det vi får for tiden...
"The first 90 minutes are the most important"

Tor Ingar

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #343 på: 23. Des. 2007, 22:25 »
enig at det er mye piss her inne i blandt, men når det gjelder dagens kamp finnes det faktisk ingen unnskyldninger. 2-2 er totalt tragisk og spillestilen er fortsatt til å undres over.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #344 på: 23. Des. 2007, 22:42 »
enig at det er mye piss her inne i blandt, men når det gjelder dagens kamp finnes det faktisk ingen unnskyldninger. 2-2 er totalt tragisk og spillestilen er fortsatt til å undres over.

Det jeg undres mest over er "Bramble" feilene til våre midtstoppere, og hvor dårlig press det er på ballfører ved enkelte anledninger. I tillegg er det kun Viduka og Owen som har avslutningsegenskapene foran mål. Smith har ikke scoret i PL på over to år om jeg ikke husker feil. Når han da i tillegg er kaptein og har klippekort på laget er det noe som ikke stemmer.  Når det er sagt har Big Sam min fulle støtte.